Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 09:11
Forumtalker
Forumtalker is offline
Meisje doodgeschoten na computerspelletje

AMSTERDAM - Een 17-jarig Filippijns meisje is doodgeschoten door een klasgenootje, nadat ze hem een aantal keer had verslagen bij het spelen van een computerspelletje, zo schrijft de Telegraaf.

Veronica Galang werd geraakt in haar oog voor de ingang van een computerwinkel in Quezon City, waar de twee aan het gamen waren.

Veronica zou de jongen hebben geplaagd met het feit dat zij beter was in het spelen van computerspelletjes. De jongen werd hierop zo kwaad dat hij een zelfgemaakte pistool trok en het meisje neerschoot.

De jongen is nog steeds voortvluchtig

niet normaal meer ofwel
Oud 27-07-2002, 09:19
Iotje
Iotje is offline
En de bron is??????????????????????/
Oud 27-07-2002, 09:39
McCaine
McCaine is offline
Zelfgemaakt? En het werkt? Behoorlijk handig figuur...
Oud 27-07-2002, 09:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Zelfgemaakt? En het werkt? Behoorlijk handig figuur...
Hij is handiger in het maken van pistolen, dan in het spelen van computerspelletjes en het beheersen van haatgevoelens, blijkt uit dit artikel.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 10:05
tacidvs
tacidvs is offline
Welk artikel?

[quote] Iotje schrijfte:
En de bron is??????????????????????/

Dat vraag ik me ook af. Tevens is dit geen nieuws, noch actualiteit.
Oud 27-07-2002, 10:22
pippi_kletskous
pippi_kletskous is offline
de bron is telegraaf
Oud 27-07-2002, 10:23
pippi_kletskous
pippi_kletskous is offline
ik vindt de wereld een beetje raar worden al dat zinloose geweld
je hoort het elke dag weer niet normaal meer straks al je maar boe zegt krijg je geloof ik nog een kogel in je kop
Oud 27-07-2002, 11:07
Roos
Roos is offline
Een zelfgemaakt pistool? Dat vind ik wel erg knap
Oud 27-07-2002, 11:16
Verwijderd
telegraaf dus neem ik het zowiezo al met een korreltje zout...

Nogal versimpeld om te zeggen dat het puur en alleen om dat computerspelletje draaide...je weet niet wat dr allemaal al van te voren speelde. Maar ach het kopt altijd wel leuk...sensatiezoekers..

Tuurlijk kan het ook zijn dat die jongen op dat moment even helemaal doordraaide... zulke dingen gebeuren helaas ook..

*ziet het wel weer gebeuren dat d'r een rel komt om geweldadige computerspelletjes oid...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:26
sicilion
sicilion is offline
bij telegraaf moet je er vanuit gaan dat nog niet de helft waar is ...

bijv. zo :

- dus een half zelfgemaakt spelletjuh --> heeft hem dus niet zelf gemaakt maar wel uitgebreid!

- niet geschoten (lijkt me al sterk dat een JONGETJUH! een pistool heeft laat staan zelf maken) maar gewoon geslagen misschien gestoken met iets!

- hij is nog steeds voortvluchtig ? hij zit allang weer thuis ...

tis maar een voorbeeld maar aangezien het de telegraaf is zou het goed kunnen kloppen!
Oud 27-07-2002, 12:17
Forumtalker
Forumtalker is offline
het staat er zow dus..
Oud 27-07-2002, 12:46
Shao
Shao is offline
Komkommertijd..
Oud 27-07-2002, 13:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
rosi schreef:
Een zelfgemaakt pistool? Dat vind ik wel erg knap
Zo moeilijk is dat niet hoor, buisje, pennetje en veertje en je hebt al werkend schiettuig.

-Desecrator
Oud 27-07-2002, 13:14
tacidvs
tacidvs is offline
Veertje? Pulver! Maar inderdaad, zoveel werk is het echt niet. Maar dat mogen we natuurlijk niet zeggen omdat er anders depressieve jongetjes het ook gaan proberen en dan de halve school afschieten, zelfde punt als bij de anti-snijtopics. Oh Heer, verlos ons van naďeve mensen! Of beter, verlos hen van moi, dat scheelt werk
Oud 27-07-2002, 13:55
AviBoY
AviBoY is offline
eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
AviBoY schreef:
eigen schuld
Zeer zinvolle bijdrage!

Anyway, of computergames nou wél of niet mensen slecht beinvloeden kan men -vooralsnog- alleen maar naar gissen. Ieder onderzoek spreekt de ander tegen en de concrete sterftecijfers over een periode van 30 jaar (denk hierbij ook even aan rock n' roll die tot geweld zou aanzetten en kinderen tot de duivel zou drijven) zijn niet/nauwelijks gegroeid in de laatste 5 jaar.

Wél kan ik me voorstellen dat kinderen in bepaalde mate toch gevoelig zijn voor het geweld tegenwoordig in de -steeds realistischer wordende- games. Dan is het echter nóg een taak van de ouders om ervoor te zorgen dat 't a. binnen de perken blijft qua gametijd, en b. dat de kinderen het geweld leren te zien als iets wat puur fictief is (wat vervolgens dan weer totaal teniet wordt gedaan wanneer ze naar 't nieuws kijken op TV). Ook belangrijk is "gezonde" normen en waarden bij te brengen, en respect afdwingen als ouder zijnde. Wanneer jij écht ouder bent over je kind, heb je niets te vrezen.

Mensen zullen hier op zeggen 'maar als 't thuis niet mag, gaan ze wel naar een vriendje waar het wél mag'. En zie daar, dan ligt 't probleem nog steeds bij de ouders. Ditmaal de ouders van het vriendje.

Anyhow, gewelddadige inslag door games/TV is door de ouder zéker weten onder de duim te houden. Overigens niet als je fanatiek aanhanger bent van "Ouders van Nu". Daar menen ze dat je met een kind van 6 moet overleggen over wat er gegeten gaat worden 's avonds.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:28
Verwijderd
Bron1
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:58
Balance
Balance is offline
ik denk zelf dat die spelletjes ook best een rol zullen spelen hoor! niet in de zin van 'zo leren ze het', maar wel in de zin van 'je gaat d'r een beetje aan wennen'.

zal wel heel raar klinken, maar ik kijk er tegenwoordig niet eens meer van op als ik op het nieuws hoor over een zelfmoordaanslag in israël met 8 doden. gewoon omdat ik elke dag op het nieuws veel te veel verschrikkelijke dingen zie en hoor.
twintig jaar geleden was het wel anders, toen schrok men nog van zulke dingen.
denk dat het met spelletjes in mindere mate is, want iemand heeft heus wel het verschil tussen realiteit en een spelletje door, maar het scheelt denk ik toch wel!
Oud 28-07-2002, 09:41
suze02
suze02 is offline
Heel sneu voor dat meisje , jongetje is volgens mij een beetje ziek in zijn hoofd.Maar er worden mensen voor minder neer-of doodgeschoten dus dit verbaast me niet eens meer.
Oud 28-07-2002, 11:52
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
er was ook nog een 12 jarig meisje dat Bomberman niet kreeg uitgespeeld
ze heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd

bron: Power Unlimited Augustus
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 15:44
Isa
Isa is offline
ach gewoon een defect in zijn serotoninereceptoren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:23
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
agjah, iedereen heeft zo zijn kwaliteiten he. De een kan heel goed gamen en de andere is meer zo'n Mcgyver die ff een pistool in elkaar flatst. Tis maar net waar je prioriteiten liggen...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:

Pff, ik vraag me af in hoeverre het te bewijzen valt dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd omdat ze het spel niet uitgespeeld krijgt. Het lijkt me toch vrij duidelijk dat het meisje te kampen moet hebben gehad met andere, veel dieper liggende, problemen.
Oud 29-07-2002, 19:30
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
mensen worden met de dag gekker
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:33
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
en wat dan die ene gast die dood ging na 10 uur Diablo 2 online te spelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 22:44
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
bij telegraaf moet je er vanuit gaan dat nog niet de helft waar is ...

bijv. zo :

- dus een half zelfgemaakt spelletjuh --> heeft hem dus niet zelf gemaakt maar wel uitgebreid!

- niet geschoten (lijkt me al sterk dat een JONGETJUH! een pistool heeft laat staan zelf maken) maar gewoon geslagen misschien gestoken met iets!

- hij is nog steeds voortvluchtig ? hij zit allang weer thuis ...

tis maar een voorbeeld maar aangezien het de telegraaf is zou het goed kunnen kloppen!
ik haat de telegraaf ook, maar overdrijven is en blijft een vak!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:36
REIE
REIE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Anyhow, gewelddadige inslag door games/TV is door de ouder zéker weten onder de duim te houden. Overigens niet als je fanatiek aanhanger bent van "Ouders van Nu". Daar menen ze dat je met een kind van 6 moet overleggen over wat er gegeten gaat worden 's avonds.
MCDONALDS!!!!!

Tja, weten wij veel of die twee elkaar al sinds jaar en dag haatten? Alles heeft wel zo z'n redens, maar een lullig spelletje kon mischien de druppel zijn die de emmer deed overlopen...

Werd er niet gezegd van de Erfurter moordenaar dat-ie ook gewoon een normale jongen leek, die een beetje vaak achter de pc zat te counterstriken?

Enne, heeft een van jullie laatst dat programma gezien (Netwerk of Zembla, zoiets dus...) waarin een Amerikaans jochie uitschool gelijk naar zo'n hal vertrok om daar tot 4 uur 's nachts te spelen? Die ma die erbij stond vond het nog goed ook! Dan was er ook nog dat topic over kinderen uit Manchester die een spoorweg blokkeerden... Waar gaat dit heen? Die kinderen zijn de ouders van 2020! Aaargh, dan moeten wij wel met hele doordachte slogans komen om hun rustig te houden.

REIE
Oud 31-07-2002, 13:04
Joostje
Joostje is offline
ouders mogen indeed wel wat meer verantwoordelijkheid nemen. niet zo dus van we willen eigelijk wel een kind want dat staat zo leuk om op zondag mee op t strand te showen. wil wel allebei carriere maken, dus geen vrij nemen voor kind etc etc.

ook trouwens opgevallen dta als je quote je helemaal geen sigs meer ziet?
Oud 31-07-2002, 22:55
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Tja, er zijn van die vage figuren.

(Maar als jullie het maar uit je kop laten te generaliseren, dan ga ik (virtueel) slaan!)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:41
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:

hahahaha yeah right
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:47
Verwijderd
Dit heeft dus niks met videospelletjes te maken. Het was gewoon een raar joch. Voor hetzelfde geld was hij met een bijl gaan hakken na een potje knikkeren te hebben verloren.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 10:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Dit is toch niet meer normaal???
En die gast was nog wel 17
Dan heb je toch wel un stel hersens!?
Die gast moet 'GOED' gestraft worden!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:51
Yamyam
Yamyam is offline
Wat een stomme manier om te reageren. Opsluiten die handel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten