Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 14:34
Karin_M
Karin_M is offline
Help! weet iemand wat er aan de hand is als je slierten en vekken ziet zweven voor je ogen? Ik zie t vooral als ik naar d elicht ofeen wi papier kijk. Ik vind het zwaar irritant! Het lijkt net of er dingen binnenin mn oog zweven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:35
Verwijderd
ja, dat heb ik ook, tenminste als je een soort streperige slierten en vlekken bedoeld die heen en weer zweven en er zwartig uitzien.

Ik heb er last van als ik te lang naar spierwit papier kijk of als ik met bijvoorbeeld het repeteren in een lamp kijk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:35
Retteketet
Retteketet is offline
Ben je misschien heel moe? of heel druk? ik heb wel eens blinde vlekken voor mijn linkeroog als ik dood en doodmoe ben. anders weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:41
Verwijderd
ik heb hetzelfde denk ik, van die doorzichtige vliesachtige rondjes. bij mij zijn het 2 rondjes in elk geval. die zie ik bijvoorbeeld ook wel eens als ik achter de computer zit of weet ik wanneer. best irritant
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:47
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Yeps, heb dat ook. Is vitritis, kunnen ze niets aan doen. Zijn eigenlijk kleine stukjes vuil in het diepste van je oogbol. Als het verslechterd best eens naar de oogarts gaan.
Oud 04-05-2005, 14:53
Karin_M
Karin_M is offline
He bah wat eng! Zweeft dat in het glasvocht ofzo???
Ik ga hier echt niet mn hele leven mee lopen. Kunnen ze dat glasvocht niet eruit halen en vervangenmet wat anders???
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:15
*nerwen elensar
Je zou er beter aan gewoon worden, er zijn veel mensen die dat hebben. Ze kunnen het opereren maar alleen in zéér ernstige gevallen (en dan nog) maar die operatie is zeer risicovol.
Ik had in het begin toen ik het kreeg er altijd last van, nu enkel als ik moe ben of als ik naar papier kijk enzo
Oud 04-05-2005, 15:24
Verwijderd
Dat is toch heel normaal?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:09
*nerwen elensar
Citaat:
wann schreef op 04-05-2005 @ 16:52 :
Dat zijn toch mouches volantes, van die dingekes uit het glasachtig lichaam...?
Zou kunnen...De oogarts zei tegen me dat het vuildeeltjes zijn, maar ik weet niet meer waar ze vandaan komen. (Is al twee jaar geleden dat ik daarvoor bij hem gegaan ben, moet normaal gezien om de 6 maanden op controle ervoor ) Het lijkt wel alsof er een vliegje steeds je zicht belemmert.
Oud 04-05-2005, 18:55
souriceau
souriceau is offline
Ja dat heb ik ook. Ik ben er ooit eens voor naar de oogarts geweest en die wist niet wat het was , toen bij de dokter geweest en die zei dat het pigmentvlekjes of zoiets waren. En dat het ook normaal was en niet ernstig ofzo.

Het is soms best irritant ja, ik heb het vooral wanneer het buiten heel licht is en inderdaad ook als ik op wit papier kijk. Ze bewegen dan ook mee met mijn ogen als ik naar links en rechts kijk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-05-2005 @ 16:24 :
Dat is toch heel normaal?
Dacht ik ook

Zolang je het niet gaat zien als je normale dingen doet, dan zal het wel niet zo erg zijn?!
Oud 04-05-2005, 19:16
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik kijk er niet van op hoor
soms zie ik ook van die super wazige figuren voorbij zweven...
en dat komt niet door drugs ofzo
Oud 04-05-2005, 21:45
*nerwen elensar
Citaat:
Qamra schreef op 04-05-2005 @ 20:12 :

Zolang je het niet gaat zien als je normale dingen doet, dan zal het wel niet zo erg zijn?!
Neen, dan is het niet erg
Oud 04-05-2005, 21:52
Fieneke
Fieneke is offline
k zie zoiets voordat ik migraine krijg maar ok
Oud 05-05-2005, 00:51
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
wann schreef op 04-05-2005 @ 16:52 :
Dat zijn toch mouches volantes, van die dingekes uit het glasachtig lichaam...?
Zijn idd "Mouches Volantes".
Maar is idd heel normaal. En hoef je dus echt niet voor naar een oogarts.

Als het goed is zie je ze ook niet altijd. Soms zie je ze, bij bepaalde omstandigheden.. lichtval e.d.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 00:54.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 20:01
Zapsie
Zapsie is offline
Ik heb dat ook , dacht altijd dat het "normaal" was.....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 20:43
JanDeVries
JanDeVries is offline
Misschien moet je je ogen eens wassen
Oud 09-05-2005, 21:08
black pear!
black pear! is offline
Als je der hoofdpijn bij krijgt is het misschien migrane
Oud 10-05-2005, 10:12
Karin_M
Karin_M is offline
Citaat:
black pear! schreef op 09-05-2005 @ 22:08 :
Als je der hoofdpijn bij krijgt is het misschien migrane
Nee, het is duidelijk iets wat in mn ogen zit
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 10:46
black pear!
black pear! is offline
Ben je de laaste tijd nog gebeten (of hoe dat heet) door een inscect ?
Oud 10-05-2005, 11:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dat heb ik ook! Altijd als ik mensen probeer uit te leggen wat voor dingetjes ik voorbij zie zweven denken ze dat ik ze voor de gek hou of gek ben.

Ik zie ze altijd langsdrijven als ik naar iets kijk dat maar een beetje licht of effen is, zoals papier, een beeldscherm, de tafel, de blauwe lucht...

Ik zie vooral sliertjes die bestaan uit allemaal kleine belletjes van een beetje licht en donker. Maar dat is dus tamelijk normaal?
Ik zal die site over Mouches Volantes eens gaan lezen...
Oud 10-05-2005, 21:15
TiM
TiM is offline
heb ik nonstop
verergerd zodra ik een migraine aanval krijg
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:45
Dizz
Dizz is offline
Bleh, heb ik ook. Of in ieder geval gehad, het valt me niet meer op of ik heb er minder last van Ik had het ook bij het staren naar en wit vel of zo, maar ik zag die dingen heel duidelijk als ik door ene microscoop keek of een verrekijker.
En nee dat waren geen dingen die onder de microscoop lagen ^^ Raar spul, doorzichtige "slierten" met een zwart randje of iets dergelijks. Ik kan alleen neit zeggen dat ik er echt last van heb of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 11:24
anjali
anjali is offline
Citaat:
Karin_M schreef op 04-05-2005 @ 15:34 :
Help! weet iemand wat er aan de hand is als je slierten en vekken ziet zweven voor je ogen? Ik zie t vooral als ik naar d elicht ofeen wi papier kijk. Ik vind het zwaar irritant! Het lijkt net of er dingen binnenin mn oog zweven.
Hoi Karin,

In de eerste plaats maak je maar geen zorgen. Ik denk dat jij het volgende ziet:

Een soort water/plastickleur achtige slierten. En soms zie je allerlei vlekken vooral als de zon schijnt. Je ziet het waarschijnlijk niet als het avond is en je je kamerlicht aan hebt of wanneer je naar de tv kijkt dan zie je het soms niet. Maar je ziethet vooral en heel duidelijk overdag wanneer je uithet raam kijkt of naar de wolken staart. Als dit klopt, dan heb je klotsend traanvocht. Ik heb het nu al drie jaar en het gaat waarschijnlijk nooit meer weg. Dat is trouwens niet erg dat het niet meer weggaat, want het went vanzelf. Heb je trouwens eenbril met -glazen? Want vooral mensen die bijziend zijn hebben het.

O ja er is geen operatie of behandeling voor. Je moet er gewoon aan wennen.

Maar het is NIETS ernstig! Dus geen zorgen.

Doei Anjali.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 12:53
Dizz
Dizz is offline
Ik heb het idee dat mensen die hier een vraag stellen er alleen maar meer van in de war raken Hoeveel verschillende antwoorden en oorzaken zijn er nu al langsgekomen?

Vuil in je oogbal, vuil op je oogbal, klotsend kontvocht, gezwellen in je traankanalen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 16:31
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik heb er de laatste dagen ook last van, vooral als ik heel moe ben...
Echt irritant
Oud 11-05-2005, 16:49
Dizz
Dizz is offline
Maar jij bent dan ook gek
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:31
Karin_M
Karin_M is offline
Ben naar de oogarts geweest. Hij kon niets vinden, maar het zijn glasvochttroebelingen. Die gel waar je oog mee is opgevuld is bij mij niet helder end aar drijven dus allemaal dingetjes in. Als het erger blijft worden kan ik me laten opereren. ZItten wel wat risico's aan maar die zijn heel erg klein.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:33
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Is toch vrij normaal.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 13:30
Luminous
Luminous is offline
whaha,, waar make jullie je druk om? het is niet permanent,, het zijn gewoon piepkleine vuiltjes op je pupil. bij mij veranderen ze heel soms van vorm = oude vuiltjes zijn weggewerkt, nieuwe vuiltjes er in.
Oud 12-05-2005, 16:35
Karin_M
Karin_M is offline
Citaat:
Luminous schreef op 12-05-2005 @ 14:30 :
whaha,, waar make jullie je druk om? het is niet permanent,, het zijn gewoon piepkleine vuiltjes op je pupil. bij mij veranderen ze heel soms van vorm = oude vuiltjes zijn weggewerkt, nieuwe vuiltjes er in.
Dat is helemaal niet waar. Ze zitten in het binnenste van je oog en gaan ook niet meer weg. Kunnen wel erger worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Karin_M schreef op 12-05-2005 @ 17:35 :
Dat is helemaal niet waar. Ze zitten in het binnenste van je oog en gaan ook niet meer weg. Kunnen wel erger worden.
Ik heb waarschijnlijk exact hetzelfde in m'n rechteroog, dinsdag komt m'n eigen huisarts weer terug en die doet ook even een analyse c.q. doorverwijzing naar de oogarts, 'k ben er totaal niet blij mee met het feit dat ik er waarschijnlijk de rest van m'n leven mee zit...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:07
Karin_M
Karin_M is offline
Heb een positieve reactie gekregen van een Belgische arts,

Geachte mevrouw,

Op onze afdeling worden jaarlijks meer dan 1000
vitrectomieën vericht voor allerlei indicaties. Hoewel wij vroeger eerder weigerachtig stonden tov het
verwijderen van troebelingen, is onze houding daarin sinds
een tweetal jaar veranderd door de komst van nieuw instrumentarium. Daardoor kan de ingreep verricht worden door kleine, zelfsluitende openingen waardoor het een minimaal invasieve ingreep wordt en een snel herstel optreedt.
Uiteraard moeten wij wel eerst een pre-operatief onderzoek
verrichten om er zeker van te zijn dat het de troebelingen zijn die uw zicht verstoren.
Indien u dat wenst, kan u een afspraak maken op mijn raadpleging via mijn secretaresse Lieve Willems op het nummer 00-32-16-332660.
De wachttijd voor dergelijke ingreep is ongeveer 4-6 weken.
Met vriendelijke groeten,

Prof. Dr. Peter Stalmans
Afdeling Oogheelkunde UZLeuven
Capucijnenvoer 33
3000 Leuven
Tel: 016-33 26 60
Fax: 016-33 23 67
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Karin_M schreef op 12-05-2005 @ 20:07 :
Heb een positieve reactie gekregen van een Belgische arts,

Geachte mevrouw,

Op onze afdeling worden jaarlijks meer dan 1000
vitrectomieën vericht voor allerlei indicaties. Hoewel wij vroeger eerder weigerachtig stonden tov het
verwijderen van troebelingen, is onze houding daarin sinds
een tweetal jaar veranderd door de komst van nieuw instrumentarium. Daardoor kan de ingreep verricht worden door kleine, zelfsluitende openingen waardoor het een minimaal invasieve ingreep wordt en een snel herstel optreedt.
Uiteraard moeten wij wel eerst een pre-operatief onderzoek
verrichten om er zeker van te zijn dat het de troebelingen zijn die uw zicht verstoren.
Indien u dat wenst, kan u een afspraak maken op mijn raadpleging via mijn secretaresse Lieve Willems op het nummer 00-32-16-332660.
De wachttijd voor dergelijke ingreep is ongeveer 4-6 weken.
Met vriendelijke groeten,

Prof. Dr. Peter Stalmans
Afdeling Oogheelkunde UZLeuven
Capucijnenvoer 33
3000 Leuven
Tel: 016-33 26 60
Fax: 016-33 23 67
Hmmm vraagje, heb jij last van meerdere vlekjes? Ik heb een vlekje dus dat lijkt te bestaan uit kleine cirkeltjes, 'k kan er ook niet echt een kleur aan toekennen enkel dan dat het donker en naar zwart neigt, maar daarbij meteen ook transparant. Ik vind het uiterst storend, maar 'k vrees voor de gevaren die bij een ingreep komen kijken... Heb je overigens van de arts te horen gekregen hoe zoiets nou eigenlijk ontstaat? Ik bedoel, ik had het echt van de een op de andere dag (afgelopen zondag...)...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:15
Karin_M
Karin_M is offline
Citaat:
Ninh schreef op 12-05-2005 @ 20:10 :
Hmmm vraagje, heb jij last van meerdere vlekjes? Ik heb een vlekje dus dat lijkt te bestaan uit kleine cirkeltjes, 'k kan er ook niet echt een kleur aan toekennen enkel dan dat het donker en naar zwart neigt, maar daarbij meteen ook transparant. Ik vind het uiterst storend, maar 'k vrees voor de gevaren die bij een ingreep komen kijken... Heb je overigens van de arts te horen gekregen hoe zoiets nou eigenlijk ontstaat? Ik bedoel, ik had het echt van de een op de andere dag (afgelopen zondag...)...
Iedereen schijnt het wel een beetje te hebben, maar sommige mensen erger waardoor het op een gegeven moment op gaat vallen. De risico's van zo'n operatie zijn klein, en aan te raden indien het last geeft. Ik heb al een afspraak gemaakt. Volgens de arts worden in Nederland zulke operaties niet verricht voor troebelingen omdat Nederlanse artsen het probleem niet serieus nemen en ook niet de nieuwste technieken hebben. Ik kwam nog een site tegen. www.geocities.com/eye_floaters
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 16:56
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
heb ik ook altijd als ik migraine heb/krijg
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 17:30
Karin_M
Karin_M is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 13-05-2005 @ 17:56 :
heb ik ook altijd als ik migraine heb/krijg
Het heeft niks met migraine te maken. dat is wat anders. Dit zijn dingetjes die binnenin je oog zweven
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:52
Winner
Winner is offline
Ik heb ooit eens 2 dagen achter elkaar echt een zwart vlekje gehad dat ik altijd zag. Overal waar ik heen keek ging het mee. Werd steeds kleiner en toen verdween het weer gelukkig.
Oud 14-05-2005, 16:16
Verwijderd
Oja, heb ik ook wel eens. Niets om je zorgen over te maken volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 16:37
bracelance
bracelance is offline
hier krijg ik nou buikpijn van... misschien moet je idd maar een oogarts gaan

Regels voor berichten