Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 20:49
JH
JH is offline
Tja, er is leerplicht dus je moet gewoon naar school. Natuurlijk onzin om één bepaalde dag intensief te controleren maar goed. Eerst maar eens was discipline bijbrengen voordat ze zelf gaan bepalen of ze lessen volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 21:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
JH schreef op 20-04-2005 @ 21:49 :
Tja, er is leerplicht dus je moet gewoon naar school. Natuurlijk onzin om één bepaalde dag intensief te controleren maar goed. Eerst maar eens was discipline bijbrengen voordat ze zelf gaan bepalen of ze lessen volgen.
Waarom moeten ze eerst discipline leren als ze het daarna toch niet nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 20-04-2005 @ 19:57 :
waarom moet je een keurige 5 vwo-er zijn om wat lekkers te halen? waarom zet je dat erbij?
Wat ergerlijk dat sommigen die geen vwo volgen of hebben gevolgd zo snel op hun pik getrapt zijn in deze topic. Het was natuurlijk maar een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 00:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 20-04-2005 @ 19:57 :
waarom moet je een keurige 5 vwo-er zijn om wat lekkers te halen? waarom zet je dat erbij?
Misschien omdat je de gemiddelde vmbo'er sneller bij het groepje rondhangen, sigaretjes roken, wat winkeldiefstalletjes plegen tegenkomt dan de gemiddelde vwo'er.

Maar goed, leerplicht is er niet voor niets. Er zijn genoeg jongeren die niet kunnen omgaan met hun eigen verantwoordelijkheid.
Oud 21-04-2005, 09:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Ja, sommige mensen hebben naast school ook nog een leven, waar ze ook tijd in willen steken.

Ontopic:
Niet iedereen is gemotiveerd genoeg om naar school te gaan. Maar daar doet de politie weinig aan. Ze pakken je alleen met toeval op. Misschien zou het beter zijn als er automatisch bij een aantal uur verzuim ( om wat voor reden dan ook, veel leerlingen schrijven hun eigen briefjes) er een gesprek komt tussen de conrector, de leerling en de ouders ervan. Zo'n gesprek kan de leerling laten inzien waar hij in feite mee bezig is. En de ouders zullen het probleem ook inzien, en daarop de leerling kunnen helpen, met opstaan enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 11:57
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-04-2005 @ 10:43 :
Ja, sommige mensen hebben naast school ook nog een leven, waar ze ook tijd in willen steken.

1-0,ofnee, gelijk 5-0
Oud 21-04-2005, 15:30
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
juno schreef op 20-04-2005 @ 19:37 :
Gecombineerd met de identificatieplicht viel dit te verwachten.
Haha, dat is een goede .
Oud 21-04-2005, 15:46
one.
one. is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-04-2005 @ 12:57 :
1-0,ofnee, gelijk 5-0
Ja, want er is geen VWO-er met een leven.

Daarom halen ze het in hun studententijd in.
Oud 21-04-2005, 16:57
Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Ik denk dat die controle bijna niet gaat lukken. Ze kunnen je beter in de gaten gaan houden, en je dan aanspreken als ze jouw de hele tijd zien rondlopen, een paar dagen achter elkaar tijdens schooluren. Dan weet je bijna zeker dat je een spijbelaar te pakken hebt, en niet een scholier met een tussen uur.
Voor degene die VWO heeft gedaan wil ik even zeggen dat ik hem heel erg goed bezig vind. Als jij denk dat je zoveel kennis hebt, zou je ook moeten weten dat iedereen slim is op zijn eigen manier. Jij hoeft niet iedereen dom te noemen als die op een lager niveau les heeft gehad als jij. Slaat nergens op. Ik kom van het VMBO kader (ja, heb gespijbeld bij lessen die me niet interesseren), zit nu op het MBO niveau 4 en ga na dit jaar HBO logistiek en economie doen. Dus niet meer zeggen dat mensen dom zijn, maak je alleen maar vijanden mee. En dan heb je nog niets aan je diploma.
Oud 21-04-2005, 17:06
Vice
Vice is offline
Citaat:
Snoezuuurrr schreef op 21-04-2005 @ 17:57 :
Ik kom van het VMBO kader (ja, heb gespijbeld bij lessen die me niet interesseren), zit nu op het MBO niveau 4 en ga na dit jaar HBO logistiek en economie doen.
Offtopic: Heb jij misschien een jaar overgeslagen? Aangezien vmbo en mbo 4 jaar duren en jij nog 18 jaar bent.
Oud 21-04-2005, 18:18
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 14:54 :
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
ligt het nu aan mij of is dit nu wel heel arrogant. mensen die geen vwo aankunnen hoeven niet persé dom te zijn. Die hebben meestal nog wat sociale vaardigheden.
Oud 21-04-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 21-04-2005 @ 19:18 :
ligt het nu aan mij of is dit nu wel heel arrogant. mensen die geen vwo aankunnen hoeven niet persé dom te zijn. Die hebben meestal nog wat sociale vaardigheden.
Ik stel dan ook niet dat ze per se dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:55
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-04-2005 @ 20:05 :
Ik stel dan ook niet dat ze per se dom zijn.
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.

misschien het dan iets anders formuleren

Kijk, ik zit op Havo5. Met niet al te veel moeite haal ik dat ook wel, maar ik weet dat ik vanwege mijn dyslexie nooit het voor mij behoorlijke aanbod van talen aan zal kunnen op vwo. Val ik dan in het rijtje van: Dom, ongemotiveerd of een kind met problem thuis?
Oud 21-04-2005, 23:45
T_ID
T_ID is offline
Las ik nu daarnet 'op straat arresteren'? Is de administratie van scholen nu zo incompetent dat ze zelf niet uit kunnen vogelen wie aanwezig is en wie niet?
Oud 22-04-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 21-04-2005 @ 22:55 :
Kijk, ik zit op Havo5. Met niet al te veel moeite haal ik dat ook wel, maar ik weet dat ik vanwege mijn dyslexie nooit het voor mij behoorlijke aanbod van talen aan zal kunnen op vwo. Val ik dan in het rijtje van: Dom, ongemotiveerd of een kind met problem thuis?
Besteed je meer dan 70 uur per week aan je school? Nee? Ongemotiveerd dus.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 14:36 :
Doe eens even gezond zeg.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Dit meen je toch niet?

wel respect, though.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-04-2005 @ 14:39 :
Dit meen je toch niet?

wel respect, though.
Och. Op de middelbare school haalde ik misschien net de 30 uur, maar het gaat erom dat ik het jammer vind dat in het huidige onderwijssysteem de middelmatigheid wordt verheven tot het ultieme doel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 14:42 :
in het huidige onderwijssysteem de middelmatigheid wordt verheven tot het ultieme doel.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het zou en goedkoper zijn, en de kwaliteit zou hoger liggen, als de leerlingen meer stof kregen.
Daardoor hoeven ze minder lang te studeren. De uurtjes die ze dan aan onnozele, maar leuke dingen zouden besteden, kunnen ze dan weer na hun studie besteden.

Het zou voor mensen zoals ik, die niet steeds weer opnieuw hun aandacht bij mekaar kunnen schrapen ideaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:02
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Och. Op de middelbare school haalde ik misschien net de 30 uur, maar het gaat erom dat ik het jammer vind dat in het huidige onderwijssysteem de middelmatigheid wordt verheven tot het ultieme doel.
Met nog meer werk, zullen de meesten niets meer doen op school.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 22-04-2005 @ 15:02 :
Met nog meer werk, zullen de meesten niets meer doen op school.
Het is niet strikt noodzakelijk méér werk te verrichten, maar productiever werk. Dus geen futiele, nutteloze onzin bedacht door dr. Mengele, zoals CKV, ANW, enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Ja, voordat ik vwo ging doen heb ik eerst in 5 jaar de havo gedaan en m'n havo-diploma gehaald. Nou ben ik natuurlijk ook heel dom...

Ik raad je aan om voortaan eerst even na te denken voordat je iets post, want blijkbaar schort het daar bij jou de laatste tijd duidelijk meer aan dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:11
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 15:05 :
Het is niet strikt noodzakelijk méér werk te verrichten, maar productiever werk. Dus geen futiele, nutteloze onzin bedacht door dr. Mengele, zoals CKV, ANW, enzovoorts.
Ik doe nu zelf 4 havo, heb goede punten, maar het is nou niet dat ik voor die 3 uur wat jij wilt vervangen andere vakken zou willen hebben. Ik heb het al druk genoeg zonder, en het is fijn om af en toe wat te relaxen tussen de lesuren door, maar dat je dan toch wel iets doet zoals bij CKV en ANW.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
is 30 uur weinig?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hahahaha.

En die 30 uur waar je het over had, heb je het dan over huiswerrk én op school zijn? Gemiddeld genomen zal ik zo'n 20-25 uurtjes in de week les gehad hebben. En huiswerk, ach... een uurtje in de week als er geen examens waren.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:23
Global
Global is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-04-2005 @ 16:19 :
is 30 uur weinig?
volgens mij bedoelt hij in 1 jaar
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Global schreef op 22-04-2005 @ 16:23 :
volgens mij bedoelt hij in 1 jaar

denk het niet.

Maar nu lachen jullie hem wel uit, maar over 5 jaar lacht hij jullie uit, wanneer hij op de cover van de scientist staat, met een dikke koffer geld in zijn handen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:00
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-04-2005 @ 16:54 :

denk het niet.

Maar nu lachen jullie hem wel uit, maar over 5 jaar lacht hij jullie uit, wanneer hij op de cover van de scientist staat, met een dikke koffer geld in zijn handen.
Daar zijn wij natuurlijk allemaal te dom voor
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:54
Spoonie
Spoonie is offline
70 uur of minder is ongemotiveerd yeah right, get a life
Oud 22-04-2005, 17:34
one.
one. is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 21-04-2005 @ 19:18 :
Die hebben meestal nog wat sociale vaardigheden.
En VWO-ers niet. Daarom gaan ze later studeren. Kunnen ze beginnen waar de rest 6 jaar eerder al mee begon.
Oud 22-04-2005, 18:03
GodsFamousG
GodsFamousG is offline
Achjah.. Spijbelen.. Ik skipte afentoe weleens een uurtje en dat zorgde ervoor dat ik de rest van de dag altijd een stuk gemotiveerder was.. K den kdat het me uiteindelijk wel geholpen heeft mijn diploma te halen... maar ik denk dat het voor de gemiddelde scholier niet bevorderlijk werkt (zeker niet als je ziet wat mensen uithalen in gespijbelde uren..)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:20
juno
juno is offline
Ik spijbelde alleen lessen waar ik toch niets van op zou steken, Als je steeds een 10 hebt voor de oefenluistertoetsen, heb je dat wel gezien. Dan ging ik naar de stilteruimte, wat doen aan mijn andere vakken, of wat lezen. Met 4 talen moet je veel lezen!

En ik spijbelde natuurlijk gym, vooral het eerste uur! Kom zeg, was ik net netjes aangekleed en opgedoft, kon ik me weer in het zweet werken, dacht het toch van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:24
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-04-2005 @ 16:54 :

denk het niet.

maar wel met een verloren middelbare schooltijd
Oud 22-04-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 22-04-2005 @ 17:54 :
70 uur of minder is ongemotiveerd yeah right, get a life
Is dat niet zo dan? Blijkbaar ben je te lui om iets fatsoenlijks te leren, dus ben je daar ongemotiveerd voor. Hoe moet je het anders noemen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-04-2005 @ 17:00 :
Daar zijn wij natuurlijk allemaal te dom voor
Jij in ieder geval wel
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:39
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 19:57 :
Is dat niet zo dan? Blijkbaar ben je te lui om iets fatsoenlijks te leren, dus ben je daar ongemotiveerd voor. Hoe moet je het anders noemen?
Jij zal het wel weten met je 30 uur. Of werkte je gewoon snel?
Oud 22-04-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-04-2005 @ 20:39 :
Jij zal het wel weten met je 30 uur. Of werkte je gewoon snel?
Nee, ik deed bijna niets, omdat het niveau veel te laag is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:32
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 19:57 :
jij hebt ook geen idee waar je het over hebt he, denk eens na voordat je typt
Oud 23-04-2005, 08:33
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-04-2005 @ 20:06 :
Jij in ieder geval wel
waarom ik wel...?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 11:59
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2005 @ 20:44 :
Nee, ik deed bijna niets, omdat het niveau veel te laag is.
waarom deed je dan geen gymnasium?
Oud 23-04-2005, 12:01
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-04-2005 @ 12:59 :
waarom deed je dan geen gymnasium?
Gymnasium is niet de overtreffende trap van atheneum, gymnasium is atheneum plus 2 bullshitvakken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:28
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 23-04-2005 @ 13:01 :
Gymnasium is niet de overtreffende trap van atheneum, gymnasium is atheneum plus 2 bullshitvakken.
naja, als je zoals meph 't tog allemaal te simpel vind, en je wilt tog graag die 70 uur per week gebruiken
Oud 23-04-2005, 12:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-04-2005 @ 13:28 :
naja, als je zoals meph 't tog allemaal te simpel vind, en je wilt tog graag die 70 uur per week gebruiken
Why is yoew so fuhcking stoopeed?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 13:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
moeten ze maar niet zoveel tussenuren inschakelen!
Oud 23-04-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 23-04-2005 @ 13:28 :
Te simpel ja. Maar Latijn en Grieks zijn simpel. Bovendien leer je er niets van waar je in de maatschappij werkelijk iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:40
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-04-2005 @ 14:47 :
Te simpel ja. Maar Latijn en Grieks zijn simpel. Bovendien leer je er niets van waar je in de maatschappij werkelijk iets aan hebt.
als je zo gaat beginnen kun je de helft van alle schoolvakken wel gaan dumpen.
Oud 23-04-2005, 17:36
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-04-2005 @ 14:47 :
in de maatschappij heb je bv wel wat aan 't feit dat je een functie kan differentiëren
Oud 24-04-2005, 01:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
kalinho schreef op 23-04-2005 @ 18:36 :
in de maatschappij heb je bv wel wat aan 't feit dat je een functie kan differentiëren
Ja, in de maatschappij zijn er mensen die jou willen betalen voor o.a. het differentieren van functies.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 01:48
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 23-04-2005 @ 18:36 :
Lol, ja, laten we alle vormen van technologie maar afschaffen. Immers, differentiëren is toch nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:07
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 02:19 :
Ja, in de maatschappij zijn er mensen die jou willen betalen voor o.a. het differentieren van functies.
wie?

Citaat:
Citaat:
Lol, ja, laten we alle vormen van technologie maar afschaffen. Immers, differentiëren is toch nutteloos.

dus jij denkt dt je later eerder iets hebt aan een of ander vaag wiskunde formuletje dan dat je een extra taal beheerst?
Reageren

Regels voor berichten