Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 18:19
promo
promo is offline
ik gebruik het zelf wel eens. het is natuurlijk super relaxt!! maar het is pas sinds de jare negentig op de markt. niemand weet dus nog wat xtc doet op langere termijn. je kan zo op je 40 dood zijn daardoor. ik vermoed dat over tientallen jaren er heel veel mensen dood zullen gaan. (hoog sterftegehalte)

best eng

niemand weet echt wat er gebeurd omdat het nog niet zo lang gebruikt wordt.

wat denken jullie ervan?

ik hoop dat jullie een soort van andere theorie hebben.

groeten P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 18:20
psilo
psilo is offline
interesseert me geen fuk als ik op m'n 40e nog niet verkankerd ben door de pillen ben ik vast wel onder een trein gepleurd oid
Oud 23-07-2002, 18:21
Rhinus
Rhinus is offline
Ik wist dat.

Ze gaan er dacht ik van uit dat je er hersen beschadiging van krijgt (dacht ik he). "Dus pas op, misschien is't gevaarlijk!"

Maar bij alcohol lijkt niemand er wat om te geven...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:31
osmano
osmano is offline
pffff nee man ,je kan zo veel pakke als je wil als je maar geen voerdosis krijgt ,ik doe het al jaren en merk geen verkankering ,ook al bij ziekenhuis controle gehad ,hart alles maag doet et perfect en ik hgaal zeker de 40 met die zooi ,en ja wat maakt et me uit ,met weed haal je de 50 ook ni zo snel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:47
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
osmano schreef:
pffff nee man ,je kan zo veel pakke als je wil als je maar geen voerdosis krijgt ,ik doe het al jaren en merk geen verkankering ,ook al bij ziekenhuis controle gehad ,hart alles maag doet et perfect en ik hgaal zeker de 40 met die zooi ,en ja wat maakt et me uit ,met weed haal je de 50 ook ni zo snel
Het analfabetisme is zo te zien al wel in zijn werking getreden.
Oud 24-07-2002, 01:24
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Niet mee eens!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 01:25
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
osmano schreef:
Hoe weet jij dat dan? Kan jij de toekomst zien met die pillen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 01:52
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Maar bij alcohol lijkt niemand er wat om te geven...
Terwijl ze bij alcohol aangetoont hebben dat het niet pas op lange termijn hersenbeschadigingen op doet treden, maar meteen na nuttiging.... proost!
Oud 24-07-2002, 06:43
Isa
Isa is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Terwijl ze bij alcohol aangetoont hebben dat het niet pas op lange termijn hersenbeschadigingen op doet treden, maar meteen na nuttiging.... proost!
hersenbeschadiging bij alcohol. alcoholdrinkende studenten zijn intelligenter dan hun geheelonthoudende collega's. niet degenen die zich dagelijks compleet lam zuipen natuurlijk maar degene die het met mate doen hebben meer kans de universiteit goed af te ronden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 07:27
M4US
M4US is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

hersenbeschadiging bij alcohol. alcoholdrinkende studenten zijn intelligenter dan hun geheelonthoudende collega's. niet degenen die zich dagelijks compleet lam zuipen natuurlijk maar degene die het met mate doen hebben meer kans de universiteit goed af te ronden.
conculsie = alcohol is beter ?
van een beetje drinken sterven je hersens niet af en word je slimmer! Zo lang jij dat denkt is het goed kerel
Oud 24-07-2002, 17:48
osmano
osmano is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

wow je kan allen naar metypfouten kijken ,kijken hoe jij typt als jij een half gebroken toetsenbord hebt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:52
osmano
osmano is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:

Hoe weet jij dat dan? Kan jij de toekomst zien met die pillen ofzo?
ja ik weet dat gewoon ,ik ken zoveel mensen die al 8-9 jaar slikken en die nog rodnlopen alsof ze nieuw geboren zijn ,ok niet alle mensen weten hoe je met pillen om moet gaan ,maar ik kan er bv mee eten ,slapen en gewoon normaal mee leven ,tis maar hoe JIJ met die shit omgaat ,en denk zelf dat ik de 40 zeker zaal halen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
osmano schreef:
... ik hgaal zeker de 40 met die zooi
Citaat:
met weed haal je de 50 ook ni zo snel
Je spreekt jezelf tegen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:37
osmano
osmano is offline
hoe weet jij dat nou ,jij kent m;n gezondheid niet
misschien haal jij je 18 niet omdat je mroge misschien door een bus naar de kut gerden wordt ha ?
misschien schiet iemand een kogel door je kop ,mijnarbeiders of fabriekarbeiders halen de 40 -50 ook niet snel ,dus wat wil je zeggen over de wiet en de xtc
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:54
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wat dacht je nu? Dat het verschrikkelijk gezond was om je vol te proppen met chemische pillen? Dus nee gezondheidsbevorderend zal het wel nie zijn, en misschien gaat men er wel van uit dat iedereen verstandig genoeg is om dat wel te beseffen, maar helaas... Drugs in se zijn helemaal niet slecht, het overgrote deel van de mensen weet er gewoon niet mee om te gaan (mezelf incl.).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
osmano schreef:
hoe weet jij dat nou ,jij kent m;n gezondheid niet
misschien haal jij je 18 niet omdat je mroge misschien door een bus naar de kut gerden wordt ha ?
misschien schiet iemand een kogel door je kop ,mijnarbeiders of fabriekarbeiders halen de 40 -50 ook niet snel ,dus wat wil je zeggen over de wiet en de xtc
Och ik heb het niet eens over weed of XTC. Ik heb het meer over het feit dat jij gewoon jezelf tegen spreekt. Ik zal het uitleggen:

Citaat:
osmano schreef:
... ik hgaal zeker de 40 met die zooi
Je haalt iets zeker, de 40 jaar...
Citaat:
met weed haal je de 50 ook ni zo snel
... maar met weed haal je de 50 OOK niet?

Eerst haal je iets zeker, daarna haal je iets OOK niet? Als je OOK zegt, wat haal je dan nog meer niet?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 20:40
osmano
osmano is offline
Citaat:
henri schreef:

Och ik heb het niet eens over weed of XTC. Ik heb het meer over het feit dat jij gewoon jezelf tegen spreekt. Ik zal het uitleggen:

Eerst haal je iets zeker, daarna haal je iets OOK niet? Als je OOK zegt, wat haal je dan nog meer niet?
oh jong met jouw valt niet te praten ,jij bent de expert ha
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 20:41
osmano
osmano is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Wat dacht je nu? Dat het verschrikkelijk gezond was om je vol te proppen met chemische pillen? Dus nee gezondheidsbevorderend zal het wel nie zijn, en misschien gaat men er wel van uit dat iedereen verstandig genoeg is om dat wel te beseffen, maar helaas... Drugs in se zijn helemaal niet slecht, het overgrote deel van de mensen weet er gewoon niet mee om te gaan (mezelf incl.).
Wie zei dat het gezond was ??? lezen heb je al in groep 4 geleerd
en ja ik doe het vaak maar ik kan er egwoon mee leven ,eten ,slapen ,sporten en leef gezond ,misschien dat ik al gaten heb in m;n kop maar ja verder doe ik havo
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 13:22
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
osmano schreef:

Wie zei dat het gezond was ??? lezen heb je al in groep 4 geleerd
en ja ik doe het vaak maar ik kan er egwoon mee leven ,eten ,slapen ,sporten en leef gezond ,misschien dat ik al gaten heb in m;n kop maar ja verder doe ik havo
ja op je 19e havo doen is erg goed natuurlijk...
Oud 26-07-2002, 13:37
osmano
osmano is offline
ja je weet beter als mij hoe oud ik ben zeker ???
en of ik de 40 haal

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 15:54
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
osmano schreef:
ja je weet beter als mij hoe oud ik ben zeker ???
en of ik de 40 haal
1. het is dan ik
2. het staat onder je naam..
Oud 26-07-2002, 16:34
Verwijderd
Het gezond verstand is dus blijkbaar wel al aardig toegetakeld
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:59
osmano
osmano is offline
Citaat:
Parallel schreef:

1. het is dan ik
2. het staat onder je naam..
wagt ik kan er ook 88 zetten ,jij kane r 560 zetten ,dus is het bewezen duffe ezel ,ff veranderen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 21:02
C r Y p S
C r Y p S is offline
Dames dames, rustig maar.

Wat ik maar wou zeggen:
1) We hebben het over lange termijn. Wie zegt dat negen jaar lange termijn is? Ik zou eerder aan twintig jaar denken.
2) Er blijken tegenwoordig steeds meer mensen van in de 50 al dement te worden. Niemand heeft BEWEZEN hoe dit komt, maar één theorie is dat het komt door het drugsgebruik in de jaren 60-70 komt (toen was die generatie in z'n tienerjaren). Nogmaals: dit is nog niet bewezen, maar het geeft wel te denken:
toen wist niemand precies wat de schadelijke effecten van drugs waren. Het was allemaal relatief nieuw, en ach, het leek zo onschuldig. Tot nu toe is gebleken dat met de jaren ook de kennis komt, en bv. LSD bleek toch een stuk schadelijker dan men in het begin dacht...
Je kan nu wel zeggen "XTC is onschuldig want ik ken mensen die het al zo en zo lang gebruiken en die nog steeds helemaal goed zijn", maar dat is natuurlijk verre van een bewijs. Er is gewoon nog veel onbekend, punt.

Ik wil hiermee niet met een waarschuwend vingertje zeggen "Gebruik geen XTC, bla bla bla", maar het lijkt me nou ook niet goed als mensen denken dat het allemaal zo (relatief) onschuldig is. Dat het niet onschuldig is, is al bewezen (hersenbeschadiging e.d.), maar hoe schadelijk het nou precies is, WETEN WE NOG NIET.

Denk er niet te makkelijk over, dat is alles wat ik wou zeggen. Ugh.
Oud 26-07-2002, 21:10
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
osmano schreef:

wagt ik kan er ook 88 zetten ,jij kane r 560 zetten ,dus is het bewezen duffe ezel ,ff veranderen
Wat je ook mag beweren, Nederland kan en ken je niet.
Oud 27-07-2002, 01:51
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:

Dit is anders ook geen zuiver Nederlands
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:58
osmano
osmano is offline
Citaat:
Parallel schreef:

wtf heb je het over ,mongooltje ,nederland whahahaha
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
osmano schreef:

wtf heb je het over ,mongooltje ,nederland whahahaha
Je moet een komma gelijk na je laatste woord doen en dan en spatie..en een zin begint met een hoofdletter.

En ja ik bedoelde Nederlands
Oud 28-07-2002, 13:43
osmano
osmano is offline
Citaat:
Parallel schreef:

Je moet een komma gelijk na je laatste woord doen en dan en spatie..en een zin begint met een hoofdletter.

En ja ik bedoelde Nederlands
ahaha gaat die weer anders verzinnen. boeit me geen fuck wat je zegt het was geen discussie over nderlands 14 jarige nerd maar over xtc
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 15:17
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
osmano schreef:

ahaha gaat die weer anders verzinnen. boeit me geen fuck wat je zegt het was geen discussie over nderlands 14 jarige nerd maar over xtc
XTC is troep.
Oud 29-07-2002, 12:30
osmano
osmano is offline
Citaat:
Parallel schreef:

XTC is troep.
is goed jong
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:

XTC is troep.
Hear hear!

Alle harddrugs zijn troep. Simple as that.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 16:25
pinhead
pinhead is offline
roken is ook slecht...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 01:26
Verwijderd
Citaat:
pinhead schreef:
roken is ook slecht...
Niet zo slecht als XTC, daar XTC ook nog eens een geestelijke mokerslag uit schijnt te delen.

Er is niet voor niets een vuistregel 'voor iedere vrolijke dag met XTC komt een klotedag zonder'.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:00
Zap
Zap is offline
Die dobermann.

Van roken is BEWEZEN dat het slecht voor je is, heel slecht zelfs, van XTC is nog helemaal NIETS bewezen, en toch is XTC slechter als roken?

waar heb je dat vandaan dan?

Het feit dat er nog niks is bewezen over de schadelijke effecten van XTC pleit juist voor. Immers, als het echt heel schadelijk was geweest hadden ze dat nu wel ontdekt toch? Er is al immers jaren gedegen onderzoek naar XTC gedaan. Het waarschijnlijkst lijkt mij dat XTC minieme schadelijke gevolgen heeft. (het zal immers ook wel niet bepaald gezond zijn).

Bovendien heeft XTC ook heel veel GOEDE korte-termijn gevolgen! Anders zou het geen party-drug zijn toch. Geestelijk goed voelen is immers ook zeer belangrijk voor de mens!
(net zoals lachen gezond is)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Zap schreef:
Die dobermann.

Van roken is BEWEZEN dat het slecht voor je is, heel slecht zelfs, van XTC is nog helemaal NIETS bewezen, en toch is XTC slechter als roken?

waar heb je dat vandaan dan?

Het feit dat er nog niks is bewezen over de schadelijke effecten van XTC pleit juist voor. Immers, als het echt heel schadelijk was geweest hadden ze dat nu wel ontdekt toch? Er is al immers jaren gedegen onderzoek naar XTC gedaan. Het waarschijnlijkst lijkt mij dat XTC minieme schadelijke gevolgen heeft. (het zal immers ook wel niet bepaald gezond zijn).

Bovendien heeft XTC ook heel veel GOEDE korte-termijn gevolgen! Anders zou het geen party-drug zijn toch. Geestelijk goed voelen is immers ook zeer belangrijk voor de mens!
(net zoals lachen gezond is)
Ja, zo lust ik er nog wel een

Roken verzorgt ook de 'innerlijke' mens, immers?

Ik haalde trouwens wel XTC en coke door elkaar, je m'excuse.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Zap schreef:
Hoe lang heeft het trouwens geduurd voordat bewezen was wat de schadelijke gevolgen waren van roken? Misschien leuk dat je daar ook even over nadenkt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 13:05
osmano
osmano is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Hoe lang heeft het trouwens geduurd voordat bewezen was wat de schadelijke gevolgen waren van roken? Misschien leuk dat je daar ook even over nadenkt.
van xtc is nog helemaal nix bewezen et zijn verdenkingen , maar niet alles is waar wat op het net geschreven wordt of over drugs gezegd wordt ,de staat probeert de drugs zoveel mogelijk af te zeiken zodat mensen er vanaf blijven ,in andere landen is weed toch ook hard en das levensgevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:10
Zap
Zap is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ja, zo lust ik er nog wel een

Roken verzorgt ook de 'innerlijke' mens, immers?

Ik haalde trouwens wel XTC en coke door elkaar, je m'excuse.
Coke is inderdaad wat anders.

Over roken: je voelt je er alleen goed door omdat er in je lichaam gewenning optreed, en als je het NIET neemt, er ontwenning optreed, met roken bestrijd je dus de ontwenningsverschijnselen van het roken.. (wat een vicueze cirkel geeft, vandaar de verslaving)
Roken verzorgt dus niet echt de innerlijke mens, behalve mensen die er verslaafd aan zijn.

Citaat:
Dobermann schreef:
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Schadelijkheid van XTC kan dus niet bewezen worden, dus kunnen er ook nog geen uitspraken voor of tegen worden gedaan.
Over
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:18
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
henri schreef:

Citaat:
osmano schreef:
oh jong met jouw valt niet te praten ,jij bent de expert ha
Hihhi, hij snapt 't niet eens . Henri, vergeef het hem .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:50
osmano
osmano is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Hihhi, hij snapt 't niet eens . Henri, vergeef het hem .
hihihihihhi
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:37
M@TRIX
M@TRIX is offline
het is ook niet bekend wat het met je eventuele kinderen doet..

mijn oplossing: ik stop voordat ik met mijn vriendin ga samenwonen zodat ik die zooi in ieder geval niet meer in mijn lichaam heb en het kind hier geen gevolgen aan ondervind.

wat xtc met me doet als ik nog 40 jaar doorga?!

daar zal ik nooit achter komen, ik vind mijn toekomst belangrijker dan de xtc.

groeten
Oud 02-08-2002, 17:40
rozijntje
rozijntje is offline
kweet niet of jullie het al wisten, maar er is al wel degelijk onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van xtc: het tast je hersenen serieus aan. dus niet zoals alcohol. alcohol is gezond in vergelijking met de smeerlapperij die ze in xtc gooien.

ik heb op tv een getuigenis gezien van een jongen die terugkwam van een fuif en niet meer met zijn hand in zijn achterzak kon om zijn busabonnement te nemen. hij kreeg zijn hand gewoon niet zo ver.

je kan dus na veelvuldig gebruik echt last hebben van motorische storingen, en er werd in dat programma ook voorspeld dat binnen zo'n 20-30 jaar de gevolgen te zien zullen zijn bij alle gebruikers: mogelijk alzheimer, motorische gebreken, etc.
dat laatste is uiteraard niet bewezen, maar ik zou er toch maar mee oppassen.
sterven is één zaak, de rest van je leven half gehandicapt zijn is een andere.
Oud 03-08-2002, 12:06
osmano
osmano is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
kweet niet of jullie het al wisten, maar er is al wel degelijk onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van xtc: het tast je hersenen serieus aan. dus niet zoals alcohol. alcohol is gezond in vergelijking met de smeerlapperij die ze in xtc gooien.

ik heb op tv een getuigenis gezien van een jongen die terugkwam van een fuif en niet meer met zijn hand in zijn achterzak kon om zijn busabonnement te nemen. hij kreeg zijn hand gewoon niet zo ver.

je kan dus na veelvuldig gebruik echt last hebben van motorische storingen, en er werd in dat programma ook voorspeld dat binnen zo'n 20-30 jaar de gevolgen te zien zullen zijn bij alle gebruikers: mogelijk alzheimer, motorische gebreken, etc.
dat laatste is uiteraard niet bewezen, maar ik zou er toch maar mee oppassen.
sterven is één zaak, de rest van je leven half gehandicapt zijn is een andere.
bullshit ,de media probeert samen met de staat de drugs af te zeiken ,en met die jonge met die buskaart BULLSHit echt ,zo iets hebben we met mijn vrienden nooit gehad toen we strak stonden.
Sterven door xtc sja dan moet je ook wel 50 pille in 1 avond nemen of zo en gehandicapt ??? nog nooit gezien bij xtc gebruikers, en nog 1 ding geloof niet wat er allemaal op de tv en op het net staat want er zijn maar pas 6 mensen gestorven aan xtc in de 4 laatste jaren en allemaal door overhitting ,maar ja vind je het gek als je hele nacht doordanst zonder drinke en je lichaam et super warm heeft
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:51
Rhinus
Rhinus is offline
Nee, geloof niks van de media! En spiritus kun je ook gewoon drinken zonder dat je er wat van krijgt!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:46
danny_fuzzy
danny_fuzzy is offline
hoi alles goed hier danny ik gebruik ook wel eens X-T-C
en wat je nu zecht kan best waar zijn want ik heb soms een dag na het slikken voel ik soms iets op mijn been en je voel er aan en het voelt erg dik aan alsof daar iets zit en daarna is het weg

maar xtc kan ook blijvend dingen veranderen in je hersens
zonder dat je het door heb en soms wel

maar een ding is zeker XTC is voor de maker een weet en voor ons een vraag!!!

GABBER 4 LIFE HARD CORE WILL NEVER DIE ©
<.X-T-C.>

tip wil je xtc slikken op een goeie manier neem dan cappies en zit niet zo veel tering zooi in alleen maar pure MDMA
Oud 03-08-2002, 15:22
Zap
Zap is offline
Wijs mij op het onderzoek rozijntje! Waar staat het?

goh laat me raden je weet het niet, je hebt het onderzoek zelf niet gezien, alleen er maar in zo een amerikaanse docu van gehoord. Met andere woorden: Het bestaat niet

eerst zien dan geloven!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:30
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
osmano schreef:

bullshit ,de media probeert samen met de staat de drugs af te zeiken ,en met die jonge met die buskaart BULLSHit echt ,zo iets hebben we met mijn vrienden nooit gehad toen we strak stonden.
Sterven door xtc sja dan moet je ook wel 50 pille in 1 avond nemen of zo en gehandicapt ??? nog nooit gezien bij xtc gebruikers, en nog 1 ding geloof niet wat er allemaal op de tv en op het net staat want er zijn maar pas 6 mensen gestorven aan xtc in de 4 laatste jaren en allemaal door overhitting ,maar ja vind je het gek als je hele nacht doordanst zonder drinke en je lichaam et super warm heeft
bullshit? oke als je het zo ziet... tis jouw leven, niet het mijne.

ja dat jij nooit spasmen hebt gehad na een avondje fuiven is ook weer niet zo raar, hoe lang doe je het al? je denkt toch niet dat elke gebruiker dat direct heeft? die jongen in de documentaire deed het al negen jaar of zo. ik zou ook kunnen zeggen:
"lever aangetast door alcohol?? hahaha wat een bullshit! ik heb al zo vaak een pintje gedronken, en mijn lever is toch niet aangetast". denk na voor je replyt.

en als ik zeg: sterven door xtc of gehandicapt, bedoel ik natuurlijk nie direct he. de ware gevolgen zie je pas over twintig jaar. dat is weer hetzelfde als daarnet: tis nie omdat je de eerste tien jaar niks hebt, dat je nooit iets zult hebben...

en oke, misschien hebben jullie gelijk en wordt dit soort dingen opgezet in de media. misschien was die documentaire (die btw niet amerikaans was) wel fake en waren er helemaal geen bewijzen. maar waarom zou de staat dan iets willen verbieden dat volstrekt onschadelijk is?
plus, er is een kans dat het onschadelijk is, maar er is ook een kans dat het wel degelijk schadelijk is. en ik zei het al: het is niet mijn leven. doe wat je niet laten kunt. ik neem liever geen risico. en misschien ben ik dan wel saai, but yeah, ik amuseer mij ook zonder xtc.
Oud 04-08-2002, 14:59
osmano
osmano is offline
Citaat:
rozijntje schreef:

bullshit? oke als je het zo ziet... tis jouw leven, niet het mijne.

ja dat jij nooit spasmen hebt gehad na een avondje fuiven is ook weer niet zo raar, hoe lang doe je het al? je denkt toch niet dat elke gebruiker dat direct heeft? die jongen in de documentaire deed het al negen jaar of zo. ik zou ook kunnen zeggen:
"lever aangetast door alcohol?? hahaha wat een bullshit! ik heb al zo vaak een pintje gedronken, en mijn lever is toch niet aangetast". denk na voor je replyt.

en als ik zeg: sterven door xtc of gehandicapt, bedoel ik natuurlijk nie direct he. de ware gevolgen zie je pas over twintig jaar. dat is weer hetzelfde als daarnet: tis nie omdat je de eerste tien jaar niks hebt, dat je nooit iets zult hebben...

en oke, misschien hebben jullie gelijk en wordt dit soort dingen opgezet in de media. misschien was die documentaire (die btw niet amerikaans was) wel fake en waren er helemaal geen bewijzen. maar waarom zou de staat dan iets willen verbieden dat volstrekt onschadelijk is?
plus, er is een kans dat het onschadelijk is, maar er is ook een kans dat het wel degelijk schadelijk is. en ik zei het al: het is niet mijn leven. doe wat je niet laten kunt. ik neem liever geen risico. en misschien ben ik dan wel saai, but yeah, ik amuseer mij ook zonder xtc.
je hoeft me nieks te leren jong
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 23:49
Rhinus
Rhinus is offline
Bedoel je niet: "Je kan me niks leren jong"?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten