Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 15:40
Retinite
Retinite is offline
Heeft iedereen de preview in de PU gelezen, en ook de filmpjes op ign.com gezien? ik weet niet hoe i kt moet zeggen, maar dit is grafisch zoo goed gemaakt, die speciale target modi etc. en dan ook nog het condens op het scherm en het gezicht van Samus als er licht schijnt... jammer dat hij is uitgesteld... maar is deze shooter/adventure beter dan Halo voor de Xbox, ik vind deze wel mooier... oh ja, wete iemand het verhaal van de game, dat was eignenlijk mijn vraag, wat is het doel van t spel?
Oud 27-07-2002, 19:16
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Metroid Prime, een game die zeker wel bekend zal zijn bij menig gamer. Dit spel was jammer genoeg niet te bewonderen op de N64, daar werd hij gecanceld.

Maar er kwam weer hoop toen de "Dolphin" verhalen aan het daglicht kwamen. De "Dolphin" is uiteindelijk de GameCube geworden en daar zal Metroid weer zijn avontuur vervolgen.

Metroid Prime is op dit moment op weg naar de GameCube, de meest krachtige console die op dit moment in de maak is en dat gecombineerd met een stel knappe koppen bij Retro Studio’s zou je toch een fantastisch spel verwachten. Ook een flinke opsteker voor Retro is dat Shigeru Miyamoto, bekend om zijn geweldige gamedesign (Zelda, Mario en Donkey Kong), helpt om alles in goede banen te leiden. Iets waar Miyamoto ook vooral van bekend is, is voor zijn kleine handige extra’s in games zoals de Z-target in Zelda en de Nitro in Excitebike, maar wat we ook niet moeten vergeten is dat Retro zelf ook talent onder hun dakje heeft zitten, zoals Volve (Half-life), ID Software (Quake) en Iguana Studio’s (Turok).

De bedoeling zal waarschijnlijk zijn, grote gedetailleerde levels afzoeken (o wat erg), en je een weg schieten tussen alle vijanden heen (lekker knallen). Ook zal je weer op zoek moeten gaan naar zogenaamde "power-ups", hierbij moet je denken aan bijvoorbeeld wapens. Metroid Prime heeft altijd in hun spellen veel kleine level-bazen gehad, die je vaak in een level of een serie tegenkwam, in Metroid Prime kom je nu zelfs de wat grotere baasjes midden in een level tegen en de eindbazen zullen gigantisch zijn. Hoewel we Metroid beter kennen als het fantastische 2D spel komt Metroid Prime nu volledig 3D de band afrollen, alhoewel vele mensen denken dat daardoor het spel juist achteruit haalt.

Als we even naar de verhaallijn kijken van de vorige delen begon dat als volgt: Het verhaal in de vorige delen speelde zich af in de toekomst waar een groep ruimtepiraten het heelal afstruint om alles te plunderen wat er ook maar te plunderen valt. Toen ze op een dag op planeet SR-388 landen zagen ze dat deze volkomen vernietigd was. Het enigste wat ze wisten was dat dit de oorzaak was van de alien-groep "Metroid". Na een hevig gevecht tussen de Federatie en ruimtepiraten, verloor de Federatie die daarom de hulp inriepen van Samus Aran. In het gevecht daarna versloeg Samus de piraten maar wist niet te voorkomen dat ze een babymetroid mee konden smokkelen waarna de piraten na een grondig onderzoek zagen dat de baby speciale gaven bezat. Samus ontdekte waar de baby was en besloot hem te gaan halen en kwam daar weer oog in oog te staan met zijn oude vijanden. Nadat dat gevecht voorbij was en Samus als winnaar uit de strijd kwam, werd het tijd om zijn opdracht te vervullen en hij blies zichzelf op, een mega-explosie ontstond en het hele Metroidras werd vernietigd. Je zult nu denken hoe moet dat nu verder, het hele ras was tenslotte uitgeroeid. Voor de oplossing mag je nog even naar gokken, want zoveel is er nog niet bekend over Metroid Prime, dat wordt dus gewoon afwachten.

Ik verwacht dat Mertroid Prime een heel goed spel wordt. Als je Miyamoto en zoveel knappe koppen achter je hebt staan, zal het spel volgens mij zeker niet tegenvallen. Maar natuurlijk is dat pas zeker te beweren totdat het spel werkelijk in je GameCube ligt en dat is nog even afwachten.

Metroid Prime was misschien wel de game die de grootste indruk maakte op de E3. Bij Retro Studios vielen tientallen ontslagen, games werden in de vriezer gezet en Shigeru Miyamoto bemoeide zich lange tijd intensief met de game. En dit was niet alleen omdat de Metroid-games erg belangrijk zijn geweest voor de geschiedenis van Nintendo. Samus Aran’s nieuwste avontuur zal zich deze keer namelijk voor een groot deel in de derde dimensie afspelen. Maar heel af en toe zal de camera achter je helm vandaan komen en zich achter de Morphing Ball plaatsen. In de vorm van een balletje kan Samus dan door de levels rollen. Trouwens, ook altijd al benieuwd geweest hoe de heldin er nou eigenlijk uitziet? Bekijk de onderstaande screens dan maar eens!

(C) Bron: CUBEZONE

Oud 27-07-2002, 20:35
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Leuk verhaal...heb het eens gelezen, maar Samus is een "zij"
Oud 27-07-2002, 21:14
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Leuk verhaal...heb het eens gelezen, maar Samus is een "zij"
idd... dat hoort de die-hard game kenner te weten
Oud 27-07-2002, 22:56
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
lol wat een eikel zeg
Oud 27-07-2002, 23:06
Carn
Carn is offline
het zal vast wel een degelijke game worden, anders mag het de naam metroid niet dragen

qua grafisch pracht verwijs ik mezelf naar doom 3

en pu sucks.
Oud 27-07-2002, 23:15
NightmareZ
NightmareZ is offline
sorry mensen maar wat voor game is het precies??
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:45
Isa
Isa is offline
metroid rulez.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 18:53
Retinite
Retinite is offline
pu sux niet

En Metroid Prime is een FPA/FPS (niet frames per sec. maar First Person Adventure/Shooter) Je ziet alles vanuit een kewle helm en alles is levens echt (geflectei va nmje egzicht als er licht in de helm schijnt (zie plaatje), op dit plaatje ziet t er nog al vreemd/lelijk uit maar tijdens het spelen, als alles beweegt en als de ogenknipperen enzo is t een stuk mooier

Bedankt voor het "verhaal" en ik koop deze 100% zeker weten samen met Legend of Zelda the Legend is Reborn (Cel-da ja)...
Oud 29-07-2002, 21:37
Firebolt
Firebolt is offline
tja, als ik 'm zou willen kopen, zal ik toch eerst iets anders moeten schrappen.......
Maar sinds de preview in de PU ben ik toch een stuk entousiaster ( hoe scrijf je dat ) over Metroid gewoden...
Oud 30-07-2002, 20:10
Retinite
Retinite is offline
BTW, weet iemand hiet je richt? je lopt met de joystick, maar right je me tde camerknop ofzo (als je omhoog wilt kijken ofzo)??
Oud 31-07-2002, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Retinite schreef:
BTW, weet iemand hiet je richt? je lopt met de joystick, maar right je me tde camerknop ofzo (als je omhoog wilt kijken ofzo)??
Maakt het uit?

ik neem aan van wel, of misschien heeft het zal iets weg hebben van goldeneye. ik neem aan van wel, want ik kan niet de c-stick bewegen terwijl ik op de a/b/x/y knoppen druk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 19:33
Retinite
Retinite is offline
hoe ging dat dan in goldeneye (sorry, ik heb niet elk spel gespeeld)
Oud 03-08-2002, 11:45
Retinite
Retinite is offline
Ze hebben sinds gisteren een Metroid Prime Trailer, enetje met een beetje goeie kwaliteit: http://cubemovies.ign.com/cube/video...rtease320x.mov
de muziek is ook niet slecht, vinnik...
Oud 03-08-2002, 17:18
independancy wanted
independancy wanted is offline
De besturing heb ik wat dingen over gelezen, het richten werkt zo, als je niks doet schiet je gewoon vooruit, als je de R-knop indrukt heb je free look met de control stick en als je de L-knop indrukt lock je op een vijand en kan je nog vrij rondlopen en toch op dat beestje knallen.
Oud 11-08-2002, 19:44
cup a soup
cup a soup is offline
die preview klinkt inderdaad geweldig, maar toch trekt het me niet echt aan, misschien omdat ik het vroeger ook nooit gespeeld heb
Reageren

Regels voor berichten