Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 11:19
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 03-05-2005 @ 10:58 :
Hoelang had je het niet gewassen dan??
Of waardoor?
heb laatst een boot staan schuren de lagen verf moesten eraf en daar stond ik dus met stofbril en mondkapje... geen haarnetje dus.. dacht dat ik alles er wel met de de luchtsput uit had gespoten.. maar dus niet iewie...... mnu weer goed schoon iig
Oud 03-05-2005, 11:46
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 03-05-2005 @ 11:53 :
mijn puntjes willen niet dreaden
Ahaa...

Komt vanzelf wel. Of inhaken.
Oud 03-05-2005, 11:48
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 03-05-2005 @ 12:46 :
Ahaa...

Komt vanzelf wel. Of inhaken.
of vastpakken een centimeter of twee vant einde en dan ronddraaien in je handpalm? werkt bij mij iig altijd erg goed...
Oud 03-05-2005, 12:47
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 03-05-2005 @ 12:48 :
of vastpakken een centimeter of twee vant einde en dan ronddraaien in je handpalm? werkt bij mij iig altijd erg goed...
ja, dat doe ik ook vaak, maar na een dag ofzo zit t weer losser, misschien draai ik niet hard genoeg, op n gegeven moment krijg ik pijn aan mn vingers. ik ga misschien die dreadgum maar eens bestellen.
Oud 03-05-2005, 15:06
nickey
nickey is offline
ik vind de dreadgum persoonlijk erg tegenvallen, het is heel vies plakkerig, krijgt het dus niet heel goed in je dreads (tenminste ikke niet!) en daarbij is het er zo weer uit. ik heb het wel en misschien ga ik het nog wel een keer gebruiken maar tot nu toe vindt ik het zonde geld.
Oud 03-05-2005, 19:35
silver_and_cold
Ik vond de dreadgum wel goed. Beetje moeilijk om het in je dreads te krijgen maar daarna ziet t er wel heel mooi uit vind ik.
Oud 04-05-2005, 08:44
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik vind die dreadgum echt prutspul, ik gebruik verder eigenlijk niks meer in mijn dreads, alleen nog knottyboy als ik mn haar net heb geverfd, want dan pluist het altijd.

en over een maand heb ik ze 2 jaar
Oud 04-05-2005, 08:47
silver_and_cold
Ik gebruikte het alleen in het begin want later had ik de puntjes erin gehaakt en toen had ik t niet meer nodig.

Ik had mn dreads gisteren een jaar als ik ze er niet had uitgehaald.
Oud 04-05-2005, 10:02
Verwijderd
Ik heb mijn dreads vandaag precies 1 jaar en 5 maanden.
(Van het weekend heeft mn zusje foto's gemaakt, dus die komen binnenkort)
Dreadgum vind ik maar niks, veel te plakkerig en hard. Waxen doe ik zo nu en dan als het echt een zooitje is.
Oud 04-05-2005, 10:46
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 04-05-2005 @ 09:47 :
Ik gebruikte het alleen in het begin want later had ik de puntjes erin gehaakt en toen had ik t niet meer nodig.

Ik had mn dreads gisteren een jaar als ik ze er niet had uitgehaald.
hoe staat het nu met je haar?
Oud 04-05-2005, 23:23
leucomelas
leucomelas is offline
omg
ben bezig me dreads erut te halen en jeetje.. wat is me haar lang *scjrik* en het krult zelfs nog een beetje!*nog grotere schrik*
tvalt gewoon over me schouders en tis beetje vreemd blijf ermee achter me rits haken, het trekt als ik de autogordel omdoe en hmmm... ja gewoon heel vreemd
Oud 05-05-2005, 10:03
Verwijderd
hoelang heb je ze gehad?
Oud 05-05-2005, 13:01
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 05-05-2005 @ 11:03 :
hoelang heb je ze gehad?
nog net iets minder dan een jaar... maar vanaf me 14e dreads, dan weer maandje los, toen wilde ik weer dreads, dus weer anderhalf jaar dreads, en toen weer los, weer dreads enzovoort... dus opzich is me haar best verrot.. in de tussentijd ook niet meer naar de kapper geweest, en sodeju zeg.. tis echt lang...

en ik merkte op dat ik maar weinig gespleten haarpunten hebt is dat normaal? ik vind het iig best
Oud 06-05-2005, 15:21
silver_and_cold
Citaat:
muckymouse schreef op 04-05-2005 @ 11:46 :
hoe staat het nu met je haar?
Tis best wel kort. Net zolang ongeveer als toen ik ze liet zetten, want ik had enorme dode punten. Alleen de uitgroei is nog een beetje normaal. En ik kan nu net een staartje in. Het komt ongeveer tot mn schouder.
Oud 07-05-2005, 15:03
Qamra
Qamra is offline
Hmm ik zit even te twijfelen wat ik van Knottyboy moet gaan bestellen. Shampoo zeker. Die tropical gel gaat er ook bij. Maar over die wax twijfel ik nog.

(zijn ze snel bij dreadlocks.nl?)
Oud 07-05-2005, 16:09
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-05-2005 @ 16:03 :
Hmm ik zit even te twijfelen wat ik van Knottyboy moet gaan bestellen. Shampoo zeker. Die tropical gel gaat er ook bij. Maar over die wax twijfel ik nog.

(zijn ze snel bij dreadlocks.nl?)
die wax is fijn

(bij mij deden ze er een week over vanaf dat ik het geld overmaakte)
Oud 07-05-2005, 16:53
Qamra
Qamra is offline
Misschien dat ik die wax idd ook maar bestel. Gebruik ik het niet, verkoop ik het door.
Oud 07-05-2005, 18:32
Verwijderd
ik hbe nog een potje staan. Voor blond haar. maar 8x gebruikt ofzo. PM maar als je intresse hebt
Oud 08-05-2005, 07:46
Qamra
Qamra is offline
Hmm ik heb rood/bruin/donkerbruin haar (ung, uitgroei over geverfd en nu weer uitgroei, vandaar ). Dus ik moet die donkere hebben eigenlijk

Jammer.
Oud 08-05-2005, 10:22
silver_and_cold
ik verkoop me KB wax ook, tis bruin, driekwart vol.

PM me maar voor interese...
Oud 08-05-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 08-05-2005 @ 08:46 :
Hmm ik heb rood/bruin/donkerbruin haar (ung, uitgroei over geverfd en nu weer uitgroei, vandaar ). Dus ik moet die donkere hebben eigenlijk

Jammer.

jep dan houdt het op.
Oud 08-05-2005, 11:10
Qamra
Qamra is offline
Thanks anyway!
Oud 09-05-2005, 16:27
zozze
zozze is offline
ik heb sinds gisteren dreads (yay ), en ik vroeg me af wat ik nu het best doe om ze te verzorgen?

(ik heb geen zin om al die topics door te spitten )

Nuja ik probeer ze wat aan te draaien maar dat heeft niet echt veel effect, en ik vind ze ook niet echt stevig, ze zijn heel zacht enzo.. misschien komt dat nog wel

Maareum wat is de beste methode om ze aan te draaien? ik heb al verschillende manieren gehoord. En is wax echt nodig om ze stevig te krijgen?
Oud 09-05-2005, 16:51
Verwijderd
en ik verveel me dus antwoord even

Wax is neit perse nodig maar zorgt er aan het begin voor dat die haartjes eraa ngeplakt blijven. Ik vind wax vies en plakt. Na een tijdje worden de dreads harder en gaan ze vervilten.
Oud 09-05-2005, 17:24
Qamra
Qamra is offline
Nog 6 daagjes wachten en eigenlijk wil ik ze nú, nú, nú.

ben alleen wel een beetje nerveus over wat mijn dansleraar + aanhang en djembé-leraar ervan gaan vinden (Afrikanen en allemaal dreadies). Ze kennen we inmiddels wel een beetje, maar toch.
Oud 09-05-2005, 17:28
Ramble On
Ramble On is offline
Mijn dreads waren al keihard toen ik ze 1 dag had hoor

Maar ok, om ook nog wat nuttigs te zeggen: je kunt je dreads het beste tussen je handpalmen rollen. Dat heeft niet meteen effect nee, maar als je dat vaker doet zul je echt wel merken dat ze steviger worden.
Oud 09-05-2005, 17:57
silver_and_cold
Wax is vies! Ik ga het zeker ook niet meer gebruiken als ik mn nieuwe dreads heb. (Over een jaar ofzo)

En gek dat ze nog niet hard zijn. Dat duurt nog wel een paar maanden.

Ik draaide gewoon alle haartjes om de dread heen en dan palmrollen. Je merkt niet meteen een verschil idd... Maar na een tijdje wel.
Oud 09-05-2005, 18:31
flummox
flummox is offline
ik wil ook wil dreads wil! heb ik eindelijk een beetje lang haar, kan ik niemand vinden om ze te zetten .. grrr!

laatst ontstonden er nadat ik van het strand kwam rondom m'n kruin vanzelf al een drietal beginnende dreads, en kreeg toen van iemand het commentaar dat als je er niks aan doet ze ook vanzelf wel ontstaan .. maar duurt dat niet enorm lang & wordt het dan niet een onwijs onregelmatig verdeelde bende?

(heb van nature slechts lichtelijk krullend blankenhaar ..)
Oud 09-05-2005, 18:42
silver_and_cold
Citaat:
flummox schreef op 09-05-2005 @ 19:31 :
ik wil ook wil dreads wil! heb ik eindelijk een beetje lang haar, kan ik niemand vinden om ze te zetten .. grrr!

laatst ontstonden er nadat ik van het strand kwam rondom m'n kruin vanzelf al een drietal beginnende dreads, en kreeg toen van iemand het commentaar dat als je er niks aan doet ze ook vanzelf wel ontstaan .. maar duurt dat niet enorm lang & wordt het dan niet een onwijs onregelmatig verdeelde bende?

Nouja zat mensen hier op het forum die dreads zetten toch?
( o.a. Ik en Ja_dus_en)

Als je je dreads natuurlijk laat groeien kan dat wel heel lang duren.
Oud 09-05-2005, 18:44
kweety
kweety is offline
Citaat:

ja ze ontstaan vanzelf als je er niks aan doet. Ik ken een jongen en die had dreads die er vanzelf zijn gekomen, hij deed er alleen niet veel aan en het was een grote puinhoop en uiteindelijk heeft hij ze er toch maar uitgehaald.
Oud 09-05-2005, 21:46
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
kweety schreef op 09-05-2005 @ 19:44 :
ja ze ontstaan vanzelf als je er niks aan doet. Ik ken een jongen en die had dreads die er vanzelf zijn gekomen, hij deed er alleen niet veel aan en het was een grote puinhoop en uiteindelijk heeft hij ze er toch maar uitgehaald.
mmm... ik denk dat je toch beter kunt laten zetten
Oud 10-05-2005, 11:29
flummox
flummox is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 09-05-2005 @ 19:42 :
Nouja zat mensen hier op het forum die dreads zetten toch?
( o.a. Ik en Ja_dus_en)

Als je je dreads natuurlijk laat groeien kan dat wel heel lang duren.
he ja zie het nu pas in de openingspost staan ... très cool! da's best wel erg cheap, zeker als ik bedenk hoe lang het geleden is dat ik überhaupt voor het laatst geld aan m'n kapsel uit heb gegeven ..

iemand van de zich-aanbiedenden die ergens in de komende anderhalve week tijd zou hebben? als je heel erg ver van amsterdam vandaan woont zou een doordeweekse dag mij het beste uitkomen (i.v.m. ov-weekkaart). ik zou haast nog vragen wie van jullie er het beste dreadt, maar betwijfel of ik daar nu veel wijzer uit zou worden aan de hand van schrijfsels of plaatjes ..
Oud 10-05-2005, 14:20
Jules
Jules is offline
Citaat:
.. maar duurt dat niet enorm lang & wordt het dan niet een onwijs onregelmatig verdeelde bende?
Vriendin & ik kwamen in Italie eens een man met geweldige dreads tegen, toen we met 'm aan de praat raakten bleek dat het natuurlijke dreads waren, maar dat je de eerste 2 a 3 jaar wel een verschrikkelijk lelijk kapsel hebt en dat het pas daarna een beetje toonbaar wordt. En hij had ze al 7 jaar, dus het duurt wel even ja

En ik zet in Amsterdam. Dus je mag pmen.
Oud 11-05-2005, 09:01
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
whiee ik heb nu echt een afspraak gemaakt met zo'n jongen die dreads gaat zetten. maar mijn moeder doet moeilijk ... alweer. en daarom heb ik een paar vraagjes.
-hoe zit het met je haren wassen? want mijn moeder wil niet dat ze gaan stinken want dan moeten ze dur uit
-en heb je in het begin echt van da heel erg pluis haar? want da wil mijn moeder ook nie
oooh ik wil eventjes geen moeder
Oud 11-05-2005, 09:10
Verwijderd
Je kan ze gewoon wassen, met speciale shampoo of met gewone (anti-roos). Alleen kun je dat de eerste maanden beter niet doen omdat ze dan sneller mooi worden. Ik heb ze de eerste 3 of 4 maanden niet gewassen en nergens last van gehad (stank, beestjes, verzin het maar)
In het begin pluizen ze wel flink meer dan na een paar maanden, ze moeten gewoon nog even verdreaden. Eerst is het gewoon getoupeerd, gedraaid en gepluist haar

Maar er uit halen gaat de eerste weken echt veel moeilijker dan na een maandje of 2 (als je ze tenminste met permanentvloeistof zet) en tegen die tijd is je moeder er aan gewend en vindt ze ze superleuk en verbied ze je ze eruit te halen.
Veel plezier met je dreads de komende jaren dus

Ps. Die van mij worden over 3 weken anderhalf
Edit: Whaa ik zat net foto's te zoeken, van heel 'jong' heb ik ze niet meer ofzo, maar het is nu echt een zooitje als ik het vergelijk met een half jaar geleden vanmiddag bijwerken!!

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 09:17.
Oud 11-05-2005, 09:12
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
heeft er iemand mss een foto van dreads van 1 dag ofzo.. dan weet ik hoe ik mijn moeder moet voorbereiden (trouwes niet met permanentvloeistof ofzo gezet. gewoon met wax ofzo)
Oud 11-05-2005, 09:25
Verwijderd
Op de site van MuckyMouse www.wijwillenmeer.tk staan bij dreads -> fotoalbum foto's van 'verse' dreads.
Maar die zijn wel met permanentvloeistof, dus misschien (waarschijnlijk) zien die van jou met alleen wax er iets anders uit (in elk geval ook minder gekruld)
Oud 11-05-2005, 09:26
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
hmm oke.. dank je wel
Oud 11-05-2005, 11:11
the exploding boy
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 11-05-2005 @ 10:12 :
heeft er iemand mss een foto van dreads van 1 dag ofzo.. dan weet ik hoe ik mijn moeder moet voorbereiden (trouwes niet met permanentvloeistof ofzo gezet. gewoon met wax ofzo)
deze heb ik gezet met wax bij iemand, dus geen permanentvloeistof erbij

Oud 11-05-2005, 17:15
Verwijderd
Hmm het is heel gek. Eerst was het stuk dat dreads werd toen ik ze had gezet (dus die mijn eerste dreads waren zeg maar) heel strak, en de uitgroei hobbelig en bobbelig.
Maar nu is juist de onderkant (dus het stuk dat mijn originele gezette-dreads vormde) hobbelig en hakerig, terwijl de uitgroei steeds mooier en strakker wordt.
Hoe kan dit En wat doe ik er aan zodat alles (weer) mooi strak is
Oud 11-05-2005, 18:45
pyres
pyres is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 11-05-2005 @ 12:11 :

[afbeelding]
best goed beetje jammer dat IK de foto beetje onduidelijk vind
Oud 11-05-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
ziet er goed uit..!
Oud 12-05-2005, 08:38
the exploding boy
Citaat:
pyres schreef op 11-05-2005 @ 19:45 :
best goed beetje jammer dat IK de foto beetje onduidelijk vind
ja heb hem flink moeten vergroten hij was wat klein uitgevallen
Oud 12-05-2005, 08:58
JJ13
JJ13 is offline
het gaat steeds beter met mn dreads
Oud 12-05-2005, 16:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:

[afbeelding]
mooi !

mijn dreads gaan er volgende week af, ben wel heel bang voor kale plekken/lelijk kapot haar/uitgedund/ veel te kort haar
Oud 12-05-2005, 16:28
Qamra
Qamra is offline
Hadden jullie dat ook, zo'n paar dagen voor de dreadafspraak, dat je van die vlagen hebt van "wauw-wat-zal-het-gaaf-worden" tot "mijn-haar-is-vast-te-kort-het-gaat-pluizen-en-het-wordt-niet-mooi".

Of ben ik een muts
Oud 12-05-2005, 16:35
IcedEarth
IcedEarth is offline
hmm nee, want ik had de afspraak een dag van te voren gemaakt. (maar ik wist al wel heel lang dat ik ze zou krijgen en wou etc.)
Oud 12-05-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 12-05-2005 @ 17:28 :
Hadden jullie dat ook, zo'n paar dagen voor de dreadafspraak, dat je van die vlagen hebt van "wauw-wat-zal-het-gaaf-worden" tot "mijn-haar-is-vast-te-kort-het-gaat-pluizen-en-het-wordt-niet-mooi".

Of ben ik een muts
ja of ik geen spijt zou krijgen enzo.
Oud 12-05-2005, 17:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 12-05-2005 @ 17:36 :
ja of ik geen spijt zou krijgen enzo.
Ik word bijna depressief van mezelf. Zo zit ik op cloud nine en zo verdraait dat beeld totaal de verkeerde kant op zodat ik het haat

Vind het wel amusant van mezelf, daar niet van.
Oud 12-05-2005, 18:14
DearPrudence
DearPrudence is offline
Dat doet goed, om te lezen dat jullie idd ook jullie twijfels hebben/hadden. Ben ik niet de enige.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten