Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2001, 22:47
Ringmaster
Ringmaster is offline
Ik leef zo niet langer
Dan ooit voor mij gepland was
Mijn leven is aaneengeschakeld
Liefde tot het over is

Ik mis je wel
Maar toch ook niet

Mijn dromen samen met jou
Zijn vervlogen tot niks
Alles wat ik ooit met je had
Is niks meer van wat ik nu heb

Een verloren liefde, het doet me toch nog meer dan ik dacht, maar toch, ik begin erover heen te komen, door gedichten als deze waar voor mij nu eindelijk eens het gevoel boven de soeveraniteit van het perfectionisme staat.
Oud 26-08-2001, 23:10
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Ik leef zo niet langer
Dan ooit voor mij gepland was
Mijn leven is aaneengeschakeld
Liefde tot het over is

Ik mis je wel
Maar toch ook niet

Mijn dromen samen met jou
Zijn vervlogen tot niks
Alles wat ik ooit met je had
Is niks meer van wat ik nu heb

Een verloren liefde, het doet me toch nog meer dan ik dacht, maar toch, ik begin erover heen te komen, door gedichten als deze waar voor mij nu eindelijk eens het gevoel boven de soeveraniteit van het perfectionisme staat.

--------------------------
't gevoel komt duidelijk over.....
als gedicht is het zeker minder....maar dat mag

"iedereen wil weleens een held zijn"
Oud 27-08-2001, 14:45
dystopia
dystopia is offline
Gedichten met gevoel vind ik prachtig, zo ook deze. Als ik ooit van jou heb gezegd dat jij gevoelloos bent neem ik dat bij deze terug Ruuth

Hopelijk begrijp je nu ook een beetje hoe het voelt om een gedicht met gevoel te maken dat misschien op zichzelf niet sterk staat, maar waarbij het gevoel eigenlijker belangrijker is dan het feit of het gedicht sterk danwel niet sterk in elkaar zit.

Denk hier overigens maar eens over na: wat mis je nu werkelijk: haar, haar liefde of liefde
Oud 27-08-2001, 17:08
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Gedichten met gevoel vind ik prachtig, zo ook deze. Als ik ooit van jou heb gezegd dat jij gevoelloos bent neem ik dat bij deze terug Ruuth

Hopelijk begrijp je nu ook een beetje hoe het voelt om een gedicht met gevoel te maken dat misschien op zichzelf niet sterk staat, maar waarbij het gevoel eigenlijker belangrijker is dan het feit of het gedicht sterk danwel niet sterk in elkaar zit.

Denk hier overigens maar eens over na: wat mis je nu werkelijk: haar, haar liefde of liefde

Je hebt (zoals een Forumbaas betaamt) weer eens helemaal gelijk. De vraag wat ik mis, daar moet ik zelf achterkomen. Het is makkelijker iets te missen als je het niet meer hebt dan als je het wel hebt. Ik besefte pas wat ik had ''weggegooid'' toen ik haar met iemand anders zag. Zij...3 jaar van mijn leven, zij was defintief niet meer van mij. Duizend doden ben ik gestorven en slechts 999 geboortes opgestaan.

Maar goed: de vraag rest...hoe moet ik nu tegen haar doen (eigenlijk is dit iets voor een ander forum, maar goed, dispensatie mag wel een keer)? Negeren? Doodleuk een praatje gaan houden over zaken die er toch niet meer toe doen of toch maar gedichten blijven schrijven die niemand ooit zal lezen behalve de forummers.

Bedankt, Jeroen!

Ruuth.

Oud 27-08-2001, 17:12
Woodstock
Woodstock is offline
Een goed gedicht hoeft niet per se aan dichtregels te voldoen. dit is een voorbeeld van een goed lyrisch gedicht: het drukt gevoel uit zoals alleen een technisch minder goed gedicht dat kan.
sterkte met de verwerking Ruuth!

=xxx= Maal
Oud 29-08-2001, 17:13
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
Een goed gedicht hoeft niet per se aan dichtregels te voldoen. dit is een voorbeeld van een goed lyrisch gedicht: het drukt gevoel uit zoals alleen een technisch minder goed gedicht dat kan.
sterkte met de verwerking Ruuth!

=xxx= Maal

I'm happy, I'm feeling glad
I got the sunshine in my bag
I'm useless, but not for long
The future is coming on.

Oud 29-08-2001, 18:44
Woodstock
Woodstock is offline
that's the way Ruuth: always look on the Zombie HipHop Dark Pop Lo-Fi Thriller side of life....
Oud 29-08-2001, 19:59
prinsesje
prinsesje is offline
she acts like summer and walks like rain, reminds me that there's time to change
did you miss me while you were looking for yourself out there?
tell me did the wind sweep you off your feet,
did you finally get the chance to dance along the light of day

did you?
Hij is gevoelig mooi Tuuthje, de vraag van Dystopia was zeer goed en het antwoord komt er ook ooit wel
weet niet waarom ik deze text schreef, misschien voor als je terugkomt, kun je dit jezelf vragen... ofzo...
lukt je wel
hele dikke knuffel
Reageren

Regels voor berichten