Oud 22-04-2005, 23:29
mwja
mwja is offline
Ik volg de opleiding VRPC, Beeld & Media (MBO, niveau 4). Ben vorig jaar blijven zitten, doe het eerste jaar dit jaar opnieuw.

Aan het begin van het jaar is me door de afdelingleider verteld dat ik voor alle vakken waar ik dit jaar een lager cijfer dan vorig jaar haal het cijfer van vorig jaar krijg. Ik heb vorig jaar voor gym een 5,6 gehaald en omdat ik een gruuuuwelijke hekel aan gym heb, heb ik deze lessen dit hele jaar niet gevolgd.

Heb er het hele jaar niks over gehoord, en omdat de gymlessen niet bij mezelf op school zijn, ben ik de gymleraar ook nooit tegen gekomen. Was al lang blij/opgelucht dat ik dit jaar door niemand werd gedwongen om naar gym te gaan.

Dat was tot gister; de gymleraar haalde me uit de klas en vroeg waarom ik er nooit ben. Ik zei "ik zie op tegen gym en ben er daarom eigenlijk nooit meer gekomen". Hij zei "je weigert dus mijn lessen te volgen en daarom moet een instantie inschakelijk om je te laten schorsen van de opleiding" waarna hij weg liep.

Ben verder bij geen enkel vak te veel absent en heb goede cijfers. Gym is btw een ondersteunend vak, dus geen deelkwalificatie op zich. Ben ook bij m'n mentor geweest, maar deze bemoeit zich niet echt met de klas zeg maar. De gymleraar was (nog) niet bij hem geweest en hij zei dat ik het maar gewoon moet afwachten.

Mijn vraag is nu, is dit mogelijk; kan ik worden geschorst wegens het niet volgen van gymlessen? Of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het zelf nogal vaag eigenlijk, manier waarop ook wel.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 23:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 07:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
kan wel denk ik.

Het was natuurlijk niet slim om de gymlessen niet te volgen, ook al heb je ze volgend jaar gehad.

Vind het wel erg slecht dat de gymleraar nu pas komt. Hij had al veel eerder moeten komen toen de schade nog klein was. Toen was er nog makkelijk iets aan te doen, zoals het inhalen van gymlessen bij andere klassen (wat natuurlijk ook niet leuk voor je was geweest)

Bij ons is het in het algemeen zo dat je niet over gaat als je geen gymlessen volgt. En dat je ze dan aan het eind van het jaar , begin van volgend jaar moet inhalen voordat je van de lessen van het nieuwe jaar mag beginnen.

Maar jij doet MBO , heb je daar gym dan (blijkbaar dus wel).
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ja, dat kan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:55
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
het was overigens ook wel netter geweest gewoon aan het begin van het jaar naar de gymleraar toe te gaan..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 11:56
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
I love stars schreef op 23-04-2005 @ 07:56 :
Vind het wel erg slecht dat de gymleraar nu pas komt. Hij had al veel eerder moeten komen toen de schade nog klein was. Toen was er nog makkelijk iets aan te doen, zoals het inhalen van gymlessen bij andere klassen (wat natuurlijk ook niet leuk voor je was geweest)
Wat is dat dan voor onzin? De leraar moet de leerling achter de broek aanzitten of hij komt of niet?? Kom op zeg, als je op MBO zit, mag de toch verwachten dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt...
TS had gewoon zelf in het begin van het jaar naar die leraar toe moeten stappen..

Ik vind het wel logisch zo eigenlijk
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
mwja schreef op 22-04-2005 @ 23:29 :
Aan het begin van het jaar is me door de afdelingleider verteld dat ik voor alle vakken waar ik dit jaar een lager cijfer dan vorig jaar haal het cijfer van vorig jaar krijg. Ik heb vorig jaar voor gym een 5,6 gehaald en omdat ik een gruuuuwelijke hekel aan gym heb, heb ik deze lessen dit hele jaar niet gevolgd.
dit zegt toch nix over de aanwezigheid? je spijbelt gewoon (je hebt geen echte reden en je hebt nooit iets gemeld aan de leraar), dus mag de school maatregelen nemen. zou lekker zijn als iedereen thuis kon blijven als ie geen goed cijfer voor het vak zou hoeven halen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:00
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Multilot schreef op 24-04-2005 @ 11:56 :
Wat is dat dan voor onzin? De leraar moet de leerling achter de broek aanzitten of hij komt of niet?? Kom op zeg, als je op MBO zit, mag de toch verwachten dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt...
TS had gewoon zelf in het begin van het jaar naar die leraar toe moeten stappen..

