Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 21:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:23 :
Al bijna twee pagina's en niemand heeft inhoudelijk gereageerd.[afbeelding]
Een beter forum begint bij jezelf.
Advertentie
Oud 16-05-2005, 21:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Is de Amerikaanse regering met de superhoge moraal echt zoveel beter dan Saddam en blijft de Taliban vooralsnog onaantastbaar?
Oud 16-05-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:28 :
Is de Amerikaanse regering met de superhoge moraal echt zoveel beter dan Saddam en blijft de Taliban vooralsnog onaantastbaar?
Wat doet dat ertoe?
Oud 16-05-2005, 21:30
Verwijderd
Amerikaanse grunts hebben tientallen gevangenen gemarteld, onder druk van superieuren en onder invloed van ook overigens prima beschrijfbare en verklaarbare psychologische processen als verpersoonlijking, projectie en peer pressure.

Saddam was een tiran die koelbloedig, bewust en opzettelijk tienduizenden, zoniet honderdduizenden mensen om het leven heeft gebracht.
Oud 16-05-2005, 21:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:29 :
Wat doet dat ertoe?
Ik dacht dat we met z'n allen streefden naar een wereld waarin respect en wederzijds respect centraal stond. Na het zien van de monoloog van Dirk Kuyt kwam dat gevoel bij mij in ieder geval enigzins naar boven. Of kunnen we beter allemaal satanisten worden?
Oud 16-05-2005, 21:36
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
juno schreef op 16-05-2005 @ 20:01 :
Kom op, wat er op Guantanamo Bay gebeurd valt in het niet bij wat er in de martelkelders van de geheime diensten van de landen van herkomst van de gevangenen op Guantanamo Bay plaatsvindt.

Vergeleken daarmee worden ze in Guantanamo Bay een beetje geplaagd.
wat een goed punt maak jij hier zeg
Oud 16-05-2005, 21:37
Donny must die
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:34 :
Of kunnen we beter allemaal satanisten worden?
wist je dat satanisten niet echt in satan geloven
Oud 16-05-2005, 21:39
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2005 @ 22:30 :
Amerikaanse grunts hebben tientallen gevangenen gemarteld, onder druk van superieuren en onder invloed van ook overigens prima beschrijfbare en verklaarbare psychologische processen als verpersoonlijking, projectie en peer pressure.

Saddam was een tiran die koelbloedig, bewust en opzettelijk tienduizenden, zoniet honderdduizenden mensen om het leven heeft gebracht.
In hiroshima hebben de Japanners nog steeds last van de radioactiviteit
Oud 16-05-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:34 :
Ik dacht dat we met z'n allen streefden naar een wereld waarin respect en wederzijds respect centraal stond. Na het zien van de monoloog van Dirk Kuyt kwam dat gevoel bij mij in ieder geval enigzins naar boven. Of kunnen we beter allemaal satanisten worden?
Ik streef in ieder geval niet naar zo'n wereld, aangezien ik absoluut niet respect heb voor iedereen.
Oud 16-05-2005, 21:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:23 :
Al bijna twee pagina's en niemand heeft inhoudelijk gereageerd.[afbeelding]
Heel erg veel valt er ook niet op te reageren, denk ik.
(vrijwel) Iedereen die (ongeveer) weet wat er daar gebeurt, zal het afkeuren. Zowel moslims, als christenen, als atheisten. Daar valt weinig over te discussieren. Of de wereld beter af is zonder hen.. tja, ik denk het wel, maar zulke praktijken als bij guantanamo bay laten wel zien dat er nog veel meer moet gebeuren voordat je kan zeggen dat we vooruitgang hebben geboekt. Wat daar gebeurt, is net zo goed gruwelijk als dingen die Saddam deed.
Oud 16-05-2005, 21:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:40 :
Ik streef in ieder geval niet naar zo'n wereld, aangezien ik absoluut niet respect heb voor iedereen.
Dus de vergelijking met nog lager dan dieren gaat bij jou op? Dit is een serieuze vraag voordat ik weer beschuldigd van trollen.
Oud 16-05-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:44 :
Dus de vergelijking met nog lager dan dieren gaat bij jou op? Dit is een serieuze vraag voordat ik weer beschuldigd van trollen.
Ik ben een dier, dus hoe kan ik lager of hoger zijn dan dieren?
Oud 16-05-2005, 21:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:45 :
Ik ben een dier, dus hoe kan ik lager of hoger zijn dan dieren?
Heb je dat even snel in je biologieboek opgezocht?
Oud 16-05-2005, 21:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 22:44 :
Heel erg veel valt er ook niet op te reageren, denk ik.
(vrijwel) Iedereen die (ongeveer) weet wat er daar gebeurt, zal het afkeuren. Zowel moslims, als christenen, als atheisten. Daar valt weinig over te discussieren. Of de wereld beter af is zonder hen.. tja, ik denk het wel, maar zulke praktijken als bij guantanamo bay laten wel zien dat er nog veel meer moet gebeuren voordat je kan zeggen dat we vooruitgang hebben geboekt. Wat daar gebeurt, is net zo goed gruwelijk als dingen die Saddam deed.
Maar waarom komen de Westerlingen met dat gedrag weg en steunt de Nederlandse regering hen door dik en dun?
Oud 16-05-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:47 :
Maar waarom komen de Amerikanen met dat gedrag weg
Macht.
Citaat:
en steunt de Nederlandse regering hen door dik en dun?
CDA.
Oud 16-05-2005, 21:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:47 :
Maar waarom komen de Westerlingen met dat gedrag weg en steunt de Nederlandse regering hen door dik en dun?
Dat vind ik even raar (en een aantal andere dingen) als jij.
Maar je moet niet denken dat alle nederlanders achter de nederlandse regering staan. Zeker niet wat zulke punten betreft.
Men is bang voor Amerika. Tja.
Oud 16-05-2005, 21:51
Donny must die
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 22:50 :
Dat vind ik even raar (en een aantal andere dingen) als jij.
Maar je moet niet denken dat alle nederlanders achter de nederlandse regering staan. Zeker niet wat zulke punten betreft.
Men is bang voor Amerika. Tja.
ehm, dan klopt er iets niet met onze democratie, of wel
Oud 16-05-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 16-05-2005 @ 22:51 :
Nee, er klopt iets niet met de stemmers.
Oud 16-05-2005, 21:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:53 :
Maar ook met het systeem.
Oud 16-05-2005, 21:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 16-05-2005 @ 22:51 :
Dat hangt af van hoe je het ziet. Democratie houdt sowieso in dat niet iedereen krijgt wat-ie wil. Iedereen mag stemmen, maar uiteindelijk gaat de macht toch naar degene met de meeste stemmen. De mensen die niet voor die persoon of partij hebben gestemd, hebben in zekere zin pech. Daarnaast vraag ik me af of mensen die bijv. CDA hebben gestemd, rekening hebben gehouden met een oorlog in Irak, een gevangenis zoals Guantanamo bay, en zo nog een aantal dingen. CDA had vast niet in z'n standpunten staan: Wij steunen Amerika zijn bang voor Amerika en steunen ze dus, wat ze ook doen.
Oud 16-05-2005, 21:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:53 :
Ook dat. Iedere boerenlul boven de 18 mag stemmen.
Oud 16-05-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:54 :
Maar ook met het systeem.
Ik ken geen land dat een beter systeem heeft dan het onze. Misschien zou de scheiding tussen de uitvoerende en controlerende macht wat beter kunnen.
Oud 16-05-2005, 21:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 22:54 :
Dat hangt af van hoe je het ziet. Democratie houdt sowieso in dat niet iedereen krijgt wat-ie wil. Iedereen mag stemmen, maar uiteindelijk gaat de macht toch naar degene met de meeste stemmen. De mensen die niet voor die persoon of partij hebben gestemd, hebben in zekere zin pech. Daarnaast vraag ik me af of mensen die bijv. CDA hebben gestemd, rekening hebben gehouden met een oorlog in Irak, een gevangenis zoals Guantanamo bay, en zo nog een aantal dingen. CDA had vast niet in z'n standpunten staan: Wij steunen Amerika, wat ze ook doen.
Als we alles toch al op de CDA kunnen afschuiven, waarom beroepen zij zich niet op de naastenliefde. Hoezo kunnen religie en politiek niet samengaan!
Oud 16-05-2005, 21:57
Donny must die
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 22:54 :
Dat hangt af van hoe je het ziet. Democratie houdt sowieso in dat niet iedereen krijgt wat-ie wil. Iedereen mag stemmen, maar uiteindelijk gaat de macht toch naar degene met de meeste stemmen. De mensen die niet voor die persoon of partij hebben gestemd, hebben in zekere zin pech. Daarnaast vraag ik me af of mensen die bijv. CDA hebben gestemd, rekening hebben gehouden met een oorlog in Irak, een gevangenis zoals Guantanamo bay, en zo nog een aantal dingen. CDA had vast niet in z'n standpunten staan: Wij steunen Amerika, wat ze ook doen.
Dus, minderheden zijn het niet eens met de huidige regering, waardoor er ontevredenheid bestaat onder de mensen, maar die houden zich gewoon stil oid.

Partijen onthullen slechts een deel van wat hun partij inhoudt en voor staat: misleiding van het volk. Tis eigk gewoon een strijd om charisma, alhoewel balkenende dat weer niet heeft, dus ik spreek mezelf tegen, alhoewel dat in veel gevallen zo wel is.
Oud 16-05-2005, 22:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 22:56 :
Als we alles toch al op de CDA kunnen afschuiven, waarom beroepen zij zich niet op de naastenliefde. Hoezo kunnen religie en politiek niet samengaan!
Ja, laten we CDA de schuld geven, lekker makkelijk!

Well, daar heb je best een punt, ja. Ik ben niet christelijk en ik ben geen cda-fan, dus ik kan je het antwoord niet geven. Maar ik denk niet dat cda (en de rest van het kabinet en overige partijen, want 't is vast niet alleen de schuld van cda ) ontzettend veel keuze heeft eigenlijk. Amerika is en blijft gewoon een groot en machtig land en een belangrijke factor wat economie betreft (zegt men, ik weet niets van economie eerlijk gezegd).. ik denk dat we Amerika niet kunnen missen. Dat ziet Balkenende ook wel in. Wat verder niet weg neemt, dat het vrij misselijkmakend is dat zulke dingen worden toegestaan uit angst.
Oud 16-05-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 23:01 :
Amerika is en blijft gewoon een groot en machtig land en een belangrijke factor wat economie betreft (zegt men, ik weet niets van economie eerlijk gezegd)..
Nee, dat valt wel mee.
Oud 16-05-2005, 22:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 16-05-2005 @ 22:57 :
Dus, minderheden zijn het niet eens met de huidige regering, waardoor er ontevredenheid bestaat onder de mensen, maar die houden zich gewoon stil oid.

Partijen onthullen slechts een deel van wat hun partij inhoudt en voor staat: misleiding van het volk. Tis eigk gewoon een strijd om charisma, alhoewel balkenende dat weer niet heeft, dus ik spreek mezelf tegen, alhoewel dat in veel gevallen zo wel is.
Nee. Veel mensen stemmen zonder er goed over na te denken. Daarbij komt dat partijen, zoals jij aangeeft, niet alles van zichzelf laten zien. Pas als ze macht krijgen, kan je zien wat ze werkelijk doen en in sommige gevallen valt dat erg tegen.
Oud 16-05-2005, 22:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 23:03 :
Nee, dat valt wel mee.
Heh, ok. Maar 't zal vast wel invloed hebben, niet?
Oud 16-05-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 23:04 :
Heh, ok. Maar 't zal vast wel invloed hebben, niet?
Het gaat vooral om de militaire macht.
Oud 16-05-2005, 22:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 23:05 :
Hm, ok.
Oud 16-05-2005, 22:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Ze moeten toch wel een goede economie hebben om zo´n leger te kunnen hebben danwel te handhaven. Alhoewel hun economie nu opkrabbelende is.
Oud 16-05-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:07 :
Ze moeten toch wel een goede economie hebben om zo´n leger te kunnen hebben danwel te handhaven. Alhoewel hun economie nu opkrabbelende is.
Het is vooral een interne markt. Overigens staat de Amerikaanse economie eerder op instorten dan dat hij aan het 'opkrabbelen' is.
Oud 16-05-2005, 22:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Bullshit; De kans dat ze Nederland binnenvallen is afwezig omdat ze elkaar als partners ipv vijanden zien (en omdat ze geen nut erin zien, en omdat het de relaties met andere bondgenoten danig verslechterd, en omdat het economisch geen zin heeft.
Oud 16-05-2005, 22:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-05-2005 @ 23:28 :
Bullshit; De kans dat ze Nederland binnenvallen is afwezig omdat ze elkaar als partners ipv vijanden zien (en omdat ze geen nut erin zien, en omdat het de relaties met andere bondgenoten danig verslechterd, en omdat het economisch geen zin heeft.
Waarom doet niemand dan iets tegen dingen als guantanamo bay?
Oud 16-05-2005, 22:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-05-2005 @ 22:40 :
Is het feit dat je medemens een mens is, niet genoeg voor respect?

btw, wat een harmonieuze discussie
Oud 16-05-2005, 22:36
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 23:04 :
Nee. Veel mensen stemmen zonder er goed over na te denken. Daarbij komt dat partijen, zoals jij aangeeft, niet alles van zichzelf laten zien. Pas als ze macht krijgen, kan je zien wat ze werkelijk doen en in sommige gevallen valt dat erg tegen.
sowieso, wanneer alle die miljoenen mensen zich zouden verdiepen in de politiek, zou de hele regering er heel anders uit kunnen zien, denk ik. Er wordt nu teveel gestemd op uiterlijk en houding idd. Hoeveel mensen stemde er wel niet op Fortuyn omdatie zo duidelijk was? (zonder zn ideeen echt te kenne?)

Ontopic:
wat er echt binnen deze gevangenis is gebeurt, weet ik niet. Dat het veel vegelijkingen kan hebben hebben met mishandelingen e.d. (en zelfs Auschwitz, zoals ik sommige heb horen stellen) verbaast mij totaal niet. de VS heeft voorbeelden genoeg van "wat werkt", en als zij zich blind staren op het terrorisme, gebruiken ze dat ook... hoe erg het ook is. Ik heb al heel erg lang mijn twijfels bij het beleid van de VS tegen het terrorisme, en met name de krijgsgevangen die ze nu "daarvan" hebben. Het beste hiertegen is denk ik zoveel mogelijk naar buiten brengen..... en hopen..
Oud 16-05-2005, 22:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 23:34 :
Waarom doet niemand dan iets tegen dingen als guantanamo bay?
Omdat de rest net zo hard meedoet of hetzelfde zou doen.
Oud 16-05-2005, 22:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2005 @ 22:30 :
Ik wil niets afdoen aan wat voor een hond Saddam was, maar je overdrijft hier wel. Naar ik weet heeft hij 6.000 Koerden laten slachten, en daarnaast een sjitische opstand bloedig neergeslagen. Als je daarbij de politieke moorden opteld, kom je op ongeveer 10.000, denk ik. Dus is het beter om over duizenden te spreken.
Oud 16-05-2005, 22:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-05-2005 @ 23:37 :
Ik wil niets afdoen aan wat voor een hond Saddam was, maar je overdrijft hier wel. Naar ik weet heeft hij 6.000 Koerden laten slachten, en daarnaast een sjitische opstand bloedig neergeslagen. Als je daarbij de politieke moorden opteld, kom je op ongeveer 10.000, denk ik. Dus is het beter om over duizenden te spreken.
Hij was nog altijd minder honds dan de Amerikanen in de regering maar ook dan de gemiddelde Amerikaan.
Oud 16-05-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:40 :
Hij was nog altijd minder honds dan de Amerikanen in de regering maar ook dan de gemiddelde Amerikaan.
Ah, en je vond het vreemd dat er nog geen fatsoenlijke ontopic reacties waren gekomen? The irony.
Oud 16-05-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Oud 16-05-2005, 22:43
Lorelei
Lorelei is offline
Dwight: Ja.. of "uit respect omdat-ie dood was geschoten". Echt, wtf?

Muja: Omdat de rest net zo hard meedoet of hetzelfde zou doen. Welke rest?

Muja2: Nou eh.. daarover verschillen de meningen geloof ik.
Oud 16-05-2005, 22:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan geen eens weet heeft van wat er buiten zijn eigen stad gebeurd.

Maar bepaalde Amerikanen beschouw ik hondser( ) als Saddam.
Oud 16-05-2005, 22:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2005 @ 23:42 :
Ah, en je vond het vreemd dat er nog geen fatsoenlijke ontopic reacties waren gekomen? The irony.
Dit sluit perfect aan op deze topic. Ik probeer enkele redenen er ten grondslag aan te leggen. Ja ik vind ze nog lager dan dieren.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 22:48.
Oud 16-05-2005, 22:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:44 :
Dit sluit perfect aan op deze topic. Ik probeer enkele redenen er te grondslag aan te leggen. Ja ik vind ze nog lager dan dieren.
Niet alle Amerikanen zijn slecht. In ieder land, in iedere religie, in elke familie heb je wel een paar gekken.
Oud 16-05-2005, 22:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
grl schreef op 16-05-2005 @ 23:45 :
Niet alle Amerikanen zijn slecht. In ieder land, in iedere religie, in elke familie heb je wel een paar gekken.
Ok ik moet het wel relativeren. Er zijn ook enkele goede Amerikanen. Niet elke Amerikaan is slecht.
Oud 16-05-2005, 22:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:46 :
Ok ik moet het wel relativeren. Er zijn ook enkele goed Amerikanen. Niet elke Amerikaan is slecht.
Dank u, nu heb je me weer blij gemaakt.

Nee maar serieus, als je zo gaat denken krijg je rare dingen. Net als allerlei nederlanders die nu roepen dat alle moslims 't land uit moeten omdat ze allemaal extremistisch en gevaarlijk zijn.

Goed, tot zover mijn wijsheid wat dat betreft.
Oud 16-05-2005, 22:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-05-2005 @ 23:44 :
Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan geen eens weet heeft van wat er buiten zijn eigen stad gebeurd.

Maar bepaalde Amerikanen beschouw ik hondser( ) als Saddam.
Ik doel niet alleen op de kijk van de Amerikaan maar ook op de Amerikaan zelf.
Oud 16-05-2005, 22:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:46 :
Ok ik moet het wel relativeren. Er zijn ook enkele goed Amerikanen. Niet elke Amerikaan is slecht.
Het merendeel is niet slecht, zou ik zeggen. Tenzij jij ze allemaal hebt gesproken, zijn alle amerikanen min (bush + cheney + Rumsfeld + Wolowitch) niet slechter of beter als Arabieren ofzo.
Oud 16-05-2005, 22:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-05-2005 @ 23:49 :
Ik doel niet alleen op de kijk van de Amerikaan maar ook op de Amerikaan zelf.
Hoezo dan?
Dit is wel pure racisme. Van een Moslim zou ik beter verwachten eerlijk gezegd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten