Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 21:54 :
da leentjuh: borsten 90 of iets meer, taille 65 of iets minder, heupen 90? Waar doet dát me toch aan denken...
Ideale verhoudingen van 90/60/90! Niet zeuren Leentje, je hebt gewoon bijna het perfecte figuur!
Oud 09-05-2005, 21:02
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 21:57 :
Ideale verhoudingen van 90/60/90! Niet zeuren Leentje, je hebt gewoon bijna het perfecte figuur!
Ja maar die modellen zijn 5-10 cm groter dan ik en hebben ook geen cup E. En ik weet dat ik niet te dik ben, maar er moet per se nog 2 kilo af.
Oud 09-05-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:02 :
Ja maar die modellen zijn 5-10 cm groter dan ik en hebben ook geen cup E. En ik weet dat ik niet te dik ben, maar er moet per se nog 2 kilo af.
Pff, je lijkt mij wel. Als ik 60 kg weeg, moet er ook perse 2 kg af. Ik heb me vastgepint op dat gewicht van 58 kg. Niet echt goed, maar ik heb mezelf al uit mijn hoofd gepraat om verder af te vallen, dus dat is al een vooruitgang. Niet te obsessief worden he?
Oud 09-05-2005, 21:05
Verwijderd
catwalk-modellen zitten wel onder de 90-60-90 hoor... ik geloof dat het iets van 84-58-79 was gemiddeld onder professionele modellen, zoiets heb ik ooit gelezen. Maar je moet er ook niet uit willen zien als een catwalk-model, die vrouwen dienen immers in de eerste plaats als kleerhanger en niet als leuk mooi meisje.
Oud 09-05-2005, 21:08
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 22:03 :
Pff, je lijkt mij wel. Als ik 60 kg weeg, moet er ook perse 2 kg af. Ik heb me vastgepint op dat gewicht van 58 kg. Niet echt goed, maar ik heb mezelf al uit mijn hoofd gepraat om verder af te vallen, dus dat is al een vooruitgang. Niet te obsessief worden he?
Ja, ik moet en ik zál 58 kg wegen. En ik ben er wel veel mee bezig, ik eet ook liever 800 kcal dan 1500 per dag, maar ik probeer het in de hand te houden door mezelf te dwingen 1200 kcal te eten per dag. Gaat best moeilijk soms, zit nu ook nog maar op hoogstens 1000. Mjah ik voel me al beter, vooral mn benen zijn slanker, dat zie ik ook wel. (en anderen ook )

Ik heb trouwens ook ouders die constant opletten of ik wel genoeg eet (al hebben ze het niet echt door als ik 400 kcal te weinig eet) dat scheelt ook.
Oud 09-05-2005, 21:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 22:05 :
catwalk-modellen zitten wel onder de 90-60-90 hoor... ik geloof dat het iets van 84-58-79 was gemiddeld onder professionele modellen, zoiets heb ik ooit gelezen. Maar je moet er ook niet uit willen zien als een catwalk-model, die vrouwen dienen immers in de eerste plaats als kleerhanger en niet als leuk mooi meisje.
Zo wil ik er ook niet uitzien, vind ik echt lelijk. Zal ook niet gebeuren, ben gewoon niet zo gebouwd.
Oud 09-05-2005, 21:15
cerys
cerys is offline
ik heb nog 3 extra snack-a-jack-dingen gegeten..
alleen mijn avondeten was veel minder dan dat ik had aangegeven in het schema, dus ws zit ik nu rond de 900 (nee dat is echt een vooruitgang, not maar alles beter dan niets)..

het is zo vaag he, de ene dag heb ik megaveel trek en gelukkig ben ik dan wel zo verstandig 'veel' te eten (1300/1400 meer krijg ik meestal niet weg), en de andere dag ga ik al bijna over m'n nek als ik aan eten denk ik ga het morgen weer proberennnnnnn..
en anders ga ik maar bananen eten ookal zitten daar helemaal niet zulke fantastische stoffen in

@da leentjuh: blijf proberen!!! ik val echt niet af met minder dan 1200.. ik zal even mijn voorbeeld geven van wat ik heb gemerkt de afgelopen maand: als ik een week volhou 1400 per dag te eten mét een refeed-dag (is me een keer gelukt..) val ik bijna een kilo af, terwijl ik constant op hetzelfde gewicht blijf als ik dus rond de 1000/minder zit!
Oud 09-05-2005, 21:22
sheepdog
sheepdog is offline
Ten 1e: een dikke knuffel voor Cerys en Meelfriek! Sterkte allebei en succes! (K)

Ten 2e:
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2005 @ 22:05 :
die vrouwen dienen immers in de eerste plaats als kleerhanger en niet als leuk mooi meisje.
Hier moest ik heel hard om lachen.

Ten 3e: Ik heb dit weekend weer niet zo goed gegeten. Vandaag ook niet omdat ik weinig in huis had. Morgen ga ik tussen de middag bij een vriendin eten maar ik weet niet wat ze gaat koken, het zal niet iets gezonds zijn want ze haat koken en lust geen groente en fruit dus dat eet ze ook nooit (ze dineert regelmatig met 3 marsen en heeft ooit eens een maand lang alleen bananen gegeten omdat ze wilde afvallen). Eigenlijk wil ik daar dus niet eten maar we eten nou eenmaal elke week bij iemand anders, ik kan moeilijk zeggen dat ik niet wil. Dus ik denk dat ik gewoon van tevoren boterhammen eet en dan daar een klein beetje van wat ze heeft gemaakt. Vanaf woensdag wil ik me dan weer écht goed aan mijn schema's houden (kan er nu ook geen opstellen). Ik merk echt dat ik me veel minder fit voel als ik niet gezond eet... Ik ben nu ongesteld dus ik mag wel chocopasta op brood of 's avonds wat chips, maar toch heb ik (juist) dan ook erg veel behoefte aan fruit en groente.

Oh en trouwens, ik denk dat als ik gewoon eens leer rechtop te lopen ipv met een gigantisch kromme rug en naar voor hangende schouders, mijn buik er ook slanker uit ziet.
Oud 09-05-2005, 21:24
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
cerys schreef op 09-05-2005 @ 22:15 :

@da leentjuh: blijf proberen!!! ik val echt niet af met minder dan 1200.. ik zal even mijn voorbeeld geven van wat ik heb gemerkt de afgelopen maand: als ik een week volhou 1400 per dag te eten mét een refeed-dag (is me een keer gelukt..) val ik bijna een kilo af, terwijl ik constant op hetzelfde gewicht blijf als ik dus rond de 1000/minder zit!
Ik val wel af als ik tussen de 1000 en de 1200 zit.. Heel stom, ik wéét dat ik genoeg moet eten, maar ik heb een gevoel van hoe minder ik eet, hoe meer en sneller ik afval.
Enne ik eet in het weekend (op zondag) wel ietsje meer en ik drink ook 5 wijntjes (550 kcal) op zaterdag (compenseer ik vaak door heel weinig avondeten te nemen, een tosti met beetje 30+ kaas ofzo), dus er zijn elke week wel dagen dat ik meer binnenkrijg.
Oud 09-05-2005, 21:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 09-05-2005 @ 22:22 :
Oh en trouwens, ik denk dat als ik gewoon eens leer rechtop te lopen ipv met een gigantisch kromme rug en naar voor hangende schouders, mijn buik er ook slanker uit ziet.
Ja is zeker zo en bovendien veel beter voor je rug/schouders.. Moet er zelf ook steeds aan denken om rechtop te lopen.
Oud 09-05-2005, 21:26
blurred
blurred is offline
Berichtje dat ik kreeg op valtaf.nl:

Hoi blurred,

Uhm, ik las dat je veel fruit eet...dat is opzich ook goed maar wist jij ook dat in een tros druiven net zoveel suiker zit dan in een zakje snoep?
Als je op dieet bent mag je absoluut geen druiven eten..jammer want ze zijn natuurlijk super lekker.
Je kunt beter ook geen bananen eten..maar wel b.v peren, appelen, kiwi..

Succes met lijnen meisie
Groetjes,Mylady

Wat moet ik hier nou weer van denken.... Druiven zijn fruit, en fruit is gezond. In in alle soorten fruit zit in meer of mindere mate suiker, maar ik vind dat ik gewoon druiven mag eten....

Of niet?
Oud 09-05-2005, 21:28
blurred
blurred is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:24 :
Enne ik eet in het weekend (op zondag) wel ietsje meer en ik drink ook 5 wijntjes (550 kcal) op zaterdag (compenseer ik vaak door heel weinig avondeten te nemen, een tosti met beetje 30+ kaas ofzo), dus er zijn elke week wel dagen dat ik meer binnenkrijg.
Dat is natuurlijk helemáál slecht.
Regel 1 bij afvallen: Nooit compenseren!!
Oud 09-05-2005, 21:32
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-05-2005 @ 22:26 :

Hoi blurred,

Uhm, ik las dat je veel fruit eet...dat is opzich ook goed maar wist jij ook dat in een tros druiven net zoveel suiker zit dan in een zakje snoep?
Als je op dieet bent mag je absoluut geen druiven eten..jammer want ze zijn natuurlijk super lekker.

Succes met lijnen meisie
Groetjes,Mylady

Wat moet ik hier nou weer van denken.... Druiven zijn fruit, en fruit is gezond. In in alle soorten fruit zit in meer of mindere mate suiker, maar ik vind dat ik gewoon druiven mag eten....

Of niet?
Druiven zit relatief wel vrij veel suiker in ja, zijn 66 kcal per 100 gram. Aardbeien bijvoorbeeld 24. Wel stukje minder, maar tis niet denderend veel. Ik weet ook niet hoeveel 100 gram druiven is, maar volgens mij valt het wel mee.
Een banaan is 124 kcal, is wel meer dan een appel of peer, die zijn iets van 50 á 60, maar 1 banaan per dag is heus niet zo ernstig.
Oud 09-05-2005, 21:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-05-2005 @ 22:28 :
Dat is natuurlijk helemáál slecht.
Regel 1 bij afvallen: Nooit compenseren!!
Weet ik. Maar ja, ik wil liever niet de alcohol opgeven en als ik minder eet heb ik daar al minder calorieen en dan drink ik ook minder alcohol om niet hartstikke dronken te worden. Twee vliegen in een klap denk ik dan.

Ontzettend fout ja, ik weet ook heus wel beter, maar ik heb gewoon een kronkel in mn hersens.
Oud 09-05-2005, 21:38
blurred
blurred is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:36 :
Ontzettend fout ja, ik weet ook heus wel beter, maar ik heb gewoon een kronkel in mn hersens.
Misschien moet je dan proberen om daar volgend weekend eens niet aan toe te geven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar nu klink je alsof je accepteer wat je fout doet, omdat je toch een "kronkel in je hersens" hebt. Zo van: die kronkel zit er, niks aan te doen, dus drink ik want dat vind ik leuk. (Bite me if I'm wrong...) Misschien kun je gaan minderen met alcohol en meer gaan eten. Niet alles in één keer, maar stapje voor stapje.
Oud 09-05-2005, 21:42
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:24 :
Ik val wel af als ik tussen de 1000 en de 1200 zit.. Heel stom, ik wéét dat ik genoeg moet eten, maar ik heb een gevoel van hoe minder ik eet, hoe meer en sneller ik afval.
Die wijntjes bevatten misschien dan wel net zoveel calorieen als bijvoorbeeld een goede avondmaaltijd (ongeveer? ik heb geen flauw idee hoeveel kcal een goede avondmaaltijd is, maar goed ) maar dat betekent niet dat ze net zo 'goed' zijn... zoals blurred al zei, nooit compenseren en zeker niet voor dingen waar eigenlijk niks in zit. Wijn bevat geen vitaminen of vezels of eiwitten en is eigenlijk gewoon slecht voor je. Nu kan jij dat best hebben volgens mij, met hoe weinig jij eet terwijl er volgens mij echt niet veel af hoeft, maar dan moet je je avondmaaltijd echt niet laten staan of verminderen

