Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2005, 13:45
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Het lijkt alsof er in de wereld alleen maar ellende is en daardoor vergeet je wel eens dat je geluk had.

Weet jij het nog, wanneer had je echt geluk/ was je gelukkig?

ik was gelukkig toen ik mijn rijbewijs had gehaald
en jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 13:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maandag toen ik een 7,5 voor mijn mondeling Duits had.
En dinsdag omdat ik toen gewoon een vage bui had
Oud 22-04-2005, 13:48
Verwijderd
Gister, toen ik een heel eind aan het fietsen was door een prachtig landschap onder een stralende blauwe lucht en een felle zon.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:01
Verwijderd
Net nog, toen ik ging winkelen zonder iets nodig te hebben. En ik liep buiten het hele stuk naar het winkelcentrum. In elke autoruit mijn nieuwe haar bekijkend (was vandaag naar de kapper geweest) en de zon scheen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:22
bindmiddel
bindmiddel is offline
14 maand lang elk weekend en de vakanties, dan kon ik mn school. en de rest van mn leven opzij zetten en nergens aan denken, en voor men toenmalige meisje zorgen en lief voor haar zijn en voor haar moeke.

De nachten met haar slapen waren het toppunt van geluk, gewoon het meisje van je dromen naast je zien als je wakker word...
marja memories 5 maand geleden nu ongeveer

Enneuh als ik weekends te stappen ben en we even helemaal los gaan mn maatjes en ik. Dan voel ik me gelukkig met zulke vrienden.
Oud 22-04-2005, 14:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De zomer van twee jaar geleden. Ik was stapelverliefd op een meisje. Zij niet op mij; ze had al een vriend. Maar wij waren samen wel heel goed bevriend. Nu nog steeds trouwens, maar die zomer waren we vaak onafscheidelijk. We waren wel heel close, heel knuffeling, heel aanrakerig. Het leek toch alsof we iets hadden. Ik heb me nog nooit zo op m'n gemak gevoeld bij iemand. Dat was een mooie tijd.

En vorige zomer, toen ik m'n eerste vriendinnetje had. M'n eerste zoen, etc. etc. Afijn, je kent dat allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:26
Skilly
Skilly is offline
Dinsdag toen ik te horen kreeg dat ik met een 9 de examen inging. GRIJNS
Toen ik vandaag bijna een home-run bij slagbal haalde

Nou ja ik ben elke dag gelukkig
Oud 22-04-2005, 14:39
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Toen ik een paar jaar geleden met mijn vader in Chicago was.

En toen ik met mijn huidige vriend verkering kreeg.

wat klinkt dat dom trouwens, 'verkering'
Oud 22-04-2005, 14:47
Gothic
Gothic is offline
Op vakantie ben ik eigenlijk op m'n gelukkigst altijd. In Indonesie was echt een top, vorig jaar in Costa Rica ook en straks in Thailand zal ook helemaal fantastisch zijn .
Oud 22-04-2005, 16:08
Verwijderd
de vakantietijd in Zutphen

de lange nachten, het vaak-alleen zijn.

veel momenten gehad dat ik me slecht voelde, maar ook uitschieters dat ik me zielsgelukkig voelde

een bijzonder huis, ach, paranormale shit
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:20
Verwijderd
Ik ben gelukkig als ik samen ben met mijn man.
(Klinkt raar ed, maar goed...dat is ie, dus ja.)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik denk vorig jaar deze tijd
in het zonnetje bij een sporttoernooi
Oud 22-04-2005, 16:22
Nebel
Nebel is offline
Bij een ijsschotsen meer in IJsland, waar je niets anders hoorde dan het scheuren van de ijsschotsen..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:27
leucomelas
leucomelas is offline
ik was gelukkig toen ik nog speelde... toen ik nog onbezorgd lekker buiten ging rondhuppelen...

en op de zeilboot tijdens de grote vakantie samen met mijn vriend en zijn ouders.
Oud 22-04-2005, 17:15
Verwijderd
Toen ik kind was.. Met sinterklaas en mijn verjaardag.

Toen ik 14 was, zomervakantie, vooral de eerste dagen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:27
Verwijderd
Toen ik voor het eerst nadat het uit was met mijn (toen) ex, ik weer met hem praatte, een geweldig gesprek van drie uur,, wat was ik toen gelukkig
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
- Vorig jaar augustus toen ik een midweek met m'n paard over de Veluwe heb rondgecrosst; de fluitende vogels, en het uitzicht.
- Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen.
- Tijdens een vakantie op Aruba, leuke herinneringen aan ook.
- Toen ik mijn overgangsbewijs had naar havo 3.
- Wanneer ik bij m'n vriend ben<3.
- Alle keren dat ik aan watersporten deed.
- Wanneer ik bij de paarden ben.
- Wanneer ik angsten overwin.
Oud 22-04-2005, 17:37
dead person
dead person is offline
Op mn 16de verjaardags partéé
in de kliniek, niet altijd... vaak wel
weekend in februari 2005

vast nog wel meer, maar mn brain werkt niet optimaal vandaag.
Oud 22-04-2005, 18:26
SaisPas
SaisPas is offline
Vandaag, toen ik heerlijk in de zon op een terrasje zat, met een glas ijsthee.

Wat minder gelukkig: toen de rekening kwam

Verder nog vele momenten van geluk meegemaakt, maar natuurlijk ook dieptepunten.
Oud 22-04-2005, 18:29
moon
moon is offline
ik ben wel vaker gelukkig, gelukkig.

Maar wanner ik echt heel gelukkig was was 2 jaar geleden op mijn 17e verjaardag. Ik was toen op vakantie met mijn ouders en mijn zus in de herfst in zeeland. Het was echt heel erg gezellig en ik heb me die vakantiezo gelukkig gevoelt, ik herinner me die vakantie als 1 van de gelukkigste momenten uit mijn leven.

Maar ik was ook gelukkig toen ik mijn vriend tijdens mijn opname leerde kennen. Het leven was toen voor mij alleen nog maar zwart, toen ik hem leerde kennen kreeg het leven weer kleur.
Oud 22-04-2005, 19:27
Verwijderd
Vandaag Nieuwe blaadjes aan bomen, een enorme kikker in onze vijver, drie geschifte kippen in de ren, lekker warme zon, gezellig weer bij de familie...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:39
Zarya
Zarya is offline
Echt gelukkig? Kan ik me niet herinneren.
Wel was ik vandaag blij toen ik de sex and the city shoe-box bij mijn nieuwe telefoon kreeg!
Oud 22-04-2005, 20:11
Stefanie
Stefanie is offline
Toen ik nog lekker bij mn moeder thuis woonde en een jaar of 10/12 was. Toen had ik weinig zorgjes aan mn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:07
Verwijderd
Ik voelde me supergelukkig toen ik de leden van mijn favo band had ontmoet. Dan VOEL je echt het geluk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:37
Verwijderd
Nou, nu in elk geval niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 21:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-04-2005 @ 17:20 :
Ik ben gelukkig als ik samen ben met mijn man vriend
maar dat ben ik nu niet
Oud 22-04-2005, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2005 @ 22:37 :
Nou, nu in elk geval niet.
Je haalt me de spreekwoordelijke woorden uit de mond.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 00:08
Verwijderd
Ja, maar waarschijnlijk zijn de redenen anders. Ik was geirriteerd omdat ik ineens geen DVDs meer op 8X kon branden sinds ik een nieuwe harde schijf heb.

Nu ben ik wel weer gelukkig, omdat ik anime kijk en veel bier drink.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 09:24
Verwijderd
vannacht / vanochtend. Tijdens die geweldige zoen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 09:53
Raven
Raven is offline
hu zonnetje schijnt
* ben vrolijk*

nu dus
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2005 @ 01:08 :

Ik was gelukkig toen ik jong en zorgeloos ben, en nu ben ik gelukkig als ik kan genieten van de kleine dingen van het leven, of als ik uitzie naar iets.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 11:04
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Toen ik nog jong & onschuldig was
Oud 23-04-2005, 11:15
M'oek
M'oek is offline
- vakantie van vorig jaar zomer
- gisteravond toen hij me vrolijk aansprak
- vanochtend toen ik mijn eerste motorrijles had!!
- en vandaag verder omdat ik niet hoef te werken en de zon schijnt!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Als ik een goede film heb gezien.

(Ik mag mijn aard niet verloochenen, Natuurlijk )
Oud 23-04-2005, 13:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2005 @ 01:08 :
Ja, maar waarschijnlijk zijn de redenen anders. Ik was geirriteerd omdat ik ineens geen DVDs meer op 8X kon branden sinds ik een nieuwe harde schijf heb.

Ik moet opeens denken aan 'Alles, alles kan een mens gelukkig maken'...

Jij bent niet snel ongelukkig, maar snel geïrriteerd. En misschien verwar je de termen 'tevreden' en 'gelukkig' ook nog wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:15
Nijn*
Nijn* is offline
Drie jaar geleden, toen was ik echt gelukkig..

Vorig jaar 26 maart toen ik met de hele school naar Disneyland Parijs ging, dit jaar van 4 tot 13 februari toen ik met school op skivakantie was, donderdagavond en gisteravond (bedankje bij schooltoneel en concert van WT) .. volgens mij was ik in die tijden ook wel echt gelukkig..
Oud 23-04-2005, 13:19
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
toevallig heb ik pas geleden nog zo'n moment gehad
alsof ik stil stond in de tijd, en me realiseerde van "NU ben ik écht gelukkig". Dat was donderdagochtend, toen het heerlijk weer was en ik naar mooie muziek luisterde terwijl ik naar huis fietste.
De laatste keer daarvoor kan ik me niet meer herinneren...was voor het eerst in heel lang dat ik weer zo'n moment had
Oud 23-04-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-04-2005 @ 14:08 :
Ik moet opeens denken aan 'Alles, alles kan een mens gelukkig maken'...

Jij bent niet snel ongelukkig, maar snel geïrriteerd. En misschien verwar je de termen 'tevreden' en 'gelukkig' ook nog wel.
Dat kan heel goed. Over het algemeen genomen is mijn geestestoestand er één van rust. Ik mag me inderdaad graag druk maken om dingen, ik raak snel geïrriteerd door domme mensen of onwillige computers en ik trek me tegenslagen in de liefde erg aan, maar dat is nooit van lange duur.

En tevreden en gelukkig verwarren, wat bedoel je? Tevreden ben ik als ik een gevoel van voldoening heb, bijvoorbeeld doordat ik een goed cijfer heb gehaald. Geluk is moeilijker te preciseren, dat is een diepere emotie.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2005 @ 14:21 :
En tevreden en gelukkig verwarren, wat bedoel je? Tevreden ben ik als ik een gevoel van voldoening heb, bijvoorbeeld doordat ik een goed cijfer heb gehaald. Geluk is moeilijker te preciseren, dat is een diepere emotie.
Omdat je zei dat je 'gelukkig' was toen je anime keek en bier dronk en 'ongelukkig' was toen je geen dvd's meer kon branden. *Mij* lijken de termen 'tevreden' en 'geïrriteerd' daar meer op hun plaats, omdat ik denk dat 'geluk' en 'ongeluk' meer inhoudt (groter zijn) dan de manier waarop jij ze gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:31
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
ik denk dat je tevredenheid en gelukkig voelen per mens anders kunt definieren. Als ik tevreden ergens over ben kan een ander zich met hetzelfde gelukkig voelen.

vandaag werd ik even blij toen ik op de thermometer 19 graden zag aangegeven
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 14:33
Verwijderd
toen ik nog jong en onbezorgd was. en twee jaar geleden op vakantie was ik ook wel gelukkig denk ik. Op dit moment voel ik me ook best gelukkig alleen sommige angsten blijven knagen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 15:59
snoopy
snoopy is offline
meest recent:
gisteren. Alles ging helemaal top. Het was mooi weer, ik had net gehoord dat ik voor een moeilijk tentamen een 7 had gehaald (en sowieso al m'n tentamens dit jaar!), het was bijna weekend, ik ging s avonds weer lekker trainen en alles gaat helemaal goed tussen mij en m'n vriend. Kan gewoon niet beter.

En toch knaagt het. Laatste keer dat ik me zo voelde hoorde ik diezelfde dag dat m'n vader was overleden Ik vind het gewoon een beetje eng, nu
Oud 23-04-2005, 18:37
dark princess
dark princess is offline
De enige keer dat ik me kan herinneren dat ik gelukkig was, was toen ik ongeveer 3 maanden geleden bij mijn vriend (die nu ex is) in zijn armen lag op zijn grote bed en de zon maakte ons wakker, want die scheen door de gordijnen. Ik zei tegen hem: 'Ik weet weer hoe geluk voelt, ik wist het niet meer, maar nu weet ik dat ik me nu gelukkig voel.'

Daarna heb ik dat gevoel niet meer gehad, ik wist niet meer hoe het voelde, dus daarvoor heb ik het ook lange tijd niet gehad. Ik vraag me af of ik ooit weer 'geluk' zal voelen.

ohja dat moment dat ik geluk voelde, was maar heel even, een minuutje ofzo...maar het was wel fijn.

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-04-2005 @ 14:26 :
Omdat je zei dat je 'gelukkig' was toen je anime keek en bier dronk en 'ongelukkig' was toen je geen dvd's meer kon branden. *Mij* lijken de termen 'tevreden' en 'geïrriteerd' daar meer op hun plaats, omdat ik denk dat 'geluk' en 'ongeluk' meer inhoudt (groter zijn) dan de manier waarop jij ze gebruikt.
Nou, ik kan toevallig een heel erg veelomvattend en vervullend gevoel van geluk daaraan ontlenen.

Ik ben altijd al redelijk blij en opgewekt, dus er is ook maar weinig voor nodig om dat echt op te krikken tot 'geluksniveau'.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:47
hi
hi is offline
Ik ben vele malen op een dag gelukkig! Daarnaast kan ik ook nog het leed van mijn naaste aantrekken!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:10
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik voel me nooit compleet gelukkig..er zijn wel momenten dat ik me even heel blij voel, maar ik heb een soort van angst in me die ik nooit loslaat, hoe fijn de situatie ook is...
Oud 23-04-2005, 20:37
Fantôme
Fantôme is offline
toennet.
ik kwam terug uit Apeldoorn. de trein had een kwartier vertraging, en toen de trein het station op kwam rijden zag ik de bus net weggaan... De volgende bus kwam pas een uur latern (na zeven uur op zaterdag...) ik besloot naar huis te lopen. dat is ong. 5 km en de zon scheen nog lekker, en ik had mn lievelingscd op en volgens mij liep ik met een big smile over het fietspad naar huis
Oud 23-04-2005, 20:42
lijnt,tje*-_-*
lijnt,tje*-_-* is offline
toennet.
ik kwam terug uit Apeldoorn. de trein had een kwartier vertraging, en toen de trein het station op kwam rijden zag ik de bus net weggaan... De volgende bus kwam pas een uur latern (na zeven uur op zaterdag...) ik besloot naar huis te lopen. dat is ong. 5 km en de zon scheen nog lekker, en ik had mn lievelingscd op en volgens mij liep ik met een big smile over het fietspad naar huis

Dat vind ik echt heel erg knap, ik zou alleen maar heel erg chaggerijnig worden. Ik was voor het laatst echt gelukkig toen ik mijn laatste toneel uitvoering had ( gisteravond) het was echt geweldig hoe het publiek reageerde, en vandaag in de zon was ook heel fijn
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:00
Gambokkur
Gambokkur is offline
Toen ik klein was, de dag voor sinterklaas, of voor kerstavond. Ik was opgewonden over wat ik zou krijgen en dat maakte mij zielsgelukkig.
Dat waren nog eens tijden
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:15
Jenifer
Jenifer is offline
Vanmiddag toen ik die geweldige tandemtocht ging maken met nog iemand waarmee ik goed overweg kan.
We hebben het over van alles en nog wat gehad en diegene was eventueel zelfs nog bereid mij naar vrienden te brengen!
Nuben ik niet zo gelukkig meer ik voel me niet lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten