Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2005, 14:09
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Het is misschien nog ver weg maar wij mochten vandaag opgeven welke leraar (door middel van een top 3) een praatje over jou houdt op de diploma-uitreiking.

Wordt er bij jullie op school ook een praatje gedaan over elke leerling?
Mogen jullie ook zelf kiezen of doet het afdelingshoofd/mentor het?
Zijn jullie blij met degene die het praatje doet?
Al enig idee wat hij of zij gaat zeggen?

Ik heb mijn favo leraar gekozen. Ik hoop niet dat hij me voorschut gaat zetten aangezien ik me af en toe nogal vreemd gedraag bij hem in de klas...
Oud 29-04-2005, 14:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Volgens mij doet bij ons de conrector het praatje, ik heb 'm in die 6 jaar nog nooit gesproken en het zal me ook echt worst wezen wat ie over me gaat zeggen.
Oud 29-04-2005, 14:22
Skilly
Skilly is offline
Er wordt wel en praatje gedaan. Ik weet alleen niet door wie. Ik denk de directeur of je eigen mentor/mentrix.

Dat zie ik wel op de examenuitreiking

Wat ze gaat zeggen? Ben benieuwd...

1 ding is zeker ze zal dit 100% wel zeggen:

*naam* een goede leerling maar kwam bijna elke dag laat

Laatst gewijzigd op 29-04-2005 om 14:24.
Oud 29-04-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 29-04-2005 @ 15:22 :
*naam* een goede leerling maar kwam bijna elke dag laat
Dat kunne ze van mij zeker zegge, ik ben dit jaar ongeveer de helft van alle dagen te laat gekomen, en dan overdrijf ik niet.

Maar ja, als ik zelf een praatje mag doen, dan zal ik ff vertellen hoe blij ik ben dat ik eindelijk van de middelbare af ben (ik ben 19 en zit in 5 havo haha, ik heb 3 jaar over 4e gedaan mja begin er maar niet over ) en ik zal dan ook ff een kleine beatbox showcase geven, want optreden met beatboxen is toch wel een grote hobby van me
Oud 29-04-2005, 15:26
Phlox
Phlox is offline
Ik weet van niks...maar mijn school is erg langzaam met die dingen
Oud 29-04-2005, 15:31
para siempre
para siempre is offline
'K denk dat ik toch niet op de diploma-uitreiking aanwezig ben .

*schittert in afwezigheid*
Oud 29-04-2005, 16:15
ssjpan
ssjpan is offline
Bij mij op school doet je mentor dat, hmm ik kan er nu al tegen op zien
Oud 29-04-2005, 16:26
Liss
Liss is offline
Bij ons koos een leraar gewoon een aantal leerlingen waarover die wel iets te vertellen had. Er werd dan een praatje gehouden en als je wist dat je het was mocht je het podium opkomen, als je het niet doorhad werd je naam aan het einde van het verhaaltje verteld en moest je ook het podium opkomen om daar je diploma te tekenen en dan het rijtje leraren langs te lopen
Zo ging het bij mij tot twee keer toe maar dit jaar zal het weinig voorstellen denk ik.
Deze school is helemaal niet zo persoonlijk en sommige leerlingen komen er alleen even om se's te maken, kan dus moeilijk iets over worden verteld
Oud 29-04-2005, 16:50
jet
jet is offline
bij ons kiezen de leraren de leerlingen...

over sommigen leerlingen ontstaan ruzie's wie het praatje MAG houden, over andere wie het MOET houden
Oud 29-04-2005, 16:53
Verwijderd
Ik heb geen idee, heb alleen drie voorkeuren opgegeven voor mensen die een stukje schrijven in het jaarboek.
Oud 29-04-2005, 16:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
jet schreef op 29-04-2005 @ 17:50 :
bij ons kiezen de leraren de leerlingen...

over sommigen leerlingen ontstaan ruzie's wie het praatje MAG houden, over andere wie het MOET houden
en bij jou?
Oud 29-04-2005, 16:56
Ramble On
Ramble On is offline
Onze mentor doet dat. Ik weet nu al wat dat mens gaat zeggen: dat ik een enorme "babbelaarster" (iee dat woord gebruikt ze echt) ben. Voor de rest heeft ze sowieso een hekel aan me omdat ik 'bijdehand ben en doe waar ik zin in heb in haar les', dus wellicht gaat ze me eens even flink voor lul zetten. Ach, zal mij aan mn reet roesten
Oud 29-04-2005, 17:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nerbiz schreef op 29-04-2005 @ 15:46 :
Dat kunne ze van mij zeker zegge, ik ben dit jaar ongeveer de helft van alle dagen te laat gekomen, en dan overdrijf ik niet.
Dat is toch niet bijna elke dag. Anders kan je ook zeggen dat je bijna elke dag op tijd kwam.
Oud 29-04-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-04-2005 @ 18:07 :
Dat is toch niet bijna elke dag. Anders kan je ook zeggen dat je bijna elke dag op tijd kwam.
Hahaha ja altijd positief denken
Dan kunnen ze toch nog een goed woordje voor me doen bij de diploma-uitreiking
Oud 29-04-2005, 18:27
Miracle
Miracle is offline
We hebben eerst drie (?) algemene praatjes en dan nog per klas door de mentor een praatje per persoon. Mag dus niet kiezen helaas.
Oud 29-04-2005, 19:00
sdekivit
sdekivit is offline
bij ons werd er over iedereen een praatje gehouden door de mentor en vervolgens werd er door een andere leraar een praatje over je gehouden als je de beste in een vak was . (bij mij zaten ze dus te vechten wie het mocht doen: scheikunde of natuurkunde --> werd natuurkunde)
Oud 29-04-2005, 19:01
filia dei
filia dei is offline
De leraren kiezen ons. Maar we hebben een te grote eindexamen groep voor individuele praatjes dus er wordt per groepje wat gezegt. En zelf hebben we daar helemaal geen inspraak in verder
Oud 29-04-2005, 19:01
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Nerbiz schreef op 29-04-2005 @ 15:46 :

Maar ja, als ik zelf een praatje mag doen, dan zal ik ff vertellen hoe blij ik ben dat ik eindelijk van de middelbare af ben (ik ben 19 en zit in 5 havo haha, ik heb 3 jaar over 4e gedaan mja begin er maar niet over ) en ik zal dan ook ff een kleine beatbox showcase geven, want optreden met beatboxen is toch wel een grote hobby van me
héé dat kan ik ook wel gaan doen (hoewel ik nog nooit met een mic heb gebeatboxt. )
Oud 29-04-2005, 19:58
Balance
Balance is offline
bij ons deed de mentor dat, maar hij kende mij amper.
hij was ook ziek met de diploma uitreiking dus een vervanger moest het doen met zijn tekst. het was welgeteld één regel en daarmee was het al weer klaar. En het ging niet eens over hoe ik ben/was, maar over hoe ik m'n examen gemaakt had.
Oud 29-04-2005, 20:21
jet
jet is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-04-2005 @ 17:55 :
en bij jou?
ik hoop het eerste toch maar he
Oud 29-04-2005, 20:32
Orpa
Orpa is offline
Bij ons doet de mentor dat... Leuk wel: mijn mentor werkt sinds januari bij ons op school en hij kent alleen mijn naam en weet dat ik iets te bijdehand ben... Dat zal een heel erg opwekkend praatje worden dan...
Oud 30-04-2005, 11:35
JaJ
JaJ is offline
bij ons doet onze mentor dat ook. ze heeft al beloofd dat ze ons flink op de hak gaat nemen
Oud 30-04-2005, 12:15
sdekivit
sdekivit is offline
dat zeiden ze bij ons ook maar dat viel reuze mee
Oud 30-04-2005, 16:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
jet schreef op 29-04-2005 @ 21:21 :
ik hoop het eerste toch maar he
ik hoop het ook voor je
Oud 30-04-2005, 19:42
Femic
Femic is offline
Bij ons doet de mentor dat. Heb al 4 jaar les van 'm en kan 't goed met 'm vinden, dus zal wel positief praatje worden
Oud 01-05-2005, 18:15
Wammus
Wammus is offline
Dat hebben ze bij mij ook gedaan. M'n cooördinator maakte een opmerking over dat ik nogal vaak te laat kwam en wazig overkwam... Verder vond ie het ook nogal verdacht dat ik een aantal keer in slaap ben gevallen tijdens de les...
Oud 01-05-2005, 21:05
Verwijderd
Bij ons deed de coordinatrice dat...was wel leuk om te horen allemaal.
Oud 01-05-2005, 21:25
.Pure
.Pure is offline
Oh, dat doet mn mentor of onze afdelingsleidster denk ik. Ben benieuwd.
Oud 01-05-2005, 21:40
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-04-2005 @ 20:58 :
bij ons deed de mentor dat, maar hij kende mij amper.
hij was ook ziek met de diploma uitreiking dus een vervanger moest het doen met zijn tekst. het was welgeteld één regel en daarmee was het al weer klaar. En het ging niet eens over hoe ik ben/was, maar over hoe ik m'n examen gemaakt had.
Dat is best wel rot.

Bij ons doet de mentor het ook. De mijne gaat waarschijnlijk iets over spaghetti zeggen.
Oud 02-05-2005, 10:40
fractuur
fractuur is offline
Bij ons zijn het de leraren die een top zoveel mogen opgeven.. en wij krijgen dat pas op de dag zelf te horen. Ik vrees dat mijn mentor mij heeft, op zich een aardige man, maar er zijn leukere docenten, of iig docenten die mij beter kennen.
Oud 02-05-2005, 10:49
muts8848
muts8848 is offline
Bij ons doet de mentor dat. Wel een aardige leraar, alleen kent ie mij niet echt, ondanks dat ik al 6 jara bij hem in de klas zit
Oud 02-05-2005, 10:55
love-THE-world
love-THE-world is offline
bij ons zegt niemand wat.
alleen op havo zeggen ze er wat bij

wel dom.
bij ons alleen *naam*
Oud 02-05-2005, 12:19
Smobbo
Smobbo is offline
Bij ons doet de mentor/mentrix het.
Ik heb het mens nu 2 jaar voor engels, maar dat is juist het vak waar ik niets bij doe, dus het zal wel een praatje in de richting van 'lui, lui en nog eens lui' gaan .
De leerlingen houden bij ons ook een praatje over de afgelopen 6jaar hoe school beviel etc.
Ik ben bang dat ik dat mag gaan doen aangezien de rest dat toch niet durft, maar het gebeurt altijd in duo's dus waarschijnlijk moet ik het met iemand doen die wel serieus met school bezig is. Als een soort tegenhanger zeg maar. Achja daar heb ik wel zin in, ff flink wat leraren en dingen op school afzeiken, want er is zat wat afgezeken kan worden...
Oud 02-05-2005, 12:42
Baka²
Baka² is offline
Bij ons doet het afdelingshoofd het. Niet echt blij mee, ik mag 'm niet echt (niemand eigenlijk )
Verder is er ook een examencabaret, waar allemaal leerlingen flink voor schut worden gezet, ik denk dat ik daar ook wel in voor kan komen, aangezien ik nogal kan opvallen
Oud 02-05-2005, 12:49
dwight88
dwight88 is offline
bij ons werd het vorig jaar gedaan door de mentoren... en ze had mij van de 4e tm de 6e gehad, dus ging ze al mijn escapedes even uitleggen (met name in de 4e, tja, puberen...) zonder namen te noemen. maar degene die dat jaar het meeste in beeld was zat vlak voor het podium achter mij. was achteraf wel lachen, had toen zoiets van neeeeeeeh.

maar eigenlijk wel leuk gedaan, met allemaal van die herinneringen bij iederen enzo!
Oud 02-05-2005, 14:59
Konijn
Konijn is offline
Dat is er bij ons dus niet. Hebben jullie diploma-uitreiking per afdeling ofzo? Want ik zit op een kleine school, maar de uitreiking is van vmbo/havo/vwo allemaal tegelijk, dus het is al een paar uur zitten zónder praatjes, alleen maar diploma halen en weer van het podium af..
Hoop niet dat ze mij nog gaan vragen voor één van de stuk of vier algemene praatjes, als oudste leerling van de school .
Oud 02-05-2005, 19:11
Femic
Femic is offline
Citaat:
Baka² schreef op 02-05-2005 @ 13:42 :

Verder is er ook een examencabaret, waar allemaal leerlingen flink voor schut worden gezet,
Dat is leuk! Zouden ze bij ons ook moeten doen

Citaat:
Konijn schreef op 02-05-2005 @ 15:59 :
Dat is er bij ons dus niet. Hebben jullie diploma-uitreiking per afdeling ofzo?
Bij ons zijn er avonden ja, 1 voor VMBO, 1 voor HAVO en 1 voor VWO. Mja moet ook wel, want er zijn al zo'n 90 VWO-eindexamenkandidaten.
Oud 02-05-2005, 19:39
Severus
Severus is offline
Wat raar, waar jullie het over hebben ken ik helemaal niet (dus nog nooit meegemaakt). En ik heb op 3 scholen gezeten.
Oud 03-05-2005, 07:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-04-2005 @ 15:09 :
Het is misschien nog ver weg maar wij mochten vandaag opgeven welke leraar (door middel van een top 3) een praatje over jou houdt op de diploma-uitreiking.

Wordt er bij jullie op school ook een praatje gedaan over elke leerling?
Mogen jullie ook zelf kiezen of doet het afdelingshoofd/mentor het?
Zijn jullie blij met degene die het praatje doet?
Al enig idee wat hij of zij gaat zeggen?

Ik heb mijn favo leraar gekozen. Ik hoop niet dat hij me voorschut gaat zetten aangezien ik me af en toe nogal vreemd gedraag bij hem in de klas...
wij hadden dat ook ja, voor iedereen een praatje.
dit werd gewoon door de directeur gedaan (maar iederen kent hem wel zeg maar). En hij vroeg dan over iedereen aan verschillende docenten wat over die leerling. het is me wel meegevallen vorig jaar
Oud 03-05-2005, 07:56
Verwijderd
Op de mavo had de leraar Nederlands per groepje leerlingen (groepjes van 2 tot 8 leerlingen ongeveer - meestal vrienden oid) een gedichtje geschreven en dat las hij voor als die mensen naar voren moest komen om je diploma te tekenen. En er was een examencabaret, dat was echt briljant.

