Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Liefde en respect van het leven is echt niet iets christelijks ![]() Ik ben 100% atheïst, daarom vind ik juist dat je er voor moet zorgen dat anderen ook een zo goed mogelijk leven moeten kunnen leiden, juist omdat je maar 1 keer leeft. Denk jij serieus dat je je kinderen geen normen en waarden kunt bijbrengen zonder dat je daarbij met god "dreigt" ?
Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 19:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat zou jij dan als 'atheïstische waarden' beschouwen? |
![]() |
||
Citaat:
De overgrote meerderheid van de zogenaamde 'christelijke' normen en waarden zijn helemaal niet alleen bij christenen terug te vinden, en daarom dus universeel. De claim dat dit christelijk zou zijn is dus volledige onzin. Voor de rest ben je de zoveelste borg (respect voor Juno voor die vergelijking ![]() Not to mention dat het ronduit aanstootgevend is...
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
[QUOTE]Rimmer_Dall schreef op 26-04-2005 @ 11:49 :
Citaat:
![]() Wederom, waarom moet je geloven in een god om in te zien dat sommige dingen gewoon fout zijn. Is het niet veel beter om in te zien dat iets fout is omdat je andere mensen daarmee benadeeld, lastig valt of pijn doet. Dat je zogenaamd gewoon je burgerplicht hebt. Trouwens: Je wordt ook gestraft als je "zondigt". Maar dan door je omgeving, de staat etc.. Ik snap nog steeds niet waarom hier een god in voor moet komen? Citaat:
het is al eerder gezegd: er zijn geen atheïstische waarden en normen. En weer kan ik hier zeggen, waarom zou je zoiets niet kunnen leren zonder daarbij een (in mijn ogen fictieve) god te betrekken. Citaat:
Ik denk trouwens ook niet dat alle mensen die christelijk zijn opgevoed zijn respect voor anderen etc hebben. Kijk alleen maar al naar al het sexuele misbruik binnen de kerk. ![]() Citaat:
Dan ben ik nu dus je hele punt kwijt waarom je je kinderen christelijk wilt opvoeden. Citaat:
![]() Citaat:
Geloven in een god zorgt juist voor meer segregratie en hokjesvorming in de samenleving. De mensen die bij jouw geloof horen zijn goed, de anderen fout. Bovendien maakt het voor religieuzen niet veel uit of het leven op aarde op een fijne manier voor iedereen verloopt of niet, na de dood ga je toch naar de hemel. (het meest schitterende voorbeeld hiervoor zijn wel de middeleeuwen). Daarnaast begrijp ik absoluut niet waarom atheïsme leidt tot meer egocentrisme ![]()
||
Citaat:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je in het geheel geen agnost bent, of uberhaupt kritisch tegenover een doctrine.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je zegt ook dat je kinderen wel hun eigen mening zullen vormen als ze ouder worden, dit hoeft zeker niet. doormiddel van de indoctrinatie (hun hele leven krijgen ze al te horen dat er een god is en dat het christendom goed is) zal het goed mogelijk zijn dat ze er van overtuigt zullen zijn dat er een god is.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar volgens mij is dat ook niet echt wat jij wilt doen. Jij wilt gewoon je kinderen opvoeden met het idee dat er een god is en dat er bepaalde regels zijn waar ze zich aan moeten houden. Dit is geen christelijke opvoeding als je het mij vraagt. Kan zijn dat ik weer verkeerde conclusies trek, maar goed.
|
![]() |
|
|