Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Geloof jij in de Apocalyps? En wanneer is het einde van de wereld?
Ja. Vóór 2035 16 16.16%
Ja. In 2035 2 2.02%
Ja. Ná 2035 24 24.24%
Nee 57 57.58%
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 13:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Lahore Ahmadiyya Beweging
haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2005, 14:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
volgens sommige katholieke komt er een apocalyps als de graftombe van de verschillende pauzen( wtf) vol is en dat schijnt bijna zo te zijn

Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-04-2005 @ 15:42 :
volgens sommige katholieke komt er een apocalyps als de graftombe van de verschillende pauzen( wtf) vol is en dat schijnt bijna zo te zijn

Slim om zo'n oude paus te kiezen dan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:07
Verwijderd
Dat weet niemand
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:28
Verwijderd
De Apocalyps kan vanaf nu elk moment gebeuren het is onzinnig om daar een tijd aan vast te binden. Dat ze nu toevallig een meteoriet hebben gevonden die over 30 jaar toevallig de baan van de aarde kruist is mooi, maar de over miljoenen meteorieten die ze niet zien zouden net zo goed kunnen inslaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 14:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
volgens een programma vergaat de aarde doordat de aarde beweegt in de melkweg, als ie in een stroom sterren komt raakt iets ontregeld ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 17:23
Gatara
Gatara is offline
^^^ *leest alle verschillende verhalen en interpretaties*
ik geloof helemaal niks meer van wat jullie allemaal schrijven

Anyway,
een eindtijd zal er vast zijn, maar ik heb geen flauw benul hoe en wanneer dat zal zijn.
Oud 05-05-2005, 17:48
kalinho
kalinho is offline
's ook lullig....
na duizenden jaren is de mens eindelijk 'n bietje ontwikkeld, athans: de westerse wereld....
en dan komt zo'n deep-impact-kloon dat ff verpesten....

dit is mn 600e post
Oud 05-05-2005, 21:54
Weylyn
Weylyn is offline
Ik geloof niet zo dat die meteoor de aarde wegvaagt. Natuurlijk kan het, dat had die meteoor van vorig jaar ook prima gekund.

Er zweven duizenden meteorieten door het zonnestelsel, vele daarvan komen wel een in de buurt van de aarde. Stenen die groot genoeg zijn om de mensheid werkelijk volledig uit te roeien zijn uiterst zeldzaam en de kans dat ze uitgerekend de aarde raken is nihil.
Oud 06-05-2005, 11:36
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 05-05-2005 @ 22:54 :
Ik geloof niet zo dat die meteoor de aarde wegvaagt. Natuurlijk kan het, dat had die meteoor van vorig jaar ook prima gekund.

Er zweven duizenden meteorieten door het zonnestelsel, vele daarvan komen wel een in de buurt van de aarde. Stenen die groot genoeg zijn om de mensheid werkelijk volledig uit te roeien zijn uiterst zeldzaam en de kans dat ze uitgerekend de aarde raken is nihil.
Maar de kans dat de aarde zou ontstaan was ook nihil, weet je nog? Dus waarom zou de aarde niet weer met zo'n klein kansje te maken kunnen hebben. Dat de oerknal zou komen was ook zo'n oneindig klein kansje en toch gebeurde het, dus waarom zou die meteoriet dan niet inslaan?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Wijze lama schreef op 06-05-2005 @ 12:36 :
Maar de kans dat de aarde zou ontstaan was ook nihil, weet je nog? Dus waarom zou de aarde niet weer met zo'n klein kansje te maken kunnen hebben. Dat de oerknal zou komen was ook zo'n oneindig klein kansje en toch gebeurde het, dus waarom zou die meteoriet dan niet inslaan?
Wie zegt dat er een 'kleine kans' was dat de oerknal zou gaan komen?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 15:16
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2005 @ 21:25 :
Het einde der tijden zou prima zijn. Houden die gelovigen eindelijk hun mond.
Het einde der tijden is al bijna 2000 jaar aan de gang (1 Petr 1:20), en "die gelovigen" hebben zo lang die tijd duurt nog nooit hun mond gehouden.

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:12
hatefukk
hatefukk is offline
.

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 22:23
Verwijderd
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat er na kardinaal Ratzinger nog een paus komt en dat dan de apocalypse aanbreekt. Rond 2012.
Ik heb geen bronnen of wat dan ook.
Eerlijk gezegd interreseert het me geen zier, zolang ik er maar nix van voel.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 06-05-2005 @ 23:23 :
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat er na kardinaal Ratzinger nog een paus komt en dat dan de apocalypse aanbreekt. Rond 2012.
Ik heb geen bronnen of wat dan ook.
Eerlijk gezegd interreseert het me geen zier, zolang ik er maar nix van voel.
2012, dat hebben de Maya's gezegd.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 08:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
deadlock schreef op 06-05-2005 @ 23:23 :
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat er na kardinaal Ratzinger nog een paus komt en dat dan de apocalypse aanbreekt.
Dan zou Ratzinger Gloria Olivea of zoiets zjin en ik heb nog steeds geen flauw benul wat die Duitser met olijven te maken heeft.
Oud 07-05-2005, 16:02
Hanneke
Hanneke is offline
ik denk zeker wel dat de eindtijd snel zal zijn, ik heb hier gestemd voor 'voor 2035' maar daar bedoel ik dan niet mee dat 't echt voor 2035 moet zijn maar meer dat het wel snel zal zijn.

er zijn de laatste tijd voor mijn gevoel steeds meer verhalen die gaan over die eindtijd;
volgens de christelijke bijbel moet ehet wel snel zijn gezien al de elende die nu in deze wereld is.
volgens 't katholicisme is het ook snel, dat is inderdaad dat verhaal wat hier al stond, er is ooiteen voorspelling gedaan van het aantal pausen (pauzen?) dat nog zou komen, er zouden in totaal 666 pausen zijn en die laatste is de antichrist die ook al eerder in dit topic voorbij kwam, en ratzinger is de 665e. (bron: http://forum.fok.nl/topic/696188 en alle links die daar in staan)
en natuurlijk de 2012 theorie, en deze
wist je trouwens dat de mens een soort is die al heel lang bestaat in vergelijking met andere soorten? die moet ook nog is uitsterven...

nouja, kortom, ik weet niet hoe de aarde zal vergaan, dat het snel is dat is 'zeker'!
Oud 07-05-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
hanneke~15 schreef op 07-05-2005 @ 17:02 :
volgens de christelijke bijbel moet ehet wel snel zijn gezien al de elende die nu in deze wereld is.
Lawl, de mensen hebben nog nooit zo'n hoge welvaart gekend als nu.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:20
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-05-2005 @ 17:08 :
Lawl, de mensen hebben nog nooit zo'n hoge welvaart gekend als nu.
hier in 't westen misschien, maar geld is niet alles toch, en daarbij alle oorlogen natuurrampen enzovoorts
Oud 07-05-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
hanneke~15 schreef op 07-05-2005 @ 17:20 :
hier in 't westen misschien, maar geld is niet alles toch, en daarbij alle oorlogen natuurrampen enzovoorts
Ik heb het over welvaart, niet over geld. Geld heeft geen instrinsieke waarde. Overigens is ook in Afrika de levensverwachting veel groter dan die in het Westen in 1870 was.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:24
haplo
haplo is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 07-05-2005 @ 17:20 :
Vroeger waren er natuurlijk geen oorlogen en natuurrampen.

Daarnaast is geld niet alles nee.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:34
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
haplo schreef op 07-05-2005 @ 17:24 :
Vroeger waren er natuurlijk geen oorlogen en natuurrampen.

Daarnaast is geld niet alles nee.
niet het sterste voorbeeld van een "slechter wordende wereld" misschien, maar ook de houding van mensen tegenover elkaar enzo, volgens mij is dat wel minder geworden de laatste tijd.

maar ik vind dit ook niet de grootste reden om aan te nemen dat het einde der tijden nabij is, dit kan je denk in elk tijdperk wel zeggen
Oud 07-05-2005, 16:35
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-05-2005 @ 17:22 :
Ik heb het over welvaart, niet over geld. Geld heeft geen instrinsieke waarde. Overigens is ook in Afrika de levensverwachting veel groter dan die in het Westen in 1870 was.
zal ik wel dom zijn maar volgens mij is welvaart en geld ongeveer het zelfde, en het woord instrinsieke ken ik niet (en heb even geen zin om het op te zoeken)
Oud 07-05-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
hanneke~15 schreef op 07-05-2005 @ 17:35 :
zal ik wel dom zijn maar volgens mij is welvaart en geld ongeveer het zelfde, en het woord instrinsieke ken ik niet (en heb even geen zin om het op te zoeken)
Dat was een typfout, ik bedoelde 'intrinsieke'.

Welvaart en geld zijn absoluut niet hetzelfde. Met geld kun je wel dingen kopen die je welvaart kunnen vergroten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:47
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 07-05-2005 @ 17:35 :
Welvaart is de mate waarin je, je in je behoeften kunt voorzien.

Afgezien van Oom Dagobert heeft niemand de behoefte om een geldpakhuis te bouwen om maar een geldbad te kunnen nemen.

Je had daarom beter kunnen zeggen dat er mensen zijn in Afrika en Azie die sterven van de honger. Dat er vrouwen en kinderen zijn die prostitutie als enigste overlevingskans zien. En dat er kinderen zijn die in mijnen moeten werken en maar nauwelijks in hun eerste basisbehoeften kunnen voorzien. En zo valt het nog wel verder aan te vullen.

Dat we met geld veelal in staat zijn om ons in onze behoeften te bevredigen is een heel ander punt.
Oud 08-05-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2005 @ 23:28 :
2012, dat hebben de Maya's gezegd.
Als ik maya's bedoelde, had ik maya's gezegd
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:40
Kitten
Kitten is offline
"t probleem met de mens is dat ie alleen zichzelf kan uitroeien. Daar kan alleen de echte vernietiging van de aarde wat aan doen.
Oud 25-05-2005, 18:09
LizzLe14
LizzLe14 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 08-05-2005 @ 17:40 :
Als ik maya's bedoelde, had ik maya's gezegd
de maya's hebben het ook gezegd, net als vele andere religies (al heel lang geleden) er waren tussen die voorspellingen wel overeenkomsten daarom is er zo veel over te lezen, omdat mensen die overeenkomsten fascinerend vonden...

ikzelf geloof dat hij als een dief in de nacht komt
Oud 25-05-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 27-04-2005 @ 13:55 :
ik denk dat dat nog minstens een paar jaar duurt..
minstens.... yup
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:50
Warsocket
Warsocket is offline
Er komt vast wel een keer een einde aan deze aardkloot
maar of dat in of voor 2035 gebeurt betwijfel ik ten zeerste
Oud 26-05-2005, 22:14
soultodeny
soultodeny is offline
Kwam die meteoriet niet in 2028?

Ik geloof dat ik nu maar heel depressief ga worden, want het is heel eng dat de aarde vergaat. En ik ga naar de hell, so I've been told.

Oud 26-05-2005, 23:25
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik zou heel erg graag een leven willen hebben dat de dag overlapt dat alle gelovigen zeggen dat de mensheid en de wereld vergaat, en dat dat natuurlijk niet zo blijkt.

Ik zou genieten.

Ot: Ik geloof niet in de apocalyps, en waren er niet zat godsdiensten en helderzienden die voorspeld hebben dat de laatste dag in 1998 en <2000 zou zijn? Dat willen de mensen natuurlijk niet horen, omdat dan hun verhaal niet meer klopt.

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:57
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 27-05-2005 @ 00:25 :
Ik zou heel erg graag een leven willen hebben dat de dag overlapt dat alle gelovigen zeggen dat de mensheid en de wereld vergaat, en dat dat natuurlijk niet zo blijkt.
Dat is al zo vaak gebeurd. Stel kortzichtige idioten. Ze zitten elkaar gewoon compleet gek te maken. Bij mij in de klas was ook eens zo'n groepje. En huilen dat ze deden, niet normaal. Want zij kwamen niet in de hemel omdat ze gezondigd hadden. En wij? Oh nee wij al helemaal niet! Wij zullen branden in de hel. Of je moet nog snel gaan geloven natuurlijk, maar dan wel heel snel want de aarde vergaat zo. Sure
Oud 27-05-2005, 16:02
MikeyMo
MikeyMo is offline
daarom, maar dat alle geloven uitpunten op een dag, en dat die dag dan voorbij gaat. Hoppa, een nuchtere mensheid
Oud 27-05-2005, 16:29
RanC
RanC is offline
I love the smell of hysteria in the mornin'.

On-topic:

Ja, het einde is nabij.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:34
mepsteen
mepsteen is offline
We verneuken toch alles wat we tegen komen, dus het kan maar beter met ons gedaan zijn

hoe dan ook, ik denk dat de mens zichzelf kapot maakt, daar hebben we heus geen meteoor of wat dan ook voor nodig
Oud 27-05-2005, 17:44
RanC
RanC is offline
And Canada will go like "What's going on eh?".
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:45
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 27-05-2005 @ 17:02 :
daarom, maar dat alle geloven uitpunten op een dag, en dat die dag dan voorbij gaat. Hoppa, een nuchtere mensheid
Ja, zijn we eindelijk eens van dat zwerige gedoe af .
Oud 27-05-2005, 23:17
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 09:05 :
Ongetwijfeld komt er weer een massa-uitsterven, dat gebeurt immers al miljarden jaren af en toe. Ik heb geen idee wanneer. In ieder geval zal de steeds groeiende zon ooit de aarde verschroeien en vervolgens opslokken. Maar dan is de mens (als die nog bestaat) toch wel verkast naar een andere planeet. Op kort termijn denk ik dat de mens zelf de grootste bedreiging vormt voor deze aardbol.

Dat er ooit een einde komt aan de aarde is een feit, dat er daarna weer een nieuwe aarde komt is niets meer dan whishful thinking.
Andere planeet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 00:15
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
We zullen allemaal sterven, dus wat boeit het.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 00:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 28-05-2005 @ 00:17 :
Andere planeet?
Bij gebrek aan overleefbare alternatieven wel denk ik.
Oud 28-05-2005, 10:55
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 01:32 :
Bij gebrek aan overleefbare alternatieven wel denk ik.
`Hee, dat is wel interessant vind ik. Vertel eens meer daarover! Denk je echt dat alles zich op een andere planeet weer hetzelfde gaat ontwikkelen als op onze planeet? Is deze ontwikkeling op onze aarde niet een toevalsproces?

Trouwens, zou het kunnen dat er om elke ster heen levende wezens te vinden zijn? Om elke ster heen moet er toch ergens de goede temperatuur zijn voor leven. Net zoals de aarde de ideale afstand heeft tot ons sterretje (de zon) die de goed temperatuur heeft voor levende organismen.
Oud 28-05-2005, 12:53
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 28-05-2005 @ 01:15 :
We zullen allemaal sterven, dus wat boeit het.
Oh mijn niet-bestaande God. Dit is de eerste keer dat ik het met je eens ben.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wijze lama schreef op 28-05-2005 @ 11:55 :
`Hee, dat is wel interessant vind ik. Vertel eens meer daarover! Denk je echt dat alles zich op een andere planeet weer hetzelfde gaat ontwikkelen als op onze planeet? Is deze ontwikkeling op onze aarde niet een toevalsproces?
Of tenminste min of meer hetzelfde. Overal gelden dezelfde natuurwetten, dus in feite is het een kwestie van de juiste omstandigheden.

Zie het als een minieme kans op een oneindig aantal keer 'proberen' (omdat er zoveel planeten in het heelal zijn)

Citaat:
Wijze lama schreef op 28-05-2005 @ 11:55 :
Trouwens, zou het kunnen dat er om elke ster heen levende wezens te vinden zijn? Om elke ster heen moet er toch ergens de goede temperatuur zijn voor leven. Net zoals de aarde de ideale afstand heeft tot ons sterretje (de zon) die de goed temperatuur heeft voor levende organismen.
Het is onontkoombaar als je de omvang van het heelal meeneemt, er moet ergens anders leven zijn ontstaan.
Oud 28-05-2005, 20:22
Verwijderd
Whahaha, Apocalyps...*snickers*...

Anyways

Nee, serieus, een bijbelse apocalyps is onzin, een meteoorinslag ... misschien, maar de kans daarop is erg klein.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:19
Femic
Femic is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 28-05-2005 @ 21:22 :
Nee, serieus, een bijbelse apocalyps is onzin, een meteoorinslag ...
Niet als je in God gelooft
Oud 30-05-2005, 04:29
halveschizo
halveschizo is offline
wat zijn alle gelovigen hier negatief over deze wereld. weet je dat bijna al die arme mensen in derde wereldlanden er positiever naar kijken dan julie. dat negatievisme is een typisch decadent trekje van deze welvaartsmaatschappij.

OT: ik geloof niet in de apocalypse noch in de zelfdestructieve neigingen van het menselijk ras. wij gaan het universum veroveren en in tet proces evolueren we in duizenden subsoorten totdat de mensen uit de westerlijke spiraal arm niet eens meer kunnen neuken met die uit de oosterlijke en dan kan men er pas van spreken dat de mensheid niet meer bestaat.
Oud 30-05-2005, 22:23
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 10:16 :
Jezus dacht al de de Apocalyps snel zou komen en sindsdien staan er regelmatig van die gekken op die dat beweren. Toch zijn we hier nog steeds....
Spoedig.
Mattheus 24 en Lucas 21.
Dat het einde nabij is is voor een goed verstaander duidelijk, maar ik bepaal de tijd niet. Wanneer je de Bijbel leest dan staan er met name in Jesaja prachtige profetien (vooorspellingen) die uit komen of al uitgekomen zijn. Als je de Bijbel naast de tegenwoordige aktualiteiten legt en dit seriues neemt dan moet je wel zien dat er zich dingen afspelen die gewoonweg voorspeld zijn. Daar kun je welles nietes over spelen maar als je de rol van Israel ziet in deze tijd,het verleden en (let op) in de toekomst dan is dat niet toevallig. Jeruzalem zal voor veel volken een steen des aanstoots zijn. Nou, ik ken geen stad die meer in opspraak is.
De Israelieten zullen terug keren naar hun vaderland. Nou, in Afghanistan woont inmiddels nog maar 1 Jood en vanuit alle delen van de wereld komen de Joden terug. We zijn ook enorm dicht bij het merkteken dat in Openbaringen staat beschreven.
Wereldwijde epidimien kunnen moeiteloos uitbreken. Maandelijks hor je de gevaren van het eventueel uitbreken van een vogelgriep of een variant daarvan die op de mens kan overslaan.
Zo zijn enorm veel interressante paralellen te trekken. Je moet ze alleen willen zien en dat..............
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:26
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-04-2005 @ 09:05 :
Ongetwijfeld komt er weer een massa-uitsterven, dat gebeurt immers al miljarden jaren af en toe. Ik heb geen idee wanneer. In ieder geval zal de steeds groeiende zon ooit de aarde verschroeien en vervolgens opslokken. Maar dan is de mens (als die nog bestaat) toch wel verkast naar een andere planeet. Op kort termijn denk ik dat de mens zelf de grootste bedreiging vormt voor deze aardbol.

Dat er ooit een einde komt aan de aarde is een feit, dat er daarna weer een nieuwe aarde komt is niets meer dan whishful thinking.
Bart leg me a.u.b. uit wat je met die andere planeet bedoeld want ik heb zelf gevoel op dit moment dat we op een niveau aan het praten zijn dat wanneer je een kikker uit de sloot vangt en hem en zoen geeft hij in een prins verandert. Klinkt synisch maar dat gevoel heb ik echt
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 03:27
halveschizo
halveschizo is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 30-05-2005 @ 23:23 :
Spoedig.
Mattheus 24 en Lucas 21.
Dat het einde nabij is is voor een goed verstaander duidelijk, maar ik bepaal de tijd niet. Wanneer je de Bijbel leest dan staan er met name in Jesaja prachtige profetien (vooorspellingen) die uit komen of al uitgekomen zijn. Als je de Bijbel naast de tegenwoordige aktualiteiten legt en dit seriues neemt dan moet je wel zien dat er zich dingen afspelen die gewoonweg voorspeld zijn. Daar kun je welles nietes over spelen maar als je de rol van Israel ziet in deze tijd,het verleden en (let op) in de toekomst dan is dat niet toevallig. Jeruzalem zal voor veel volken een steen des aanstoots zijn. Nou, ik ken geen stad die meer in opspraak is.
De Israelieten zullen terug keren naar hun vaderland. Nou, in Afghanistan woont inmiddels nog maar 1 Jood en vanuit alle delen van de wereld komen de Joden terug. We zijn ook enorm dicht bij het merkteken dat in Openbaringen staat beschreven.
Wereldwijde epidimien kunnen moeiteloos uitbreken. Maandelijks hor je de gevaren van het eventueel uitbreken van een vogelgriep of een variant daarvan die op de mens kan overslaan.
Zo zijn enorm veel interressante paralellen te trekken. Je moet ze alleen willen zien en dat..............
het grappige is dat deze argumenten ook al jaaaaaaaaren worden gebruikt dor apocalypse profeten alleen dan meestal op kleinere schaal (in de zin van: "de apocalypse is nabij want de joden zijn uit ons dorpje getrokken en zijn daar iets verderop hun eigen begonnen en laatst had billy de griep en er zijn de laatste tijd ook heel heel veel kikkers dus ik denk dat het heeft lopen regenen"). de paralellen zijn heel makkelijk op elke situatie te plaatsen omdat ze zo heerlijk vaag zijn. maar... het zou natuurlijk altijd kunnen... dat van alle tig duizenden reliegies die er zijn nou juist de judeo-christenen gelijk hebben... what are the odds?
Reageren

Regels voor berichten