Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Welk evind jij beter Nintendo DS of de PSP?
Nintendo DS 53 60.23%
De PSP 35 39.77%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 19:13
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-04-2005 @ 13:36 :
Lufia (ook deel I) blijft toch tot mijn favo's behoren.
Ja, bij mij ook, al heb ik alleen Lufia II uitgespeeld. Een heel mooi verteld verhaal en daarnaast ook nog eens geweldige gameplay die voor mij in ieder geval nooit vervelend werd. Het hoort wat mij betreft echt thuis bij de games met de beste verhalen, waar ook FF7 zich onder mag scharen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 08:59
Verwijderd
Ik vind de PSP gewoon veel mooier, stijlvoller en fijner aanvoelen. Qua spellen is de DS wel beter, maar ja, dat maakt me niet uit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-04-2005 @ 09:59 :
Ik vind de PSP gewoon veel mooier, stijlvoller en fijner aanvoelen. Qua spellen is de DS wel beter, maar ja, dat maakt me niet uit
Lol, logica, je koopt zo'n ding toch voor de spellen, niet omdat hij er "wel mooi" uitziet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 09:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 06-04-2005 @ 10:45 :
Lol, logica, je koopt zo'n ding toch voor de spellen, niet omdat hij er "wel mooi" uitziet?
Je wilt toch wel gamen in style of niet?

Oud 06-04-2005, 10:18
Verwijderd
Je kan geen ouwe gameboy spellen spelen op de DS.

Ik heb nog steeds 13 ouwe spellen.
Die zou ik wel willen spelen nog...dus...helaas.

Ik ken iemand met de DS.
Die mini games zijn meesterlijk en ZEER verslavend.
Net als tetris. Eenvoudig, simpel, en toch fantastisch.
Alleen orginaliteit is slecht.

Knoppen zijn prima, analoge stick had er idd wel bij gemoeten. Pennetje is groot genoeg, wat wil je anders, een dikke stok?
En het scherm word niet vies, zolang je maar met je vieze jatten ervanaf blijft.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 10:40
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 06-04-2005 @ 11:18 :
Je kan geen ouwe gameboy spellen spelen op de DS.

Ik heb nog steeds 13 ouwe spellen.
Die zou ik wel willen spelen nog...dus...helaas.

Ik ken iemand met de DS.
Die mini games zijn meesterlijk en ZEER verslavend.
Net als tetris. Eenvoudig, simpel, en toch fantastisch.
Alleen orginaliteit is slecht.

Knoppen zijn prima, analoge stick had er idd wel bij gemoeten. Pennetje is groot genoeg, wat wil je anders, een dikke stok?
En het scherm word niet vies, zolang je maar met je vieze jatten ervanaf blijft.
je kan ook alleen de gameboy spellen spelen van de GBA. Niet de alleroudste..
Oud 06-04-2005, 10:41
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-04-2005 @ 09:59 :
dat is weer puur subjectief, persoonlijk vind ik de spellen op de psp leuker. Nintendo DS spelletjes vallen gewoon teveel in herhaling (repititief gameplay).

knoppen maken de spellen geen touchscreen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 06-04-2005 @ 10:45 :
Ik koop geen van beiden, maar ik zou blijer zijn met de PSP, omdat je daar niet álleen spellen op kan spelen. En de spellen die je er op kan spelen zien er wel mooi uit. Maar ik ben meer een Mario/Zelda-iemand... Ik vind de DS alleen té lelijk om te kunnen genieten van Mario/Zelda-dingen, dus ja, jammer dan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 06-04-2005 @ 11:41 :
dat is weer puur subjectief, persoonlijk vind ik de spellen op de psp leuker. Nintendo DS spelletjes vallen gewoon teveel in herhaling (repititief gameplay).

knoppen maken de spellen geen touchscreen
Ja, zo'n touchscreen vind ik wel grappig, maar 't breekt zoveel spellen imo. Niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:36
Verwijderd
Door de touchscreen kan je wel onwijs tjill RTS spelen. Shogun ziet er op de DS best kikke uit. Om van AoE op de DS maar niet te spreken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-04-2005 @ 12:02 :
Ik koop geen van beiden, maar ik zou blijer zijn met de PSP, omdat je daar niet álleen spellen op kan spelen. En de spellen die je er op kan spelen zien er wel mooi uit. Maar ik ben meer een Mario/Zelda-iemand... Ik vind de DS alleen té lelijk om te kunnen genieten van Mario/Zelda-dingen, dus ja, jammer dan
Ik heb zo'n Ds en vind het ding best meevallen qua lelijkheid, en ach, ik kijk toch niet naar het design als ik aan het spelen ben, dan tuur ik naar mn schermpjes.

Vind de psp trouwens veel lomper, ding is te groot voor een handheld.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 06-04-2005 @ 11:40 :
je kan ook alleen de gameboy spellen spelen van de GBA. Niet de alleroudste..
Weet ik. En dat vind ik jammer.

Opzich is de DS qua prijs/kwaliteit goedkoper dan de ouwe GBS SP. Maar ja, de DS is cool, maar de SP kan mn ouwe spellen nog aan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:49
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 06-04-2005 @ 12:55 :
Ik heb zo'n Ds en vind het ding best meevallen qua lelijkheid, en ach, ik kijk toch niet naar het design als ik aan het spelen ben, dan tuur ik naar mn schermpjes.

Vind de psp trouwens veel lomper, ding is te groot voor een handheld.
man de DS is groter als je hem open klapt.

Maar voor RTS en turn-based RPG zal de touchscreen prima voor verlenen. Maar dan mogen ze wel eens opschieten met uitbrengen van die spellen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 06-04-2005 @ 13:49 :
man de DS is groter als je hem open klapt.

Maar voor RTS en turn-based RPG zal de touchscreen prima voor verlenen. Maar dan mogen ze wel eens opschieten met uitbrengen van die spellen.
Het gaat mij om de breedte. Vind de DS al beetje aan de lomp grote kant, dus laat staan de PSP. GBA SP is tenminste een echte handheld.

En inderdaad, dat uitbrengen van spellen schiet echt niet op voor de DS. Zoveel van die krengen al verkocht, zijn er amper spellen voor.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:27
Kurogane
Kurogane is offline
Ik vind die flap onhandig(er)

Ik vind trouwens de GBA Wonderswan Color GP32 qau looks juist een echte handheld. Daarbij hoort de PSP dus ook bij.

Ik vind die flappen maar niks..

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:36
Snow
Snow is offline
smaken verschillen?
Oud 06-04-2005, 15:38
Kurogane
Kurogane is offline
Ja dat is duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 06-04-2005 @ 13:49 :
Maar dan mogen ze wel eens opschieten met uitbrengen van die spellen.
Shogun:

Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:52
infamous
infamous is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-04-2005 @ 21:44 :
De PSP is in alle opzichten superieur, behalve wat betreft de software. Maar dat komt alleen omdat Mario 64(ondanks de kutbesturing van de DS) zo'n meesterlijk spel is. Maar dat terrein zal Sony in de nabije toekomst ook conqueren, omdat er aardig wat in potentie goede spelletjes in de pijplijn zitten. Iets wat we vooralsnog niet kunnen zeggen van de DS, die het vooral zal moeten stellen met derderangs 3rd party software en gemakzuchtige poorts van klassieke Nintendo-games. Komt nog eens bij dat de PSP relatief goedkoper is dan de DS, gelet op de hoeveelheid extra shit die je bij de aankoop van een PSP erbij krijgt.

Dat ik het niet zo heb op de DS wil overigens niet zeggen dat ik een PSP ga kopen. Want ook dat ding is zwaar kut in vergelijking met de consoles en de PC. Sterker nog, handheld gaming in het algemeen is gewoon debiel en overbodig.
hoe vaak per week reis jij langer dan een uur met de trein ?
Oud 06-04-2005, 20:54
infamous
infamous is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-04-2005 @ 22:21 :
Ik ben jarenlang trouw Nintendo fan geweest , maar ik heb de hoop nu definitief opgegeven. Vanaf de snes is het alleen maar slechter geworden (ja ik weet het, het heersende cliché). Ik heb ook geen hoop voor de DS. De spellen lijken weer nergens op te slaan (en veel te weinig spellen bovendien) en erg lekker gamen vond ik het niet. Jammer, toch maar psp dan.

precies same here
Oud 07-04-2005, 13:28
Dobomobo
Dobomobo is offline
Owmen, de psp is gewoon veel beter (mijn mening) Die spellen op de Ds vind ik echt zuigen en heb ik in 2 dagen uitgespeeld. Bekijk eens de Ridge racer van de DS met de RIDge Racer van de PSP, dan moet je toch wel even slikken he, wat de psp veel beter kan kwa graphix, de PSP RULEERT!
Oud 07-04-2005, 18:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 07-04-2005 @ 14:28 :
de PSP RULEERT!
Nee.
Oud 08-04-2005, 06:54
ExVaal
ExVaal is offline
Sjongejonge zeg, wat is de PSP breed in vergelijking met de DS!

Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 08:31
Jolt
Jolt is offline
Voor Project Rub zou ik alleen al een DS willen...

Voor hebbe dingetje wil ik een psp

Damm, dure aankoop.
Oud 08-04-2005, 19:43
Verwijderd
http://www.gamespot.com/ds/action/go..._ds_040705.asx

Zie de official trailer 1. Vind de graphics best goed. Tis geen PSP drool type a graphics, maar vind het voor de DS, zoals het nu oogt, er best goed eruit zien.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:03
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind dat beide veel te kort meegaan (batterijen)
Vooral die van de PSP is veel en veel te kort.

En ik ben bang dat het appataartje van Nintendo te snel word uitgebracht. Ik heb het idee dat ze gewooon graag willen concureren en dat de optimale kracht nooit eruit gehaald zal worden.

Ik ben niet bepaald een expert dus ik weer lang niet alle info maar ik ga iig geen van beide kopen, want geen van beide kunnen me genoeg boeien.
Oud 13-04-2005, 20:29
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-04-2005 @ 09:31 :
Voor Project Rub zou ik alleen al een DS willen...

Voor hebbe dingetje wil ik een psp

Damm, dure aankoop.
WTF project rub is echt niet leuk? Al die spelletjes zijn niet echt leuk, ik ergerde me dood omdat ik het wou uitspelen maar leuk was het niet..

eerder iets voor als demo bij de ds..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Dobomobo schreef op 07-04-2005 @ 14:28 :
Owmen, de psp is gewoon veel beter (mijn mening) Die spellen op de Ds vind ik echt zuigen en heb ik in 2 dagen uitgespeeld. Bekijk eens de Ridge racer van de DS met de RIDge Racer van de PSP, dan moet je toch wel even slikken he, wat de psp veel beter kan kwa graphix, de PSP RULEERT!
Ja man, echt dikke vet leipe shit. De psp is echte blingbling voor de stoere mofo's. Echt ROELEREND!!!!!

Kan dit topic dicht ofzo? Dit gaat echt nergens over.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 15:14
freakinaround
freakinaround is offline
khad vann8 gedroomd dat ik de DS had. met Warioware Touched.
En omg, i loved it!
Oud 14-04-2005, 15:30
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
ik heb die plaatjes gezien in de nieuwe PU, maar die van de PSP vind ik er toch veel vetter uit zien hoor, FIFA enzo
Nintendo DS lijkt meer op een gameboy advance dan op een PSP
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:36
Koning
Koning is offline
Citaat:
Gary Glitter schreef op 14-04-2005 @ 16:30 :

Nintendo DS lijkt meer op een gameboy advance dan op een PSP
klopt, zou ook een beetje stom overkomen.

maar anywho, het clamshell model van de ds bescherm wel makkelijk tegen krasjes..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:47
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
qua graphics dan he, de buitenkant weet ik ff niet meer
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 11:21
XyZyX
XyZyX is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-04-2005 @ 16:31 :
Flikker op.
Oud 23-04-2005, 12:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Koning schreef op 13-04-2005 @ 21:29 :
WTF project rub is echt niet leuk? Al die spelletjes zijn niet echt leuk, ik ergerde me dood omdat ik het wou uitspelen maar leuk was het niet..

eerder iets voor als demo bij de ds..
Ik denk dat je daarvan moet houden, ik heb de flash versie gedaan, heb me kapot gelachen.

Alles is gewoon zoooo ruig.
Oud 23-04-2005, 19:10
blupp
blupp is offline
De psp is beter, wetenschappelijk bewezen.

Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 00:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
'k vind de psp vet omdat het scherm groot is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:35
Benteknol
Benteknol is offline
wat is dat hele er komt een nieuwe opvolger van de gba wat een fokking stierenpoep is dat dan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:59
Maxic
Maxic is offline
DS staat toch nog steeds voor
Maar Nintendo moet wel met betere spellen komen, willen ze dat zo houden..
Oud 24-04-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
mr praatpaal schreef op 24-04-2005 @ 14:35 :
wat is dat hele er komt een nieuwe opvolger van de gba wat een fokking stierenpoep is dat dan
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Nintendo heeft gewoon 2 handhelds op de markt, de gba en de DS. En de opvolger van de gba wordt de gba2. Daar moet je nou echt een hersenchirurg voor zijn om te snappen.

Citaat:
Maxic schreef op 24-04-2005 @ 14:59 :
DS staat toch nog steeds voor
Maar Nintendo moet wel met betere spellen komen, willen ze dat zo houden..
Mja, als je de lijst met best verkochte spellen uit Japan ziet staat er echt zelden een PSP titel in.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 24-04-2005 @ 15:20 :
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Nintendo heeft gewoon 2 handhelds op de markt, de gba en de DS. En de opvolger van de gba wordt de gba2. Daar moet je nou echt een hersenchirurg voor zijn om te snappen.

Mja, als je de lijst met best verkochte spellen uit Japan ziet staat er echt zelden een PSP titel in.
Beetje logisch, Japan = Sony = Ps 2. Die rare jappeners zitten allemaal RPG tjes te spelen, verdoen hun tijd niet aan de PSP.
Oud 24-04-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 24-04-2005 @ 15:41 :
Beetje logisch, Japan = Sony = Ps 2. Die rare jappeners zitten allemaal RPG tjes te spelen, verdoen hun tijd niet aan de PSP.
Dat zal het wel zijn. In de Famitsu most wanted van deze week weer geen enkel psp spel.

http://www.ds-gamer.nl/article/624p1.html

Wel 2 NDS spellen erin.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 08:55
ExVaal
ExVaal is offline
Tony Hawk Underground op de PSP is echt heel leuk, leuker dan elk spel wat ik op de DS heb gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vaal schreef op 25-04-2005 @ 09:55 :
Tony Hawk Underground op de PSP is echt heel leuk, leuker dan elk spel wat ik op de DS heb gespeeld.
Wahahahaha
Oud 25-04-2005, 12:03
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-04-2005 @ 12:41 :
Wahahahaha
Misschien moet ik het even uitleggen.

Ik was laatst bij de FRS, waar een demobooth stond van de DS, met Wario Ware Touched!, een van de releasetitels die hoge cijfers haalt.

Ik heb serieus, misschien 10/15 minuten gespeeld, en ik was bij eindbaas 3.

Ik denk dat ik het hele spel binnen een uur uitspeel, en dat is niet de bedoeling, want ik zoek uitdaging in m'n games.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 12:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Vaal schreef op 25-04-2005 @ 13:03 :
Misschien moet ik het even uitleggen.

Ik was laatst bij de FRS, waar een demobooth stond van de DS, met Wario Ware Touched!, een van de releasetitels die hoge cijfers haalt.

Ik heb serieus, misschien 10/15 minuten gespeeld, en ik was bij eindbaas 3.

Ik denk dat ik het hele spel binnen een uur uitspeel, en dat is niet de bedoeling, want ik zoek uitdaging in m'n games.
Ik ben het stiekem wel met je eens, maar ik ging er al niet vanuit dat je alle spellen op de DS gespeeld had.
Oud 25-04-2005, 12:41
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-04-2005 @ 13:24 :
Ik ben het stiekem wel met je eens, maar ik ging er al niet vanuit dat je alle spellen op de DS gespeeld had.
Zeker niet, maar ik weet van bv Asphalt Urban GT en Ridge Racers dat deze op de PSP absoluut vetter zijn.

Mario DS heeft iedereen natuurlijk al lang & breed op de N64 gespeeld, en werkt niet zo super met het thumbnubje, maar dat is eerder persoonlijke voorkeur. Op de PSP is natuurlijk ook heel veel geport.

Project Rub, ja serieus, dit speel ik op mijn telefoon, of als flashanimatie om de tijd te doden, maar ik betaal er geen 40 euro voor.

Wat ik mis aan de games van de DS is DIEPGANG. Ik wil helemaal in mijn spel verdrinken, en verbonden zijn met mijn character. Dat mis ik aan de DS, en daarom heb ik voor de PSP gekozen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 14:16
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Die vergelijking van wario ware voor de DS gaat niet op omdat de game in de ds in de winkel maar iets van 24 van de totaal 160 verschillende mini games heeft. Tis gewoon een demo dus.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 14:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 25-04-2005 @ 15:16 :
Die vergelijking van wario ware voor de DS gaat niet op omdat de game in de ds in de winkel maar iets van 24 van de totaal 160 verschillende mini games heeft. Tis gewoon een demo dus.
daarom zegt t nog wel wat over de idiote game...
Oud 25-04-2005, 15:03
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Vaal schreef op 25-04-2005 @ 13:41 :
Wat ik mis aan de games van de DS is DIEPGANG. Ik wil helemaal in mijn spel verdrinken, en verbonden zijn met mijn character. Dat mis ik aan de DS, en daarom heb ik voor de PSP gekozen.
Eerlijk gezegd mis ik dat ook wel bij mijn DS, maar ik heb voor de PSP ook nog niet van dit soort 'verhalende' spellen gezien.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:31
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 25-04-2005 @ 16:03 :
Eerlijk gezegd mis ik dat ook wel bij mijn DS, maar ik heb voor de PSP ook nog niet van dit soort 'verhalende' spellen gezien.
Metal Gear Acid heeft wel behoorlijk veel diepgang, evenals een paar RPG's die uitzijn, ik weet even geen titels uit m'n hoofd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten