Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Veertje? Pulver! Maar inderdaad, zoveel werk is het echt niet. Maar dat mogen we natuurlijk niet zeggen omdat er anders depressieve jongetjes het ook gaan proberen en dan de halve school afschieten, zelfde punt als bij de anti-snijtopics. Oh Heer, verlos ons van naďeve mensen! Of beter, verlos hen van moi, dat scheelt werk
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, of computergames nou wél of niet mensen slecht beinvloeden kan men -vooralsnog- alleen maar naar gissen. Ieder onderzoek spreekt de ander tegen en de concrete sterftecijfers over een periode van 30 jaar (denk hierbij ook even aan rock n' roll die tot geweld zou aanzetten en kinderen tot de duivel zou drijven) zijn niet/nauwelijks gegroeid in de laatste 5 jaar. Wél kan ik me voorstellen dat kinderen in bepaalde mate toch gevoelig zijn voor het geweld tegenwoordig in de -steeds realistischer wordende- games. Dan is het echter nóg een taak van de ouders om ervoor te zorgen dat 't a. binnen de perken blijft qua gametijd, en b. dat de kinderen het geweld leren te zien als iets wat puur fictief is (wat vervolgens dan weer totaal teniet wordt gedaan wanneer ze naar 't nieuws kijken op TV). Ook belangrijk is "gezonde" normen en waarden bij te brengen, en respect afdwingen als ouder zijnde. Wanneer jij écht ouder bent over je kind, heb je niets te vrezen. Mensen zullen hier op zeggen 'maar als 't thuis niet mag, gaan ze wel naar een vriendje waar het wél mag'. En zie daar, dan ligt 't probleem nog steeds bij de ouders. Ditmaal de ouders van het vriendje. Anyhow, gewelddadige inslag door games/TV is door de ouder zéker weten onder de duim te houden. Overigens niet als je fanatiek aanhanger bent van "Ouders van Nu". Daar menen ze dat je met een kind van 6 moet overleggen over wat er gegeten gaat worden 's avonds. |
![]() |
|
ik denk zelf dat die spelletjes ook best een rol zullen spelen hoor! niet in de zin van 'zo leren ze het', maar wel in de zin van 'je gaat d'r een beetje aan wennen'.
zal wel heel raar klinken, maar ik kijk er tegenwoordig niet eens meer van op als ik op het nieuws hoor over een zelfmoordaanslag in israël met 8 doden. gewoon omdat ik elke dag op het nieuws veel te veel verschrikkelijke dingen zie en hoor. twintig jaar geleden was het wel anders, toen schrok men nog van zulke dingen. denk dat het met spelletjes in mindere mate is, want iemand heeft heus wel het verschil tussen realiteit en een spelletje door, maar het scheelt denk ik toch wel!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
_________________ Tja, weten wij veel of die twee elkaar al sinds jaar en dag haatten? Alles heeft wel zo z'n redens, maar een lullig spelletje kon mischien de druppel zijn die de emmer deed overlopen... Werd er niet gezegd van de Erfurter moordenaar dat-ie ook gewoon een normale jongen leek, die een beetje vaak achter de pc zat te counterstriken? Enne, heeft een van jullie laatst dat programma gezien (Netwerk of Zembla, zoiets dus...) waarin een Amerikaans jochie uitschool gelijk naar zo'n hal vertrok om daar tot 4 uur 's nachts te spelen? Die ma die erbij stond vond het nog goed ook! Dan was er ook nog dat topic over kinderen uit Manchester die een spoorweg blokkeerden... Waar gaat dit heen? Die kinderen zijn de ouders van 2020! Aaargh, dan moeten wij wel met hele doordachte slogans komen om hun rustig te houden. ![]() REIE
|
ouders mogen indeed wel wat meer verantwoordelijkheid nemen. niet zo dus van we willen eigelijk wel een kind want dat staat zo leuk om op zondag mee op t strand te showen. wil wel allebei carriere maken, dus geen vrij nemen voor kind etc etc.
ook trouwens opgevallen dta als je quote je helemaal geen sigs meer ziet?
|
|