|
|
Bekijk resultaten poll: geef aan wat je zou/gaat doen | |||
Ik heb stemrecht en ik stem voor de Europese Grondwet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 25.74% |
Ik heb stemrecht en ik stem tegen de Europese Grondwet |
100 | 42.19% |
Ik heb stemrecht en ik zal een blanco stem uitbrengen. |
5 | 2.11% |
Ik heb stemrecht en ik zal een ongeldige stem uitbrengen. |
1 | 0.42% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou voor de Europese Grondwet stemmen |
16 | 6.75% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen |
50 | 21.10% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een blanco stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een ongeldige stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Aantal stemmers: 237. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
(Newsflash: dat biljet ging rechtstreeks de versnipperaar in.) Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat gebeurt er met mijn stem als ik een blanco stem uitbreng?
Met een blanco stem laat u zien dat u van uw kiesrecht gebruik maakt, maar toont u geen voorkeur voor goed- of afkeuring van de Europese Grondwet. Blanco stemmen worden aangemerkt als 'ongeldige' stemmen en tellen niet mee in de uitslag van het referendum. Wel tellen blanco stemmen mee in de berekening van het opkomstpercentage van het referendum. http://www.ukomttochook.nl/FaqVragen...Id=103#link_32 weten we dat ook weer |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat kun je misschien wel effectief op grote schaal aan pakken maar dat betekent ook dat je het op grote schaal het snelst kunt vernietigen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
btw, jij doet precies hetzelfde: stemmen onder valse motieven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() onder valse motieven versta ik uitspraken als "een stem voor de grondwet is een stem voor Europa" (???) ik ben zeker vóór Europa en voor een grondwet, moet ik nu voor deze grondwet stemmen? Nee Volgens het kabinet is 'een leugentje om eigen bestwil' inzake de grondwet geen probleem, ik ben het hier niet mee eens, zeker niet met belangrijke zaken zoals de vorming van een grondwet en het houden van een referendum hierover! Mensen moeten hierover goed voorgelicht worden en niet overtuigt worden met 'leugens om eigen bestwil' ![]() Bovendien regelt deze grondwet zaken die helemaal niet in een grondwet thuishoren zoals opbouw van het militaire bestel - dit heeft niets met de relatie tussen burger en staat te maken en dat is nu precies wat een grondwet zou moeten regelen - de verhouding burger - staat? Laatst gewijzigd op 15-05-2005 om 15:31. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Nog een ander voorbeeld van valse motieven van de regering: Volgens Donner wordt het risico op oorlog in Europa groter als wij nee zouden stemmen. Bijna alle dingen die geregeld worden in de grondwet zijn al geregeld in de huidige verdragen. Nee stemmen betekent gewoon handhaving van de huidige situatie en geen afglijden naar oorlog ( ![]() Op dit moment is de EU geen democratie maar een bureaucratie en de grondwet brengt ook hier geen verandering in. Wat gebeurt er met de EU als gevolg van deze grondwet? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien, ook al denkt iemand zo, hij of zij zal uberhaupt niet genoeg redenen vinden om vóór te stemmen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik geef het Kabinet trouwens geen ongelijk. Ze mogen een stevige pro-campagne voeren, inclusief achterlijke momenten, hierboven geschreven. Iets anders: wat zal het effect van een verwerping zijn? Nieuwe onderhandelingen? Of een soort stilstand qua politieke integratie? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk zelf dat, ook al is de uitslag van het referendum >30% opkomst en >50% tegen, regering/parlement tóch ratificeren. Daarmee riskeren ze wel de volkswoede gedurende een jaar of twee à drie, maar dat zullen ze graag op de koop toenemen. Als Frankrijk wel verwerpt, tsja. Maar zoals het er nu uitziet gaat dat wel meevallen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het referendum is er niet voor niets, de regering vraagt om advies. Als er dan geen inhoudelijke informatie/argumenten worden gegeven, stem ik niet voor en dus ook niet niet. Zeker niet als de informatie die gegeven wordt misleidend is, dit geeft mij geen vertrouwen in de grondwet waar ik ook om inhoudelijke redenen al tegen ben... |
![]() |
||
Ik denk dat ik tegen stem, omdat ik de verdeling van invloed of bevoegdheden, hoe je 't ook noemt, niet ok vind.
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet Verwijderd | 491 | 16-05-2005 16:17 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |