Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 20:51
Snow White
Snow White is offline
Ik blijf bij mijn mening, en bij die van Mark Almighty.

Kan er verder niet zoveel van zeggen. Behalve dat ik het nog steeds ziekelijk blijf vinden wanneer een jongetje zijn piemel aan een ander laat zien. Zoiets vind ik gewoon altijd verkeerd en wanneer mijn zoon ooit zoiets zou doen, krijgt hij absoluut straf.

Niks gemaar, niks geblaat dat het bij de ontwikkeling hoort. Het hoort niet. Het is prive, zoiets hoort op die leeftijd alleen zijn mama te zien in de badkamer.

Maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Oud 11-05-2005, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 10-05-2005 @ 21:51 :
Zoiets vind ik gewoon altijd verkeerd en wanneer mijn zoon ooit zoiets zou doen, krijgt hij absoluut straf.
Je kunt het geblaat vinden, maar het hoort wel echt bij de ontwikkeling (en dat is niet mijn mening, dat is bewezen in onderzoek en er zijn ook genoeg theorieën over geschreven ed). Ervoor straffen is een kind straffen voor iets waarvan hij/zij nog niet weet dat het fout is en voor iets wat hij of zij idd niet met een foute reden doet, dat zou hetzelfde zijn als een kind straffen omdat het gewoon speelt (ik snap dat dat anders is, spelen is iets dat maatschappelijk geaccepteerd is en je piemel in het openbaar laten zien niet, maar om aan te geven dat het net zo bij de ontwikkeling hoort als spelen). Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een kind verteld dat dat niet hoort en dat dat idd privé is ed, want dat moet het wel leren, maar hem ervoor straffen vind ik niet eerlijk tov het kind.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 15:04
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 07:34 :
Je kunt het geblaat vinden, maar het hoort wel echt bij de ontwikkeling (en dat is niet mijn mening, dat is bewezen in onderzoek en er zijn ook genoeg theorieën over geschreven ed). Ervoor straffen is een kind straffen voor iets waarvan hij/zij nog niet weet dat het fout is en voor iets wat hij of zij idd niet met een foute reden doet, dat zou hetzelfde zijn als een kind straffen omdat het gewoon speelt (ik snap dat dat anders is, spelen is iets dat maatschappelijk geaccepteerd is en je piemel in het openbaar laten zien niet, maar om aan te geven dat het net zo bij de ontwikkeling hoort als spelen). Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een kind verteld dat dat niet hoort en dat dat idd privé is ed, want dat moet het wel leren, maar hem ervoor straffen vind ik niet eerlijk tov het kind.
Wie weet dat straffen wat te streng zal zijn, maar in ieder geval duidelijk maken dat dit niet kan. Vind ik bij normen en waarden horen.
Oud 11-05-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 11-05-2005 @ 16:04 :
Wie weet dat straffen wat te streng zal zijn, maar in ieder geval duidelijk maken dat dit niet kan. Vind ik bij normen en waarden horen.
Ik ben het er ook mee eens dat je duidelijk moet maken dat het niet kan, maar ik ben het er niet mee eens om dat door middel van straffen te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 11-05-2005 @ 16:04 :
Die normen en waarden zijn ook niet zo natuurlijk. De functie van kleding is immers om warm te blijven, niet omdat je je moet schamen voor wat eronder zit.

Dankzij het Christendom is men dat vergeten.

Om dat te illustreren: nipplegate van onze grote vriendin Janet; je mag nog zo geil dansen, en nog zoveel implicaties maken naar De Daad, maar o wee als er een tepel of een schaamhaar te zien is

Dan vraag ik me af, als je toch je lichaam gebruikt om je platen te verkopen ipv talent, zoals Christina en Britney, waarom dan niet rationeel wezen en in je nakie gaan dansen?

Maargoed, das een andere discussie natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:

Niks gemaar, niks geblaat dat het bij de ontwikkeling hoort. Het hoort niet. Het is prive, zoiets hoort op die leeftijd alleen zijn mama te zien in de badkamer.

Ik bedenk me ineens dat bij een (huis)cultuur waarin ouders het normaal vinden om met hun geslachtsdelen bungelend naakt voor hun kinderen rond te lopen (bijv voor of na de douche) er een normvervaging bij hun kinderen optreedt, waarbij ze hun ouders imiteren.

Gelukkig heb ik niet zo'n ziekelijke opvoeding gehad.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 22:29 :
Ik bedenk me ineens dat bij een (huis)cultuur waarin ouders het normaal vinden om met hun geslachtsdelen bungelend naakt voor hun kinderen rond te lopen (bijv voor of na de douche) er een normvervaging bij hun kinderen optreedt, waarbij ze hun ouders imiteren. [afbeelding]

Gelukkig heb ik niet zo'n ziekelijke opvoeding gehad.[afbeelding]
Meisjes van vier in elkaar rammen omdat ze toevallig met de beentjes wijd zitten tijdens het spelen is inderdaad veel beter.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:46
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-05-2005 @ 22:32 :
Meisjes van vier in elkaar rammen omdat ze toevallig met de beentjes wijd zitten tijdens het spelen is inderdaad veel beter.
Van wie zouden ze dat geleerd hebben, om hun beentjes uit elkaar te houden?

Ik heb me laten vertellen dat zoiets, het naakt rondlopen van ouders in het bijzijn van hun kinderen bij veel mensen een normaal verschijnsel is. Dat het bij jou niet het geval was, oke. Maar ik vind het al prijzenswaardig dat deze gewoonte iemand niet bezint. Zo'n kritisch tegengeluid, weliswaar op subtiele wijze verwoord, mag zeker gehoord worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 22:29 :
Ik bedenk me ineens dat bij een (huis)cultuur waarin ouders het normaal vinden om met hun geslachtsdelen bungelend naakt voor hun kinderen rond te lopen (bijv voor of na de douche) er een normvervaging bij hun kinderen optreedt, waarbij ze hun ouders imiteren. [afbeelding]
Dat is ergens op gebaseerd of is dat een mening van jou zelf of van de persoon waar je je het door hebt laten vertellen?

Daarnaast geloof ik niet dat het gedrag van een kind van bv. 2/4 enkel daar door beïnvloed wordt en andere kinderen daar niet mee bezig zijn. Zoals al gezegd is: het is een deel van de ontwikkeling. (En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen ed.)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-05-2005 @ 07:50 :
Dat is ergens op gebaseerd of is dat een mening van jou zelf of van de persoon waar je je het door hebt laten vertellen?

Bron: forumscholieren

Een paar jaar geleden gelezen in een topic op Liefde en Relatie. Ik was onthutst van de tientallen reacties (en geen enkele waarbij het niet zo was!), waarbij werd aangegeven dat de vader en moeder voor, na en tijdens de douche gewoon naakt rondliepen in het bijzijn van de tieners. Dat vind ik normloos en zwaar sick.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 13:36 :

Een paar jaar geleden gelezen in een topic op Liefde en Relatie. Ik was onthutst van de tientallen reacties (en geen enkele waarbij het niet zo was!), waarbij werd aangegeven dat de vader en moeder voor, na en tijdens de douche gewoon naakt rondliepen in het bijzijn van de tieners. Dat vind ik normloos en zwaar sick.
Het ging mij er om of de uitspraak "dat er een normvervaging bij hun kinderen optreedt, waarbij ze hun ouders imiteren" ergens op gebaseerd was.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:03
Snow White
Snow White is offline
Laat me wel duidelijk stellen ;
Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat kleine kinderen van een jaar of 4 gewoon in hun blootje aan het strand wandelen. Ze zijn gewoon onschuldig en hebben geen besef van enig seksueel 'statement' hierin. Dat moet gewoon lekker kunnen, maar met de huidige maatschappij is het misschien niet verstandig. Ik vind het gewoon een ander verhaal wanneer een kind gaat provoceren hiermee, met z'n geslachtsdeel. Misschien onschuldig gedrag, maar ik wil het gewoon niet hebben. Wanneer een ander kind dit bij mijn zoon of dochter zou doen, zou ik naar de ouders gaan en wel vertellen dat ik toch liever heb dat dit niet gebeurd.

Nudisten/naturisten zijn er natuurlijk ook en dat moeten ze zelf weten. Mijn moeder is ook naturist op vakantie en daar valt ze verder niemand mee lastig. Ook kleine kinderen lopen daar, maar ook 60+. Als ik het maar niet hoef te zien.
Misschien ben ik preuts, maar zelf vind ik dat wel mee vallen.

Naakt zijn doe je in het openbaar niet. Ik liep vroeger wel gewoon in mijn blootje op het strand en daar had ik overigens geen problemen mee en ik heb er ook niks aan overgehouden. Maar in mijn jeugd en in geen van mijn leeftijdsgenootjes van toen vonden zulke 'praktijken' plaats als bij Yab Yum of anderen hier. Ik blijf het dan ook niet normaal vinden.
Oud 12-05-2005, 21:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Nou nou nou, he he he toch, overdrijven is ook een kunst, he...

Je hebt als kind honderden keren met je pa en ma in bad gezeten, toch? Ook niet met je kleren aan, neem ik aan. En nu ben je een tiener. Je vader en moeder hebben nog steeds hetzelfde zaakje als toen, hoor. Ik zie echt het probleem niet. Ik heb alleen liever niet dat ik het zie. Zo aantrekkelijk ziet het er nou ook weer niet uit. Ik let dan ook altijd op wanneer ik ze uit de badkamer hoor komen na het douchen, dan weet ikd at ik even van de gang moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:18
juno
juno is offline
Mirage2000

Waarom associeer jij naakt met seks?

Die twee dingen hebben toch niet noodzakelijkerwijs iets met elkaar te maken? Of dat wel zo is hangt af van de setting. Je vader en moeder samen alleen naakt in hun slaapkamer, ja, dat kan wel eens tot seks leiden. En jij en je vriendin samen bloot in jouw bed, dat betekent ook maar een ding.

Maar iemand die na het douchen bloot uit de badkamer stapt en naar de klerenkast toewandelt, dat heeft niks met seks te maken, en dan kan ik het echt niet vies vinden van ouders als de kinderen, hun eigen vlees en bloed notabene, hen toevallig zien.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-05-2005 @ 22:28 :
Nou nou nou, he he he toch, overdrijven is ook een kunst, he...

Je hebt als kind honderden keren met je pa en ma in bad gezeten, toch?
Nou, nee. Natuurlijk is het normaal dat een moeder of vader het kleine kindje gaat wassen. Maar daarbij hoef je als ouder toch niet meteen zelf naakt in het bad waarin je kind op dat moment zich bevindt te storten?

Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-05-2005 @ 22:28 :
Ik let dan ook altijd op wanneer ik ze uit de badkamer hoor komen na het douchen, dan weet ikd at ik even van de gang moet blijven.
Waarom trekken ze dan niet meteen hun kleren in de badkamer aan?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:46
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2005 @ 13:18 :
Mirage2000

Waarom associeer jij naakt met seks?
Dat doe ik niet.

Citaat:
Maar iemand die na het douchen bloot uit de badkamer stapt en naar de klerenkast toewandelt, dat heeft niks met seks te maken,
Inderdaad, dat heeft te maken met de moraal, die die persoon erop nahoudt.

Citaat:
en dan kan ik het echt niet vies vinden van ouders als de kinderen, hun eigen vlees en bloed notabene, hen toevallig zien.
Toeval? Dit is eerder systematiek, als ik de verhalen lees.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 22:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 14-05-2005 @ 21:41 :
Nou, nee. Natuurlijk is het normaal dat een moeder of vader het kleine kindje gaat wassen. Maar daarbij hoef je als ouder toch niet meteen zelf naakt in het bad waarin je kind op dat moment zich bevindt te storten? [afbeelding]
Het hoeft niet, maar het kán wel. Ik zie daar niets verkeerds aan hoor.

Citaat:
Waarom trekken ze dan niet meteen hun kleren in de badkamer aan?
Dat doe ik ook nooit. Net in de douche gestaan, superheet. Kome ruit, droog me af. Er hangt nog een hele damp in die badkamer, tegels beslagen. Benauwd. Dan ga ik liever even naar m'n kamer om me daar aan te kleden. kan ik er ook even bij gaan zitten. Ik zie me mezelf niet aankleden, zittend op de badrand. Ik sla even een handdoekje om en waggel naar buiten. Nou, 'n ouders gaan dan (half)naakt. M'n zusje vind dat geen probleem. Ik blijf even van de gang. No problem.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 23:03
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Droyd schreef op 08-05-2005 @ 23:58 :
Ik kan me voorstellen dat bv een 7-jarige een 3-jarige gaat misbruiken en dat deze laatste nadien tot het besef komt. Natuurlijk moet je ingrijpen.

Kinderen die in welke omstandigheden dan ook, samen experimenteren, daar zie ik niet echt het kwaad van in maar indien mogelijk moet toch op een normale manier worden ingegrepen, net zoals wanneer ze aan hun eigen 'plasser' (stom woord) zitten. Zoiets laat je echt niet zomaar gebeuren en probeer je zo snel mogelijk af te leren met de gepaste middelen.

Stel dat je in dit laaste geval niet gaat ingrijpen, of zelfs stimuleert, dan zal dit later zeker problemen met zich meebrengen. (Bv een 15-jarig die niet weet dat het fout is in het openbaar constant met je hand in je broek te zitten...natuurlijk is het allemaal niet zo extreem zoals het was in de kindertijd maar het toch tot absurde sitaties leiden, daar ben ik van overtuigd)
Tsjonge wat een ouderwetse idioterie zeg. Je kunt ze toch ook leren dat ze best aan hun piemeltje mogen zitten, alleen wel als ze alleen zijn ofzo.
Oud 14-05-2005, 23:05
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 00:04 :
Oh, van mij mogen ze best aan hun eigen 'plasser' zitten, maar niet en plein publique, zoals Yab-Yum schreef.
Heb ik dat gezegd? Ik heb alleen een voorbeeld genoemd, en ik heb niet gezegd of zelfs maar geinsinueerd dat ik het normaal vind als een juf dat kind laat aanrommelen, ze durfde er gewoonweg niks mee, da's alles.
Oud 14-05-2005, 23:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 09-05-2005 @ 11:56 :
Nee, dat is natuurlijk overdreven. Maar iets maar 'verzwijgen' omdat je denkt dat het zo het minste kwaad kan is natuurlijk ook niet goed.
Je weet echt niet wat zo'n kind daar aan over kan houden. Ik weet niet hoe oud dat (buur)meisje is waar je het over had, en wat er precies gebeurd was toen, maar dat kan op zich ook nog wel verschil maken.
Maar ik weet wel dat kinderen er wél een trauma aan over kunnen houden. En dat moet je niet zo maar laten gebeuren.
Noem eens voorbeelden. Ik ben wel benieuwd dan. Of gaat het hier weer over dwang.
Oud 14-05-2005, 23:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 17:31 :
Als Pietje van acht zijn vingertjes steekt in het kutje van Elsje van zes, en Elsje wil dat niet, maar Pietje blijft het toch doen, dan is dat sexueel misbruik in mijn ogen.
Ja, zoiets ja. Maar als Elsje dat wel wil, wat dan?
Oud 14-05-2005, 23:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ik blijf bij mijn mening, en bij die van Mark Almighty.

Kan er verder niet zoveel van zeggen. Behalve dat ik het nog steeds ziekelijk blijf vinden wanneer een jongetje zijn piemel aan een ander laat zien. Zoiets vind ik gewoon altijd verkeerd en wanneer mijn zoon ooit zoiets zou doen, krijgt hij absoluut straf.

Maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Ik kan het me bijna niet voorstellen, serieus. Hoe kun je zoiets nu ziekelijk vinden? Ik begrijp dat werkelijk waar niet.
Oud 14-05-2005, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 00:05 :
Heb ik dat gezegd? Ik heb alleen een voorbeeld genoemd, en ik heb niet gezegd of zelfs maar geinsinueerd dat ik het normaal vind als een juf dat kind laat aanrommelen, ze durfde er gewoonweg niks mee, da's alles.
Heb ik gezegd dat jij het normaal vond? Ik heb alleen gezegd dat ik het afkeur dat die juf niet ingreep.

Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 00:11 :
Ja, zoiets ja. Maar als Elsje dat wel wil, wat dan?
Dan nog niet. Kom op, dat kunnen ze nog plenty doen als ze 10 jaar ouder zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 23:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:

Ik zal het ze doorgeven. Wat zullen ze onder de indruk zijn.
Oud 15-05-2005, 00:40
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 00:47 :
Ik zal het ze doorgeven. Wat zullen ze onder de indruk zijn.
De verwrongen geest van Sigmund Freud zou trots op je geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 08:36
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 15-05-2005 @ 09:07 :
Voorbeelden van wat?
Van kinderen die een trauma hebben overgehouden aan seksuele spelletjes van vroeger.
Oud 15-05-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 00:10 :
Noem eens voorbeelden. Ik ben wel benieuwd dan. Of gaat het hier weer over dwang.
Euh...het ging toch ook over dwang? (Ik weet niet of het bij Thoughtful daar ook over ging, maar mbt het werkelijk onderwerp van dit topic en als ik haar posts lees, dan lijkt die kans me vrij groot.)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 08:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2005 @ 09:39 :
Euh...het ging toch ook over dwang? (Ik weet niet of het bij Thoughtful daar ook over ging, maar mbt het werkelijk onderwerp van dit topic en als ik haar posts lees, dan lijkt die kans me vrij groot.)
Mja, ik was in discussie geraakt met een aantal over het feit of seksuele spelletjes met wederzijdse instemming verkeerd waren.
Oud 15-05-2005, 14:48
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 15-05-2005 @ 10:11 :
Ik had het over dwang, inderdaad.

En naar mijn mening kan er op die leeftijd van "wederzijdse instemming" nauwelijks sprake zijn. Waarschijnlijk wil één van de twee eens wat meer uitproberen, en die ander moet er dan aan meedoen, maar ik geloof echt niet dat dat écht vrijwillig gebeurt.

Die spelletjes kunnen toch nooit onschuldig zijn? Ze zijn er gewoonweg te jong voor. Zouden ze niet vanalles op tv hebben gezien (of zo), dan zouden ze er niet eens aan denken.

En voorbeelden van kinderen met een trauma zijn er zat?
Ok. Het klopt dat het niet altijd geheel vrijwillig gaat van beide kanten, maar van echte dwang is ook geen sprake. Het is meer zo dat de een op een idee komt en de ander doet er naargelang zijn interesse wel of niet aan mee, soms zeurt de een nog even door, maar dat is het dan ook, net als met andere spelletjes, de barbie's b.v dat gaat ook zo: Zullen we met de barbie's spelen? Nee geen zin. Dan gaan we daarna voetballen. Ok.
Soms is het meer gelijkwaardig, in die zin dat ze er allebei even enthousiast over zijn, maar dat is meer als ze al eens wat samen hebben gerommeld.
Ze zijn net zo onschuldig als het na-apen van vader en moeder door met poppen te spelen of zogenaamd af te wassen met een plastic afwassetje. Het gaat vanzelf weer over als de nieuwsgierigheid bekoeld is. De meesten vinden 1 keer het andere geslacht zien genoeg geweest, anderen gaan veel verder door en steken er samen vingers in of gaan bloot op elkaar liggen, of wat ook.
Ook nog het feit dat het vaak stiekem gebeurd, en eigenlijk niet mag van de ouders, maakt het extra spannend.
Wat betreft die tv: dat valt wel mee. Sommigen gaan idd zogenaamd 'tongen' net als op tv, naar aanleiding van iets wat ze zien/gezien hebben, anderen horen het een en ander op school, maar hoe dan ook raken ze ook zonder tv in aanraking met hun eigen geslachtsdelen en zijn ze benieuwd naar die van de ander.

Voorbeelden van kinderen met een trauma? Ik ken er geen hoor, van kindertjes die met een zekere instemming van 2 (of meer ) kanten seksuele spelletjes deden. Ik heb zelf andere kinderen aangemoedigd en anderen mij, soms had ik er ook geen zin in, maar ik heb er niks aan overgehouden. Het waren zelfs allemaal positieve ervaringen voor mij. Het is wel belangrijk dat een kind leert dat hij/zij niet aan moet houden als een ander niet wilt, want die grenzen kennen ze nog niet goed. Overigens willen de meesten wel, maar mag het niet van de ouders, en is die rem groot zat om het niet te doen. Als er al kinderen zijn die er trauma's aan overhouden dan is het omdat ze later belachelijk gestraft zijn toen ze er mee bezig waren, als criminelen werden behandeld, het ze is aangepraat of ze is gezegd dat zoiets niet hoort en verdorven is enz. Dat is het trauma. Het spel op zich niet.
En uiteraard kan er een trauma of een nare herinnering optreden als het kind gedwongen is door de ander, maar dat lijkt me vanzelfsprekend + mijn pleidooi gaat over kinderen die er samen voor 'kiezen'.
Oud 15-05-2005, 15:04
Verwijderd
@Yab-Yum: Hoe kan jij zo vanaf een forum over alle situaties beoordelen dat het er geen sprake is van "echte dwang"? Het gaat echt niet altijd zoals jij omschrijft, het gebeurd vaak genoeg dat nr. 1 zijn zin doordraaft, terwijl nr. 2 aangeeft dat helemaal niet te willen. Of dat nr. 1 nr. 2 gewoon dwingt tot iets waar nr. 2 totaal geen zin in heeft. Ook bij kinderen kunnen machtsspelletjes gespeeld worden.
Seksueel getinte spelletjes zijn niet "net zo onschuldig als het na-apen van vader en moeder door met poppen te spelen of zogenaamd af te wassen met een plastic afwassetje". Bij seksueel getinte spelletjes bestaat een veel grotere kans dat een kind hier 'iets aan overhoudt'. Als een ander kind niet met de poppen wil spelen, maar daartoe verplicht wordt door een ander kind (en ja, dat gebeurd), dan is dat vervelend en dan hoort dat niet, maar dat heeft over het algemeen geen verdere grote gevolgen. Bij een seksueel getint spelletje kunnen die gevolgen wel heel groot zijn.
Ik denk dat de meeste 'kindertrauma's' ook niet openlijk naar buiten worden gebracht. Ook wel logisch, lijkt me, dat is over het algemeen niet iets waar mensen mee te koop lopen. Dat jij er niets aan over hebt gehouden, betekend niet automatisch dat dat ook voor anderen geldt. Op basis van je eigen ervaringen conclusies trekken voor iedereen lijkt me niet echt betrouwbaar.
Jouw pleidooi kan gaan over kinderen die er samen voor kiezen, de topic gaat daar in eerste instantie niet over en de reacties van degene waar je met je pleidooi op reageerde ook niet. Jullie hebben het dus over twee redelijk verschillende dingen. Ik vraag me daarom eerlijk gezegd een beetje af wat het nut van je pleidooi is...?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Najah goed ik heb m'n punt nu wel gemaakt, ik heb het dus niet over dwang, maar dat heb ik al uitgebreid uitgelegd.
Oud 16-05-2005, 00:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2005 @ 16:04 :
@Yab-Yum: Hoe kan jij zo vanaf een forum over alle situaties beoordelen dat het er geen sprake is van "echte dwang"? Het gaat echt niet altijd zoals jij omschrijft, het gebeurd vaak genoeg dat nr. 1 zijn zin doordraaft, terwijl nr. 2 aangeeft dat helemaal niet te willen. Of dat nr. 1 nr. 2 gewoon dwingt tot iets waar nr. 2 totaal geen zin in heeft. Ook bij kinderen kunnen machtsspelletjes gespeeld worden.
Seksueel getinte spelletjes zijn niet "net zo onschuldig als het na-apen van vader en moeder door met poppen te spelen of zogenaamd af te wassen met een plastic afwassetje". Bij seksueel getinte spelletjes bestaat een veel grotere kans dat een kind hier 'iets aan overhoudt'.
Dank je! Dit probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken.

Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 15:48 :
anderen gaan veel verder door en steken er samen vingers in of gaan bloot op elkaar liggen, of wat ook.
Ook nog het feit dat het vaak stiekem gebeurd, en eigenlijk niet mag van de ouders, maakt het extra spannend.
Wat betreft die tv: dat valt wel mee. Sommigen gaan idd zogenaamd 'tongen' net als op tv, naar aanleiding van iets wat ze zien/gezien hebben, anderen horen het een en ander op school, maar hoe dan ook raken ze ook zonder tv in aanraking met hun eigen geslachtsdelen en zijn ze benieuwd naar die van de ander.
Ah, gatverdamme.

Wat heb jij voor rare, verwrongen jeugd gehad dat je dit soort dingen hebt meegemaakt/gezien/gehoord?

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 00:31.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 10:30 :
Dat je als kind benieuwd bent naar je eigen geslachtsdelen lijkt me niet meer dan logisch. Dat we nu eenmaal in een mediacultuur leven, waar kinderen dingen van imiteren vind ik ook niet raar. Niet dat ik het zo goed vind, maar daar gaat het niet om.
Het imiteren van dingen van elkaar heeft in principe niets te maken met het leven in een mediacultuur (behalve dat ze daar natuurlijk ook dingen van kunnen imiteren). Bepaalde dingen die Yab-Yum aangeeft 'normaal' te vinden, vind ik ook niet echt normaal en volgens mij maken die dingen ook niet echt deel uit van de 'standaard' nieuwsgierigheid van geslachtsdelen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 10:30 :
Waarom noem jij zo snel iets raar en verwrongen als je het zelf niet kent?
Hoe wou jij het anders noemen als twee kleuters bloot op elkaar gaan liggen? Ik weet niet, maar kleuters komen niet uit zichzelf op dit soort ideeën. Iemand moet het ze bijgebracht heben. Maar wie dan? Dit lijkt me een zorgelijke ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 14:55 :
Ik zei ook niet dat ik het góed vond, maar dat was wel een extreem voorbeeld, wat ze noemde.
En ik verbaasde me erover dat jij het meteen een rare en verwrongen jeugd noemde. Het is soms so generaliserend en slechts vanuit jouw wereldje bekeken wat je zegt, niet alleen hier, daarom viel het me op. Heb ik het idee hoor. Ga er gerust tegenin.
Als ik zo eens alles optel uit de posts van Yab-Yum, over haar jeugd, kom ik inderdaad tot de conclusie dat ik vind dat dat een rare (en verwrongen) jeugd moet zijn geweest. Maar goed, iemand anders kan daar natuurlijk heel anders tegenaan kijken. Een ander kan het compleet normaal vinden dat kleuters naakt op elkaar gaan liggen. En ik vind zo'n persoon dan weer raar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 15:02 :
Zolang je zo'n conclusie maar niet uit één enkele post trekt, vind ik het prima. Als je maar verder kijkt dan je eigen wereld.

En natuurlijk is het niet normaal dat kleuters naakt op elkaar gaan liggen. Vind ik. Al vind Yab Yum van wel.
Niet op basis van één post dus. En hier geeft Yab-Yum ook aan dat het door haar omgeving ook niet als normaal beschouwd werd. En óók dat ik gelijk had toen ik haar een rare, verwronge jeugd vond hebben:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1179017

Mijn bakkes viel open van verbazing.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:01
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 14:29 :
Hoe wou jij het anders noemen als twee kleuters bloot op elkaar gaan liggen? Ik weet niet, maar kleuters komen niet uit zichzelf op dit soort ideeën. Iemand moet het ze bijgebracht heben. Maar wie dan?
Nu weet je gelijk het antwoord al. Quote: mijn ouders vertelden me dat ik wel eens mijn kut mocht laten zien als ik dat graag wilde (want dat deed moeder ook vroeger en is normaal) maar verder mocht ik niet gaan. Nu trok ik me nergens wat van aan, dus ook hiervan niet, en ging veel verder dan dat.
Op mijn 2e/3e pakte ik schaamteloos de voet van vader of moederlief en begon ermee tegen mijn kruis te wrijven, dat vond ik blijkbaar lekker. [unquote]

Wat een perversiteit.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:02
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 15:29 :
Niet op basis van één post dus. En hier geeft Yab-Yum ook aan dat het door haar omgeving ook niet als normaal beschouwd werd. En óók dat ik gelijk had toen ik haar een rare, verwronge jeugd vond hebben:

En aan die normen en waarden moeten buitenlanders met een superieure moraal integreren?

Het lijkt wel een Belgisch incestdorp.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:07
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 14:29 :
Hoe wou jij het anders noemen als twee kleuters bloot op elkaar gaan liggen? Ik weet niet, maar kleuters komen niet uit zichzelf op dit soort ideeën. Iemand moet het ze bijgebracht heben. Maar wie dan? Dit lijkt me een zorgelijke ontwikkeling.
Ik was 8, geen kleuter meer.
Ik kwam zelf op het idee hoor, vast wel naar aanleiding van iets dat ik gezien of gehoord heb, maar niemand heeft mij ooit gezegd dat te doen ofzo.
Oud 16-05-2005, 15:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 15:00 :
Als ik zo eens alles optel uit de posts van Yab-Yum, over haar jeugd, kom ik inderdaad tot de conclusie dat ik vind dat dat een rare (en verwrongen) jeugd moet zijn geweest. Maar goed, iemand anders kan daar natuurlijk heel anders tegenaan kijken. Een ander kan het compleet normaal vinden dat kleuters naakt op elkaar gaan liggen. En ik vind zo'n persoon dan weer raar.
Ik heb idd een nare jeugd gehad, ik zou het niet naar en verwrongen noemen, maar zwaar en moeilijk. Echter heb ik niet het idee dat mijn seksuele uitstapjes van toen daar iets mee van doen hebben.
Oud 16-05-2005, 15:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 16-05-2005 @ 16:01 :
Nu weet je gelijk het antwoord al. Quote: mijn ouders vertelden me dat ik wel eens mijn kut mocht laten zien als ik dat graag wilde (want dat deed moeder ook vroeger en is normaal) maar verder mocht ik niet gaan. Nu trok ik me nergens wat van aan, dus ook hiervan niet, en ging veel verder dan dat.
Op mijn 2e/3e pakte ik schaamteloos de voet van vader of moederlief en begon ermee tegen mijn kruis te wrijven, dat vond ik blijkbaar lekker. [unquote]

Wat een perversiteit. [afbeelding]
Vraag jij je ouders maar eens wat je vroeger deed. Misschien zat jij wel in het peuterbadje je badeend tegen je geslachtsdeel aan het wrijven.
Dat is niet pervers, als je zo klein bent weet je niet eens wat dat is. Je voelt gewoon dat het lekker is en dan doe je dat dus, omdat je nu eenmaal op ontdekkingstocht gaat naar smaken, structuur, diepte, enz. Als je zo jong bent ken je nog geen schaamte, want dat heb je niet van je ouders geleerd. En is het dus heel normaal ja.
Oud 16-05-2005, 15:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 16-05-2005 @ 16:10 :
Het lijkt me niet goed, maar dit is geen dwang en ook geen misbruik, of zo. Al zal het er misschien in sommige gevallen wel aanleiding toe geven.

En Mark Almighty, je deed het wel overkomen alsof je het op één post baseerde.
Hij baseert het i.i.g wel op 1 onderwerpje. Wat ik in dat andere topic schreef (naar aanleiding van dit topic) is gewoon een beetje extra toelichting op wat ik hier al schreef.
Maar goed, MA zal nu wel op zoek gaan naar nog meer lasterende topics over mij. Zal wel weer ontaarden in ouderwetse ruzie of ik gek ben of niet. Pfff.
Oud 16-05-2005, 16:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 16-05-2005 @ 16:14 :
Hij baseert het i.i.g wel op 1 onderwerpje. Wat ik in dat andere topic schreef (naar aanleiding van dit topic) is gewoon een beetje extra toelichting op wat ik hier al schreef.
Maar goed, MA zal nu wel op zoek gaan naar nog meer lasterende topics over mij. Zal wel weer ontaarden in ouderwetse ruzie of ik gek ben of niet. Pfff.
Waarom denk je dat? Wat laat je denken dat ik 'op zoek ga'? Heb ik niks beters met m'n tijd te doen ofzo? Trouwens, jij bent degene die je topic op Seks als 'lasterend' aanmerkt, niet ik. Mind you, ik ben niet gaan noem -of onderwerpzoeken als je dat soms denkt. Ik lees regelmatig op Seks als de rest van het forum 'dood' is. Aangezien het op Psych over hetzelfde ging, link ik er hier naar. Zodat mensen een volledig beeld krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 16-05-2005 @ 16:12 :
Als je zo jong bent ken je nog geen schaamte, want dat heb je niet van je ouders geleerd.
Daar zat het probleem dus.

Ik heb zojuist het topic een beetje doorgelezen, waarbij zo nu en dan mijn mond van verbazing openviel. het beeld dat jouw vader zijn teen ter beschikking stelt, zodat jij aan je trekjes kan komen spookt de hele tijd door me hoofd.

ik bedoel, ik wordt algemeen als ruimdenkend beschouwd, maar dit gaat toch echt te ver. En vooral dat jij zoeits probeert te legitimeren *kots* doet mij walgen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 23:03
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-05-2005 @ 17:59 :
Daar zat het probleem dus.

Ik heb zojuist het topic een beetje doorgelezen, waarbij zo nu en dan mijn mond van verbazing openviel. het beeld dat jouw vader zijn teen ter beschikking stelt, zodat jij aan je trekjes kan komen spookt de hele tijd door me hoofd.

ik bedoel, ik wordt algemeen als ruimdenkend beschouwd, maar dit gaat toch echt te ver. En vooral dat jij zoeits probeert te legitimeren *kots* doet mij walgen.
Nou ze hebben me op tijd wel wat bijgebracht hoor, maar je moet ook weten dat ik me altijd afgezet heb tegen me schamen voor dingen die in mijn ogen normaal waren (daarom praat ik nu ook zo open over seks en ongesteld zijn en weet ik veel wat meer), en sowieso hun ouderlijk gezag niet aanvaardde.
Oud 16-05-2005, 23:12
confused
confused is offline
word steeds lijper hierzo
Oud 16-05-2005, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Layla12345 schreef op 17-05-2005 @ 00:12 :
word steeds lijper hierzo
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post17232085

Juist.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:11
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-05-2005 @ 00:16 :
Ik kan het me bijna niet voorstellen, serieus. Hoe kun je zoiets nu ziekelijk vinden? Ik begrijp dat werkelijk waar niet.
Je hoort mij niet zeggen dat het ziekelijk is.
Oud 17-05-2005, 16:15
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2005 @ 16:04 :
Seksueel getinte spelletjes zijn niet "net zo onschuldig als het na-apen van vader en moeder door met poppen te spelen of zogenaamd af te wassen met een plastic afwassetje". Bij seksueel getinte spelletjes bestaat een veel grotere kans dat een kind hier 'iets aan overhoudt'. Als een ander kind niet met de poppen wil spelen, maar daartoe verplicht wordt door een ander kind (en ja, dat gebeurd), dan is dat vervelend en dan hoort dat niet, maar dat heeft over het algemeen geen verdere grote gevolgen. Bij een seksueel getint spelletje kunnen die gevolgen wel heel groot zijn.
Ik denk dat de meeste 'kindertrauma's' ook niet openlijk naar buiten worden gebracht. Ook wel logisch, lijkt me, dat is over het algemeen niet iets waar mensen mee te koop lopen. Dat jij er niets aan over hebt gehouden, betekend niet automatisch dat dat ook voor anderen geldt. Op basis van je eigen ervaringen conclusies trekken voor iedereen lijkt me niet echt betrouwbaar.
Jouw pleidooi kan gaan over kinderen die er samen voor kiezen, de topic gaat daar in eerste instantie niet over en de reacties van degene waar je met je pleidooi op reageerde ook niet. Jullie hebben het dus over twee redelijk verschillende dingen. Ik vraag me daarom eerlijk gezegd een beetje af wat het nut van je pleidooi is...?
Ik ben het totaal maar dan ook totaal met je eens.
Oud 17-05-2005, 16:18
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 15:29 :

my god. 3 t/m9 en dan al orgies hebben met jan en alleman. de wens hebben de teen van je broertje in je vagina te hebben. na deze post denk ik alleen maar; yab-yum , get some help.
Ik vind dit echt verre van normaal. Ik ken niemand maar dan ook niemand die dit heeft meegemaakt en ook heb ik er nog nooit van gehoord dat zulke dingen voorkwamen in het leven van zo'n jong kind.

my god zeg
Reageren

Regels voor berichten