Advertentie | |
|
08-05-2005, 22:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-05-2005, 22:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-05-2005, 22:54 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ouders betreft: het is niet zo dat ik het perse geheim wil houden ofzo, ze mogen opzich wel weten dat ik hulp wil/krijg, maar als het geen enkel probleem is om ze er buiten te houden dan dat liever natuurlijk Over naar de huisarts: dat lijkt me geen goed idee. Ik heb die vent 2 x gezien en ik heb niet het idee dat hij me serieus neemt (als je naar hem toe gaat met klachten over je gezondheid zegt hij bij alles, tegen iedereen, "pak maar een paracetamol" of "het is stress".) Heb niet echt het idee dat ik hulp van hem kan verwachten, al gaat het maar om doorverwijzen |
08-05-2005, 22:55 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Gesprek van hun kant met ouders is ook absoluut niet de bedoeling, was dat verplicht oid, of kon je er zelf voor kiezen? Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 22:58. |
08-05-2005, 23:31 | ||
Citaat:
mja, ik lees net dat je bij BJZ ook zo binnen kunt stappen (dat wist ik dan weer niet!) en bij het AMW ook. via hen kan je dan eventueel ook een doorverwijzing krijgen . je bent 17 en het is mogelijk je ouders erbuiten te houden. maarjah, als ze maar één foutje maken zoals bij evatjuhhh dan komt het toch allemaal uit.... als je het niet een probleem vind het je ouders te vertellen raad ik je toch aan dat wel te doen big chance dat de hulpverlening aandringt op een gesprek met je ouders namelijk oja, moet ik ff voor je opzoeken wat de doelen precies zijn van een hulpverlener tijdens een intake?
08-05-2005, 23:32 | ||
Citaat:
over het algemeen is het gebruikelijk dat ze je ouders dan op de hoogte stellen (er kan wel eens een uitzondering zijn). dat is de reden dat ik vóór mijn 16e nooit hulp wou hebben. ik vind het flink ombeschoft dat ze het jou niet melden dat ze je ouders gingen bellen!!
08-05-2005, 23:34 | ||
Citaat:
08-05-2005, 23:36 | ||
Citaat:
maar het ligt net aan jouw probleem en/of situatie en aan de instantie en hulpverlener of dit nodig is of niet
08-05-2005, 23:37 | ||
Citaat:
AMW is iig gratis en ze zullen niet lekken ofzo naar 'buitenstaanders'. zeker als je 18 en ouder bent niet
09-05-2005, 08:19 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil alleen geen gesprek tussen de hulpverlening en ouders, maar dat moet wel te regelen zijn dan.. Citaat:
Bedankt voor de reacties iedereen |
09-05-2005, 20:14 | ||
Citaat:
10-05-2005, 15:04 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik laat me er niet van weerhouden nee, had al veel eerder hulp moeten zoeken en nu doe ik het ook Bedankt x Eva |
10-05-2005, 15:05 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
10-05-2005, 18:36 | ||
Citaat:
als je nog vragen hebt hoor ik het wel ofzo... Weet niet of ik er antwoord op heb ofzo maar heb zelf wel een intake gehad (en daar hield het voor mij ook op, mja) en nu doe ik een opleiding mw. SUCCES iig! (F)
15-05-2005, 22:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb gesprekken gehad met psycholoog toen ik 8 was, maar kan me er niks van herinneren eigenlijk. Maar dat was op initatief van mijn moeder, dus da's wat anders.. |
Advertentie |
|
15-05-2005, 22:23 | ||
Citaat:
Ben wel blij dat ik het gedaan heb, weet niet hoe t anders gelopen zou zijn.
15-05-2005, 22:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Lang niet meer gesproken |
15-05-2005, 22:39 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou je dan nog naar huisarts gaan? |
15-05-2005, 22:44 | ||
Citaat:
klopt ja, je was hier ook best lang niet geloof ik
15-05-2005, 22:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
jaartje niet geforumd, eindelijk van verslaving af |
16-05-2005, 13:42 | ||
Citaat:
@ Fantome, je noemde AMW (algemeen maatschappelijk werk(er)?).. Zijn deze mensen niet voornamelijk gericht op sociale problemen, indicatie(s) aanvragen, prob's op gebied van financiën et cetera? En toch niet zozeer therapie gericht zoals een psycholoog/ spv-er? Of, zit ik er naast?
16-05-2005, 13:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-05-2005, 22:23 | ||
Citaat:
Een maatschappelijk werker kan therapiegericht werken maar geen therapieen geven. Taakgericht casework is iets waar een mw'er vaak mee werkt, en ook binnen het AMW. taakgericht casework is dus gericht aan het probleem werken. Wanneer er bijv. trauma's zijn die verwerkt moeten worden, wordt je over het algemeen wel doorverwezen naar psycholoog die dan therapie kan geven. AMW is dus een instelling, eerstelijns, waar je sowieso naar toe kunt gaan. Zij zijn er voor allerlei problemen en idd ook de instelling waar men werkt met bijv. mensen die schulden hebben, of bepaalde dingen aanvragen. Maar ook voor psychische problemen zijn zij er, net als bijv. maatschappelijk werkers bij de jeugdzorg (ze hebben beide dezelfde opleiding gehad ). Het heeft te maken met de vorm van jouw probleem of de maatschappelijk werker jou zelf helpt of dat je wordt doorverwezen (voornamelijk wanneer het probleem in het verleden ligt). Soms bestaat er ook een combinatie van beide (dat je dus én een mw'er hebt, maar ook een psycholoog).
17-05-2005, 22:25 | ||
Citaat:
oww enne, hulpverleners zijn over het algemeen traag. (das iets wat ik later niet van plan ben, dan haken mensen alleen maar sneller af denk ik)
17-05-2005, 22:57 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Je wil niet weten hoe klote het is om je ouders zoiets uit te leggen, zeker omdat ze van niks wisten, ze deel van het probleem zijn en ik geen hele goede band met ze heb Je weet het vast wel, maar toch Maar twas wel nodig, hoop dat er snel wat gaat gebeuren Citaat:
|
18-05-2005, 13:19 | ||
Citaat:
18-05-2005, 16:11 | ||
Citaat:
18-05-2005, 16:13 | ||
Citaat:
kijk, echte therapieen, langdurig, worden niet (meer???) door een mw'er gegeven. dat wil niet zeggen dat een mw'er niet aan de hand van therapieen werkt (gaat op zo'n manier te werk). een mw'er geeft bijv. wel RET of assertiviteitstraining. en aangezien 'praten' ook onder therapie valt en veel mensen daarvoor naar het maatschappelijk werk gaan, tja, zou je het zo kunnen zien. maar bijv. hypnotherapie.... forget it ik denk dat mw'ers vooral taakgericht werken (probleem aanpakken, niet de persoon) en niet voor iedereen is dat geschikt. maar ik denk dat ik niet echt antwoord kan geven op jouw vraag.
18-05-2005, 16:17 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 14:01 | |
Liefde & Relatie |
Onmogelijk om uit te maken barafranca | 66 | 20-09-2011 12:35 | |
Psychologie |
Hulp zoeken/sociale angst Verwijderd | 2 | 07-08-2008 18:11 | |
Psychologie |
Wat valt je op aan andere forummers? Yana | 133 | 26-02-2007 10:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zolang ze je niet zien Verwijderd | 0 | 03-06-2004 21:47 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 19:12 |