Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Joh 20:29 Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, hebt gij geloofd? Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven. Dat van de roomse is onzin
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, iemand kan zalig zijn, terwijl die dat niet eens weet. Dat zei ik. Ik zei niet: iemand kan zalig zijn, terwijl die dat niet eens weet en ik het wel weet. Want dat weet alleen God. Ik zeg dus: iemand kan zalig zijn (in Gods ogen) terwijl die dat in eigen ogen niet is. Dat ik dat nog moet uitleggen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed dat je het zo aangeeft. Dat betekend dus dat wij niet kunnen zien wie er zalig zijn en wie niet. Dan kan je dus zeggen dat alleen zaligen symbolen mogen dragen, maar dat is voor ons in elk geval onmogelijk te controleren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1 ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het altijd een beetje vreemd als iemand een kruis draagt terwijl hij niet geloofd, maar goed, moet die persoon zelf weten.
Ik droeg altijd een kruisje, ankertje en hartje, oftewel het geloof hoop en liefde teken, maar die was zo klein dat hij behoorlijk snel kapot kon gaan, vond ik zonde. Heb ook wel van die WWJD-bandjes gekregen, maar vind die niet echt mooi. Momenteel draag ik helemaal geen christelijke symbolen, maar als ik een weer een mooie vind, zal ik ze gewoon dragen. Hier staan er trouwens ook wel mooie die je ook niet overal ziet. (als het mag tenminste...) www.remembermejewelry.com |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en wat debiel trouwens om als gelovige nog sieraden nodig te hebben om aan god herinnerd te worden. ik zou mezelf dan een slechte christen vinden. als je het doet om andere mensen te laten zien dat je christen bent, a la, ik droeg vroeger ook een paardenketting om te laten zien dat ik van paarden hield, maar niet om eraan herinnerd te worden dat ik zaterdagochtend weer naar de manege mocht. als je zo intensief met god leeft, dan is het toch te gek voor woorden dat je er herinnerd aan moet worden? ( dit is een reactie op een reply uit het begin van het topic, niet op iedereen die zulke sieraden draagt gericht) en wat ik ook al zo raar vond is dat iemand een kruis droeg omdat het kruis op zichzelf hem kracht zou geven. ik bedoel wtf, het is een voorwerp dat toevallig in het christendom gebruikt wordt, maar waarom zou het dan in hemelsnaam kracht geven? de gedachte aan god, dat kan misschien best kracht geven denk ik ( ik ben absoluut geen godgelover en dat geloof ik ook al niet) maar een voorwerp... ohja, ik draag trouwens een biostabil 2000, de gouden versie welteverstaan, want die geeft meer kracht dan de gewone zilveren. blabla.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ontopic: het maakt mij niet uit of mensen wel/niet met sieraden hun religie uitbeelden. prima.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
A) Een imperfect schepsel (de mens) laat streven naar perfectie. B) Zelf zijn eigen maatstaven niet haalt. C) Je toch naar de Hemel gaat omdat je doet wat Hij wil. (Het is toch allemaal maar de Wil van God.) C2) Er toch geen Vrije Wil is. D) Zijn eigen beloftes niet nakomt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
A) God is perfect. Hij creëert de mens naar zijn evenbeeld. Toch kan de mens praktisch alleen maar kwaad doen. Ook al kwam dit door de zondeval, de mens kon verleid worden tot kwaad. Als ze naar het evenbeeld van God zijn gemaakt, kan God ook verleid worden tot kwaad. Maargoed. God geeft de mens regels waar het van nature niet aan kan voldoen. B) "Gij zult niet doden." Lees het OT. 'Nuff said. C1/2) Er is geen Vrije Wil, want alles is al bepaald omdat God Alwetend is en blablabla. Dit argument is al zo vaak op dit forum voorbij gekomen en heeft denk ik geen verdere toelichting nodig. D) Sommige discipelen van Jezus zouden het Koninkrijk Gods bij leven meemaken. Ze zijn allemaal al een jaartje of 1900 dood. Dat is niet echt een belofte die hij volbracht heeft. Oh, en verder ben ik het zoontje van een dominee + ben ik zo'n kleine 13 jaar lang gelovig geweest. Dus ik heb heus wel wat ervaring met het geloof. Misschien moet _jij_ je eens verdiepen zodat je kunt zien dat het kant nog wal raakt. |
![]() |
||
Citaat:
En zoals je ziet zit er een onderbouwing achter zijn bewering.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|