@blurred: Ja, ik vind ook dat je gewoon druiven mag eten hoor Het is fruit en dat is heel gezond, misschien dat kiwi's nog gezonder zijn, maar zolang je niet elke dag een kilo druiven eet zal dat heus wel meevallen Tenslotte heb je ook suikers en kcal nodig. Ik zou het gewoon blijven eten, volgens mij zijn sommige mensen op valtaf een beetje te obsessief met eten en lijnen bezig.

Vandaag (voor zover ik het nog weet)

- ontbijt: twee bb, 1x 20+kaas, 1x vetarm kaassmeersel
- tussendoor: banaan, sultana yofruit, klein koekje met chocola (en noten blijkbaar, kreeg een behoorlijke allergische reactie )
- lunch: schaaltje muesli met yoghurt, twee bb met vetarm kaassmeersel
- tussendoor: twee fruitshots (kleine koekjes met fruitspul), stroopwafel, ontbijtkoek met boter, een bb met hagelslag
- avondeten: tomatenrisotto met venkel en creme fraiche, parmezaanse kaas, ijs
- daarna: stukje appeltaart

Als ik het zo opschrijf is het best veel
Oud 09-05-2005, 21:44
blurred
blurred is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 09-05-2005 @ 22:42 :
Als ik het zo opschrijf is het best veel
Ik vind het helemaal niet veel, ik vind het vrij normaal. Misschien had je betere dingen kunnen kiezen, maar goed.
En kun je me het recept van die tomatenrisotto pm'en? Klinkt lekker namelijk
Oud 09-05-2005, 21:46
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-05-2005 @ 22:26 :

Hoi blurred,

Succes met lijnen meisie
Groetjes,Mylady

Of niet?
Ik stond laatst ook in de winkel en heb toen ook nog even met druiven in mijn handen gestaan, maar vanwege de hoeveelheid suiker toch maar laten zitten. Toen maar kiwi's, bananen en appels gepakt (de aarbeien zijn asoduur )
Oud 09-05-2005, 21:47
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-05-2005 @ 22:38 :
Misschien moet je dan proberen om daar volgend weekend eens niet aan toe te geven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar nu klink je alsof je accepteer wat je fout doet, omdat je toch een "kronkel in je hersens" hebt. Zo van: die kronkel zit er, niks aan te doen, dus drink ik want dat vind ik leuk. (Bite me if I'm wrong...) Misschien kun je gaan minderen met alcohol en meer gaan eten. Niet alles in één keer, maar stapje voor stapje.
Ik kan niet minderen met alcohol, t werkt namelijk ook pijnstillend, anders hou ik een hele avond staan/ dansen echt niet vol. Bovendien wil ik gewoon 1 keer per week niet aan al het gezeik denken en het leuk hebben. (dat laatste kan ook zonder alcohol, maar ik pieker anders echt overal over, zelfs als ik uitga)

Ik zal proberen dit weekend goed te eten, maar mijn gevoel zegt echt iets totaal anders. 't Wordt sowieso lastig, mn ouders zijn er niet met eten dus dan is er niemand die erop let dat ik normaal avondeten neem. Daar gaan ze vanuit. En ik moet/wil de volgende dag in bikini

Typisch, ik ben toch wel vrij intelligent, maar mn verstand laat me op dit punt gewoon in de steek.

Maar goed ik ga slapen, morgen weer vroeg naar school. Bedankt voor je reacties iig.
Oud 09-05-2005, 21:50
blurred
blurred is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:47 :
Typisch, ik ben toch wel vrij intelligent, maar mn verstand laat me op dit punt gewoon in de steek.
Het zijn vaak de intelligentste mensen die het meest obessief met eten bezig zijn. Omdat die vaak (te) hoge eisen aan zichzelf stellen (zoals een aantal hier waaronder ik). Natuurlijk geldt dit niet altijd, maar er zit zeker een kern van waarheid in.

Enne, welterusten
Oud 09-05-2005, 22:02
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-05-2005 @ 22:44 :
Ik vind het helemaal niet veel, ik vind het vrij normaal. Misschien had je betere dingen kunnen kiezen, maar goed.
En kun je me het recept van die tomatenrisotto pm'en? Klinkt lekker namelijk
pm
Het is op zich ook niet zo heel veel in calorieen denk ik, maar meer dat ik wel heel veel koekjes en dergelijke heb gegeten Voel me er niet schuldig over ofzo, maar vergeleken met de meeste mensen hier is 't veel Maarja, ik wil dan ook niet afvallen en wel genieten
Oud 09-05-2005, 22:05
Gothic
Gothic is offline
als ik druiven eet, eet ik meteen zo'n hele bak van 500 gram ...
Oud 09-05-2005, 22:06
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 23:05 :
als ik druiven eet, eet ik meteen zo'n hele bak van 500 gram ...
Ik ken het, en dan 's nachts onwijs buikpijn hebben
Oud 09-05-2005, 22:07
Mara
Mara is offline
Pff, ga echt niet bezuinigen op dat suiker in fruit hoor

Vandaag was overigens crap, vlees was minder dan verwacht (riblap, dus 1 stuk dan delen met 't gezin). Kom daardoor veel lager in kcal dan gepland.
Oud 09-05-2005, 22:09
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2005 @ 23:07 :
Pff, ga echt niet bezuinigen op dat suiker in fruit hoor

Vandaag was overigens crap, vlees was minder dan verwacht (riblap, dus 1 stuk dan delen met 't gezin). Kom daardoor veel lager in kcal dan gepland.
Zelf boodschappen doen en zelf koken anders... Doe ik ook hier (woon nog wel thuis), maar dat is verder wel ideaal

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 22:11.
Oud 09-05-2005, 22:20
Balance
Balance is offline
Gelukkig eet ik geen druiven, maar zijn er ook andere soorten fruit waar veel suiker in zit?
Oud 09-05-2005, 22:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Matjong schreef op 09-05-2005 @ 23:09 :
Zelf boodschappen doen en zelf koken anders... Doe ik ook hier (woon nog wel thuis), maar dat is verder wel ideaal
Ik heb geen zelf koken een boodschappen doen centen

Daar komt bij dat 't aan 't vlees lag, ongelukje, normaal hebben we wel altijd genoeg
Oud 09-05-2005, 23:08
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-05-2005 @ 23:20 :
Gelukkig eet ik geen druiven, maar zijn er ook andere soorten fruit waar veel suiker in zit?
Druiven, bananen en mango is wat ik eens gehoord heb. Maar ik ben hier niet echt de expert.
Oud 09-05-2005, 23:09
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2005 @ 23:28 :
Ik heb geen zelf koken een boodschappen doen centen

Daar komt bij dat 't aan 't vlees lag, ongelukje, normaal hebben we wel altijd genoeg
Mams vindt het vast niet erg als je haar met boodschappen en koken helpt

Maar goed, misschien overdreven ja als het verder altijd prima is.
Oud 10-05-2005, 00:15
Verwijderd
Vandaag in de sportschool een papier meegenomen en alle reps+hoeveelheid gewichten opgeschreven, ik bereid me nu al voor op de spierpijn die ik zeker weten morgenvroeg zal hebben.... pfffff.
Oud 10-05-2005, 06:08
11568
11568 is offline
[Ontbijt]

4 boterhammen [niet wit, niet bruin, maar gelig ] met halvajam
Grote beker thee met wat magere melk
Bakje optimelyoghurt
Oud 10-05-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 10-05-2005 @ 07:08 :
[niet wit, niet bruin, maar gelig ]
Maïsbrood?
Oud 10-05-2005, 06:53
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 09-05-2005 @ 22:47 :
Ik kan niet minderen met alcohol, t werkt namelijk ook pijnstillend, anders hou ik een hele avond staan/ dansen echt niet vol. Bovendien wil ik gewoon 1 keer per week niet aan al het gezeik denken en het leuk hebben. (dat laatste kan ook zonder alcohol, maar ik pieker anders echt overal over, zelfs als ik uitga)
Misschien moet je dan eens nadenken of je die hele avond staan/dansen wel moet doen als je lichaam aangeeft dat het eigenlijk niet gaat. Als ik jouw posts lees, krijg ik de indruk dat jij erg slecht voor je lichaam zorgt.
Oud 10-05-2005, 06:55
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2005 @ 23:07 :
En dat bedoelde ik dus. Dergelijke dingen zullen vaker voorkomen en dus kun je, denk ik, overdag beter wat meer eten. Of 's avonds nog wat extra's. Want je zit nu weer laag in de calorien.
Oud 10-05-2005, 07:58
Gothic
Gothic is offline
nav die discussie over niet afvallen terwijl Creys geloof ik 800 cal eet. Bij dat dieet van m'n vader hebben ze ook uitdrukkelijk gezegd dat al die mensen moesten zorgen dat ze minimaal 1400 cal binnen kregen voor de vrouwen. Anders gaat je lichaam op slot. Ook zeiden ze dat op een gegeven moment, meestal rond 10% van je lichaamsgewicht, dat je daarna bijna niet meer kunt afvallen op die manier (althans, heel veel mensen lopen daar tegen aan dat het dan niet meer gaat). Het beste was dan om te zorgen voor een gezond eetpatroon, zoals hier steeds wordt aangeraden en dat een tijdje volhouden zodat je stofwisseling optimaal is en die laatste paar kilo (mits mogelijk, dus als er nog wat overgewicht is) er dan geleidelijk afgaan en je ook zo je hele leven kunt blijven eten omdat het gezond en genoeg is. Dit alles in combinatie van minimaal 3 uur sport bij hun natuurlijk ...
Oud 10-05-2005, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 08:58 :
Ook zeiden ze dat op een gegeven moment, meestal rond 10% van je lichaamsgewicht, dat je daarna bijna niet meer kunt afvallen op die manier (althans, heel veel mensen lopen daar tegen aan dat het dan niet meer gaat).
Ik ben ook een tijdje blijven steken toen ik bijna 10% was afgevallen... Damn, 10% Dat klinkt zo véééééél (wil er wel even bijzeggen dat ik altijd meer dan 1400kcal binnenkrijg)
Oud 10-05-2005, 08:28
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 08:58 :
nav die discussie over niet afvallen terwijl Cerys geloof ik 800 cal eet. Bij dat dieet van m'n vader hebben ze ook uitdrukkelijk gezegd dat al die mensen moesten zorgen dat ze minimaal 1400 cal binnen kregen voor de vrouwen. Anders gaat je lichaam op slot. Ook zeiden ze dat op een gegeven moment, meestal rond 10% van je lichaamsgewicht, dat je daarna bijna niet meer kunt afvallen op die manier (althans, heel veel mensen lopen daar tegen aan dat het dan niet meer gaat).
Ja, dat weet ik Daar ben ik idd ook tegenaan gelopen.. wat ik ook al tegen da leentjuh zei: met 1400 val ik af en met minder niet..

Vandaag heb ik al een eierkoek, een notenboterham en een cracker gegeten. begint dus goed voor mijn doen!
(notenbrood is btw echt een aanrader: superlekker echt)
Oud 10-05-2005, 08:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-05-2005 @ 09:22 :
Ik ben ook een tijdje blijven steken toen ik bijna 10% was afgevallen... Damn, 10% Dat klinkt zo véééééél (wil er wel even bijzeggen dat ik altijd meer dan 1400kcal binnenkrijg)
Mensen met overgewicht ging het vooral over. M'n vader weegt 90 kilo, 10% is dan 9 kilo. Dan is zijn gewicht nog steeds te hoog, maar uit ervaring vertelden die mensen dus dat het lichaam na 10% niet echt meer wil.
Er wordt op overgewicht.nl ook gewaarschuwd dat je niet meer dan 10% van je lichaamsgewicht moet afvallen ofzo...
Oud 10-05-2005, 08:44
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 09:37 :
Mensen met overgewicht ging het vooral over. M'n vader weegt 90 kilo, 10% is dan 9 kilo. Dan is zijn gewicht nog steeds te hoog, maar uit ervaring vertelden die mensen dus dat het lichaam na 10% niet echt meer wil.
Er wordt op overgewicht.nl ook gewaarschuwd dat je niet meer dan 10% van je lichaamsgewicht moet afvallen ofzo...
maar kan hij nou wel nog meer gaan afvallen dan? frustrerend als je net zo gezond eet als toen je wel afviel maar dat het opeens niet echt meer lukt..
Oud 10-05-2005, 09:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 10-05-2005 @ 09:44 :
maar kan hij nou wel nog meer gaan afvallen dan? frustrerend als je net zo gezond eet als toen je wel afviel maar dat het opeens niet echt meer lukt..
Hij is nog niet bij de 10%. Hij is begonnen op 95 en zit nu (binnen 2 weken al) op 90. Sport 3x anderhalf uur per week en eet dus volgens hun schema, maar het gaat nu hard, maar straks wordt het idd moeilijk ... In zijn groep zaten dus wel een hoop mensen die die 10% eraf hadden, maar nu vast zaten en die mensen hadden nog steeds erg overgewicht... Maar met sporten en gezond eten moet dat vast ook wel lukken voor die mensen...
Oud 10-05-2005, 09:25
Verwijderd
kun je misschien niet gewoon eerst die 10 % afvallen, dan een jaartje op gewicht blijven, dan nog 10 % afvallen, etc?
Oud 10-05-2005, 09:52
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2005 @ 10:25 :
kun je misschien niet gewoon eerst die 10 % afvallen, dan een jaartje op gewicht blijven, dan nog 10 % afvallen, etc?
Lijkt me wel frustrerend zoiets, dat je eerst ziet dat het zo goed gaat, dan ben je gemotiveerd en wil je nog wat kwijt, en dan wil het niet... En om dan weer zo lang te wachten...
Oud 10-05-2005, 12:38
kliwie
kliwie is offline
heb vandaag gegeten:

10 uur
verse sinaasappelsap
muesli met lijnzaad en kwark

1 uur
2 boterhammen met haring in tomatensaus
2 boterhammen met pindakaas
kiwi

ik ga vandaag nog een appel eten en een beetje kwark met zemelen en dan avondeten: zilvervliesrijst met gewokte brocolli, champignons en paprika.
Oud 10-05-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 09:37 :
Zeer vreemd, eigenlijk... Als je 150kg weegt moet het toch mogelijk zijn op een 'normale manier' méér dan 15kg af te vallen...
Heb je trouwens superchubby op valtaf.nl al 'leren kennen'? (moest ik ff aan denken omdat het nu wel gaat over (extreem) overgewicht )

moet je eens sjekken: http://superchubby.valtaf.nl
Oud 10-05-2005, 13:03
cerys
cerys is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-05-2005 @ 13:59 :
Zeer vreemd, eigenlijk... Als je 150kg weegt moet het toch mogelijk zijn op een 'normale manier' méér dan 15kg af te vallen...
Heb je trouwens superchubby op valtaf.nl al 'leren kennen'? (moest ik ff aan denken omdat het nu wel gaat over (extreem) overgewicht )

moet je eens sjekken: http://superchubby.valtaf.nl
poeh ik hoop echt voor hem dat het lukt om veel af te vallen! dat bericht in z'n dagboek is iig zeer positief..

dan voel ik me ook zo'n zeikerd gelijk he?

ik begon 'goed' vandaag maar vrees dat het weer niet meer dan 1000 zal worden
Oud 10-05-2005, 13:06
Verwijderd
Ik heb me net overeten trouwens

Deze morgen normale portie all bran flakes met melk en wat versgeperst fruitsap gehad
Als 'tussendoortje' voor ik naar de les ging twee bb met philadelphia light en frambozenconfituur
En nu net heb ik 220 gr ebly met tomaat en basilicum (je kent ze wel, die zakjes die je zo in de microgolfoven zet), met overschotjes van gisteren (quornstukjes, broccoli, paprika (geel en rood), sojascheuten, champignons en wokgroenten uit de diepvries), en daar nog twee gebakken eitjes bovenop 't is nu twee uur in de namiddag en ik zit al aan 1300kcal (en dan heb ik niet eens de olie meegerekend waarin alles gebakken is ) ... 'k ga wel om vier uur naar de sportschool (zo'n gratis proefles, waar ze laten zien hoe alles werkt enzo, neem ik aan), maar toch! 't Was echt wel veel te veel...

Positief was wel dat het erg lekker was
Oud 10-05-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 10-05-2005 @ 14:03 :
poeh ik hoop echt voor hem dat het lukt om veel af te vallen! dat bericht in z'n dagboek is iig zeer positief..

dan voel ik me ook zo'n zeikerd gelijk he?

ik begon 'goed' vandaag maar vrees dat het weer niet meer dan 1000 zal worden
stel je voor joh, 12kg afvallen op één week

zat ik gelijk ONDER m'n streefgewicht!
Oud 10-05-2005, 13:29
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-05-2005 @ 14:07 :
stel je voor joh, 12kg afvallen op één week

zat ik gelijk ONDER m'n streefgewicht!
Wel waarschijnlijk grotendeels vocht dat hij is kwijtgeraakt
Oud 10-05-2005, 13:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2005 @ 07:53 :
Misschien moet je dan eens nadenken of je die hele avond staan/dansen wel moet doen als je lichaam aangeeft dat het eigenlijk niet gaat. Als ik jouw posts lees, krijg ik de indruk dat jij erg slecht voor je lichaam zorgt.

Ik moet al zoveel opgeven.. En op zich is het niet erg als ik toch doorga als ik pijn heb, k weet alleen dat ik dan de volgende dag daar weer veel last van ga krijgen. Maar ja, dan maar de hele middag op bed liggen (in het slechtste geval) Maar mijn algemene toestand verandert toch niet, kan ik beter gewoon doen wat ik kan en die pijn op de koop toenemen.

Vandaag gaat trouwens best ok. Ik dwing mezelf gewoon tot het eten van 2 stuks fruit en vanavond nog bakje optimel chocoladevla (0% vet), naast mn gewone maaltijden.
Oud 10-05-2005, 14:07
Verwijderd
Die 10% zit ik nu ook net overheen, en ik merk ook dat ik aan het plateauen ben, maar ben nu ook gestopt met het echte lijnen en eet nu gewoon 2000 cal op een dag. IK hoop op de 58kg te komen door te sporten en ben nu lekker bezig met dat loopschema van loopwereld.nl.
Topic gesloten

Regels voor berichten