Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat zit er juist in als tweede controle om te voorkomen dat je zo'n dingen voorhebt. Gewoon elke week eens in je prullenbak kijken of er nog dingen inzitten die je nodig hebt...
||
Citaat:
![]() Sommige mensen kunnen wel zonder, maar echt handig lijkt het me niet. Het gebeurt heel snel dat je iets ten onrechte verwijdert (ik gelukkig niet echt meer: meer dan genoeg plaats op de schijfjes hier) maar het is me ook al meerdere malen overkomen dat ik Shift-Delete drukte voor een map en dan zo uit gewoonte erachter op de enter ramde; of dat Windows niet meewilde direct (hij scant eerst heel die map weer af) en dan druk je maar op Enter en floeps hij begint weer te deleten. Voorzichtig omgaan is een ding, maar de prullenbak is daarvoor gewoon een extra beveiliging. Shift-Delete is een knop die je niet uit gewoonte mag gebruiken, vind ik. Gebruik dan Del en ga dan eventjes langs bij de prullenbak. Als je echter steeds Shift-Delete gebruikt voor bestanden die je niet nodig denkt te hebben, zul je altijd van die dingen voorhebben, lijkt me. Trouwens; misschien nog een tip voor het opschonen van een harde schijf: programma's als WinDirStat / Xinorbis kunnen (grafisch) tonen hoeveel bepaalde mappen/bestanden innemen op je harde schijf, daarmee kun je pas opschonen op niveau (en zo heb ik nog nooit iets verkeerds weggegooid hoor).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar nu kwam ik er gelukkig achter dat die bestanden uit die map nog in mijn firefox-download-map stonden. Het waren zipjes die ik naar een andere map uitgepakt had. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat je dat moet verbeteren maar downloaden naar desktop is gewoon vreselijk iriterend omdat je dan vaak dagelijks (of toch zeker wekelijks) moet opruimen. Eventueel in een aparte map op je desktop zetten kan helpen, andere mogelijkheid is gewoon Firefox instellen dat hij alles naar een bepaalde map downloadt. Bij mij werkt dat systeem perfect zo: desktop is vrij clean (tenzij ik bijvoorbeeld een filmpje download dat ik eventjes wil bekijken en bewaren is gewoon naar mijn video's slepen (in submap daarvan, hoor)) en downloads heb ik ingesteld om op datum te ordenen in een aparte map (op een partitie die enkel voor downloads en tijdelijke bestanden dient).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyway: het zijn maar tips ![]()
|
![]() |
|