Ik vind het wel logisch zo eigenlijk
idd de TS had er naar het begin naar toe moeten gaan. Maar ik vind het wel stom dat de leraar pas naar 3 kwart jaar er iets van zegt. Zeg er gelijk iets van of niks en ga dan direct een schorsing regelen, dat is mijn mening.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:00
Verwijderd
Je kunt worden geschorst en terecht. Waarom zou je wel zomaar bij gym kunnen wegblijven? Het is gewoon een vak met aanwezigheidsplicht en een eindcijfer, dus je hebt gewoon jezelf in de vingers gesneden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 24-04-2005 @ 11:56 :
Kom op zeg, als je op MBO zit, mag de toch verwachten dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt...
Hehe
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
I love stars schreef op 23-04-2005 @ 07:56 :
Maar jij doet MBO , heb je daar gym dan (blijkbaar dus wel).
Is verschillend per opleiding. Ik heb het gelukkig niet.

Citaat:
Multilot schreef op 24-04-2005 @ 11:56 :
Kom op zeg, als je op MBO zit, mag de toch verwachten dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt...
TS had gewoon zelf in het begin van het jaar naar die leraar toe moeten stappen..
Daar ben ik het mee eens. Als je een beroepsopleiding volgt, moet je toch wel weten wat de gevolgen zijn van modules niet volgen. Al verbaas ik me erover dat er bij jullie gelijk gepraat wordt over schorsing.

Voor de ts, heb je het hele jaar gym, één semester of maar één periode. Als het maar één module in één periode is, kan je misschien regelen om die module de volgende periode te volgen.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:39
Global
Avatar van Global
Global is offline
VMBOers zijn midder snel volwassen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat ik overgens niet begrijp is waarom ze dat vak opnieuw moet doen, terwijl ze vorig jaar een 5,6 voor gehaald heeft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:33
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
mwja schreef op 22-04-2005 @ 23:29 :


Mijn vraag is nu, is dit mogelijk; kan ik worden geschorst wegens het niet volgen van gymlessen? Of heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het zelf nogal vaag eigenlijk, manier waarop ook wel.
ik vind het gewoon een goede actie hoor
waarom voor een vak als gym een uitzondering maken?
gym heeft voor jou misschien geen betekenis maar voor de school wel

dus ik vind het wel zo consequent dat ze zulke regels ook hanteren bij een vak als gym.
dat jouw leraar er zo mee omgaat is een ander verhaal. maar dat ligt ook echt aan de leraar die het vak geeft. ik neem aan dat je deze man al wat langer kent en dat je dus ongeveer weet wat de consequenties hadden kunnen zijn als je niet kwam opdagen.

dacht je nou echt dat je er mee weg kwam dan ?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 24-04-2005 @ 14:39 :
VMBOers zijn midder snel volwassen
Als je bedenkt dat mensen met VMBO/MAVO naar het MBO gaan en mensen van VMBO/MAVO op het moment dat ze klaar zijn met hun opleiding meestal zestien zijn, is het niet zo gek dat er dan nog veel mensen tussen kunnen zitten die minder volwassen zijn. Of in elk geval nog erg gewend zijn aan het boefjesgedrag van de middelbare school, lessen ontduiken enz.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mwja schreef op 22-04-2005 @ 23:29 :

Aan het begin van het jaar is me door de afdelingleider verteld dat ik voor alle vakken waar ik dit jaar een lager cijfer dan vorig jaar haal het cijfer van vorig jaar krijg. Ik heb vorig jaar voor gym een 5,6 gehaald en omdat ik een gruuuuwelijke hekel aan gym heb, heb ik deze lessen dit hele jaar niet gevolgd.
Ze bedoelden vast niet dat je dan dus maar gewoon weg kan blijven. Lijkt me logisch.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 19:40 :
Ze bedoelden vast niet dat je dan dus maar gewoon weg kan blijven. Lijkt me logisch.
Uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 19:43 :
Uiteraard.
Ik vind het wel gaaf bedacht hoor. Alleen niet zo slim.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 19:40 :
Ze bedoelden vast niet dat je dan dus maar gewoon weg kan blijven. Lijkt me logisch.
Dat is helemaal niet logisch. Als je een module behaalt hebt, dan hoef je de les er toch niet meer van te volgen. De ts heeft vorig jaar gym behaalt met een 5,6, dus waarom zou ze dan opnieuw de les moeten volgen. Zover ik weet is het bij de meeste opleidingen zo dat alles boven een 5,5 als voldoende wordt gezien. Ze had gewoon aan het begin van het jaar vrijstelling moeten regelen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2005, 20:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-04-2005 @ 20:08 :
Dat is helemaal niet logisch. Als je een module behaalt hebt, dan hoef je de les er toch niet meer van te volgen. De ts heeft vorig jaar gym behaalt met een 5,6, dus waarom zou ze dan opnieuw de les moeten volgen. Zover ik weet is het bij de meeste opleidingen zo dat alles boven een 5,5 als voldoende wordt gezien. Ze had gewoon aan het begin van het jaar vrijstelling moeten regelen.
Het is en blijft een verplicht vak. De enige zekerheid die je hebt is dat je het cijfer van vorig jaar krijgt, mocht je dit jaar een lager cijfer hebben. Dat maakt het vak niet meteen niet-verplicht hoor.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 20:30 :
Het is en blijft een verplicht vak. De enige zekerheid die je hebt is dat je het cijfer van vorig jaar krijgt, mocht je dit jaar een lager cijfer hebben. Dat maakt het vak niet meteen niet-verplicht hoor.
*Hoe leg ik dit uit*

In een schooljaar krijg je een aantal modules en aan het eind van het jaar is het de bedoeling dat je voor al die modules een voldoende hebt staan. Mocht het voorkomen dat je te veel onvoeldes hebt staan, dan kan je het jaar beter opnieuw doen. De modules die je het vorige jaar met een voldoende hebt behaald, staan al vast op je cijferlijst en hoef je niet meer te volgen. Ook al is het een verplicht vak, voor die module sta je voldoende en gaan ze vanuit dat je de stof beheerd.

Als de ts vorig jaar een 5,6 voor gym heeft gehaald, dan zou dat ook op haar cijferlijst van dit jaar horen te staan. De gymdocent ziet dan dat ze al een cijfer heeft en weet dus dat zij gym niet meer hoeft te volgen.

Het is dus niet meer zo als bij het vmbo, havo of vwo dat wanneer je blijft zitten, alles weer overnieuw moet doen. Alleen de modules waar je een onvoldoende voor staat.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-04-2005 @ 20:45 :
*Hoe leg ik dit uit*

In een schooljaar krijg je een aantal modules en aan het eind van het jaar is het de bedoeling dat je voor al die modules een voldoende hebt staan. Mocht het voorkomen dat je te veel onvoeldes hebt staan, dan kan je het jaar beter opnieuw doen. De modules die je het vorige jaar met een voldoende hebt behaald, staan al vast op je cijferlijst en hoef je niet meer te volgen. Ook al is het een verplicht vak, voor die module sta je voldoende en gaan ze vanuit dat je de stof beheerd.

Als de ts vorig jaar een 5,6 voor gym heeft gehaald, dan zou dat ook op haar cijferlijst van dit jaar horen te staan. De gymdocent ziet dan dat ze al een cijfer heeft en weet dus dat zij gym niet meer hoeft te volgen.

Het is dus niet meer zo als bij het vmbo, havo of vwo dat wanneer je blijft zitten, alles weer overnieuw moet doen. Alleen de modules waar je een onvoldoende voor staat.

1) Lees eens goed. Er staat: Voor de vakken waar ik een lager cijfer voor haal... dat suggereert wel enorm dat je ze dus wel moet volgen, vind je niet? Er staat niet: Als je een voldoende haalt, hoef je niet meer naar je lessen te komen.
2) Als jij gelijk zou hebben, zou die gymleraar haar niet geschorst hebben. Wat mij meteen weer terugbrengt bij punt 1: Er staat niet wat jij nu zegt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:03
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
waarom heb je op het mbo dan eigenlijk nog gym..

en dat heeft verder toch helemaal niets meer met je opleiding te maken..

dus

als je cijfers voor die vakken nu wel goed zijn...

maar wacht het maar af..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:21
mwja
mwja is offline
Thnx voor alle reacties.

Het gaat er eigenlijk nu niet meer om of ik in het begin van het jaar naar hem toe had moeten gaan en dat het dus achteraf allemaal niet zo slim bedacht is, etc.. maar wat ik nu nog kan doen en of iemand 100% zeker weet dat dit kan? Ik heb wel rond gekeken op het internet, maar zijn er ook sites waar algemene regels/gevolgen staan of richtlijnen? Zat er ook al aan te denken om naar de afdelingleider te gaan aangezien m'n mentor er ook niet echt achter aan gaat. Maar ben bang dat ik dan m'n eigen glazen in gooi zeg maar.. Ik ben nog niet geschorsd btw.

Citaat:
Vice schreef op 24-04-2005 @ 13:28 :

Voor de ts, heb je het hele jaar gym, één semester of maar één periode. Als het maar één module in één periode is, kan je misschien regelen om die module de volgende periode te volgen.
Ik heb het hele jaar gym.. plus volgend jaar.

Citaat:
Global schreef op 24-04-2005 @ 14:39 :
VMBOers zijn midder snel volwassen
Waar baseer jij dat precies op? Hokjes.

Citaat:
pyres schreef op 24-04-2005 @ 17:33 :
ik vind het gewoon een goede actie hoor
waarom voor een vak als gym een uitzondering maken?
gym heeft voor jou misschien geen betekenis maar voor de school wel

dus ik vind het wel zo consequent dat ze zulke regels ook hanteren bij een vak als gym.
dat jouw leraar er zo mee omgaat is een ander verhaal. maar dat ligt ook echt aan de leraar die het vak geeft. ik neem aan dat je deze man al wat langer kent en dat je dus ongeveer weet wat de consequenties hadden kunnen zijn als je niet kwam opdagen.

dacht je nou echt dat je er mee weg kwam dan ?
Mwja, het gekke is dat ik juist van hem niet had verwacht dat hij dit zou doen, helemaal niet op deze manier. Had vorig jaar ook personen in de klas die nooit bij gym zijn geweest en er nix van hebben gehoord; dus alleen een 0 op het rapport wat dus als ondersteunend vak (paar % bij andere vakken) geldt.
Ennehmz.. ja, dat d8 ik echt.

Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 19:40 :
Ze bedoelden vast niet dat je dan dus maar gewoon weg kan blijven. Lijkt me logisch.
Ja, precies. Ik dacht ook niet dat het 'legaal' was, maar schorsing.. neen.

Citaat:
*** Sido *** schreef op 24-04-2005 @ 21:03 :
waarom heb je op het mbo dan eigenlijk nog gym..

en dat heeft verder toch helemaal niets meer met je opleiding te maken..

dus

als je cijfers voor die vakken nu wel goed zijn...

maar wacht het maar af..
Heb ik vorig jaar gevraagd. De gymleraar zei dat het voornamelijk was om mensen, die buiten schooltijd niet de mogelijkheid hebben om te sporten, toch de mogelijkheid te bieden om te sporten. Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:50
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
mwja schreef op 24-04-2005 @ 23:21 :

Waar baseer jij dat precies op? Hokjes.



Mwja, het gekke is dat ik juist van hem niet had verwacht dat hij dit zou doen, helemaal niet op deze manier. Had vorig jaar ook personen in de klas die nooit bij gym zijn geweest en er nix van hebben gehoord; dus alleen een 0 op het rapport wat dus als ondersteunend vak (paar % bij andere vakken) geldt.
Ennehmz.. ja, dat d8 ik echt.


je zou het nog altijd kunnen aanvechten dat hij als leraar niet consequent bezig was, maar kans van slagen heb je dan niet echt. gewoon accepteren of met die leraar gaan praten
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 00:24
Verwijderd
Ik vind het onlogisch dat men op het middelbare onderwijs verplicht gymlessen moet volgen. Het is ronduit belachelijk dat iemand die beroepsonderwijs doet gymlessen moet volgen.

Ik zie het sollicitatiegesprek al voor me: "En, kun je beetje goed ringenzwaaien? Anders kan ik je deze administratieve baan niet geven."

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 10:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 00:38
Verwijderd
Mephostophilis heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 00:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Maar het is toch ook idioot dat ze gym geven op een beroepsopleiding die helemaal niks met sport te maken heeft.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 11:55
ganralph
ganralph is offline
"als die gymleraren nu toegeven is over 5 jaar de helft van onze kinderen te dik"

zeg vaker nee *punt* nl




maar ja, je school kan dit gewoon maken.
als jij een jaar lang spijbelt bij een verplicht vak, dan ben je je dus tamelijk keihard niet aan de regels aan het houden.
de keus is aan de school of ze je een 2e kans geven (en met je gaan praten over het probleem) of dat ze - als mbo-instelling - uitgaan van je eigen verantwoordelijkheid.
zal ff lekker zijn als jij strax in het bedrijfsleven niet naar een saaie vergadering gaat (zo eentje waar toch nix nuttigs gezegd wordt) omdat je het niet leuk vindt.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:41
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik weet niet of dat dom is. Op de havo of het vwo heb je ook tot je 16e sport of beweging op het rooster staan. Het is gewoon belangrijk voor de ontwikkeling en voor de meesten (niet voor mij overigens) een leuke afleiding (als het goed wordt ingevuld).
Ik kan zelf ook niets met gym, toch kon ik er nog wel het nut van inzien...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 25-04-2005 @ 13:41 :
ik weet niet of dat dom is. Op de havo of het vwo heb je ook tot je 16e sport of beweging op het rooster staan. Het is gewoon belangrijk voor de ontwikkeling en voor de meesten (niet voor mij overigens) een leuke afleiding (als het goed wordt ingevuld).
Ik kan zelf ook niets met gym, toch kon ik er nog wel het nut van inzien...
Uit welk onderzoek is gebleken dat gymles belangrijk is voor de lichamelijke ontwikkeling van het kind?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2005 @ 13:43 :
Uit welk onderzoek is gebleken dat gymles belangrijk is voor de lichamelijke ontwikkeling van het kind?
Een halfuur intensief bewegen per dag is gezond. Dat behoeft geen toelichting. Dat is in de medische wetenschap algemeen aanvaard.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2005 @ 13:53 :
Een halfuur intensief bewegen per dag is gezond. Dat behoeft geen toelichting. Dat is in de medische wetenschap algemeen aanvaard.
Dat klopt, maar de enigen die intensief bewegen tijdens de gymles zijn de mensen die zich ook werkelijk inzetten. En laat dat nou net de wat meer sportieve mensen zijn die vaak toch al sporten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2005 @ 13:53 :
Een halfuur intensief bewegen per dag is gezond. Dat behoeft geen toelichting. Dat is in de medische wetenschap algemeen aanvaard.
Dat is wel zo, maar om van gym nou een verplicht vak maken op een beroepsopleiding vind ik wat te ver gaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:53
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-04-2005 @ 15:48 :
Dat is wel zo, maar om van gym nou een verplicht vak maken op een beroepsopleiding vind ik wat te ver gaan.
maar waarom vind je dat dan te ver gaan?
ik zie mensen hier genoeg zetten: " ja slaat nergens op" maar ik heb nog geen enkele goede reden gehoord
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
pyres schreef op 25-04-2005 @ 15:53 :
maar waarom vind je dat dan te ver gaan?
ik zie mensen hier genoeg zetten: " ja slaat nergens op" maar ik heb nog geen enkele goede reden gehoord
Je volgt zo'n opleiding om later dat beroep te kunnen uitoefenen. Niet voor radslagen maken en touw klimmen.
En wees nou eens eerlijk. Vind jij nou echt wat je bij die gymlessen leert nou ook aansluit op de rest van jouw opleiding?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:00
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-04-2005 @ 15:59 :
Je volgt zo'n opleiding om later dat beroep te kunnen uitoefenen. Niet voor radslagen maken en touw klimmen.
En wees nou eens eerlijk. Vind jij nou echt wat je bij die gymlessen leert nou ook aansluit op de rest van jouw opleiding?
het gaat er niet om dat je later kunt toepassen wat je bij die gymles leert

het gaat om de ontwikkeling van je eigen lichaam

damn
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2005, 16:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
pyres schreef op 25-04-2005 @ 16:00 :
het gaat er niet om dat je later kunt toepassen wat je bij die gymles leert

het gaat om de ontwikkeling van je eigen lichaam

damn
Kan wel wezen, persoonlijk vind ik dat de opleiding daarvoor niet verantwoordelijk is. Tenzij het een sportopleiding is. En als het zo belangrijk is, waarom zijn er dan genoeg mbo-, hbo- en wo-opleidingen waar geen gym wordt gegeven?

Maar jij bent zeker erg blij met je gymlessen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:19
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-04-2005 @ 16:08 :
Kan wel wezen, persoonlijk vind ik dat de opleiding daarvoor niet verantwoordelijk is. Tenzij het een sportopleiding is. En als het zo belangrijk is, waarom zijn er dan genoeg mbo-, hbo- en wo-opleidingen waar geen gym wordt gegeven?

Maar jij bent zeker erg blij met je gymlessen.
ik heb geen gymlessen
*doet hbo*

ik vond ze nooit leuk ofzo hoor
maar ik deed ze wel

omdat ik wel doorhad dat ze je flink konden naaien wanneer je niet naar gym ging
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:44
mwja
mwja is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2005 @ 13:53 :
Een halfuur intensief bewegen per dag is gezond. Dat behoeft geen toelichting. Dat is in de medische wetenschap algemeen aanvaard.
Juist, maar ik fitness wel 3 keer per week, dus dat heeft er op zich weinig mee te maken denk ik.

Maar umm het ging dus eigenlijk niet om of sporten/gym goed voor je is etc..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mwja schreef op 25-04-2005 @ 16:44 :
Juist, maar ik fitness wel 3 keer per week, dus dat heeft er op zich weinig mee te maken denk ik.

Maar umm het ging dus eigenlijk niet om of sporten/gym goed voor je is etc..
Ja, maar dat jij dat doet kunnen zij niet ruiken. Tenminste... dat hoop ik voor je Anyway, daar kunnen ze geen rekening mee gaan houden.

Inderdaad.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 25-04-2005 @ 15:48 :
Dat is wel zo, maar om van gym nou een verplicht vak maken op een beroepsopleiding vind ik wat te ver gaan.
Dat vind ik ook wel. Je kunt kinderen alleen - in mijn optiek - verplichten te gymmen op de middelbare school. Als ze van de middelbare school af zijn kun je kijken of ze het hebben opgepikt, dwz. of ze een redelijk normaal bewegingspatroon zijn gaan voortzetten in hun verdere leven. Maar het gaat niet aan om op een vervolgopleiding gym nog te verplichtingen.

@ Meph: dan moet het programma strenger en actiever worden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Gym, oke. Maar waarom moeten de lessen nou zo debiel zijn? Sommigen hebben geen zin om achter een balletje aan te lopen. Zet gewoon opties open en laat leerlingen zelf kiezen, als ze het leuk vinden doen ze ook veel meer hun best. En ipv 30 verschillende dingen per jaar te doen, kun je ze laten focussen op een paar dingen, dan word je daar gelijk beter in en is het ook een stuk leuker. Vind ik dan. Beetje off topic maar nog...

Aan de ts.. Je had het zelf gekozen vorig jaar? Gym? Waarom maken ze er nu dan zo'n probleem van als het een keuzevak is... kun je het niet laten vallen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:20
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-04-2005 @ 19:05 :
Gym, oke. Maar waarom moeten de lessen nou zo debiel zijn? Sommigen hebben geen zin om achter een balletje aan te lopen. Zet gewoon opties open en laat leerlingen zelf kiezen, als ze het leuk vinden doen ze ook veel meer hun best. En ipv 30 verschillende dingen per jaar te doen, kun je ze laten focussen op een paar dingen, dan word je daar gelijk beter in en is het ook een stuk leuker. Vind ik dan. Beetje off topic maar nog...

Aan de ts.. Je had het zelf gekozen vorig jaar? Gym? Waarom maken ze er nu dan zo'n probleem van als het een keuzevak is... kun je het niet laten vallen ofzo?
offtopic : Bij ons mag je bij gym kiezen. Er zijn klassikale dingen maar er zijn keuze's zo heb je de optie tussen 3 blokuren basketbal of jazz-balet etc.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:35
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-04-2005 @ 19:05 :
Gym, oke. Maar waarom moeten de lessen nou zo debiel zijn? Sommigen hebben geen zin om achter een balletje aan te lopen. Zet gewoon opties open en laat leerlingen zelf kiezen, als ze het leuk vinden doen ze ook veel meer hun best. En ipv 30 verschillende dingen per jaar te doen, kun je ze laten focussen op een paar dingen, dan word je daar gelijk beter in en is het ook een stuk leuker. Vind ik dan. Beetje off topic maar nog...

Aan de ts.. Je had het zelf gekozen vorig jaar? Gym? Waarom maken ze er nu dan zo'n probleem van als het een keuzevak is... kun je het niet laten vallen ofzo?
Bij ons is geen verplichtte gymles, maar wel een fitness ruimte waar je als je je schoolpas laat zijn gratis mag fitnessen. Zelfs met begeleider als je wilt.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:41
mwja
mwja is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-04-2005 @ 19:05 :
Aan de ts.. Je had het zelf gekozen vorig jaar? Gym? Waarom maken ze er nu dan zo'n probleem van als het een keuzevak is... kun je het niet laten vallen ofzo?
Nee, is geen keuzevak. Umm... je hebt deelkwalificaties, verschillende onderdelen die samen je diploma vormen. Gym telt bij elke deelkwalificatie voor een paar procent mee.
Als ik kon kiezen, had ik gym nooit gekozen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:07
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
bij ons was het zo dat je in de onderbouw echt " gym " had.
in de bovenbouw mocht je zeg maar kiezen tussen een aantal cursussen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:11
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
pyres schreef op 25-04-2005 @ 21:07 :
bij ons was het zo dat je in de onderbouw echt " gym " had.
in de bovenbouw mocht je zeg maar kiezen tussen een aantal cursussen
sportorientatie, ja dat heb ik ook gehad. Daar baalde ik altijd van, ik had liever gewoon gym. Daar baalde ik overigens ook vaak van. Ik zie nu in (door de gymleraar op mijn stageschool) dat het juist heel leuk en belangrijk kan zijn.

Wat JCG op school heeft, zouden meer scholen moeten hebben..
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:48
one.
one. is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 19:40 :
Ze bedoelden vast niet dat je dan dus maar gewoon weg kan blijven. Lijkt me logisch.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Kan dat? Ja blijkbaar dus wel.
Je leraar heeft niet gezegd dat je mocht spijbelen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 02:31
vbmot
Avatar van vbmot
vbmot is offline
Kan me niet voorstellen dat ze je om zo'n suf vak als gym gaan schorsen. Het is toch een opleiding die voorbereidend is op een beroep. Gym heeft in jouw geval niks met dat beroep te maken.

Sowieso is gym een onzin vak. Als ze zo graag willen dat je sport, laat mensen dan gewoon kiezen wat ze doen. De één doet liever een simpele individuele sport, zoals hardlopen of fitness, de ander is juist gek op teamsporten. Op deze manier maak je mensen het sporten juist tegen (ik spreek uit eigen ervaring ja).
__________________
With everyone unique, you can't be perfect because I already am.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.