Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 21:37
blurred
blurred is offline
Staat je goed, die broek
Oud 01-05-2005, 21:46
kellytje
kellytje is offline
Mijn valtaf profiel leegemaakt (badeendeken.valtaf.nl)
Nieuwe maand nieuwe kansen zeker
Oud 01-05-2005, 21:52
Miracle
Miracle is offline
Goed, ik zal ook weer hier eens advies vragen, want ik kom er zelf toch niet helemaal uit.

Ik ben ongeveer 1,70 en weeg rond de 74 kilo (op dit moment wat minder, maar soms ook weer meer).
Een poosje geleden ging het behoorlijk mis. Ik had twee weken toetsweek en ik ging gewoon eten om alles maar door te komen. Ik vond mezelf zielig en zocht altijd wel een excuse om weer wat te mogen eten. Ik had tortilia chips ontdekt en kocht regelmatig slechte dingen op m'n werk. Het meeste heb ik wel afgeleerd, maar dat eten omdat ik 'zielig' ben, daar kom ik gewoon niet vanaf.
Altijd als ik thuis zit en me verveel ga ik eten. Zolang ik maar druk ben gaat het prima, maar als ik tijd genoeg heb en even niks te doen dan ga ik eten. Echt verschrikkelijk.

Ook heb ik nu hooikoorts vaak en wat dan goed helpt is snoepjes eten en lolly's bijvoorbeeld. Als ik iets in m'n mond heb, voel ik me gewoon veel beter, ondanks de hooikoorts. Ik weet niet of het echt zo is, of dat het gewoon psychisch is, maar op die manier blijf ik wel eten. Ik keur het goed omdat ik me dan beter voel en weer omdat ik zielig ben zonder dat.

Een poosje geleden stond ik weer eens op de weegschaal en ik was gewoon flink aangekomen. Daar schrok ik toch wel behoorlijk van en daarom ging het daarna weer een stuk beter. Nu ik niet meer zoveel hoefde te leren, was ik veel weg en dan eet ik gewoon beter (of vaak te weinig). Alleen soms die buien als ik weer thuis was, die blijven gewoon.

Straks komen de examens eraan en ik wil niet dat het weer zo gaat. Het is wel goed voor mijn cijfers, dat ik veel leer, maar psychisch en lichamelijk dus helemaal niet goed.
Het saaie leren moet ik niet altijd compenseren met snoep of wat dan ook.
Heeft iemand wat tips hiervoor? Er zijn hier vast genoeg psychische eters, dus ik hoop dat jullie wat weten.
Sinds ik weet dat ik veels te zwaar ben, probeer ik ook weer te compenseren. Als ik het druk heb, bewust slecht eten, omdat ik dan weet dat ik het wel volhoud. Ik geloof alleen niet dat het echt goed is.

Na m'n examens ga ik ook beginnen met sporten. M'n conditie is echt slecht, maar daar heb ik nu gewoon nauwelijks tijd voor om wat aan te doen. Straks dus hopelijk wel, maar voorlopig moet ik het dus alleen doen met m'n eetpatroon verbeteren.

So, ik hoop dat iemand me kan helpen of weet ik wat.
Oud 01-05-2005, 21:59
blurred
blurred is offline
Miracle, post eens wat je zoal eet op een gemiddelde dag?

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 22:03.
Oud 01-05-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 01-05-2005 @ 22:59 :
Miracle, post eens wat je weegt, hoe lang je bent, en wat je zoal eet op een gemiddelde dag?
Er staat wat ze weegt en hoe lang ze is
Oud 01-05-2005, 22:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
blurred schreef op 01-05-2005 @ 22:59 :
Miracle, post eens wat je weegt, hoe lang je bent, en wat je zoal eet op een gemiddelde dag?
De eerste twee dingen staan er al.

Op een gemiddelde schooldag eet ik:
's ochtends een schaaltje cruslie voordat ik naar school ga
om 10 uur een boterham op school
om 12 uur een boterham op school
2/3/4 uur boterham of iets anders vullends thuis
half 6 avond eten
's avonds ik soms nog een eitje en verder meestal niks

Dat is dus gemiddeld en daar komen dus alle slechte dingen nog bij. Dat is ontzettend afwisselend en vind het een beetje moeilijk omdat gemiddeld te nemen.
Oud 01-05-2005, 22:04
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-05-2005 @ 23:02 :
Er staat wat ze weegt en hoe lang ze is
Blijkbaar ben ik aan het eind van een lange post alweer vergeten wat ik aan het begin gelezen heb... Of ik ben nu gewoon een beetje moe Heb het even aangepast, stond nogal stom ja. Thanx
Oud 01-05-2005, 22:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
sneeuwvlokje jij bent dun op die fotos!
wil jij ook afvallen?

maar deze topic gaat echt veel te snel
moeten we niet iets doen om het in de hand te houden?
Oud 01-05-2005, 22:09
blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-05-2005 @ 23:08 :
Denk het niet, als we wat gaan doen om het in de hand te houden wordt het hier gelijk een heel stuk minder leuk lijkt me....
Oud 01-05-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-05-2005 @ 23:08 :
sneeuwvlokje jij bent dun op die fotos!
wil jij ook afvallen?

Nee ik wil niet (meer) afvallen. Ik weeg 58 kg (Nu ietsje meer, maar dat heb ik uitgelegd in vorige posts, waarschijnlijk vocht) bij een lengte van 1.72. Een prima gewicht dus. Ik wil gewoon rond de 58 kg blijven wegen en gezond eten!

Ik kom trouwens wel van de 71 af. Trouwens, nu ik er aan denk! Vandaag is het 1 mei. Op 1 mei 2004 ben ik 'officieël' begonnen met lijnen, toen woog ik dus 71 kg. Dat is gewoon alweer een jaar geleden! Pff, de tijd gaat zo snel!

Edit: @Freestyler: Jij wilt toch ook niet afvallen neem ik aan? Je weegt hetzelfde en bent slechts 2 cm kleiner. Je BMI zal dus ongeveer 20 zijn, mijne is namelijk 19,61.

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 22:13.
Oud 01-05-2005, 22:25
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-05-2005 @ 23:10 :
Nee ik wil niet (meer) afvallen. Ik weeg 58 kg (Nu ietsje meer, maar dat heb ik uitgelegd in vorige posts, waarschijnlijk vocht) bij een lengte van 1.72. Een prima gewicht dus. Ik wil gewoon rond de 58 kg blijven wegen en gezond eten!

Ik kom trouwens wel van de 71 af. Trouwens, nu ik er aan denk! Vandaag is het 1 mei. Op 1 mei 2004 ben ik 'officieël' begonnen met lijnen, toen woog ik dus 71 kg. Dat is gewoon alweer een jaar geleden! Pff, de tijd gaat zo snel!
Dat vind ik echt superknap van jou, mij moet het nog maar zien te lukken! Ik ben 1.70 en weeg nu 70 kg, ik wil naar de 62 kilo.
Oud 01-05-2005, 22:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-05-2005 @ 23:10 :

Edit: @Freestyler: Jij wilt toch ook niet afvallen neem ik aan? Je weegt hetzelfde en bent slechts 2 cm kleiner. Je BMI zal dus ongeveer 20 zijn, mijne is namelijk 19,61.
echt superknap
edit: haha zeg ik precies hetzelfde als dreamzy
van 71 naar 58 wow

en ik heb mezelf vandaag even opnieuw gemeten enzo: 1.71m, 57 kg
jah dat is niet veel ofzo
maar ik zou er graag 3 kg af hebben
ik was heel veel dunner
het komt er gewoon te snel bij weet je
en ik krijg te veel opmerkingen over mijn buik
Oud 01-05-2005, 22:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-05-2005 @ 23:47 :
echt superknap
edit: haha zeg ik precies hetzelfde als dreamzy
van 71 naar 58 wow

en ik heb mezelf vandaag even opnieuw gemeten enzo: 1.71m, 57 kg
jah dat is niet veel ofzo
maar ik zou er graag 3 kg af hebben
ik was heel veel dunner
het komt er gewoon te snel bij weet je
en ik krijg te veel opmerkingen over mijn buik
Sorry, maar jij moet echt niet afvallen.
Oud 01-05-2005, 22:52
Verwijderd
Nee precies. Je moet echt niet afvallen. Kijk naar mijn foto's, je zegt dat je mij heel dun vind. We hebben ongeveer hetzelfde gewicht en dezelfde lengte, dus veel dikker kun je niet zijn.
Oud 01-05-2005, 23:00
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-05-2005 @ 23:47 :

ik was heel veel dunner
Je lichaam verandert nou eenmaal als je ouder wordt...
Oud 01-05-2005, 23:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
het gaat niet om moeten
maar ik denk dat ik me beter voel als ik niet de hele tijd hoef te denken aan mijn buik die over mijn broek heen hangt en ik een rokje aankan zonder steeds mijn grote witte bovenbenen te hoeven zien.
Ik wil gewoon terug naar wat ik een jaar geleden woog. Toen was ik niet ongezond dun ofzo hoor.
Maar ik geef toe dat ik moet oppassen met een grens trekken. Dat als het straks lukt dat ik dan niet meer terug wil naar 50 kg, wat ik eerst wilde maar dat lukt me toch niet meer.

Maar wees niet bang
ik ken mezelf
ik kan helemaal niet goed eten
binnen de kortste keren prop ik me weer vol met chocola
Oud 01-05-2005, 23:03
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-05-2005 @ 18:52 :
Oh, trouwens, meiden en enkele jongens

Vandaag 1 mei. Ja, dag van de arbeid, maar nog iets.

Een nieuwe maand.
En nog iets:
Sinds vandaag heb ik dan eindelijk een vriendje (Ja, die waar ik 't een maand geleden ook al een keertje over had)...
Sorry, moest 't ff kwijt
Oud 01-05-2005, 23:10
-(L)-
Citaat:
Miracle schreef op 01-05-2005 @ 22:52 :

Altijd als ik thuis zit en me verveel ga ik eten. Zolang ik maar druk ben gaat het prima, maar als ik tijd genoeg heb en even niks te doen dan ga ik eten. Echt verschrikkelijk.
Dit kon ik wel geschreven hebben
Oud 01-05-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 00:03 :
En nog iets:
Sinds vandaag heb ik dan eindelijk een vriendje (Ja, die waar ik 't een maand geleden ook al een keertje over had)...
Sorry, moest 't ff kwijt
Wat leuk!

En vertel! Wat is het voor persoon?

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 23:21.
Oud 01-05-2005, 23:22
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
En nog iets:
Sorry, moest 't ff kwijt
Superleuk! Proficiat!
Oud 01-05-2005, 23:35
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Super
Oud 02-05-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:

Sorry, moest 't ff kwijt
gefeliciteerd
Oud 02-05-2005, 08:16
Verwijderd
Koninginnedag was tamelijk rampzalig maar ik heb ongeveer 6 uur gedanst en ruim 1.5 uur gelopen (feestjes in the middle of nowhere...) dus dat is niet echt erg.
Heb voornamelijk geleefd op broodjes falafel (2x), brownies (2x), rosé (1 liter) , een reep chocolade en sinaasappelsap. Daarbij nog mijn gewone ontbijt (havermout) en 2 boterhammen. Maar dat dansen heeft geloof ik een hoop gecompenseerd, was gisterochtend ook pas om 09.00 uur thuis. Heb nog niet op de weegschaal gestaan maar verwacht niet dat er iets bij is gekomen.

Mijn heupen zijn op het breedste punt ongeveer 100 cm, mijn taille is 70 cm dus dat is wat breder dan gemiddeld, maar het ziet er niet dik uit verder, ben gewoon breed .
Oud 02-05-2005, 09:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 02-05-2005 @ 09:16 :
Koninginnedag was tamelijk rampzalig maar ik heb ongeveer 6 uur gedanst en ruim 1.5 uur gelopen (feestjes in the middle of nowhere...) dus dat is niet echt erg.
Heb voornamelijk geleefd op broodjes falafel (2x), brownies (2x), rosé (1 liter) , een reep chocolade en sinaasappelsap. Daarbij nog mijn gewone ontbijt (havermout) en 2 boterhammen. Maar dat dansen heeft geloof ik een hoop gecompenseerd, was gisterochtend ook pas om 09.00 uur thuis. Heb nog niet op de weegschaal gestaan maar verwacht niet dat er iets bij is gekomen.

Mijn heupen zijn op het breedste punt ongeveer 100 cm, mijn taille is 70 cm dus dat is wat breder dan gemiddeld, maar het ziet er niet dik uit verder, ben gewoon breed .
Je ziet er echt veel dunner uit vind ik...
Oud 02-05-2005, 10:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 02-05-2005 @ 09:16 :
mijn taille is 70 cm dus dat is wat breder dan gemiddeld, maar het ziet er niet dik uit verder, ben gewoon breed .
Denk jij dat de gemiddelde taille van een Nederlandse vrouw onder de 70 cm ligt? Ik denk het niet!
Oud 02-05-2005, 10:10
11568
11568 is offline
Onbijt:
4 bruine boterhammen met halvarine en halvajam en een grote beker thee
Oud 02-05-2005, 10:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 11:02 :
Denk jij dat de gemiddelde taille van een Nederlandse vrouw onder de 70 cm ligt? Ik denk het niet!
Denk het ook niet... wat is jouw taille?
Oud 02-05-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 11:02 :
Bij nader inzien toch niet nee, alleen ik lees hier van allemaal mensen wiens taille >70 (rond de 65 cm zelfs) is en die willen afvallen en dat snap ik dus niet zo goed, of ze moeten echt een raar lijf hebben en een hele bolle buik (maar dan zouden ze echt extreem smal moeten zijn) of ze stellen zich gewoon aan. Mijn buik is redelijk plat, steekt in iedergeval niet naar voren dus daar zal het niet aan liggen, ik ben dus gewoon wat breder dan sommige mensen hier. Het klinkt als veel, maar ik ben gewoon breed/breder
Oud 02-05-2005, 10:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 02-05-2005 @ 11:15 :
Bij nader inzien toch niet nee, alleen ik lees hier van allemaal mensen wiens taille >70 (rond de 65 cm zelfs) is en die willen afvallen en dat snap ik dus niet zo goed, of ze moeten echt een raar lijf hebben en een hele bolle buik (maar dan zouden ze echt extreem smal moeten zijn) of ze stellen zich gewoon aan. Mijn buik is redelijk plat, steekt in iedergeval niet naar voren dus daar zal het niet aan liggen, ik ben dus gewoon wat breder dan sommige mensen hier. Het klinkt als veel, maar ik ben gewoon breed/breder
Mijn taille is 64 cm.. Heb gewoon een zandloperfiguur, jouw buik is echt platter dan die van mij hoor. Ik wil niet zo heel veel afvallen, maar toch nog wel ietsje.
Oud 02-05-2005, 10:35
cerys
cerys is offline
ik ben vanochtend vergeten me te wegen
morgenochtend doe ik het!

ik heb trouwens ook een zandloperfiguur.. mijn taille is 67 cm, maar mijn kont is gewoon zo breed. vooral mijn heupen. weet niet precies hoe veel dat is, ik zal dat morgenochtend ook meten, hoop dat er mensen commentaar op willen geven..
ik word er tegenwoordig met de dag onzekerder door want ik hoor het soms ook. dat mensen (op een positieve manier) zeggen dat ik brede heupen/dikke kont heb. en dat vind ik zoo vervelend
ik heb echt vreselijk irritante verhoudingen enorme heupen/kont, heel dunne taille, dikke benen, kleine borsten..
Oud 02-05-2005, 10:48
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 11:11 :
Denk het ook niet... wat is jouw taille?
Ik denk ook rond de 70 (heb even geen meetlint hier) en mijn taille is echt wel smaller dan gemiddeld denk ik
Oud 02-05-2005, 10:52
da leentjuh
da leentjuh is offline
Een taille van boven de 80 cm is toch ook pas ongezond voor volwassen vrouwen? Nou het lijkt me niet dat de meeste daar 10 cm onder zitten.
Oud 02-05-2005, 11:12
-(L)-
Dankjewel allemaal

Citaat:
Wat leuk!

En vertel! Wat is het voor persoon?
Hmm.. hij is gewoon superleuk En lief En trendy En schattig En slim En.. En.. En..

Maar nu ff ontopic:
Ik heb deze week gelukkig een goede week gehad qua eten. Gezond gegeten, een paar keer op de hometrainer gefietst, en zelfs uitgeweest op de fiets Dus meer bewogen dan normaal in ieder geval.
Dit weekend heb ik ondanks de 'omstandigheden' ook redelijk op m'n eten kunnen letten. Het enige 'foute' was zowel gisteren als zaterdagavond een ijsje... En zaterdagavond 4 biertjes. Tja, niet echt geweldig inderdaad, maar de rest van de week ging gelukkig prima. Ben vanmorgen ook ff op de weegschaal gaan staan, en ben 0,5kg afgevallen deze week
Oud 02-05-2005, 11:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-05-2005 @ 11:48 :
Ik denk ook rond de 70 (heb even geen meetlint hier) en mijn taille is echt wel smaller dan gemiddeld denk ik
Daarom vroeg ik het ook, volgens mij is jouw taille idd smaller dan gemiddeld, van wat ik kon zien dan .
Oud 02-05-2005, 11:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 02-05-2005 @ 11:35 :

ik heb trouwens ook een zandloperfiguur.. mijn taille is 67 cm, maar mijn kont is gewoon zo breed. vooral mijn heupen. weet niet precies hoe veel dat is, ik zal dat morgenochtend ook meten, hoop dat er mensen commentaar op willen geven..
ik word er tegenwoordig met de dag onzekerder door want ik hoor het soms ook. dat mensen (op een positieve manier) zeggen dat ik brede heupen/dikke kont heb. en dat vind ik zoo vervelend
ik heb echt vreselijk irritante verhoudingen enorme heupen/kont, heel dunne taille, dikke benen, kleine borsten..
ik ben dan wel erg benieuwd naar jouw metingen... wat jij een enorme kont noemt, wat jij dikke benen noemt en welke cup volgens jou kleine borsten zijn.
Mara
Mara is offline
Vandaag tot nu toe

Ontbijt
10:00 1 knackebrot met 20+ kaas, 1 sinaasappel, 300g komkommer

Lunch
12:30 2 bb, 1x rookvlees 1x kipfilet 0,5x lightjam

Reden kleine ontbijt is dat ik daarna ging joggen, dan heb ik liever niet iets wat zwaar op de maag ligt

Ik ga zo naar zwolle, dus wordt even bekijken. Avondeten wordt denk ik brood omdat ik vanavond wel moet werken en dat dus niet red vanuit zwolle
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-05-2005 @ 12:12 :
Ben vanmorgen ook ff op de weegschaal gaan staan, en ben 0,5kg afgevallen deze week
you go girl!

oh, en van mij ook een proficiat met je lieffie
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 12:30 :
ik ben dan wel erg benieuwd naar jouw metingen... wat jij een enorme kont noemt, wat jij dikke benen noemt en welke cup volgens jou kleine borsten zijn.
ben ik ook wel benieuwd naar
Oud 02-05-2005, 11:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-05-2005 @ 12:30 :
Eens. Ik vind m'n kont ook te groot, en dat is ie ook wel. Cijfertje (104cm) zegt wat dat betreft genoeg
Oud 02-05-2005, 11:42
11568
11568 is offline
Hoe meet je je kont nou weer op
Oud 02-05-2005, 11:42
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
cerys schreef op 02-05-2005 @ 11:35 :

ik had dat dus ook.
nu ben ik zoveel aangekomen dat het nog erger geworden is
ik weet hoe kut het is.
Oud 02-05-2005, 12:55
IkLisanne
IkLisanne is offline
He, ik ben een beetje onzeker geworden. Laatst heeft iemand tegen mij gezegd: Ja iedereen vindt jou zo dik maar dat valt toch wel mee?
En ik vond mezelf nooit dik maar nu ben ik gaan twijfelen, ik ben 1.70m en weeg 60 kg of iets minder, maar niet meer.. Ben ik te zwaar? Ik eet volgens mij vrij normaal, 's ochtends een boterham met hagelslag en een kopje thee, op school van die everwood ligakoeken (of hoe die ook maar heten) en dan tussen de middag 4 boterhammen met kaas en dan 's avonds gewoon normaal, en zo heel af en toe 's avonds wat chips, eet ik dan slecht?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Oud 02-05-2005, 13:15
kellytje
kellytje is offline
1.70 en 60 kilo is een heel normaal gewicht. En wat ik uit de die foto van jou kan opmaken ben je helemaal niet dik. Wat vind jij zelf eigelijk? Vind jij jezelf te dik.
Oud 02-05-2005, 13:23
blurred
blurred is offline
Citaat:
IkLisanne schreef op 02-05-2005 @ 13:55 :
He, ik ben een beetje onzeker geworden. Laatst heeft iemand tegen mij gezegd: Ja iedereen vindt jou zo dik maar dat valt toch wel mee?
Als ik naar jouw lengte/gewicht verhouding kijk dan ben je niet dik, en als ik naar je foto in het fotoboek kijk dan zie ik dat alleen maar bevestigd Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen!!
Oud 02-05-2005, 13:25
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 02-05-2005 @ 14:23 :
Als ik naar jouw lengte/gewicht verhouding kijk dan ben je niet dik, en als ik naar je foto in het fotoboek kijk dan zie ik dat alleen maar bevestigd Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen!!
Idd, rare mensen die jou dik vinden.. En je eet ook wel gezond volgens mij, misschien zou je alleen nog wat fruit erbij kunnen eten.
Oud 02-05-2005, 13:26
IkLisanne
IkLisanne is offline
Citaat:
kellytje schreef op 02-05-2005 @ 14:15 :
1.70 en 60 kilo is een heel normaal gewicht. En wat ik uit de die foto van jou kan opmaken ben je helemaal niet dik. Wat vind jij zelf eigelijk? Vind jij jezelf te dik.
Ik vond mezelf niet dik, maar zoals ik al zei ik ben echt aan twijfelen gegaan, op het ene moment kijk ik in de spiegel en dan denk ik: gatver wat een buik, maar op het andere moment kijk ik in de spiegel en dan vind ik het gewoon mooi en is er niets aan de hand.. heel vreemd allemaal
Oud 02-05-2005, 13:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
IkLisanne schreef op 02-05-2005 @ 14:26 :
Ik vond mezelf niet dik, maar zoals ik al zei ik ben echt aan twijfelen gegaan, op het ene moment kijk ik in de spiegel en dan denk ik: gatver wat een buik, maar op het andere moment kijk ik in de spiegel en dan vind ik het gewoon mooi en is er niets aan de hand.. heel vreemd allemaal
Heeft te maken met hormonen en hoe je je op dat moment verder voelt. En als jij je het grootste deel van de tijd niet te dik vindt is het goed, want je bent verre van dik. Laat je vooral niet van de wijs brengen door wat andere mensen zeggen.
Oud 02-05-2005, 13:35
IkLisanne
IkLisanne is offline
Op de dagen dat ik me wel dik voel heb ik altijd de neiging om heel erg weinig te eten, wat moet ik wel minimaal eten op een dag? en dan liever niet met die kcal gaan strooien want daar kan ik niet op letten
Oud 02-05-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
IkLisanne schreef op 02-05-2005 @ 14:26 :
Toen ik een jaar of zestien was woog ik ook ongeveer 60 (zelfde lengte als jij), en een paar mensen die ik ken maakten toen vaak van die wanna-be-funny-opmerkingen à la dat ik een ferme kont zou hebben (in de zin van 'huge'). Achteraf bekeken had ik toen gewoon een fantastisch mooi en hyper-vrouwelijk meisjes-figuurtje, waar half de school jaloers op moet geweest zijn ( ) (ik zou er écht [bijna] àlles voor geven om nu terug datzelfde figuurtje te hebben!!) maar door die paar klote-opmerkingen ben ik nooit écht tevreden over mezelf geweest... Ik geef je dus de raad die opmerkingen in de wind te slaan en gewoon de spiegel te vertrouwen! Ik heb eens in je fotoboek gekeken, en je bent gewoon SUPERMOOI! Laat je niets wijsmaken, meid, you look great!!

Wanna-be-you,

Elke
xxx
Oud 02-05-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
IkLisanne schreef op 02-05-2005 @ 14:35 :
Op de dagen dat ik me wel dik voel heb ik altijd de neiging om heel erg weinig te eten, wat moet ik wel minimaal eten op een dag? en dan liever niet met die kcal gaan strooien want daar kan ik niet op letten
minimaal? 5 à 6 boterhammen, 2 stuks fruit, flinke portie groenten, paar opscheplepels aardappelen/rijst/pasta en een stuk vlees/vis/vleesvervanger en een toetje
Topic gesloten

Regels voor berichten