Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 14:48
Desp
Desp is offline
Je kent het wel, een piep in je oor... Je hoort hem de hele dag en ergert je er enorm aan... Maar bij zo'n piep weet je dat hij in je oor zit en niet echt is...

Ik hoor soms fluitjes die er niet zijn, nu hoor ik bijvoorbeeld de hele tijd een soort gerinkel, dat er niet is. Ik probeer het dan op te zoeken, loop de hele kamer af, maar vind natuurlijk niets..
Soms zijn de geluiden iets erger dan anders, hoor ik een kindje gillen of iemand onverstaanbaar praten.

Doordat die geluiden maar niet stoppen, raak ik helemaal gestresst, duw mijn handen tegen mijn oren etc etc, maar dat helpt niet...

Weet iemand misschien een goede manier om de geluiden (het komt overigens door een baby zusje van schizofrenie) minder irritant te maken?
Zijn er mensen die dit ook hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 15:49
lady_x
lady_x is offline
Misschien omdat je vaak geconfronteerd bent met geluiden, gegil, gerinkel, gefluit, dingen die je eerder hoorde en die je irriteerden en die blijven nasuizen. Iets dat je irriteert, kan je blijven navolgen, ongewild.
Ik heb het soms dat ik dingen zie zonder dat ze er werkelijk zijn. Het zijn geen geluiden maar dingen. En dan plots besef ik dat het niet echt is en krijg ik rillingen.
Ik weet ook niet hoe het komt.
Ik probeer dan aan andere dingen te denken om dat fictieve te bannen..
Oud 27-07-2002, 16:08
Verwijderd
hmz.. kheb dr zelf geen last van.. wat ik wel heb is dat ik s'avonds als ik ga slapen altijd de radio aan moet hebben omdat ik anders naar de stilte ga liggen luisteren en allerlei dingen ga horen die er niet zijn.. Dus wie weet kan een ander geluid jou ook afleiden van die dingen die je hoort.. dat je je kan concentreren op het andere geluid..

sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten