Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 15:38 :
ik zie ook onveiligheden als ze niet handsfree bellen
post aangepast......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2005, 14:48
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-05-2005 @ 15:42 :
post aangepast......
d8 al...
Oud 06-05-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 15:48 :
d8 al...
als jij dat dan ook ff doet.

we zijn eruit hoor

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:52
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-05-2005 @ 15:50 :
als jij dat dan ook ff doet, scheelt een hoop onoverzichtelijkheid
er zijn genoeg andere manieren om te zeggen dat je het niet met me eens bent, dit soort reacties vind ik vrij laag
Oud 06-05-2005, 15:04
Verwijderd
Een gesprek met een passagier lijkt me minstens zoveel, zo niet meer afleiden.
Om nog maar niet te spreken over eten en drinken achter het stuur.

Het is wel duidelijk, dat men deze maatregel niet in het belang van de verkeersveiligheid neemt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 06-05-2005 @ 16:04 :
Een gesprek met een passagier lijkt me minstens zoveel, zo niet meer afleiden.
Om nog maar niet te spreken over eten en drinken achter het stuur.

Het is wel duidelijk, dat men deze maatregel niet in het belang van de verkeersveiligheid neemt
wow we zijn het eens
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 15:06
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-05-2005 @ 16:02 :
wat de fuck, luister even hier, ik maakte een typfout, en jij qoute hem, voor ik hem kan verbeteren. Dus nu staat er een foute qoute in, dat heeft niks te maken met het feit dat jij en ik het niet eens zijn.
Oke ik denk dat we maar moeten stoppen met discussieren want we worden het toch nooit met elkaar eens. Ik kon er ook niet aan ruiken dat het een typ fout was, moet ik dan maar een half uur wachten na ieder antwoord voordat ik erop kan reageren voor als er misschien typfoutjes inzitten...
Oud 06-05-2005, 15:09
wizkid
wizkid is offline
ik heb hem gewijzigd zoals je wilde
Oud 06-05-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 16:09 :
ik heb hem gewijzigd zoals je wilde
ik ook
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 15:44
Verwijderd
Onzin. Mogen ze drive-in restaurants ook wel verbieden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 16:21
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
FuSe schreef op 06-05-2005 @ 16:44 :
Onzin. Mogen ze drive-in restaurants ook wel verbieden.
Als je iets via de drive-in gaat ophalen en het thuis op eet niet. Als je het in de auto wilt opeten moet je maar ergens parkeren.
Oud 06-05-2005, 16:26
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-05-2005 @ 14:27 :
eerste alinea: ik ken helaas al teveel voorbeelden van mensen die aan het ruzieen waren of opgewekt te kletsen, en daardoor niet opletten, en een onschuldige passant doodreden. Ik vraag me af of er dergelijke ongevallen door roken zijn gebeurt.

2e Alinea: Als ik in mijn uppie in een auto zit te paffen, heeft er niemand last van, dus waar zeur je over>???
Misschien moet je de openingspost nog ff een keertje doorlezen: ''Volgens gezondheidsexperts is roken achter het stuur net zo gevaarlijk als bellen met de mobiel''

Er is dus wel degelijk een goede reden om het te willen verbieden en er gebeuren dus wel degelijk ongelukken door het roken.

Zie, goed lezen is het halve werk

En niet dat ik iets tegen rokers heb ofzo, ik ben sowieso fel als het om 't verkeer gaat, omdat het niet alleen om jezelf gaat maar ook om heel veel andere mensen die je er bij betrekt als jij door onoplettendheid een ongeluk veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 17:21 :
Als je iets via de drive-in gaat ophalen en het thuis op eet niet. Als je het in de auto wilt opeten moet je maar ergens parkeren.
Joh. Maar als ik de tijd heb ga ik dat restaurant wel binnen. Thuis lijkt me ook niet echt slim omdat het waarschijnlijk koud is al sje thuis bent.

Face-it, de drive-in is gewoon bedoeld voor mensen met weinig tijd die in hun auto willen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:33
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
FuSe schreef op 06-05-2005 @ 18:01 :
Joh. Maar als ik de tijd heb ga ik dat restaurant wel binnen. Thuis lijkt me ook niet echt slim omdat het waarschijnlijk koud is al sje thuis bent.

Face-it, de drive-in is gewoon bedoeld voor mensen met weinig tijd die in hun auto willen eten.
zoals ik al eerder zei: Als je het in de auto wilt opeten moet je maar ergens parkeren.
Oud 06-05-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 18:33 :
zoals ik al eerder zei: Als je het in de auto wilt opeten moet je maar ergens parkeren.
...waar die mensen dus meestal geen tijd voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:38
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2005 @ 18:35 :
...waar die mensen dus meestal geen tijd voor hebben.
Voor mij is een etende bestuurder in een rijdende auto net zo gevaarlijk als roken, kletsen, bellen en al die andere dingen. Mijn mening daarover is dus duidelijk.
Oud 06-05-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 18:38 :
Voor mij is een etende bestuurder in een rijdende auto net zo gevaarlijk als roken, kletsen, bellen en al die andere dingen. Mijn mening daarover is dus duidelijk.
Die is inderdaad duidelijk, maar wetgeving moet wel pragmatisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:41
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2005 @ 18:38 :
Die is inderdaad duidelijk, maar wetgeving moet wel pragmatisch zijn.
Dit soort regels zouden misschien wel een goede manier zijn om meer mensen gebruik te laten maken van het openbaar vervoer
Oud 06-05-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 06-05-2005 @ 18:41 :
Dit soort regels zouden misschien wel een goede manier zijn om meer mensen gebruik te laten maken van het openbaar vervoer
...waar je niet mag roken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:51
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2005 @ 18:43 :
...waar je niet mag roken.
goede manier om daar ook van af te komen
Oud 15-05-2005, 10:35
Donald Duck
Donald Duck is offline
je kan het ook omdraaien, niet meer autorijden tijdens het roken.
Oud 15-05-2005, 11:47
Keith
Keith is offline
Roken lijkt mij nog een van de minst gevaarlijke dingen om te doen in de auto. Althans, minst gevaarlijk voor je medeweggebruikers. Maar ik rook niet en rijd ook geen auto, dus misschien is dit wel fout. Eten en drinken terwijl je bestuurt is op zich niet zo erg, maar ik heb er zo'n hekel aan dat zo veel mensen alles uit hun raam donderen als ze er mee klaar zijn. Ik fiets iedere ochtend langs de N223, grote verbindingsroute HvH - A4 en de hoeveelheid troep die daar in de sloot ligt, afgrijselijk.

Ik denk dat we in Nederland het OV moeten uitbreiden, het is echt een mooie manier van reizen. De auto is het kromste idee dat er is: ik moet van A naar B en dat moeten veel andere mensen ook, dus ik ga daar niet zomaar heen, maar ik neem 1000 kilo staal mee en dat laat ik zo in elkaar zetten dat het 8 vierkante meter weg nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 12:53
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Keith schreef op 15-05-2005 @ 12:47 :
Roken lijkt mij nog een van de minst gevaarlijke dingen om te doen in de auto. Althans, minst gevaarlijk voor je medeweggebruikers.
Je zou ze de kost eens moeten geven die op hun knie een sigaret rollen terwijl ze met 120 over de snelweg razen.
Oud 15-05-2005, 13:21
one.
one. is offline
In Engeland zijn bepaalde nummers verbden te luisteren tijdens het rijden.

OT:
Ik vind dat iedereen die keuze maar voor zichzelf met maken.
Oud 15-05-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-05-2005 @ 13:53 :
Je zou ze de kost eens moeten geven die op hun knie een sigaret rollen terwijl ze met 120 over de snelweg razen.
Een sigaret rollen en daadwerkelijk een sigaret roken zijn uiteraard twee totaal verschillende dingen. Het uit de verpakking halen van een pakje drinken of een broodje kaas is ook gevaarlijk. Daarnaast kun je met twee handen aan het stuur rijden en normaal schakelen terwijl je een sigaret rookt. Dat kun je van eten niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FuSe schreef op 15-05-2005 @ 15:07 :
Een sigaret rollen en daadwerkelijk een sigaret roken zijn uiteraard twee totaal verschillende dingen. Het uit de verpakking halen van een pakje drinken of een broodje kaas is ook gevaarlijk. Daarnaast kun je met twee handen aan het stuur rijden en normaal schakelen terwijl je een sigaret rookt. Dat kun je van eten niet zeggen.
Goed, nog een andere situatie, schijnt ook vaak voor te komen: je rijdt met 120 over de snelweg, twee handen aan het stuur, sigaret in je mond. Je krijgt een hoestbui, en je hoest de sigaret uit je mond. Brandend en wel valt deze ergens tussen de pedalen. Deze ga je dan tijdens het rijden weer proberen op te vissen.

En inderdaad, etenswaren uit de verpakking halen tijdens het rijden is ook gevaarlijk. Daarom zeg ik: alleen eten, dinken en roken als je stilstaat.
Oud 15-05-2005, 14:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-05-2005 @ 15:16 :
Goed, nog een andere situatie, schijnt ook vaak voor te komen: je rijdt met 120 over de snelweg, twee handen aan het stuur, sigaret in je mond. Je krijgt een hoestbui, en je hoest de sigaret uit je mond. Brandend en wel valt deze ergens tussen de pedalen. Deze ga je dan tijdens het rijden weer proberen op te vissen.
Stel je nie rook en je raast met 120 over de snelweg. Opeens moet je niezen, door het niezen geef je een ruk aan het stuur en raak een auto met 2 kinderen en een moeder erin .

We kunnen beter de hele auto computergestuurt maken zodat er helemaal geen fouten meer gemaakt kunnen worden. En nog een voordeel ervan: Je kan zuipen, roken, blowen, herione spuiten of neuken zonder dat je crash tijdens het rijden.
Oud 15-05-2005, 14:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
JCG schreef op 15-05-2005 @ 15:24 :
We kunnen beter de hele auto computergestuurt maken zodat er helemaal geen fouten meer gemaakt kunnen worden. En nog een voordeel ervan: Je kan zuipen, roken, blowen, herione spuiten of neuken zonder dat je crash tijdens het rijden.
Klinkt me als muziek in de oren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 14:32
Kokuryu-kai
Kokuryu-kai is offline
Citaat:
En toen liep de computer vast...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:38
wizkid
wizkid is offline
Citaat:

Wie zegt dat computers minder gevaarlijk zijn dan mensen...
Oud 15-05-2005, 16:54
JCG
JCG is offline
Citaat:
wizkid schreef op 15-05-2005 @ 17:38 :
Wie zegt dat computers minder gevaarlijk zijn dan mensen...
die computer gaat ook niet op windows draaien
Oud 16-05-2005, 02:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Bill Gates wil crashvrije auto
Er komt wellicht ooit een auto waarmee het onmogelijk is te crashen. Dat vertelden Microsoft-baas Bill Gates en Ford-topman Bill Ford Jr. tijdens de Global Automotive Summit van Microsoft in de autohoofdstad Bill Gates. Software zou ervoor moeten zorgen dat auto's zich crashvrij door het verkeer zouden kunnen begeven.

Daarbij zal er volgens Gates en Ford gebruik gemaakt worden van een brede waaier van toepassingen, zoals hd-schermen, spraakherkenning, camera's, digitale kalenders en navigatie-systemen met reisroutes en verkeersomstandigheden. "Door die toepassingen zullen autoconstructeurs zich ook van hun concurrenten kunnen onderscheiden," voerden beide topmannen aan.

Het moet daarbij volgens Gates absoluut de bedoeling zijn om een auto te ontwikkelen die gewoonweg weigert te crashen. "De autoconstructeurs moeten dan ook volop kiezen voor technologie," voegde hij daar aan toe.

Microsoft stelde ook zijn Performance Peak Initiative, een lijn van computersystemen die de automobielsector moet toelaten zijn voorraadketen, ontwerpen, productie en verkoop beter te beheren. Bovendien geeft het initiatief ook toegang tot een aantal technologieën die in de voertuigen gebruikt kunnen worden. Microsoft-toepassingen zouden op dit ogenblik al gebruikt worden in 25 modellen van 13 verschillende autoconstructeurs.

Autorijden wordt saaaaiiii
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:03
Unexplained
Unexplained is offline
Verkeersveiligheid is een mensenprobleem, geen juridisch probleem. Het verbieden van bepaalde handelingen zal mensen niet meer of minder bewust maken van de gevaren van autorijden. In feite kun je stellen dat alle handelingen anders dan rijden potentieel gevaarlijk zijn: schreeuwende kinderen op de achterbank, roken, bellen, masturberen, eten, nieuw CDtje erin stoppen, een vrouw naast je die je op je rijstijl wijst, de ventilatie afstellen, noem het maar op.
Mijns inziens dient het geen enkel doel om deze activiteiten te verbieden. Geef bestuurders inzicht in de effecten van hun gedrag en leer ze inschatten onder welke omstandigheden ze bovenstaande activiteiten wel of niet kunnen uitvoeren.
Oud 16-05-2005, 11:11
Stephan1234
Stephan1234 is offline
Roken in auto's moeten verboden worden als er kinderen op te achterbank zitten(zelf geen roker)
Oud 16-05-2005, 11:50
Go
Go is offline
Citaat:
Stephan1234 schreef op 16-05-2005 @ 12:11 :
Roken in auto's moeten verboden worden als er kinderen op te achterbank zitten(zelf geen roker)
Zodat de kindertjes geen rook inademen. Komen ze thuis, eerste wat er gebeurt is een sigaret opsteken. Effect bereikt!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:37
Wawl
Wawl is offline
Ik vraag me af wat het effect zou zijn van het verhogen van de belasting op de aanschaf van alle tabak in verband met de verkeersveiligheid.
Oud 16-05-2005, 12:41
Kokuryu-kai
Kokuryu-kai is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-05-2005 @ 13:37 :
Ik vraag me af wat het effect zou zijn van het verhogen van de belasting op de aanschaf van alle tabak in verband met de verkeersveiligheid.
Check tijdstip post dan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:05
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Stephan1234 schreef op 16-05-2005 @ 12:11 :
Laten we op de wetgeving inderdaad nog honderden uitzonderingen maken. Ben bang dat het weinig effect sorteert. Bovendien ben ik er niet zo'n voorstander van om alles tot in de details te regelen. Als we het bewustzijn van het feit dat roken schadelijk is voor kinderen op de achterbank weten te vergroten, bereiken we hetzelfde resultaat zonder moeizame juridische kwesties.
Oud 16-05-2005, 14:17
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Kokuryu-kai schreef op 16-05-2005 @ 13:41 :
Check tijdstip post dan.
Ik doe dat zelfs onbewust.
Oud 16-05-2005, 14:39
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Als je niet mag bellen, mag je ook niet roken
Oud 16-05-2005, 15:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
S.lover schreef op 16-05-2005 @ 15:39 :
Als je niet mag bellen, mag je ook niet roken
en ook niet eten drinken en praten met je passagiers
Oud 16-05-2005, 16:08
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
JCG schreef op 16-05-2005 @ 16:24 :
Praten met passagiers wel, daar heb je geen handen voor nodig. (tenzij je passagiers doof zijn )
Oud 16-05-2005, 16:12
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
S.lover schreef op 16-05-2005 @ 17:08 :
Praten met passagiers wel, daar heb je geen handen voor nodig. (tenzij je passagiers doof zijn )
Maar het is wel afleidend, zodat je minder op de rest van het verkeer gaat letten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 16-05-2005 @ 16:24 :
Of radio luisteren...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:55
Verwijderd
Waarom wordt er geen wet ingesteld die verplicht altijd je handen aan het stuur te houden????
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
renee182 schreef op 16-05-2005 @ 20:55 :
Waarom wordt er geen wet ingesteld die verplicht altijd je handen aan het stuur te houden????
Dat wordt lastig met schakelen
Oud 16-05-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-05-2005 @ 21:29 :
Dat wordt lastig met schakelen
Meteen afschaffen die schakelbakken. Nutteloos gedoe.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:03
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
renee182 schreef op 16-05-2005 @ 20:55 :
Oud 16-05-2005, 22:34
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 21:33 :
Meteen afschaffen die schakelbakken. Nutteloos gedoe.
of van die formule 1 flipper aan het stuur, nog meer wannabe schumacher op de weg
Reageren

Regels voor berichten