Op de havo werd, als ik het me goed herinner, niet bij iedereen een praatje gehouden, alleen bij degenen met de hoogste cijfers voor een bepaald vak. Die praatjes duurden max. een minuut of 5, geloof ik. Alleen had mijn leraar Duits gevraagd of hij extra lang mocht praten, omdat ik nu wel naar hem 'moest' luisteren, iets wat ik in de les zelden deed. (Maar hij zei er wel ook bij dat ik kennelijk toch wel genoeg oplette (ivm de cijfers ).)

Ow, en op de havo was er ook nog iemand (van de directie oid?) die alle leerlingen naar voren riep en bij sommige dan nog wat zei (bv. dat iemand zeven vakken had gedaan ipv zes ofzo - boeiend dus, maar niet heus).

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 08:00.
Oud 03-05-2005, 12:46
Smobbo
Smobbo is offline
Wij hebben aparte avonden voor elke afdeling.
Dus voor VWO is het een kort avondje met een kleine 30 examenkandidaten
Oud 03-05-2005, 16:53
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 03-05-2005 @ 13:46 :
Wij hebben aparte avonden voor elke afdeling.
Dus voor VWO is het een kort avondje met een kleine 30 examenkandidaten
wij hebben dat ook
Oud 03-05-2005, 19:18
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
JaJ schreef op 30-04-2005 @ 12:35 :
bij ons doet onze mentor dat ook. ze heeft al beloofd dat ze ons flink op de hak gaat nemen
Fijn, dan kom ik niet hoor! Die mentor heeft een hele gare foto van mij gemaakt. Als ze die maar niet vergroot in de aula laten zien.
Oud 03-05-2005, 22:23
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Lilium schreef op 03-05-2005 @ 20:18 :
Fijn, dan kom ik niet hoor! Die mentor heeft een hele gare foto van mij gemaakt. Als ze die maar niet vergroot in de aula laten zien.
zo, dus zij mag WEL foto's van je maken
ik zou het wel grappig vinden, maar ik denk niet dat ze zo ver zal denken eigenlijk. aan de andere kant, ze heeft van ons allemaal hele schattige babyfoto's
Oud 04-05-2005, 07:11
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb de tijden maar eens opgezocht (moest daar namelijk nog vrij voor werk van vragen), ze hebben de VWO en HAVO op 1 avond gedaan, wij mogen om 17u al op komen draven , en dan worden we er ff gauw doorheen gejast en dan komt de havo al langs...
Oud 04-05-2005, 09:27
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-05-2005 @ 15:59 :
Dat is er bij ons dus niet. Hebben jullie diploma-uitreiking per afdeling ofzo? Want ik zit op een kleine school, maar de uitreiking is van vmbo/havo/vwo allemaal tegelijk, dus het is al een paar uur zitten zónder praatjes, alleen maar diploma halen en weer
Ja bij mij is het per afdeling, aangezien het vwo al 108 leerlingen is.
De manier waarop de diploma-uitreiking plaats vindt, verschilt per afdeling. Zo wordt de havo-afdeling gewoon weer per klas ingedeeld, en houdt de mentor een praatje over iedereen (in een klaslokaal).
Bij mij zal m'n persoonlijk mentor (die ik zelf gekozen heb) een praatje over mij gaan houden.
Oud 04-05-2005, 16:50
kuik
kuik is offline
ik heb liever niet dat ze over mij gaan praten
Oud 04-05-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
kuik schreef op 04-05-2005 @ 17:50 :
ik heb liever niet dat ze over mij gaan praten
Dan zeg je ze dat?
Oud 05-05-2005, 11:59
Verwijderd
Wij hebben niet zo'n gezellige school waar ze gezellige praatjes houden. Er zullen wel wat leraren een toespraakje doen, maar dan komen alleen miss-geweldig-met-drie-profielen-tegelijk-en-ook-nog-eens-overal-de-hoogste-cijfers en het figuur dat nooit wat deed maar toch op zijn luie reet geslaagd is en waar alle leraren zich dood aan ergerden, maar het achteraf allemaal zo grappig vinden, aan bod...

Als doorsnee leerling die zich gewoon te pleuris heeft gewerkt om dat diploma te krijgen, hoef je niet op een leuke opmerking te rekenen.
Oud 05-05-2005, 12:09
Flijn
Flijn is offline
Praatjes enzo hebben we vorig jaar al gehad, toen havo/vwo nog één geheel was.
De uitreiking is bij ons dan ook puur een uitreiking. En omdat het een kleine school is, gaan havo en vwo tegelijk (zo'n 60 leerlingen schat ik, maximaal).

Regels voor berichten