|
|
Bekijk resultaten poll: Service pack 2, ja of nee | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 76.92% |
Nee |
14 | 21.54% |
Nee, maar ga het nog wel doen |
1 | 1.54% |
Ik heb geen Windows |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Technische informatie kun je op deze pagina vinden als je rechtsonder op " Information for IT professionals on Microsoft TechNet" of "Information for developers on MSDN" klikt. Met wat doorklikken geraak je wel aan de meeste informatie die je wilt hoor ![]()
||
Citaat:
dan heb je geen winXP maar waarschijnlijk winNT |
![]() |
||
Citaat:
sorrry hoor maar IE zuigt! gebruik Firefox: dicht, goede popup blocker, goede anti-installer en ik heb nog nooit een blijvend virus gehad in combinatie met Avast! virusscan over winXP SP2: goed, nu hebik een firewall howel ik erover nadenk om zonealarm te nemen (sugessies misschien?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
IE zuigt inderdaad (maar dat wisten wel al langer) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
IE loopt constant vast IE start veel trager op IE heeft geen (goede) popupblocker IE heeft geen bescherming tegen installers (dwz ga NIET via www.astra-killer.com naar een site met een I erachter met IE, dan heb je (waarschijnlijk) een probleem edit: de link miste een streepje ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 16:51. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
Of in sp de activex security beter instellen
||
Citaat:
IE loopt bij mij nooit vast, ligt natuurlijk aan de gebruiker. Mozilla gebruikt nog meer van mijn geheugen dan IE. Start evensnel op, IE heeft ook mooi hoe je je favorieten in deelt. Download manager wat moet ik daarmee?Ik download toch via third party programma's als Leechit, DAP, etc. Dusz ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Fanboys, ze maken de wereld kapot.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() over het geheugen kan je wel eens gelijk hebben, maar als dat betere prestaties oplevert heb ik dat er wel voor over ondanks dat ik maar 256MB RAM heb en downloaden doe je idd via P2P progs (ik limewire en DC++), maar soms wil je gewoon iets hebben dat niet op die programma's te vinden is, en via je browser kan je veel makkelijker patches downloaden maar genoeg geleuter over browsers in dit topic, ik maak wel een nieuwe |
![]() |
||
Citaat:
Mag ik je vertellen dat ik FireBird (oude naam van Firefox) als gebruik sinds versie 0.6. IE dient enkel om sites te bekijken die in FF niet open gaan. Over dat 'dicht' wil ik je nog wel eens echte argumenten zien aandragen, want FF is allesbehalve dicht. Het is veiliger dan IE, maar het is ook niet dicht. Er bestaat al redelijk wat spyware voor FF. Zelfs op mijn systeem heb ik last van spyware, en het gebruik van IE is echt heel beperkt (en sites die betrouwbaar zijn) dus moet er via FF ook wel wat ongein binnenkomen. Over Avast! ben ik ook heel erg te spreken, zeer handige scanner die niet eens zo veel geheugen inneemt vergeleken met Norton/McAfee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor de rest heb ik nog, sinds pas, de SP2 firewall draaien, en Norton Antivirus Auto-Protect staat altijd aan. Lijkt me toch genoeg? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ohja, ik heb ook nog Microsoft Antispyware draaien. ![]() Goed of niet goed? Anders zoek ik gewoon ergens een andere goeie firewall, als dat nodig is. |
![]() |
||
Citaat:
MS AntiSpyware is niet slecht; maar ik zou hem in ieder geval niet aanraden tegenover HitMan Pro. HitMan Pro werkt namelijk geheel autonoom en voor zover ik weet moet je bij MS anti spyware zelf aangeven wat weg moet, hij haalt er ook de VNC clients/servers tussenuit, wat volgens mij niet zou mogen. Die dingen worden toch vaak bewust geïnstalleerd, dus wil ik die dan niet terugzien bij spyware. Ik heb ook al gehoord dat MS Anti Spyware niet scant op spyware maar op programma's die spyware kunnen bevatten. Laten we maar het grote voorbeeld KaZaA nemen (bevat spyware), maar hij zou dan op de harde schijf kijken of KaZaA erop staat en niet of de spyware erop staat, om het simpel uit te drukken (dus KaZaA Lite of Resurrection zou dan ook onder spyware vallen). Op dat vlak, vind ik het opzet verkeerd (ik heb dat laatste overigens niet zelf getest, maar gehoord op internet), als je dan kijkt naar HiJack This: die scant enkel de locaties waar spyware zou kunnen zitten (de locaties waar ze automatisch uitgevoerd worden etc.), zodat je een beter overzicht van je systeem krijgt. Het nadeel van HiJack this is natuurlijk ook dat je zelf veel werk moet verrichten om alles weg te krijgen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij heeft MS Antispyware Kazaa Lite wel geblokkeerd, maar voor de rest heb ik hier geen problemen mee gehad. Je zegt dat MS Antispyware niet slecht is, welke firewall (is MS AS überhaupt wel een firewall?) is dan wel goed volgens jou? |
![]() |
||
Citaat:
MS Anti Spyware is niet slecht, maar ik hoef gewoon geen programma dat vindt dat programma's als VNC een groot risico zijn en het melden onder de noemer "spyware". Spyware moet beperkt blijven tot spyware; spyware heb je in normaal niet vrijwillig op je pc staan, terwijl een VNC-client/-server staat in 99,999% van de gevallen juist wel vrijwillig op je pc (ofwel heeft je handige neefje het erop gezet zodat hij makkelijk reparaties kan uitvoeren). Hitman pro voldoet voor mij (en daarvoor gebruikte ik al de componenten ervan ook gewoon, zonder spysweeper weliswaar), want dat zijn gewoon van de beste programma's (eventueel IE-SpyAd en de spyware blocklist, maar als je geen IE gebruikt is dat niet de moeite). Waar ik het vreselijk moeilijk mee heb is dat er ook programma's bestaan die beweren spyware weg te doen, maar ook hun eigen spyware op je systeem planten (en eigenlijk gewoon de detectiemethoden uit andere programma's gekopiëerd hebben). Ik hoop dat dit een antwoord voor je is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() MS Antispyware kan ik er dus net zo goed af gooien, het kost alleen maar snelheid (ook qua opstarten), ik gebruik het niet, en ik heb toch al een real-time virusscan draaien, Norton Antivirus. Ik zal Zonealarm en Seagate eens uitproberen, even kijken welke of ik de beste vind. Er zijn ook vast nog wel andere goede, kwestie van even op internet rondneuzen. |
![]() |
||
Citaat:
MS As eraf gooien moet je niet per sé van mij, ik vind gewoon dat HitMan pro voor mij voldoet (real time scannen heb je volgens mij ook wel iets aan, maar ik verkies daar ook liever elke twee weken ofzo een scan tegenover voor dat ene stukje spyware dat binnenkomt altijd te moeten wachten op mijn pc. Voor virussen is dat meestal iets anders: daar MOET je real time een scanner hebben opstaan omdat ze anders met hopen zouden binnenkomen als je eventjes niet oplet).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik las ook niet dat ik MS As er af moet gooien van jou, maar 2/3, op de achtergrond draaiende, real-time (virus)scanners lijkt me ook een beetje zwaar worden. Eenrealtime virusscanner draait er nu, zoals ik al zei. 't Wordt denk ik gewoon MS As er af, en een goede firewall er bij. Af en toe nog een complete scan van Norton, 1x in de week eentje van Hitman Pro en dan lijkt het mij voldoende. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als hij weer langzaam word, formatteer ik weer de boel, gaat meestal gepaard als ik weer nieuwe hardware heb gekocht ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dat vind ik teveel moeite, dus ik hou het maar bij spywarescanners. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
EasyCleaner heb ik ook, en daarmee ben ik al een paar gb kwijtgeraakt. ![]() En zoals jij zegt, na een format C weer een hele dag bezig om alles op orde te krijgen heb ik gewoon geen zin in als dat ook niet nodig is. Als het nou over een poos gewoon veel minder lekker gaat op mijn pc is het misschien wel een optie, maar zo lang het niet nodig is doe ik het niet. Edit: Ik heb HiJackthis even laten analyseren, het resultaat kun je hier vinden. Er zat alleen wat van easywebsearch in het register, maar dat heeft HiJackthis prima verwijderd. Voor de rest zat er volgens mij niks verdachts bij, dus het klopt wel dat Hitman Pro ook niets aangeeft. Ook heb ik nu die Sygate firewall draaien, en die bevalt me goed. Beter dan die van XP SP2, want die gaf nooit iets aan. Deze blokkeerde direct alle programma's die contact naar buiten wilden maken. Maar hij blokkeerd het bestand C:\Windows\POLT32.exe (weet niet precies of de bestandsnaam klopt). Weten jullie wat voor bestand/programma dit is? Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 14:48. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
Plaats aub ff opnieuw een hijackthis-log in mijn lievelings centrale topic spyware & aware nummertje 3, zodat ik kan vertellen wat je nog meer moet verwijderen. (ennuh, knip aub niet in je hijackthis-log aub)
|
![]() |
|
|