Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 15:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-05-2005 @ 15:12 :
[B]Goede vriend, je bestudeert dan niet de werking van het recht, want recht bestaat niet. Uiteraard heeft een wet(tenstelsel) invloed, indien het, evt. met kracht, gehandhaafd wordt.
Laten we nu niet gaan mierenneuken, je weet precies wat ik met dat statement bedoel.

Een kleine kanttekening:

Citaat:
gezegd, methode en object maken m. i. een wetenschap uit.
Dergelijke fanatiekelingen zijn er, zo vinden bijvoorbeeld sommigen dat economie of psychologie geen wetenschap is.

Citaat:
Het heeft iets gekunstelds, een wetenschappelijke methode -voorzover aan de orde, maar goed- toe te passen op iets, waarover geen ware/onware uitspraken gedaan kunnen worden
Waarom zouden er geen ware/onware uitspraken kunnen worden gedaan over de kwaliteit, noodzakelijkheid en gevolgen van wetgeving? Het dunkt me dat dit toch wel de meest belangrijke tak is van de rechtswetenschap. Ben je echt van mening dat geen 'ware' uitspraken kunnen worden gedaan welke bijvoorbeeld pleiten voor de herziening van het Nederlandse sanctiestelsel?

Me dunkt dat je op een verkeerde manier tegen de rechtsregels aankijkt; deze zijn op zichzelf gezien zeker geen wetenschappelijke uitspraken. Dientengevolge is de uitkomst van een concrete casus ook geen wetenschappelijke uitkomst. Ik denk ook niet dat iemand dat wil beweren hier. Maar de rechtswetenschap is nu eenmaal normatief. En dat wil niet zeggen dat dit normatieve proces niet op een wetenschappelijke manier tot stand komt, want dat doet het wel zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 15:09
Femic
Femic is offline
Ik ben afgehaakt bij: (puur toeval, niets met jouw reactie te maken nare man )

Citaat:
nare man schreef op 10-05-2005 @ 15:43 :
Yup. Ik kan me verenigen met mensen die beweren dat de studie rechtsgeleerdheid geen wetenschappelijke opleiding is. Maar ik kan me niet verenigen met mensen die beweren dat de juridische wetenschap nooit een wetenschap kan zijn.
Jeetje wat kunnen jullie oeverloos ouwehoeren
Oud 11-05-2005, 15:10
Verwijderd
Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik geloof niet dat de discussie die op dit moment gevoerd is ontopic is. Voer die dus ajb ergens anders.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:50
MickeyV
MickeyV is offline
Op zichzelf een goed punt dat je daar maakt, Soevie. Maar ja, ik mag er niet op ingaan.
Oud 11-05-2005, 18:49
Verwijderd
Ghehe

Laten we dan maar terugkeren naar de - ook uitermate interessante - vraag hoeveel uur iedereen kwijt is aan zijn studie elke dag.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:55
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-05-2005 @ 19:49 :
Ghehe

Laten we dan maar terugkeren naar de - ook uitermate interessante - vraag hoeveel uur iedereen kwijt is aan zijn studie elke dag.
Het interesseert mij wel, daarom dat ik de topic opende. Misschien had jij dit ook beter gedaan i.p.v. mijn topic helemaal vol te l*llen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:39
Verwijderd
Sorry. Ik hoop dat je niet alteveel waardevolle en onvervangbare data bent misgelopen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:31
Verwijderd
voor de verandering maar weer es ontopic..

stond me dus vanmorgen onder de douche te realiseren dat ik dus eigenlijk nauwelijks met school (hbo) bezig ben.. tijdens lesweken (24 per jaar) volg k een paar uur les en werk een uurtje aan project in de week en in tentamenweken bedenk k dat k ga leren en doe k het vervolgens pas in de trein naar het tentamen (delft - den haag is ongeveer 10 minuten ) oftewel: zit bij mij nauwelijks tijd in m'n studie..

maar heb nu alles gehaald zonder herkansingen dus ik denk er over na toch maar wat anders te gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:12
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 12-05-2005 @ 18:31 :

stond me dus vanmorgen onder de douche te realiseren dat ik dus eigenlijk nauwelijks met school (hbo) bezig ben.. tijdens lesweken (24 per jaar) volg k een paar uur les en werk een uurtje aan project in de week en in tentamenweken bedenk k dat k ga leren en doe k het vervolgens pas in de trein naar het tentamen (delft - den haag is ongeveer 10 minuten ) oftewel: zit bij mij nauwelijks tijd in m'n studie..

maar heb nu alles gehaald zonder herkansingen dus ik denk er over na toch maar wat anders te gaan doen..
Dus eigenlijk leer je nooit? Behalve dan die 10 minuutjes of zo?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:28
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
De voornemens zijn altijd goed. De ideale methode: het voorbereiden van colleges, de stof iedere week doorlezen en aantekeningen goed bijhouden, iedere keer wil ik me er weer aan houden. Maar zodra de tentamenweken afgelopen zijn kijk ik geen boek meer in totdat de volgende periode dichterbij schuift. En dan is het soms buffelen om alle boeken voor een vak nog uit te krijgen. Dat is het grootste verschil met de middelbare school, meer stof dus een dag vantevoren beginnen zit er echt niet meer in (of het vak moet echt meevallen). De meeste colleges volg ik wel, dat is ook wat waard. Tot nu toe gaat het nog goed, al mijn punten nog binnen.
Oud 13-05-2005, 09:58
phensicske
phensicske is offline
Ik denk ook dat ik het nog aankan doordat ik de lessen volg. Daaruit onthoud ik al het meeste eigelijk, je zou kunnen zeggen dat daar mijn basis gelegd wordt en de verbanden en het uit het hoofd leren van stukjes moet dan gebeuren tijdens het studeren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 12-05-2005 @ 19:12 :
Dus eigenlijk leer je nooit? Behalve dan die 10 minuutjes of zo?
ja en daarom ga k denk k ook maar wat anders doen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 23:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 12-05-2005 @ 18:31 :
Voor de verandering ga ik maar weer offtopic:
Offtopic: Leuke avatar!
Oud 13-05-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2005 @ 17:43 :
Ik denk dat ik gemiddeld uitkom op zo'n 35 uur per week, maar daarmee besteed ik wel minder tijd aan mijn studie dan mijn medestudenten.

Tijdens tentamenweken is het inderdaad wel zo'n 8 uur per dag.
Tot hier eenzelfde verhaal. Helaas woon ik thuis. 3 uur reizen per dag is daarom noodzakelijk. In een gemiddelde week van 35 uur komt er dan 18 uur bij aan reistijd. Dat nekt me onderhand wel een beetje.

Mijn scores bevinden zich vanaf cijfer 8,5 tot aan cijfer 10. Ik val volgens velen in het groepje "stuudjes". Aan herkansingen doe ik niet. Daar heb ik geen zin in, ik kan zonder ze. De studie ligt me gewoon goed en ik zie het vakgebied als mijn roeping. Kost iets meer tijd en moeite misschien, maar ik ben dan wel in 4 jaar klaar met mijn 3e HBO studie.

Dit keer maak ik hem af.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 23:49
Keith
Keith is offline
Ja dat heb je wel op het hoger onderwijs, dat een studie je gewoon goed ligt en dan iedereen denkt dat je kei hard studeert.

Ik zou op kamers gaan als ik jou was, 3 uur!?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:38
Verwijderd
Inderdaad, de studie sluit gewoon zeer goed aan.

Jep ik moet eerst nog even het financiele plaatje rondkrijgen, dan ga ik na de zomer op kamers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten