Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 10:46
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 11-05-2005 @ 11:44 :
Ik heb geen idee, want ik heb de verpakking niet meer. Maar ze zijn niet heel caloriearm, dat weet ik wel. Maar volgens mij zit er ook niet heel veel in...
Oh ok.. Ik vond het echt veel toen ik het zag, had verwacht dat het veel minder was.
Oud 11-05-2005, 10:57
moontje16
moontje16 is offline
de pakjes van LU,waar er dus 4 "dubbele" inzitten zit er 113 kcal in
Oud 11-05-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-05-2005 @ 11:43 :

Op de verpakking staat iets heel raars bij ons, echt heel veel, maar dat is volgens mij als je er iets op doet.
Ik denk niet dat ze op de verpakking dergelijke dingen met beleg vermelden. Er zit immers nog niets op en ze kunnen ook niet weten wat je er op gaat doen (en op hoeveel kcal ed dat dan uitkomt). Op de verpakking vermelden ze het wel vaak alleen per 100 gram, misschien dat het daar aan ligt?

@Matjong: In de muesli die ik heb zitten niet echt veel noten, ik kom zo nu en dan eens een hazelnoot of een amandel tegen, maar meer ook niet. Je proeft ze amper en als je het echt vreselijk vindt, kun je ze er altijd nog uithalen. Als je echt zonder noten wilt, dan denk ik dat je het zelf zult moeten maken (bv. havermoutvlokken met rozijnen door elkaar doen oid).
Oud 11-05-2005, 11:04
kliwie
kliwie is offline
er bestaat echt wel muesli zonder noten volgens mij. ik had muesli van de lidl en die is volgens mij 'notenloos'
Oud 11-05-2005, 11:06
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 12:02 :
Ik denk niet dat ze op de verpakking dergelijke dingen met beleg vermelden. Er zit immers nog niets op en ze kunnen ook niet weten wat je er op gaat doen (en op hoeveel kcal ed dat dan uitkomt). Op de verpakking vermelden ze het wel vaak alleen per 100 gram, misschien dat het daar aan ligt?

@Matjong: In de muesli die ik heb zitten niet echt veel noten, ik kom zo nu en dan eens een hazelnoot of een amandel tegen, maar meer ook niet. Je proeft ze amper en als je het echt vreselijk vindt, kun je ze er altijd nog uithalen. Als je echt zonder noten wilt, dan denk ik dat je het zelf zult moeten maken (bv. havermoutvlokken met rozijnen door elkaar doen oid).
Af en toe een nootje is niet erg... Ik ga zo wel effe naar de winkel

En die kleine crackertjes eet ik ook vaak omdat ik dacht dat er bijna niks in zat, maar dat valt dus nogal tegen?
Oud 11-05-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 12:04 :
er bestaat echt wel muesli zonder noten volgens mij. ik had muesli van de lidl en die is volgens mij 'notenloos'
Ik zeg ook niet dat ie helemaal niet bestaat. Volgens mij is er een tijdje terug ook al eens een 'discussie' over geweest en toen zei iemand ook een notenvrije muesli te hebben gevonden. En bij natuurvoedingswinkels zullen ze het vast ook wel hebben, maar dat vind ik onhandig om telkens heen te moeten gaan. (Misschien dat Zonnatura ook wel notenvrije muesli heeft en misschien de AH ook wel, maar dat is dan vaak van die muesli met cornflakjes ed en die wil ik dus niet. )
Oud 11-05-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 11-05-2005 @ 12:06 :
En die kleine crackertjes eet ik ook vaak omdat ik dacht dat er bijna niks in zat, maar dat valt dus nogal tegen?
Er zitten flink wat calorien in (ik dacht per 100 gram bijna net zoveel als in light chips, maar dat weet ik niet zeker) en er zitten ook vrij veel vetten in. ff de verpakking bekijken, dan weet je het zeker.
Oud 11-05-2005, 11:10
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 12:08 :
Er zitten flink wat calorien in (ik dacht per 100 gram bijna net zoveel als in chips, maar dat weet ik niet zeker) en er zitten ook vrij veel vetten in. ff de verpakking bekijken, dan weet je het zeker.
Heb de verpakking net al bekeken, staat niks op
Oud 11-05-2005, 11:11
kliwie
kliwie is offline
heoveel ml olijfolie gebruik je normaal om in te roerbakken? 1 eetlepel ofzo? hoeveel ml is dat? ben het even bij valtaf aan het invullen
Oud 11-05-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 11-05-2005 @ 12:10 :
Heb de verpakking net al bekeken, staat niks op
Van welk merk heb je ze?

Van LU is volgens valtaf.nl iig 412 kcal per 100 gram (en 11,2 gram vet), die van de Euroshopper zijn volgens valtaf.nl 452 kcal per 100 gram (en 13,1 gram vet).
Oud 11-05-2005, 11:14
kliwie
kliwie is offline
zou het echt zo zijn dat er in een geschilde appel 15 calorien minder in zitten?
Oud 11-05-2005, 11:15
cerys
cerys is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-05-2005 @ 08:15 :
Ik moet zo naar ghet ziekenhuis trouwens, en daar staat geloof ik ook een weegschaal. Geen digitale, gewoon zo'n 'oud' ding, maar ik ga toch eens vragen of ik me er op mag wegen. Ik denk nl. dat onze weegschaal te weinig aangeeft, als ik zie hoe superslank sommigen hier zijn, die toch een hoger BMI hebben
in het ziekenhuis laten ze mij er altijd met kleren en schoenen opstaan, sukkels
Oud 11-05-2005, 11:18
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 12:12 :
Van welk merk heb je ze?

Van LU is volgens valtaf.nl iig 412 kcal per 100 gram (en 11,2 gram vet), die van de Euroshopper zijn volgens valtaf.nl 452 kcal per 100 gram (en 13,1 gram vet).
Even zien... Haust, denk goedkoop merk van de Dirk

Edit: op de website staat dat het nieuw is

Nog een edit: ook op de website gevonden:

Crackertjes “Naturel” 425 kcal 14 kcal
Crackertjes “Volkoren” 426 kcal 14 kcal
Crackertjes ‘Méditerranée” 450 kcal 14 kcal
Crackertjes “Kristalzout” 450 kcal 14 kcal

450/4 (pakje = 25g) = 112.5 kcal per pakje

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 11:23.
Oud 11-05-2005, 11:18
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 10:33 :
Als je thuis bent kun je misschien tussen de middag warm eten?
Dan krijg je iig wel binnen wat je nodig hebt?

Andere dingen die bij mij soms helpen:
- Afleiding zoeken zodra je merkt dat je je verveelt/wilt eten omdat je je verveelt.
- Bedenken waarom je wilt eten: omdat je je verveelt of omdat je honger hebt.
- Dingen als bleekselderij of fruit in stukjes eten, daar doe je best lang over en het is gezond.
- Alleen dingen eten die je echt klaar moet maken (dus bv. een appel schillen, in stukje snijden, enz.), zodat je er echt bewust mee bezig bent. (á la hoe heet ie ook al weer...? ik vind het iig een sukkel, maar dit is op zich wel waar )
- Veel drinken.
- Idd een eetschema maken.
- Ver van de koelkast af gaan zitten.
- Tanden poetsen (dan vind ik het vaak 'zonde' om ze meteen weer vies te maken ).
ja ik eet ook soms 2 boterhammen op elkaar in 16 stukjes gesneden

kliwie: ik moet ook examen doen.. en ik mag nog wel naar school als ik wil dus ik ga nog wel af en toe denk ik.. ben nu alleen ziek dus ik blijf thuis..

ik heb net pas ontbeten werd om half 12 wakker gemaakt... ik blij dat ik eindelijk een beetje heb kunnen slapen!
Oud 11-05-2005, 11:19
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 12:14 :
zou het echt zo zijn dat er in een geschilde appel 15 calorien minder in zitten?
Ik weet niet of het een omawijsheid is (oftewel: onzin), maar men zegt dat de meeste vitamines in de schil of vlak daaronder zitten, en dat je een appel beter niet kunt schillen
Oud 11-05-2005, 11:22
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Matjong schreef op 11-05-2005 @ 12:19 :
Ik weet niet of het een omawijsheid is (oftewel: onzin), maar men zegt dat de meeste vitamines in de schil of vlak daaronder zitten, en dat je een appel beter niet kunt schillen
heb ik inderdaad ook wel eens gehoord geen idee of het waar is maar het lijkt me eigenlijk nogal sterk hoor
moontje16
moontje16 is offline
in de crackertjes van Haust zitten heel veel calorien!!
je kan de site van Haust zoeken, daar staat precies op hoeveel calorien er per smaak inzitten.
Ik geloof dat de naturelsmaak 25 kcal per toastje was. Dus per pakje zijn dat 250 calorien!
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
cerys schreef op 11-05-2005 @ 12:18 :
ja ik eet ook soms 2 boterhammen op elkaar in 16 stukjes gesneden

kliwie: ik moet ook examen doen.. en ik mag nog wel naar school als ik wil dus ik ga nog wel af en toe denk ik.. ben nu alleen ziek dus ik blijf thuis..

ik heb net pas ontbeten werd om half 12 wakker gemaakt... ik blij dat ik eindelijk een beetje heb kunnen slapen!
moet je havo of vwo examen doen? en wat voor profiel? ik havo e&m
Oud 11-05-2005, 11:23
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 11-05-2005 @ 12:22 :
in de crackertjes van Haust zitten heel veel calorien!!
je kan de site van Haust zoeken, daar staat precies op hoeveel calorien er per smaak inzitten.
Ik geloof dat de naturelsmaak 25 kcal per toastje was. Dus per pakje zijn dat 250 calorien!
Net gevonden, 112.5 kcal per pakje

Die gaan we dus uit mijn voedselplanning schrappen
Oud 11-05-2005, 11:28
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Matjong schreef op 11-05-2005 @ 12:23 :
Net gevonden, 112.5 kcal per pakje

Die gaan we dus uit mijn voedselplanning schrappen
misschien kun je dan beter rijstewafels eten als je die lust. er bestaat iets en dan heb je 4 keer 10 van die hele dunne rijstewafels in een pak en die zijn maar 20 calorien volgens mij per stuk. misschien nog wel minder, en daar zit ook heel veel smaak aan. volgens mij kun je in bijna elke supermarkt wel krijgen. het zit in een groenachtige doos en je hebt 2 verschillende smaken, mais en wilde rijst. ik neem altijd wilde rijst.
Oud 11-05-2005, 11:30
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 12:28 :
misschien kun je dan beter rijstewafels eten als je die lust. er bestaat iets en dan heb je 4 keer 10 van die hele dunne rijstewafels in een pak en die zijn maar 20 calorien volgens mij per stuk. misschien nog wel minder, en daar zit ook heel veel smaak aan. volgens mij kun je in bijna elke supermarkt wel krijgen. het zit in een groenachtige doos en je hebt 2 verschillende smaken, mais en wilde rijst. ik neem altijd wilde rijst.
Goed idee, tnx
Oud 11-05-2005, 11:40
gewoonik
gewoonik is offline
ik doe ook eindexamen en herken t eten uit verveling probleem.. volgens mij doe ik t ook een beetje om t leren dan maar uit te stellen... kweet niet wat ik er tegen doe.. gewoon iets anders doen.. mja soms lukt dat dus niet omdat het andere wat ik kan doen dan leren is.. en dat is niet zo heel aantrekkelijk..
maar vandaag : 8.45: 2 boterhammen, 1 met kaas 1 met huttenkase
11.15: 1 appel en 1 cracker met huttenkase

zometeen waarschijnlijk 13.30: 2 boterhammen met kaas
15.30: banaan
18.00: avondeten

maar k heb wel even naar school gefietst om boeken op te halen (nja was dus 1,5 uur fietsen in totaal) en ik merk dat ik nu wle al weer honger heb dus misschien een boterham meer ofzo...

is dit beetje ok?
Oud 11-05-2005, 11:58
cerys
cerys is offline
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 12:22 :
moet je havo of vwo examen doen? en wat voor profiel? ik havo e&m
ik vwo c&m

@matjong: ik vind die jumbo snack-a-jacks met kaas zo gruwelijk lekker.. die zijn 38 kcal per stuk en vullen onwijs!
Oud 11-05-2005, 11:59
cerys
cerys is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 11-05-2005 @ 12:40 :
ik doe ook eindexamen en herken t eten uit verveling probleem.. volgens mij doe ik t ook een beetje om t leren dan maar uit te stellen... kweet niet wat ik er tegen doe.. gewoon iets anders doen.. mja soms lukt dat dus niet omdat het andere wat ik kan doen dan leren is.. en dat is niet zo heel aantrekkelijk..
maar vandaag : 8.45: 2 boterhammen, 1 met kaas 1 met huttenkase
11.15: 1 appel en 1 cracker met huttenkase

zometeen waarschijnlijk 13.30: 2 boterhammen met kaas
15.30: banaan
18.00: avondeten

maar k heb wel even naar school gefietst om boeken op te halen (nja was dus 1,5 uur fietsen in totaal) en ik merk dat ik nu wle al weer honger heb dus misschien een boterham meer ofzo...

is dit beetje ok?
2 boterhammen meer is nog beter en nog wat yochurt/kwark/melk misschien?
Oud 11-05-2005, 12:04
gewoonik
gewoonik is offline
bij avondeten heb ik toetje (vanilleyoghurt denk ik)
Oud 11-05-2005, 12:16
Verwijderd
Tot nu toe:

2 x snee volkorenbrood
2 x beleg light-jam

2 x snee volkorenbrood
2 x beleg zuivelspread light

2 x snee zuurdesembrood
1 x plak kaas 48+
25 gr. gerookte ham

1 x kelloggs reep rode vruchten
1 x chocolaatje
1 x appel

In totaal 835 kcal, en nu heb ik buikpijn. Vanavond eten we Spaghetti Carbonara (mager bereid) met een salade.
Oud 11-05-2005, 12:27
sheepdog
sheepdog is offline
10.00 150ml chocomel, peer (te lang om die chipszak zitten dralen, zie vorige post, waardoor ik geen tijd meer had voor een normaal ontbijt)
12.00 groot bord kip madras
13.30 2 tosti's kaas (dat zijn 4 boterhammen en 1 plakje 48+ kaas, dus zonder boter, dan is het toch niet vetter ofzo dan normale boterhammen? Die 48+ kaas heb ik omdat ik niet af hoef te vallen en er geen voorgesneden andere kaas was )
16.00 helft van 120gr mais, 150gr paprika, 100gr komkommer, 20gr pitten en zaden
17.30 helft van 120gr mais, 150gr paprika, 100gr komkommer, 20gr pitten en zaden
19.00 1 of 2 broodjes gezond
22.00 200ml yoghurt met een appel en muesli er door

Ik heb het vandaag gruwelijk druk en moet de hele tijd van het een naar het ander rennen dus geen tijd voor normaal avondeten. Ontbijt ook al zo stom maar dat komt door JONGENS zie vorige post
Oud 11-05-2005, 12:43
kliwie
kliwie is offline
er bestond toch ook een site die precies aangaf per product hoeveel vitamines en hoeveel mineralen enzo erin zitten? weet iemand die site nog? of vergis ik me en bestaat die helemaal niet?
Oud 11-05-2005, 12:59
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 11-05-2005 @ 13:27 :

13.30 2 tosti's kaas (dat zijn 4 boterhammen en 1 plakje 48+ kaas, dus zonder boter, dan is het toch niet vetter ofzo dan normale boterhammen? Die 48+ kaas heb ik omdat ik niet af hoef te vallen en er geen voorgesneden andere kaas was )
oeh tosti's lekker Nee het is niet vetter want je voegt er niks aan toe. Het vet word gewoon zichtbaar doordat de kaas smelt.
Ik moet ook weer eens tosti's binnekort

Vandaag:
ontbijt 9.00
grote boterham met cervelaat

middag 12.30
bak yoghurt met 2 eetlepels cruesli en een halve perzik

13.45
boterham met halva jam

ik zit in de stress (school, werk, lijnen... ik kan me nogal druk maken om deze dingen), en ik ben daardoor volgens mij ziek aan het worden. Vandaar het weinige eten. Zometeen nog een paar boterhammen of crackers oid proberen met lekkere thee. want zo schiet het niet op natuulijk. Misschien is vanavond eens vroeg naar bed een goed idee
Oud 11-05-2005, 13:18
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Hagel schreef op 11-05-2005 @ 13:59 :

middag 12.30
bak yoghurt met 2 eetlepels cruesli en een halve perzik

Wat toevallig, ik heb net een schaaltje yoghurt met muesli gegeten en heb er een blikje perzikschijfjes doorheen gedaan. Ik vind alleen yoghurt met muesli echt nogal zuur Went dat (het is mijn eerste keer ) of kan ik er dan beter wat suiker/zoetstof doorheen gooien?
Oud 11-05-2005, 13:25
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 11-05-2005 @ 14:18 :
Wat toevallig, ik heb net een schaaltje yoghurt met muesli gegeten en heb er een blikje perzikschijfjes doorheen gedaan. Ik vind alleen yoghurt met muesli echt nogal zuur Went dat (het is mijn eerste keer ) of kan ik er dan beter wat suiker/zoetstof doorheen gooien?
Geen idee of het goed is, maar ik doe dr altijd een beetje vruchtenyoghurt doorheen
Oud 11-05-2005, 13:34
gewoonik
gewoonik is offline
pff
net dus middageten
6 boterhammen + 1 plak peperkoek
bahbahbah nu voel ik me dik en slecht..
hoewel ik wel weet dat ik niet dik ben en er best wat bij mag.. mn bmi is nog onder de 20.. maar toch t voelt slecht ..

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 13:37.
Oud 11-05-2005, 13:35
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 11-05-2005 @ 14:18 :
je kunt er ook zoetstof bij doen maar een stukje fruit is op zich ook niet erg. Kiwi is er ook lekker door, of aardbei en ananas. Zelf maak ik regelmatig een bakje met yoghurt, klein beetje cruesli, stukjes kiwi, ananas en perzik en dan soms nog wat rode besjes ofzo. heerlijk
Oud 11-05-2005, 13:36
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 11-05-2005 @ 14:34 :
pff
net dus middageten
6 boterhammen + 1 plak peperkoek
bahbahbah nu voel ik me dik en slecht..
6 boterhammen is niet zo erg toch, wat had je erop?
Oud 11-05-2005, 13:40
gewoonik
gewoonik is offline
kaas, pasta, pindakaas, appelstroop, kruidenboter, hagelslag..
mja als middageten vind ik t best veel..
en ook nog n cracker trouwens... maar mn buik zit nu heeel erg vol..
Oud 11-05-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 13:43 :
er bestond toch ook een site die precies aangaf per product hoeveel vitamines en hoeveel mineralen enzo erin zitten? weet iemand die site nog? of vergis ik me en bestaat die helemaal niet?
Een dergelijke site ken ik niet. Ik weet wel dat er van het voedingscentrum of iets soortgelijks een programma (op cd-rom, ik dacht dat ie rond de 10 euro koste oid) in omloop is waar dat bij berekend wordt.
Oud 11-05-2005, 13:45
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 11-05-2005 @ 14:40 :
kaas, pasta, pindakaas, appelstroop, kruidenboter, hagelslag..
mja als middageten vind ik t best veel..
en ook nog n cracker trouwens... maar mn buik zit nu heeel erg vol..
had je honger of uit verveling of was je boos ofzo?
Oud 11-05-2005, 13:50
Martine1986
Martine1986 is offline
blergh, ben ziek aan het worden , heel mn hoofd lijkt vol snot te zitten
Eten gaat slecht vandaag, alles staat me tegen:
Heb met moeite 2 bb gegeten, 1tje met halvajam en eentje met kipfilet.
dalijk kijken of ik misschien nog wat yoghurt met fruit naar binnen krijg..
Oud 11-05-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 11-05-2005 @ 14:50 :
Eten gaat slecht vandaag, alles staat me tegen:
Daar heb ik nou nooit last van (ben dan ook zelden ziek, maar goed)... Beterschap iig.

Vorige week begon het afvallen een beetje te lukken, maar dit weekend bij mijn schoonmoeder gegeten (die kookt erg lekker, maar ook vrij vet, maar ik vind het lullig om niet gewoon een normale hoeveelheid eten op te eten, zeg maar (want zoveel meer dan normaal eet ik ook daar niet)) en een keer patat gegeten (na een wedstrijd) en twee keer ijs gegeten en toen zat het er weer min of meer aan (plus tijdelijk erboven).

Maandag dus maar weer opnieuw begonnen. Vannacht werd ik wakker, ik weet niet of het echt van de honger was, maar ik weet wel dat ik enorme honger had en oa daardoor niet meer kon slapen. (En dat terwijl ik helemaal niet vreselijk weinig gegeten had overdag ofzo.) Toen dus maar even m'n bed uitgegaan en twee boterhammen gegeten. Vandaag heb ik me op de sla gestort, net 400g sla met studentenhaver op. Straks eens bedenken wat ik vanavond zal gaan eten...'k denk aardappelpuree, broccoli (met een beetje saus) en een gekookt ei.

Hopelijk lukt het me om op 'lange termijn' iets af te vallen zonder dat het er weer aankomt... 'k ga denk ik binnenkort toch maar weer eens naar de dokter.
Oud 11-05-2005, 14:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 15:25 :
Maandag dus maar weer opnieuw begonnen. Vannacht werd ik wakker, ik weet niet of het echt van de honger was, maar ik weet wel dat ik enorme honger had en oa daardoor niet meer kon slapen. (En dat terwijl ik helemaal niet vreselijk weinig gegeten had overdag ofzo.)
Toen ik ontzettend slecht at, werd ik íedere ochtend om een uur of 4/5 wakker. Van de honger. Ik at dan ook 's ochtends bijna alles wat ik op een dag binnen wilde krijgen (1000 kcal) en at de rest van de dag niets meer. Maar daardoor werd ik dus wel steeds iedere ochtend met een honger gevoel wakker.
Oud 11-05-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-05-2005 @ 15:32 :
Toen ik ontzettend slecht at, werd ik íedere ochtend om een uur of 4/5 wakker. Van de honger. Ik at dan ook 's ochtends bijna alles wat ik op een dag binnen wilde krijgen (1000 kcal) en at de rest van de dag niets meer. Maar daardoor werd ik dus wel steeds iedere ochtend met een honger gevoel wakker.
1000 kcal is ook veel te weinig om op te kunnen functioneren, als je zo weinig eet en dan ook alleen 's ochtends, dan kan ik me goed voorstellen dat je een uur of 20 daarna enorme honger hebt.
Ik kom over het algemeen uit tussen de 1800 en de 2100 kcal (even heel globaal gegokt) en dat eet ik verspreid over de dag. Lijkt me niet bepaalde weinig oid...en dan vind ik het dus minder logisch dat ik zo'n enorme honger heb (want dat heb ik niet alleen afgelopen nacht - ik heb bijna altijd honger (maar niet altijd zo erg als vannacht)).
Oud 11-05-2005, 14:45
Mara
Mara is offline
@kliwie: fitday.com, staat als 't goed is ook in de openingspost

Vandaag 1400kcal, maar komt ook doordat ik pas om 13u m'n bed uit was Probleempje met wekker..

Ik eet echter nog wel wat erbij denk ik, maar ik weet nog niet wat. Stukje vis denk ik, dan kom ik op 1500kcal
Oud 11-05-2005, 14:56
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik weet niet meer wie het was die vroeg om muesli zonder noten, maar die bestaat iig wel... ik ben allergisch voor noten dus ik weet er alles van Je hebt er eentje met Multifruit ofzo, van zo'n bekend merk maar ik weet niet meer welke maar die bevat geloof ik wel meer calorieen dan de meeste (mss is het ook wel cruesli, dat weet ik niet)
Die ik nu gebruik is Jordan's Apple+, echt superlekker
Oud 11-05-2005, 14:57
Verwijderd
of www.voedingsmeter.nl, die is in het nederlands hij doet het alleen als je de www ook intypt.

weet iemand hoeveel frituurvet een kaassouffle opzuigt als je 'm frituurt?
Oud 11-05-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Isiyanka schreef op 11-05-2005 @ 15:56 :
Je hebt er eentje met Multifruit ofzo, van zo'n bekend merk maar ik weet niet meer welke
Zonnatura? (Gele zak?)
Oud 11-05-2005, 15:06
Verwijderd
http://www.zonnatura.nl/html/product.php?cat=3&subcat=2

Volgens mij zijn de meesten hiervan zonder noten (alleen de noten-vruchten muesli niet natuurlijk, maar bij de rest zie ik het niet staan). Bijkomend voordeel is ook dat deze muesli's suikervrij zijn. (Maar er zitten dus cornflakesjes in en dat vind ik dus weer een nadeel...wel lekker, daar niet van. )
Oud 11-05-2005, 15:17
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cerys schreef op 11-05-2005 @ 12:15 :
in het ziekenhuis laten ze mij er altijd met kleren en schoenen opstaan, sukkels
Daarom had ik me expres vanmorgen met kleren en schoenen aan, en na mijn ontbijt, nog een keer thuis gewogen, zodat ik het verschil goed kon zien

Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 08:25 :
Komt dat bij jou niet door die pomp? Ik vind jou nl ook (erg) slank.
Misschien, ik weet het niet. Ik probeer daar zoveel mogelijk doorheen te kijken, maar ik vind het wel lastig, mijn buik is echt uit model, niet alleen op de plek waar de pomp uitsteekt, maar helemaal. Mijn benen en kont vind ik dun genoeg, maar ik wil zooo graag een platte buik. En dat is niet realistisch, dus ik ga ook niet nog meer afvallen om het toch te proberen, maar ik vind het dan wel moeilijk om mezelf met anderen te vergelijken.

Maar ook over het geheel als ik naar andere mensen kijken, de meesten met zo'n laag BMI hebben spijkerbroekmaat 26 of 27 ofzo, niet dat dat nou mijn streven is, maar daarom dacht ik dat mijn weegschaal misschien te weinig aangaf, en ik dus wat meer woog.

Anyway, op de weegschaal thuis woog ik vanmorgen met kleren enzo aan 60.2, in het ziekenhuis woog ik 58, die geeft dus zelfs minder aan. (Nou had ik nog wel een keer geplast tussendoor, dus ik denk dat het verschil ongeveer 1,5 kilo is )

In elk geval nog weer een extra reden om niet verder af te willen vallen, en er op te letten dat ik ook niet steeds weer inzak naar 1500 kcal
Oud 11-05-2005, 15:18
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-05-2005 @ 15:57 :
of www.voedingsmeter.nl, die is in het nederlands hij doet het alleen als je de www ook intypt.

weet iemand hoeveel frituurvet een kaassouffle opzuigt als je 'm frituurt?
jep, deze zocht ik, dankjewel
Oud 11-05-2005, 15:19
Bloem
Bloem is offline
Btw, succes Leonoor, ik hoop voor je dat er deze week in elk geval weer wat af gaat, dat motiveert dan tenminste ook weer een beetje.
Oud 11-05-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 11-05-2005 @ 16:17 :
dus ik ga ook niet nog meer afvallen om het toch te proberen
Dat lijkt me heel verstandig.

Misschien zijn de mensen met dat zelfde bmi wel kleiner dan jij? Dat kan ook heel goed meespelen. Of is het bij hen anders verdeelt (wat mij logisch lijkt) en zijn jouw benen bv. weer dunner dan die van hen. Ieder mens is anders en je kunt niet alles hebben wat een ander heeft.

Als je met kleren 58 kilo weegt, dan is dat bij jou lengte dus gewoon al behoorlijk laag. Wat je ook aan je bmi ziet. Meer afvallen lijkt me erg onverstandig.
Topic gesloten

Regels voor berichten