Advertentie | |
|
![]() |
|
Winkelcentrum weert 'hangouderen'
Uitgegeven: 26 april 2005 14:09 OUDE PEKELA - Groepjes verveelde 'hangouderen' die het winkelend publiek nauwlettend in de gaten houden. De ondernemers van winkelcentrum De Helling in het Groningse Oude Pekela waren ze meer dan zat. En dus heeft de gemeente Pekela, waar het dorpje onder valt, een samenscholingsverbod voor bejaarden ingesteld. Volgens een woordvoerder van de gemeente waren de overwegend mannelijke hangouderen niet alleen een bron van overlast voor de winkeliers, maar waren ze ook het winkelend publiek een doorn in het oog. "In een dorp waar iedereen elkaar kent, is het niet prettig als er continu in je winkelwagentje wordt gekeken", aldus de zegsman dinsdag. Ook zouden de bejaarden met regelmaat al dan niet grappige opmerkingen naar de bezoekers van het winkelcentrum hebben gemaakt. Winkeliers stoorden zich vooral aan het feit dat de rondhangende ouderen het zicht op hun etalages ontnamen. De gemeente heeft bij iedere ingang van het winkelcentrum borden opgehangen waarop de nieuwe huisregel valt te lezen. Senioren die het verbod negeren, worden door de politie weggestuurd. "Als ze dan nog niet luisteren, riskeren ze een boete." http://www.nu.nl/news/518114/122/Win...uderen%27.html ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik was dus afgelopen zaterdag ook aan het 'hangen' (gewoon een beetje bij praten en boarden niets bijzonders dus), maar blijkbaar had een buurtbewoner van ons last (om half 11 's avonds) en die had dus de politie gebeld. het draaide er dus uiteindelijk op uit dat de politie kwam, wij wegrenden, dat ik samen met een vriendin eerst de andere over een hek hielpen. Vervolgens konden wij niet weg komen, in de boeien geslagen ( ![]() Volgens mij heeft dit niet echt nut. Hiermee haal je hangjongeren echt niet van de straat (misschien voor die twee uurtjes dan). En waarom gaan ze niet gewoon criminelen vangen, en niet doelloze mensen?????? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ze hebben toch niet zomaar het recht om je vast te zetten zonder aanleiding?
||
Citaat:
![]() Ik behoor geloof ik ook tot de hangjongeren. Maar bij ons is het probleem dat telkens de bankjes weg worden gehaalt. We zaten eerst altijd op een voetbal veldje, niemand had last van ons want dat veldje lag afgelegen. Maar daar was geen vuilnisbak, en gemeente liep te zeiken dat het zo'n rotzooi werd daar. Daar kan ik in komen dus ik vroeg bij de gemeente of daar niet een vuilnisbak kon worden geplaatst. Nee dat kon niet, want dat paste niet in het budget, maar een paar maandje later werd wel de hele wijk vol gezet met kinderspeelplaatsen ![]() En opeens werd ons bankje weggehaalt, omdat er teveel rotzooi bij dat bankje lag. Dus wij verhuizen naar het volgende bankje. En die staat midden in de woonwijk, en daar hebben mensen weer last van ons. Dus dat bankje werd weer weggehaalt. Dus wij verhuizen weer naar het volgende bankje en zo gaat het maar door. Dan denk je misschien waarom zorgen jullie niet voor een jeugdhonk of iets dergelijks? Nou daar is de 2de generatie "hangjongeren" (dus iets van 10 jaarlang) al mee bezig, maar de gemeente vind het blijkbaar onnodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hangjongeren zijn Uit! Tegenwoordig zijn hangbejaarden de mode:
Hangbejaarden eindelijk aangepakt Hangen doe je Zeau!De gemeente Pekela heeft een samenscholings-verbod ingesteld voor wandelstokcriminelen. Dit is gebeurd op verzoek van ondernemers van het winkelcentrum De Helling, die de zeurderige 'hangouderen' spuugzat zijn. De gemeente heeft inmiddels borden opgehangen waarop de nieuwe huisregel valt te lezen. Senioren die het verbod negeren, worden door de politie weggestuurd. Prima initiatief, dat schreeuwt om landelijke invoering, te beginnen met een gratis koffieverbod in de supermarkt. Hangouderen vormen namelijk een groot probleem. Lees bijvoorbeeld hierrr de bevinding van een winkeldame uit Alkmaar:"Trouwens, waarom sta jij hier een gratis kop koffie te zuipen? Ben je zo mislukt in je leven en heb je veertig jaar lang zo'n rotbaantje gehad dat je geen pak Douwe Egberts kan betalen?" Of dit schrikbarende verhaal van een scholier over zeer intimiderende bejaarden:"...deze schattige mensen die je normaal gesproken snoepjes geven, gaan als volgt te werk; ze scholen samen met zo' n 10 a 15 ouderen..." Kortom niet alleen wij zijn die klagende CDA-ers zat, de hele maatschappij heeft er meer dan genoeg van. Tijd voor nieuwe verbodsborden! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004614.html |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ze zijn overlastgevend soms maar net zon groot probleem als geluidsoverlast is vervelend maar niet rampzalig
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sociale dienstplicht voor hangjongeren? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat dat het soort discipline is waar je in het normale leven iets aan hebt. De meeste militairen die terugkeren in de samenleving na BBT zijn toch nogal vreemde lui. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
welke forum(st)er woont het dichtst bij jou in de buurt? Verwijderd | 500 | 29-01-2019 13:08 | |
De Kantine |
Hallelusaai #611 Miekje* | 500 | 23-05-2009 21:40 | |
Psychologie |
[Meeting] In UTRECHT, stelletje sufferds! :p Pruts0r | 383 | 11-06-2008 16:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Muziek |
Hardcore krootenkoker | 72 | 04-03-2005 23:24 | |
Liefde & Relatie |
vriendje???? rocklover | 59 | 29-06-2004 20:22 |