Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 11:03
Verwijderd
@ Nare:

Ik weet wel wat voor mensen er zoal op internet zitten hoor, ik zit hier niet voor niets zo lang op het forum

Maar door veel achter internet te zitten en te msnen met mensen etc doe je geen irl sociale vaardigheden op. Het lijkt misschien heel sociaal als je de hele dag met een volle msnlijst zit te kletsen, maar als je ondertussen irl geen contacten hebt dan gaan je vaardigheden zeker achteruit. Gewoon omdat je via de computer geen direct contact hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2005, 20:23
RedWarrior
RedWarrior is offline
Ik ben hier zelf 'ervaringsdeskundig' in () en ik vind niet dat het ten allentijde minderwaardig is. Als ik eens naga wie ik als mijn vrienden zie en wie ik daarvan via internet ken (waarvan ik de meesten ook al eens, of vaker, ontmoet heb) dan kom ik op een 50/50 stand uit, ongeveer. En dan ben ik blij dat ik met die mensen ook goed kan opschieten. Het hoeft heus niet onder te doen voor mensen die je dagelijks tegenkomt, alleen, de fysieke nabijheid mis je wel... daartegenover staat dan dat je minder beoordeeld wordt op je uiterlijk...
Oud 15-04-2005, 12:56
Shortiej
Shortiej is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 13-04-2005 @ 23:55 :
Wat is dat nou weer voor stierenpoep?

Mensen triest noemen omdat ze jouw manier van leven niet hebben is nou eenmaal triest.

Het zal me werkelijk aan me reet roesten als iemand er alleen vrienden op inet op nahoudt.
Jij hebt niet goed gelezen wat ik heb geschreven. Ik zei dat ik zelf ook zo was, dus 'ze hebben niet jou manier van leven' klopt niet. Zo triest ben ik dus weer niet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-04-2005 @ 12:03 :
@ Nare:

Ik weet wel wat voor mensen er zoal op internet zitten hoor, ik zit hier niet voor niets zo lang op het forum

Maar door veel achter internet te zitten en te msnen met mensen etc doe je geen irl sociale vaardigheden op. Het lijkt misschien heel sociaal als je de hele dag met een volle msnlijst zit te kletsen, maar als je ondertussen irl geen contacten hebt dan gaan je vaardigheden zeker achteruit. Gewoon omdat je via de computer geen direct contact hebt.
Welke vaardigheden gaan dan achteruit? Ik denk dat je dingen als praten en lachen niet zo snel verleert. En bovendien is het net als met fietsen: ook al doe je het een hele tijd niet, wanneer het weer moet kun je het ook ineens weer.

Ik vermag dus niet in te zien wat er zo slecht is aan het niet hebben van direct contact. En hoe zit het trouwens met telefoneren? Is dat direct contact?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2005 @ 14:03 :
Welke vaardigheden gaan dan achteruit? Ik denk dat je dingen als praten en lachen niet zo snel verleert. En bovendien is het net als met fietsen: ook al doe je het een hele tijd niet, wanneer het weer moet kun je het ook ineens weer.

Ik vermag dus niet in te zien wat er zo slecht is aan het niet hebben van direct contact. En hoe zit het trouwens met telefoneren? Is dat direct contact?
Je verleert het praten en lachen op zichzelf natuurlijk niet, maar vooral de spontaniteit. Als je een jaar lang op je kamer achter de computer zit, en gewend was om allerlei leuke internetuitdrukkingen en smilies te gebruiken om vlot en vriendelijk over te komen, en daarna ineens weer onder de mensen komt, dan zul je je in het begin minder op je gemak voelen, je geen houding weten te geven, teveel of juist te weinig zeggen, enz.
Telefonisch contact is al weer een stuk beter dan alleen over internet, want je hebt dan een stuk directer contact. Je bent dan direct met elkaar aan het kletsen, maakt gebruik van je stem. Als je mensen tegenkomt maak je ook nog eens gebruik van lichaamstaal, wat ook belangrijk kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 22:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Internet-vriendjes zijn ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 09:45
JJ13
JJ13 is offline
t kan leuk zijn, maar t zal nooit zo zijn als echte vrienden. ik ben ook n tijdje bevriend geweest met iemand via internet (die in australie woonde). je vertelt elkaar wel sneller dingen, maar uiteindelijk was t niet zo'n positieve ervaring.
Oud 19-04-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-04-2005 @ 16:00 :
Als mensen liever internet-vrienden hebben dan vrienden irl, dan mogen ze dat toch zelf weten?

Niets is zo triest als mensen afkeuren omdat ze dingen anders doen dan jijzelf.
Wel lekker P.C., maar kom op zeg, natúúrlijk is het ergens behoorlijk triest, als heel je leven zich afspeelt op een schermpje van 15".
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:34
dromenvanger
dromenvanger is offline
Hm, ik heb zelf een vriendin die allemaal mensen (jongens) leert kennen via internet, en dan doet alsof dat weleens haar volgende vriendje zou kunnen worden. En dat vind ik best irritant om naar te luisteren (naar die verhalen dus).

Verder doen ze maar, maar val er mij niet mee lastig
Oud 25-04-2005, 16:56
Verwijderd
Als mensen dat nou leuk vinden, why not.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Wat Bob zegt.
Oud 26-04-2005, 12:06
Milos
Milos is offline
Ik heb mijn huidige vriend via internet leren kennen. we hebben eerst een half jaar gechat enzo. Veel mensen waar ik mee omga heb ik via internet leren kennen.
Oud 26-04-2005, 12:32
Shitonya
Shitonya is offline
Contact met iemand die je nog nooit hebt gezien/ontmoet in het echt noem ik echt nooit een vriend/vriendin. Zonder echte woorden, echt oogcontact en alles erom heen is echt geen vriendschap mogelijk.
"Ja, ik heb zoveel vrienden, maar ik heb ze nog nooit gezien"
Het idee al ....

Gewoon achterlijk en in triest, maar ja, ieder zijn mening
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:42
mrsjones
mrsjones is offline
Tsja natuurlijk zijn er altijd mensen die zich anders voor doen dat ze zijn. Ik voel snel genoeg aan of iemand klopt ja of nee.
Ik heb genoeg internet vriendjes, en mensen die eerst online kon en toen IRL. Ik vind dat zoiets wel bij deze tijd hoort. Ik heb nu ook contact met een jongen, hij weet veel van mij en ik van hem. Zie hem ook zeker als een vriend. Ik zie eigenlijk niet in wat er triest van is. Het hoort gewoon bij deze tijd.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:40
Rosemary
Rosemary is offline
Ik zelf heb met een meisje via msn heel veel contact en we hebben elkaar een keer ontmoet bij een concert wat leuk was. Nu ga ik wel eens een keer naar haar toe in de vakantie ofzo. Hier zou best een vriendschap uit kunnen ontstaan maar het is niet zo dat ik alleen vrienden heb via internet, absoluut niet.
Oud 28-04-2005, 10:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
aangezien al mijn 'echte' vrienden naar weetikveelwaar zijn verhuisd, kan ik alleen nog maar met ze communiceren via internet. Er zijn ook een aantal mensen die ik via bepaalde forums heb leren kennen en die nu echte vrienden van me zijn geworden, en waar ik soms wat mee afspreek.
En dan zijn er ook nog de mensen die in het buitenland wonen...
Daar chat ik veel mee, maar die noem ik meer kennissen dan vrienden. Behalve 1, want daar bel ik wel eens mee.

Misschien is het triest, maar ik communiceer liever zo dan helemaal niet.
Oud 28-04-2005, 10:45
Sitroentje
Sitroentje is offline
Als dat hun eigen keuze is...
Ik heb zelf iemand in mijn msn-lijst staan die ik via via heb leren kennen en die in een ander land woont. Ik praat er heel veel mee, en ik heb het gevoel dat als we dichter bij elkaar zouden wonen we wel heel goed met elkaar overweg zouden kunnen. Maar dit weet je natuurlijk nooit zeker. Dit is overigens de enige persoon die in mijn lijst staat die ik nog nooit in het echt heb gezien.
Oud 28-04-2005, 12:24
Verwijderd
Ik ken iemand die zegt dat hij een vriendin heeft in Canada - "We kennen elkaar van MSN"
WTF?! Echte liefde of niet dan

He maar ik heb ook wel internationale 'internetvriendjes' Maar dat komt voornamelijk van het humanbeatbox.com forum. Ik heb sowieso veel mensen leren kennen vanwege mijn beatbox kunsten, ook op school enzo Beatbox is de bom!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:37
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Nerbiz schreef op 28-04-2005 @ 13:24 :
Ik ken iemand die zegt dat hij een vriendin heeft in Canada - "We kennen elkaar van MSN"
WTF?! Echte liefde of niet dan
Ok, zover gaat het niet hoor
Oud 28-04-2005, 12:45
Verwijderd
Ey Sitroentje, ik bedoelde het niet als een vervolg op jouw verhaal hoor Maar ja, ik praat ook redelijk veel met internationale beatboxers, als die dichtbij woonden, waren we ook goede vrienden geweest denk ik

Maar het is mogelijk dat je een internetvriend(in) als beste vriend(in) kunt beschouwen. Als diegene begrip heeft voor alles wat je zegt en doet, en andersom, dan lijkt het er wel op. Je hebt elkaar misschien nooit ontmoet, maar waarshijnlijk wel gezien via foto's/webcam.
Maar... niets gaat boven vriendin irl
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:54
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Nerbiz schreef op 28-04-2005 @ 13:45 :
Ey Sitroentje, ik bedoelde het niet als een vervolg op jouw verhaal hoor Maar ja, ik praat ook redelijk veel met internationale beatboxers, als die dichtbij woonden, waren we ook goede vrienden geweest denk ik
Nee, dacht ik wel hoor Maar ik wou er gewoon nog wat op zeggen
Oud 28-04-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-04-2005 @ 22:38 :
Je verleert het praten en lachen op zichzelf natuurlijk niet, maar vooral de spontaniteit. Als je een jaar lang op je kamer achter de computer zit, en gewend was om allerlei leuke internetuitdrukkingen en smilies te gebruiken om vlot en vriendelijk over te komen, en daarna ineens weer onder de mensen komt, dan zul je je in het begin minder op je gemak voelen, je geen houding weten te geven, teveel of juist te weinig zeggen, enz.
Dit vind ik echt grote onzin. Ik heb ook een aantal 'internetvrienden' (waarmee ik wel af en toe bel/cam), en in het 'echte leven' ben ik gewoon dezelfde persoon. Voel me prima op mijn gemak en ben zeker wel sociaal aangelegd.. duss what's the prob?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten