Oud 30-04-2005, 17:16
Verwijderd
De vorige

Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
*blue angel*
Arenda
Bloem
blurred
cerys
DarkSide
Dreamzy
Gothic
Leonoor
MeelFriek
Sassiefje
Moenbloem
sheepdog
Sneeuwvlokje
x-spekkie-x

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 20:44.
Oud 30-04-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:10 :
De laatste tijd had ik zelfs af en toe 4 boterhammen op een dag op ofzo. Dat heb ik hier ook gepost. Gemiddeld waren het 2 crackers en 2 boterhammen op een dag. Ik kan niet zeggen dat dat superweinig is. Misschien nog niet genoeg voor wat het zou moeten, maar toch wel voldoende.
Zie je zelf wat je schrijft: "zelfs af en toe 4 boterhammen op een dag". Dat zou je elke dag minstens moeten eten (plus avondeten) en ook dan is het nog te weinig (crackers zijn over het algemeen nog minder dan een boterham btw).
Oud 30-04-2005, 17:18
Verwijderd
Weer een nieuwe topic!

Nog mensen die hun vetpercentage uit willen rekenen zonder huidplooimeter of elektrodiagnose? Deze site zou een vrij nauwkeurige uitkomst moeten geven als je alles correct invult. Dus pak een meetlint en meten maar!

Mijn uitkomst:

Your Body Fat Level Is: 21.87% (Fit)

Body Weight Breakdown
Total Weight: 58kg
Lean Body Mass: 45.32kg
Fat Mass: 12.68 kg

Additional Health Indicators
Body Mass Index (BMI): 19.61 (Normal)
Waist To Hip Ratio (WHR): 0.69 (Low Risk)

Your Metabolism
Resting Metabolic Rate: 1348 cals/day
Lifestyle Calories: 876 cals/day
Total Daily Calories: 2224 cals/day

Your Measurments
Age: 17 years
Sex: Female
Activity Level: Active
Weight: 58 kg
Height: 172 cm
Neck: 34 cm
Shoulders: 100 cm
Chest: 85 cm
Waist: 65 cm
Abdomen: 74 cm
Hips: 94 cm
Thigh: 54 cm
Knee: 32 cm
Calf: 35 cm
Ankle: 20 cm
Arm: 24 cm
Forearm: 22 cm
Wrist: 15 cm


Ik heb het trouwens twee keer met een huidplooimeter op laten meten. De 1e keer was het 19,5% (Dat was een tijdje geleden, toen sporte ik meer) en de 2e keer was het 27,5% (Maar dat was een verkeerde meting door iemand die er - blijkbaar - niks van kon). Ik denk dat ik ongever tussen de 20-22% zit, dus dan klopt de uitkomst van de site wel.
Oud 30-04-2005, 17:18
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2005 @ 17:17 :
Zie je zelf wat je schrijft: "zelfs af en toe 4 boterhammen op een dag". Dat zou je elke dag minstens[/b] moeten eten (plus avondeten) en ook dan is het nog te weinig. [/B]
Ja, het is niet wat het zou moeten zijn, maar het is ook niet té weinig.
Oud 30-04-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:18 :
Ja, het is niet wat het zou moeten zijn, maar het is ook niet té weinig.
Dat is het wel.

En voor de derde keer in zeer korte tijd: vraag het je huisarts eens. Ik ben erg benieuwd naar zijn of haar antwoord. En misschien geloof je hem/haar wel.

Verder kunnen we denk ik wel ophouden met deze discussie, zoals al bekend verschillen we hierover erg van mening, verder dan het cirkeltje wat we nu al tien keer gehad hebben zullen we dus toch niet komen.
Oud 30-04-2005, 17:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 17:18 :
Your Metabolism
Resting Metabolic Rate: 1348 cals/day
Lifestyle Calories: 876 cals/day
Total Daily Calories: 2224 cals/day
En wat vind je hiervan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:20
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2005 @ 17:19 :
Dat is het wel.

En voor de derde keer in zeer korte tijd: vraag het je huisarts eens. Ik ben erg benieuwd naar zijn of haar antwoord. En misschien geloof je hem/haar wel.

Verder kunnen we denk ik wel ophouden met deze discussie, zoals al bekend verschillen we hierover erg van mening, verder dan het cirkeltje wat we nu al tien keer gehad hebben zullen we dus toch niet komen.
Hoeveel calorieën heb je op een dag nodig dan?
Oud 30-04-2005, 17:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:20 :
Hoeveel calorieën heb je op een dag nodig dan?
2000-2200
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 17:20 :
En wat vind je hiervan?
Ik heb Active ingevoerd, dus dat is mét sporten. Zonder sporten was het 1900 geloof ik.
Oud 30-04-2005, 17:22
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 17:21 :
2000-2200
Om te functioneren bedoel ik. Het minimum.
Oud 30-04-2005, 17:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 17:21 :
Ik heb Active ingevoerd, dus dat is mét sporten. Zonder sporten was het 1900 geloof ik.
Maar doe je dat ook als je sport?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:22 :
Om te functioneren bedoel ik. Het minimum.
Dat is nogal van veel dingen afhankelijk, daar ga ik dus ook geen uitspraak zo via een forum over doen (ook niet niet via het forum). Als je daar een goed antwoord op wilt, ga dan naar je huisarts, die heeft er veel meer verstand van.
Oud 30-04-2005, 17:24
Verwijderd
Als ik Slightly Active (Dus als ik alleen naar school ga en niet sport) is dit te uitkomst:

Your Metabolism
Resting Metabolic Rate 1348 cals/day
Lifestyle Calories 606 cals/day
Total Daily Calories: 1954 cals/day


Ook nog meer dan ik in 1e instantie dacht. Maar goed, je hebt me langzaam overtuigd dat ik best 2000 kcal per dag kan eten!
Oud 30-04-2005, 17:24
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2005 @ 17:23 :
Dat is nogal van veel dingen afhankelijk, daar ga ik dus ook geen uitspraak zo via een forum over doen (ook niet niet via het forum). Als je daar een goed antwoord op wilt, ga dan naar je huisarts, die heeft er veel meer verstand van.
Ja, ik ga naar de huisarts... daag...
Oud 30-04-2005, 17:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:22 :
Om te functioneren bedoel ik. Het minimum.
Als je eronder gaat zitten gaan alle functies achteruit dus op den duur functioneer je dan niet meer goed.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-04-2005, 17:25
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-04-2005 @ 17:24 :
Als je eronder gaat zitten gaan alle functies achteruit dus op den duur functioneer je dan niet meer goed.

Ja, vast, maar wááronder dan?
Oud 30-04-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:25 :
Ja, vast, maar wááronder dan?
Onder je energiebehoefte! En die zal rond de 2000 kcal per dag zitten. En wat eet jij per dag? Een kleine 500 kcal?
Oud 30-04-2005, 17:27
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 17:26 :
Onder je energiebehoefte! En die zal rond de 2000 kcal per dag zitten. En wat eet jij per dag? Een kleine 500 kcal?
Ik weet niet hoeveel ik op een dag aan calorieën eet. 2 crackers, 2 boterhammen, avondeten. Gemiddeld.
Oud 30-04-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:24 :
Ja, ik ga naar de huisarts... daag...
"Ja, ik ga zo iets zeggen op basis van niets en zonder echt echt verstand van zaken. daag"

Als jij het echt wilt weten, dan moet je naar je huisarts gaan. Doe je dat niet, prima, is je eigen keus, maar dan weet je het dus ook niet.
Oud 30-04-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:27 :
Ik weet niet hoeveel ik op een dag aan calorieën eet. 2 crackers, 2 boterhammen, avondeten. Gemiddeld.
Dan zit je, denk ik, niet boven de 800 (even heel grof geschat) en dat is dus veel te weinig.
Oud 30-04-2005, 17:32
11568
11568 is offline
Ontbijt:
- 2 boterhammen halvajam
- mueslireep
- bak fruit [banaan, sinaasappel, kiwi]
- grote beker thee met halfvolle melk

Lunch:
- 4 boterhammen met halvarine en kaas [48+ 8 plakken in totaal denk ik]
- Bekertje romige tomatensoep
- Thee met halfvolle melk

Avondeten:
- boterham met boursin light en éen met halvajam
- mueslireep
- glas water
- 2 kiwi's

Weinig ja, maar heb de hele middag liggen slapen tot ik van de honger wakker werd.
Oud 30-04-2005, 17:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:27 :
Ik weet niet hoeveel ik op een dag aan calorieën eet. 2 crackers, 2 boterhammen, avondeten. Gemiddeld.
Ik kom op 295 cal uit. Ben met avondeten uitgegaan van 1 aardappel en een half stuk vlees.

Geen beleg, groente is niets.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 30-04-2005 @ 17:27 :
Ik weet niet hoeveel ik op een dag aan calorieën eet. 2 crackers, 2 boterhammen, avondeten. Gemiddeld.
2 x cracker: 50 kcal
2 x boterham: 150 kcal

En dan dat mini-beetje avondeten wat jij eet is misschien nog 200 of 300 kcal. Dus een kleine 500 was een redelijk goede schatting.
Oud 30-04-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 17:32 :
kaas [48+ 8 plakken in totaal denk ik]
8 zelf geschaafde plakjes of 8 van die kant-en-klare-plakjes?
In het laatste geval vind ik dat best veel...?

En waarom geen echt avondeten (warm eten dus)?
Oud 30-04-2005, 17:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 17:32 :
Ontbijt:
- 2 boterhammen halvajam
- mueslireep
- bak fruit [banaan, sinaasappel, kiwi]
- grote beker thee met halfvolle melk

Lunch:
- 4 boterhammen met halvarine en kaas [48+ 8 plakken in totaal denk ik]
- Bekertje romige tomatensoep
- Thee met halfvolle melk

Avondeten:
- boterham met boursin light en éen met halvajam
- mueslireep
- glas water
- 2 kiwi's

Weinig ja, maar heb de hele middag liggen slapen tot ik van de honger wakker werd.
Als je naast dit schema normaal zou avondeten (aardappels (3 á 4), groente en vlees), zou je aan een gezond eetpatroon zitten .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 17:33 :
2 x cracker: 50 kcal
2 x boterham: 150 kcal

En dan dat mini-beetje avondeten wat jij eet is misschien nog 200 of 300 kcal. Dus een kleine 500 was een redelijk goede schatting.
Ik had het avondeten dus al (veel) te veel/(veel) te grof ingeschat...'k denk idd dat dit een stuk beter in de richting komt.
Oud 30-04-2005, 17:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
ANGE, dit is niet om lullig te doen ofzo, maar waarom post je hier eigenlijk? De meesten die hier iets posten willen daarop commentaar, advies of iets dergelijks. Maar alle goedbedoelde adviezen en tips die jij hier krijgt, sla je gewoon keihard in de wind. Als iemand hier voorzichtig tegen jou zegt dat het helemaal niet zo heel goed gaat, en dat je te weinig eet, ga jij daar gewoon keihard overheen door te zeggen dat het wél goed gaat en dat je "helemaal niet weinig" eet. Als jij vind dat het zo goed met je gaat, waarom post je hier dan dingen waarvan je eigenlijk wel weet dat je er toch alleen maar commentaar op krijgt?

En ik vind ook dat je wel iets vriendelijker mag zijn tegen mensen die je proberen te helpen. Ik heb een paar keer een reactie van je gezien die echt vrij bot was, terwijl die alleen maar bedoeld was om je te helpen. Als je niet geholpen wilt worden en het zelf op wilt lossen dat heb je mijn zegen, maar ga dan niet dwars lopen doen tegen mensen die je hier willen helpen. Of post niet meer, want ondertussen is wel duidelijk dat je toch vrijwel alleen commentaar krijgt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 17:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb trouwens een gothic.valtaf ding gemaakt, die mag ook wel in de openingspost... ik heb trouwens iedereen die ik zag vriendje gemaakt
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:38
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 17:36 :
ANGE, dit is niet om lullig te doen ofzo, maar waarom post je hier eigenlijk? De meesten die hier iets posten willen daarop commentaar, advies of iets dergelijks. Maar alle goedbedoelde adviezen en tips die jij hier krijgt, sla je gewoon keihard in de wind. Als iemand hier voorzichtig tegen jou zegt dat het helemaal niet zo heel goed gaat, en dat je te weinig eet, ga jij daar gewoon keihard overheen door te zeggen dat het wél goed gaat en dat je "helemaal niet weinig" eet. Als jij vind dat het zo goed met je gaat, waarom post je hier dan dingen waarvan je eigenlijk wel weet dat je er toch alleen maar commentaar op krijgt?

En ik vind ook dat je wel iets vriendelijker mag zijn tegen mensen die je proberen te helpen. Ik heb een paar keer een reactie van je gezien die echt vrij bot was, terwijl die alleen maar bedoeld was om je te helpen. Als je niet geholpen wilt worden en het zelf op wilt lossen dat heb je mijn zegen, maar ga dan niet dwars lopen doen tegen mensen die je hier willen helpen. Of post niet meer, want ondertussen is wel duidelijk dat je toch vrijwel alleen commentaar krijgt.
Wou ik allemaal precies ook zeggen...

En ANGE, slik je toevallig nog vitaminepillen hierbij?
Oud 30-04-2005, 17:39
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 17:38 :
ik heb trouwens een gothic.valtaf ding gemaakt, die mag ook wel in de openingspost... ik heb trouwens iedereen die ik zag vriendje gemaakt
Dat ga ik ook eens doen (Verder verveel ik me niet hoor hihi)
Oud 30-04-2005, 17:40
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Waar kun je zien wie je vriendjes allemaal zijn op valtaf.nl? Want dat is mij niet helemaal duidelijk....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 17:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 17:40 :
Waar kun je zien wie je vriendjes allemaal zijn op valtaf.nl? Want dat is mij niet helemaal duidelijk....
gewoon iemand toevoegen als vriendje en dan krijg je daanra de lijst te zien...

Lol, ik heb nu mezelf ook als vriendje .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:45
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 17:43 :
gewoon iemand toevoegen als vriendje en dan krijg je daanra de lijst te zien...
Is het eigenlijk zo dat als jij mij dan toevoegt, jij ook automatisch in mijn vriendenlijst staat? Of moet ik jou dan ook toevoegen?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 17:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 17:45 :
Is het eigenlijk zo dat als jij mij dan toevoegt, jij ook automatisch in mijn vriendenlijst staat? Of moet ik jou dan ook toevoegen?
volgens mij moet je mij ook toevoegen, als je dat wilt natuurlijk
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:47
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 17:46 :
volgens mij moet je mij ook toevoegen, als je dat wilt natuurlijk
Had ik al gedaan
Maar wat ik eigenlijk bedoel; je moet dus eigenlijk jezelf toevoegen als je je eigen vriendenlijst wilt zien....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 17:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 17:47 :
Had ik al gedaan
Maar wat ik eigenlijk bedoel; je moet dus eigenlijk jezelf toevoegen als je je eigen vriendenlijst wilt zien....
kweet niet, ik had mezelf gewoon voor de lol toegevoegd
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 17:55
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
vandaag vol energie! (en helaas nu misselijkheid )
3 boterhammen met pindakaas + 250 ml vruchtensap + 300 ml optimel
90 gram brood met 2 tomaten en smeerkaas
1 tomaat en 1 appel
bolletje ijs
paar radijsjes en kersttomaatjes
paar dropjes
cracer met komijnekaas
plak gemberkoek

avondeten: kip palava + 250 gram boerenyoghurt, daarna waarschijnlijk wat chipjes en een drankje, omdat ik morgen op vakantie ga. En daar zal ik wel veel eten...

Oohja gothic: 61 kg vind ik veel te licht (rationeel gezien)
Wat mijn moeder eet weet ik niet, ze zegt 4 boterhammen en fruit en cup a soup en hetzelfde avondeten als ik en dan een activia yoghurtje. Een glas 0% melk en glas coolbest light.
Maar ik zie haar dus wijn drinken en er verdwijnen hier ook marsen heb ik net gemerkt.
Ze is nu op vakantie.. Maar als we er allebei weer zijn wil ik 3x per week met haar gaan hardlopen. verder tennist ze 1 x per week
Oud 30-04-2005, 17:59
Verwijderd
Vandaag eet ik echt slecht, ik kan er niks aan doen. Gister te veel gegeten en nu echt flinke maagpijn.

Tot nu toe:

200 ml magere yoghurt
1 x appel

2 x ontbijtkoek
2 x roomboter 25%

1 x roggebrood donker
1 x linesse 6%

100 ml magere yoghurt
25 gram all-bran choco


Nu is het zo neertyp lijkt het eigenijk nog redelijk veel, maar het zijn maar 485 calorieën.
Oud 30-04-2005, 18:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-04-2005 @ 17:55 :
vandaag vol energie! (en helaas nu misselijkheid )
3 boterhammen met pindakaas + 250 ml vruchtensap + 300 ml optimel
90 gram brood met 2 tomaten en smeerkaas
1 tomaat en 1 appel
bolletje ijs
paar radijsjes en kersttomaatjes
paar dropjes
cracer met komijnekaas
plak gemberkoek

avondeten: kip palava + 250 gram boerenyoghurt, daarna waarschijnlijk wat chipjes en een drankje, omdat ik morgen op vakantie ga. En daar zal ik wel veel eten...

Oohja gothic: 61 kg vind ik veel te licht (rationeel gezien)
Wat mijn moeder eet weet ik niet, ze zegt 4 boterhammen en fruit en cup a soup en hetzelfde avondeten als ik en dan een activia yoghurtje. Een glas 0% melk en glas coolbest light.
Maar ik zie haar dus wijn drinken en er verdwijnen hier ook marsen heb ik net gemerkt.
Ze is nu op vakantie.. Maar als we er allebei weer zijn wil ik 3x per week met haar gaan hardlopen. verder tennist ze 1 x per week
Op hoeveel cal kom je vandaag?

Dan zou je moeder toch behoorlijk moeten afvallen... tenzij ze idd dagelijsk veel marsen en wijn gebruikt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 18:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 17:59 :
Vandaag eet ik echt slecht, ik kan er niks aan doen. Gister te veel gegeten en nu echt flinke maagpijn.

Tot nu toe:

200 ml magere yoghurt
1 x appel

2 x ontbijtkoek
2 x roomboter 25%

1 x roggebrood donker
1 x linesse 6%

100 ml magere yoghurt
25 gram all-bran choco


Nu is het zo neertyp lijkt het eigenijk nog redelijk veel, maar het zijn maar 485 calorieën.
je kunt nog avondeten en daarmee de 'schade' beperken ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-04-2005, 18:01
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Uit het vorige topic:
http://users.telenet.be/zwen/Br/afbeeldingen/7.JPG

Dat kan toch niet, dat haar buik er zo uitziet? Als je andere foto's ziet van haar dan is haar buik er rete-strak, zo strak dat die er volgens mij nooit zoals hier uit kan zien Ik ga bijna denken dat alle andere foto's van haar dan zijn bewerkt ofzo

Of die bovenste "vetrol" zijn eigenlijk haar borsten die niet helemaal in dat bikinitopje passen
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 18:01 :
Uit het vorige topic:
http://users.telenet.be/zwen/Br/afbeeldingen/7.JPG

Dat kan toch niet, dat haar buik er zo uitziet? Als je andere foto's ziet van haar dan is haar buik er rete-strak, zo strak dat die er volgens mij nooit zoals hier uit kan zien Ik ga bijna denken dat alle andere foto's van haar dan zijn bewerkt ofzo
Dat zijn ze waarschijnlijk ook. En hier zit ze ook dus dat scheelt ook.
Oud 30-04-2005, 18:03
11568
11568 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2005 @ 17:34 :
8 zelf geschaafde plakjes of 8 van die kant-en-klare-plakjes?
In het laatste geval vind ik dat best veel...?

En waarom geen echt avondeten (warm eten dus)?
Nee joh, zelf geschaafd Nouja nog even over dat avondeten, ik ben al aan het zoeken naar lekkere recepten enzo...ik ben wel van plan om het een paar keer per week te gaan eten in elk geval. Zometeen een groenteburger.
Oud 30-04-2005, 18:05
11568
11568 is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 18:01 :
Uit het vorige topic:
http://users.telenet.be/zwen/Br/afbeeldingen/7.JPG

Dat kan toch niet, dat haar buik er zo uitziet? Als je andere foto's ziet van haar dan is haar buik er rete-strak, zo strak dat die er volgens mij nooit zoals hier uit kan zien Ik ga bijna denken dat alle andere foto's van haar dan zijn bewerkt ofzo

Of die bovenste "vetrol" zijn eigenlijk haar borsten die niet helemaal in dat bikinitopje passen
Ik vind het haar wel staan.
Oud 30-04-2005, 18:06
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 18:05 :
Ik vind het haar wel staan.
Ik zeg ook niet dat ik haar op deze foto onwijs lelijk vind ofzo, ik bedoel alleen dat het verschil op deze en alle andere foto's wel erg groot lijkt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-04-2005, 18:08
11568
11568 is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 18:06 :
Ik zeg ook niet dat ik haar op deze foto onwijs lelijk vind ofzo, ik bedoel alleen dat het verschil op deze en alle andere foto's wel erg groot lijkt.
Ja dat is inderdaad wel vreemd. Ze zal op vakantie zijn geweest ofzo, een paar weken niets doen ipv dat strakke schema.....zit het er al weer snel aan lijkt me!
Oud 30-04-2005, 18:10
11568
11568 is offline
Wat zit ze trouwens op een smerige strandstoel voor een celibrity
Oud 30-04-2005, 18:12
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 18:08 :
Ja dat is inderdaad wel vreemd. Ze zal op vakantie zijn geweest ofzo, een paar weken niets doen ipv dat strakke schema.....zit het er al weer snel aan lijkt me!
Volgens mij moeten 'zij' zich ook op vakantie aan zo'n schema houden... En computers kunnen veel. Bij optredens kun je door bepaalde kostuums, make-up en belichting ook veel bereiken.
Oud 30-04-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 18:10 :
Wat zit ze trouwens op een smerige strandstoel voor een celibrity
LOL!

Inderdaad, ze is op de foto nog niet dik, maar het verschil is wel heel groot! Zo ziet ze er tenminste 'menselijk' uit, en niet zo opgepoest, smetteloos, slank, perfect.
Oud 30-04-2005, 18:12
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 18:10 :
Wat zit ze trouwens op een smerige strandstoel voor een celibrity
Hahaha
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid 17 en krachttrainen
willempiee7
10 30-10-2012 12:26
Lichaam & Gezondheid 7 kilo afvallen
Ostentation
17 28-08-2005 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.