Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Eevj schreef op 24-04-2005 @ 18:53 :
Ik ben daarom weer gestopt met de pil afgelopen woensdag
Heb ik ook een tijdje gedaan, maar toen ik daarna weer begon kwam ik juist zoveel aan... Ik voel me niet prettig (op verschillende manieren) als ik de pil niet slik (als ik hem wel slik ook niet altijd, maar goed), dus zit er weinig anders op.
Oud 24-04-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2005 @ 10:33 :
Maar zij was diegene die het avondeten overslaat.
Wat weinig veranderd aan dat haar ontbijt best oké is.

En vandaar dat ik er ook bij zette dat de rest natuurlijk ook nog uitmaakt .

Je avondeten overslaan is niet goed, hoe je het ook wend of keert. Argumenten als: "dat avondeten overslaan doe ik ook als ik NIET wil afvallen dus het zal wel meevallen" zijn niet geldig, dat lijkt me nogal logisch. Dat iemand anders zijn eten uitkotst maakt ook niet meteen dat het "wel mee valt", het blijft erg ongezond.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 18:34.
Oud 24-04-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
ikke niet schreef op 24-04-2005 @ 10:58 :
Nu slik ik microgynon 30, en ben daar niet van aangekomen. maar ja de diana pil staat daar toch ook om bekend?!
Ik kwam in eerste instantie niet aan van de Dianepil en wel van microgynon 30, plus dat ik me daarvan enorm rot voelde, overstappen is niet altijd zo simpel. (Ik ben dus van microgynon 30 naar Diane35 overgestapt en een maand geleden van Diane35 naar trigynon30, maar dat lijkt niet echt te helpen helaas.)
Oud 24-04-2005, 18:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel lang microgynon 30 geslikt en ben daarvan niet aangekomen. Ik had echter wel last van ongeveer alle andere bijwerkingen en daarom wou ik een andere pil gaan slikken. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb gezegd dat ik een andere pil wilde gaan slikken maar iig geen waarvan de kans groot zou zijn dat ik aan zou komen of dat mijn borsten zouden gaan groeien, dat wou ik echt niet, dan liever die andere bijwerkingen. Toen heb ik Yasmin gekregen en daarvan ben ik ook niet aangekomen.
Oud 24-04-2005, 18:48
cerys
cerys is offline
pff ja ik had eerst ook mycrogynon, daar kwam ik niet van aan. daarna zijn de kilo's er toen ik overstapte naar de diane (ivm acne) weer aangevlogen :/
ik wil steeds grager stoppen..
zijn er meer mensen behalve dreamzy die vanwege hun acne diane35 slikken/slikten? zijn er geen andere oplossingen? :/
Oud 24-04-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 24-04-2005 @ 19:48 :

zijn er meer mensen behalve dreamzy die vanwege hun acne diane35 slikken/slikten? zijn er geen andere oplossingen? :/
Ik. Sinds ik gestopt ben is het wel weer iets meer geworden, maar het is niet zo erg als toen ik met Diane35 begon. Ook wel logisch, ik ben een jaar of 5 ouder dan toen.
Oud 24-04-2005, 18:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2005 @ 19:38 :
Ik heb heel lang microgynon 30 geslikt en ben daarvan niet aangekomen. Ik had echter wel last van ongeveer alle andere bijwerkingen en daarom wou ik een andere pil gaan slikken. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb gezegd dat ik een andere pil wilde gaan slikken maar iig geen waarvan de kans groot zou zijn dat ik aan zou komen of dat mijn borsten zouden gaan groeien, dat wou ik echt niet, dan liever die andere bijwerkingen. Toen heb ik Yasmin gekregen en daarvan ben ik ook niet aangekomen.
welke pil zouden je borsten wel groeien dan?
Oud 24-04-2005, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2005 @ 19:58 :
Een zwaardere pil denk ik. Dat verschilt natuurlijk ook per persoon maar dan is de kans wel groter dat het gebeurt lijkt me.
Oud 24-04-2005, 19:45
blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2005 @ 19:58 :
Volgens mij ligt dat echt heel persoonlijk..... als er zo'n pil bestond waarvan dat echt vast zou staan dan slikten heel veel mensen die pil wel denk ik.
Oud 24-04-2005, 19:46
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik weet niet of deze site hier al bekend is, heb geen zin alle posts door te lezen

is van voedingscentrum.nl daar kan je alles invullen wat je eet en zo weet je wat je ongeveer binnen krijgt aan calorieen, ik ben op dieet en met behulp hiervan gaat het een stuk makkerlijker..
Oud 24-04-2005, 20:03
11568
11568 is offline
Citaat:
11568 schreef op 24-04-2005 @ 15:50 :
Dat zien we dan wel weer.

Lunch: 2 geroosterde boterhammen met halvarine, 2 snack a jacks. Beker halfvolle melk.

Nu: bak sinaasappelsap met geprakte banaan
En avondeten want ik was ergens waar ze op me gerekend hadden dus dat heb ik maar naar binnen gewerkt. Tortellini's, 2 falafelballetjes en een hoop sla. Halfvolle kwark toe. Bah, ik zit er nog vol van.
Oud 24-04-2005, 20:12
Verwijderd
van de pil kun je ook wat meer vocht vasthouden, dat is normaal gewoon 1 of 2 kilo maar het zou in theorie tot 12 kilo kunnen zijn (dan zie je er wel wat anders uit dan met 12 kilo vet; het is wat steviger en je gezicht wordt wat puffy)
Oud 24-04-2005, 20:25
Eevj
Eevj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2005 @ 19:29 :
Heb ik ook een tijdje gedaan, maar toen ik daarna weer begon kwam ik juist zoveel aan... Ik voel me niet prettig (op verschillende manieren) als ik de pil niet slik (als ik hem wel slik ook niet altijd, maar goed), dus zit er weinig anders op.
Ja ik was dus ook al eerder begonnen en gestopt. En ik begon dus twee maanden geleden weer en toen kwam ik zelfs meer aan dan de eerste keer en ook zo snel... Maar ik ga er ook zeker niet opnieuw aan beginnen, al die frustratie arg... Ik slikte trouwens mycrogynon 30. Niet eerlijk dat de een er wel (veel!)van aankomt en een ander helemaal niet of maar een beetje grmbl .
Oud 24-04-2005, 20:34
Verwijderd
nouja, dat is toch beter dan wanneer iederéén er van zou aankomen
Oud 24-04-2005, 20:44
Bloem
Bloem is offline
Ik heb een dip, ik voelde me zo goed de laatste tijd, en sporten ging ook heel goed (voor mijn doen dan ) en nu ben ik gewoon heel erg moe en lukt het niet. Heb misschien een beetje teveel gedaan, hou nu maar even rust dus, maar ik vind het wel jammer
Oud 24-04-2005, 21:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
11568 schreef op 24-04-2005 @ 15:50 :
Dat zien we dan wel weer.
Het maakt mij echt niet uit dat jij je avondeten overslaat hoor. Maar probeer het dan niet goed te praten, want dat is onmogelijk
Oud 24-04-2005, 21:26
Bloem
Bloem is offline
Hey, ik zie net dat ze bij AH ook 20+ kaas hebben, 'boerenkaas 20+', ong. 500 gram voor €4.45
Oud 24-04-2005, 21:47
11568
11568 is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-04-2005 @ 22:01 :
Het maakt mij echt niet uit dat jij je avondeten overslaat hoor. Maar probeer het dan niet goed te praten, want dat is onmogelijk
Doe ik ook niet. Ik vertel alleen dat ik het probleem er niet van inzie.
Oud 25-04-2005, 14:07
kliwie
kliwie is offline
vandaag gegeten:

half 10
sinaasappel
groot bord brinta
2 crackers

11 uur/half 12
kiwi en 4 aardbeien
mueslireep suikervrij

2 uur
1 roggebroodje
1 tomaat, stuk komkommer, kwart paprika
1 boterham met komkommer
1 boterham met kaas

straks ga ik nog een bord brinta eten. als avondeten hebben we prei met een sausje geloof ik en aardappels en weet nog niet wat voor vlees.
Oud 25-04-2005, 14:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag gaat tot nu toe Zeker vergeleken met de vorige dagen. Tot nu toe gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met chocopasta, een zonder beleg en een glas melk

11.00 uur: drie crackers met boter, paar glazen spuitwater

12.30 uur: zes boterhammen met kaas, ijsbergsla en tomaat, twee koppen thee

Straks nog een pakje sultana en vanavond nog avondeten. Misschien kookt er een huisgenoot en anders wordt het pizza Weliswaar niet super maar ik mag van mezelf zo eens in de week iets ongezonds eten.
Oud 25-04-2005, 15:02
Bloem
Bloem is offline
Ik mis alleen je melk/yoghurt/... nog
Oud 25-04-2005, 16:31
ANGE
ANGE is offline
Als iedereen om mij heen nou eens ophield met zeuren en vervelend doen, dan zou het misschien ook nog gaan lukken om fatsoenlijk te eten...
Oud 25-04-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-04-2005 @ 17:31 :
Als iedereen om mij heen nou eens ophield met zeuren en vervelend doen, dan zou het misschien ook nog gaan lukken om fatsoenlijk te eten...
Misschien kun je ze dat zeggen?
Oud 25-04-2005, 16:50
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2005 @ 17:36 :
Misschien kun je ze dat zeggen?
Nou... lijkt me niet zo'n plan om het hele eten gedoe aan de grote klok te hangen.
Ik krijg werkelijk waar van spanning, frustratie en verdriet geen hap door m'n keel.

Ik kan het niet.
Oud 25-04-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-04-2005 @ 17:50 :
Nou... lijkt me niet zo'n plan om het hele eten gedoe aan de grote klok te hangen.
Ze hebben het er toch al over? Zou je het dan werkelijk groter maken door er wat over te zeggen?

Je kunt het wel (meet/gezonder eten), dat heb je al bewezen. Nu doorzetten en ook dat lukt je wel.
Oud 25-04-2005, 17:32
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2005 @ 17:56 :
Ze hebben het er toch al over? Zou je het dan werkelijk groter maken door er wat over te zeggen?

Je kunt het wel (meet/gezonder eten), dat heb je al bewezen. Nu doorzetten en ook dat lukt je wel.
Het gezeur ging over hele andere dingen.
Oud 25-04-2005, 17:36
kellytje
kellytje is offline
Echt raar op elk ander onderwerp kan ik wel posten behalve op het gezondheidstopic.
Weet er iemand hoeveel calorien er in malibu zitten (heb er 2 uit slecht ) het fruitsap heb ik al gerekend.
Oud 25-04-2005, 17:58
11568
11568 is offline
Vandaag:

Ontbijt:
2 geroosterde boterhammen halvarine + 2 snack a jacks

[Eventjes] School:
2 snack a jacks

Toen ik thuis kwam:
bak vetloze aardbeienyoghurt van Optimel en een blik Slimfast shake maar daar werd ik echt verschrikkelijk misselijk van, doe ik niet meer.

's Middags rond een uur of 4:
snack a jack

's Avonds [at bij iemand]:

Beetje broccoli, en een kaassouflé [gebakken in pan met zonnebloemolie]

Thuis nog bakje aardbeienyoghurt

Drinken niet echt bijgehouden
Oud 25-04-2005, 18:09
Verwijderd
Ben trug (Vakantie was fantastisch) alleen de pc is kaduuk dus kan wss nog niet echt weer gaan posten voor de komende week.
Heb gewoon alles gegeten wat ik tegenkwam en heb geen spijt ben ook niet veel aangekomen mischien ene kilo maar daar valt mee te leven. Anyway, ik zie dat we al op nummer 47 zijn sjee
Oud 25-04-2005, 18:25
kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
9.30 : 1 appel; 2 bb met effi light, 1 rijstwafel en 1 cremosso van vitalinea
11.30 : 2 rijstwafels met 100gram komkommer
14.15 : schoteltje uit de microgolf (dieet) met pasta, groentjes en st jacobsvruchten
16.30 : 2 malibu met fruitsap
18.30 : 2 bb met passendale light en een mandarijntje
19.15 : 1 rijstwafel en 150gram kwark en een wortel
Ik kom zonder die malibu dacht ik op een 1300-1500cal
Oud 25-04-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-04-2005 @ 17:31 :
je kunt mensen misschien wel proberen uit te leggen dat je zelf een idee hebt over hoe je dat wil aanpakken waar ze over zeuren, en dat jij denkt dat dat gaat werken, en dat ze je daar alleen maar van afleiden? Als ze zeuren over jou, tenminste.
Oud 25-04-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-04-2005 @ 18:32 :
Het gezeur ging over hele andere dingen.
Dan zeg je dat ze daar mee op moeten houden?

Wat Sarah zegt.
Oud 25-04-2005, 19:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-04-2005 @ 16:02 :
Ik mis alleen je melk/yoghurt/... nog
Ik heb 's ochtends een glas melk gedronken

Net trouwens geen pizza gegeten maar pasta met veel groente en rundvleees en chocomousse toe
Oud 25-04-2005, 20:33
kellytje
kellytje is offline
Bah ik heb 'trek'
Maar eens gaan plannen wat ik morgen ga eten dan
Oud 25-04-2005, 20:35
moontje16
moontje16 is offline
Hallo
Ik volg al een hele tijd dit topic, en vanaf nu wil ik graag meechatten. Zo hoop ik meer controle over mijn eetstijl te hebben. Echt veel afvallen hoef ik niet, wel wil ik er 2,5 kilo af hebben. Deze zijn er de laatste 3 weken ongeveer aangekomen, en ik merk het gelijk bij mijn buik.
Mijn lengte is 1.67m en ik weeg nu 54.5 kg, en ik wil teruggaan naar de 52 kg. Ik ga dit niet drastisch doen, dat hou ik gewoon niet vol. Ik hou veelsteveel van eten hiervoor.

Mijn planning:

ontbijt:
2 bb
kaas
rookvlees
glas water

tussendoor:
appel
glas water

middageten:
4 bb
kaas
rookvlees
appelstroop
glas water

tussendoor:
appel
glas cola light

avondeten: (doen wij altijd al om 5 uur)
reken ik 700 kcal voor, wij eten meestal van die albertheijn-recepten, en ik denk dat dit een goed gemiddelde is om aan te houden.
glas cola light

's avonds:
grote kom yoghurt

Totaal: rond de 1650 kcal.

Is dit zo goed?
Oud 25-04-2005, 20:47
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-04-2005 @ 19:41 :
je kunt mensen misschien wel proberen uit te leggen dat je zelf een idee hebt over hoe je dat wil aanpakken waar ze over zeuren, en dat jij denkt dat dat gaat werken, en dat ze je daar alleen maar van afleiden? Als ze zeuren over jou, tenminste.
Het was meer een manier van spreken. Het was gewoon een rotdag vandaag, mensen die zich overal mee bemoeiden, mij voor vanalles op m'n kop gaven, mensen die vervelend deden. En dan denk ik: laat me met rust. Het geeft gewoon vaak veel spanning en dat komt dat eten dan niet ten goede.
Oud 25-04-2005, 20:48
-(L)-
@Moontje16: jij hoeft niet af te vallen.
Oud 25-04-2005, 20:49
Verwijderd
daarbij is 2,5 kilo in 3 weken waarschijnlijk vocht of gewoon een schommeling, want je moet echt twee keer normaal eten om zo gauw aan te komen.
En je bmi is 19,6 met 54,5 kg, wat al vrij weinig is, zeker voor iemand van 20, en je wil naar de 18,6, wat op het randje van ondergewicht is
Oud 25-04-2005, 20:49
moontje16
moontje16 is offline
ik weet dat ik in principe niks hoef af te vallen ja.
maar ik heb dus echt duidelijk een appel-lichaam, en ik vind mn buik in verhouding met de rest dus echt niet mooi.
Dus vandaar dat ik die 2 kg er af wil hebben, want ja, ik zie het gelijk als ze er wel aanzitten.
Oud 25-04-2005, 20:51
moontje16
moontje16 is offline
heb de laatste paar weken wel heel anders gegeten.
veel ontbijtkoek/popcorn/toastjes etc.
normaal gesproken doe ik dit veel minder vaak.
'k vind het gewoon zo vreemd dat ik nu opeens 2,5 kg zwaarder ben als 3 weken terug
Oud 25-04-2005, 20:56
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-04-2005 @ 21:48 :
@Moontje16: jij hoeft niet af te vallen.
idd.

En 2 glazen cola light per dag zou ik ook niet doen, is niet echt goed, zit veel cafeine in waardoor je vocht vasthoudt.
Oud 25-04-2005, 20:58
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
En 2 glazen cola light per dag zou ik ook niet doen, is niet echt goed, zit veel cafeine in waardoor je vocht vasthoudt.
maar de hele dag water zie ik ook niet zitten..
'k Heb al zoveel moeite met water drinken. Thee lust ik ook alleen maar als er 2 a 3 zoetjes in zitten, maar zoetjes zijn vrij slecht.
Oud 25-04-2005, 20:58
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 25-04-2005 @ 21:56 :
idd.

Hoeveel liter water moet ik dan wel niet vasthouden metn mijn 1.5 liter cola light per dag (en een liter water, daar let ik vanaf nu op)
Oud 25-04-2005, 21:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
kellytje schreef op 25-04-2005 @ 21:58 :
Hoeveel liter water moet ik dan wel niet vasthouden metn mijn 1.5 liter cola light per dag (en een liter water, daar let ik vanaf nu op)
Ja dat is wat ze (soort van homeopatische artsen, geen kwakzalvers ) tegen mn moeder hebben gezegd, niet teveel thee (behalve kruidenthee) en cafeine, daar houd je vocht van vast.
Oud 25-04-2005, 21:07
moontje16
moontje16 is offline
zout houdt ook vocht vast
Oud 25-04-2005, 21:08
Verwijderd
Ik heb eens op zo'n calorieenwijzer gekeken, maar daar werd mijn broodbeleg (ik eet met name pindakaas met rauwkost en appelstroop) niet zo positief gescoord. Wat is calorietechnisch dan verantwoord broodbeleg?? Graag nog veganistisch ook.
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 25-04-2005 @ 22:03 :
Ja dat is wat ze (soort van homeopatische artsen, geen kwakzalvers ) tegen mn moeder hebben gezegd, niet teveel thee (behalve kruidenthee) en cafeine, daar houd je vocht van vast.
Ach ik weet dat het niet echt gezond is maar er zijn ergeren dingen dan een beetje cola light drinken Een hele dag water zie ik niet zitten en dan is cola light nog altijd beter dan al die andere frisdranken.
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 25-04-2005 @ 21:33 :
Bah ik heb 'trek'
Maar eens gaan plannen wat ik morgen ga eten dan
Vind je het heel gek dat je trek hebt? Je eet echt te weinig... een tijdje heb je goed gegeten, maar het wordt steeds minder heb ik het gevoel...
Oud 25-04-2005, 21:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
kellytje schreef op 25-04-2005 @ 22:08 :
Ach ik weet dat het niet echt gezond is maar er zijn ergeren dingen dan een beetje cola light drinken Een hele dag water zie ik niet zitten en dan is cola light nog altijd beter dan al die andere frisdranken.
das waar
Oud 25-04-2005, 21:11
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
Ik heb eens op zo'n calorieenwijzer gekeken, maar daar werd mijn broodbeleg (ik eet met name pindakaas met rauwkost en appelstroop) niet zo positief gescoord. Wat is calorietechnisch dan verantwoord broodbeleg?? Graag nog veganistisch ook.

rookvlees is mager, kip is ook vrij mager, 20+ kaas of 30+ kaas, light-jam. maar appelstroop is niet zo erg. er zit veel ijzer in dat je nodig hebt.
Topic gesloten

Regels voor berichten