Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat noemt men niet "iemand met een taalachterstand" maar "lui/dom varken"
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het verhaal dat 'slechten' zich aan 'goeden' optrekken als ze samen in een klas zitten, is hopelijk door de Basisvorming al naar het rijk der fabelen verwezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De onderwijskwaliteit op een zwarte school ligt ook niet echt lager, hetgeen logisch is omdat ook daar gewoon gediplomeerde leraren voor de klas staan. De kans is alleen wel veel groter dat een kind slecht taalgebruik oppikt. Immers hoe meer kinderen met een taalachterstand bij elkaar zitten, hoe groter de kans dat die achterstand blijft. En hoe jonger kinderen zijn, hoe makkelijker ze dingen overnemen. Zelfs bij pubers zie je nog dat ze taalgebruik als 'ik ga die maizje laten klappen weet je' overnemen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Of bijvoorbeeld iemand van marrokaanse afkomst is in het nieuws geweest omdat die iets ergs gedaan heeft. Dan denken veel mensen als ze een marrokaans iemand zien van ohh daar moeten we voor uitkijken die mensen zijn gek. Terwijl als je zulke mensen leert kennen door bijvoorbeeld gemengde scholen ga je er wel anders over denken. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het verbieden van bijzonder onderwijs lijkt mij veel verstandiger. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uhm, ik ben er deels voor. Laat ik het anders stellen, ik ben er voor als ze het reguliere onderwijs een beetje veranderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder snap ik ouders ook prima. Als uit onderzoeken is gebleken dat voornamelijk zwarte scholen slechter presteren zou ik mijn kind ook naar een witte school brengen die beter presteert. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De reden dat voornamelijk hoogopgeleide autochtone ouders hun kinderen niet naar een zwarte school brengen is gewoon dat ze hun kind liever tussen 'ons soort mensen' zien zitten (Volkskrant, vandaag). En ik geef ze geen ongelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Dat mensen een taalachterstand hebben betekent niet meteen dat deze mensen niet slim zijn!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg verder ook nergens dat die mensen niet slim zijn of dat ze minderwaardig zijn. Ik constateer alleen dat ze niet tot dezelfde groep in de samenleving behoren, net zoals laagopgeleide autochtone woonwagenbewoners ook niet in dezelfde groep horen als artsen en notarissen. |
![]() |
||
Citaat:
Nare man: 1)Inderdaad niet. Ze willen mengen omdat ze het achterlijke idee aanhangen dat een school een afspiegeling van de samenleving of de buurt moet zijn. Onzin natuurlijk, want een school is niet bedoeld om de samenleving af te spiegelen of om leuk te zijn, een school is bedoeld om leerlingen dingen te leren. Daarbij is het volstrekt irrelevant of dat een afspiegeling is van de maatschappij of niet. 2)Het verhaal dat 'slechten' zich aan 'goeden' optrekken als ze samen in een klas zitten, is hopelijk door de Basisvorming al naar het rijk der fabelen verwezen. 1)Een kind zit ongeveer 8 uur per dag op school. Daarbij leert het gewone schoolstof, het krijg algemene kennis en het ontwikkelt sociale vermogens. Die eerste twee zijn, wat mij betreft, even belangrijk als de laatste, zo niet minder. 2)Daarvan had ik al gezegd dat ik het met je eens was. ![]() Wil er echt iets gebeuren dan moet de generatie die nu zoveel problemen veroorzaakt gewoon goed hard worden aangepakt, apart worden genomen, extra onderwijs krijgen, extra begeleiding op de arbeidsmarkt, et cetera. Door zelfregulering kom je er niet. Dat ben ik sowieso wel met je eens. Maar 't is niet dat alle allochtonen problemen veroorzaken, en het is niet zo dat alle autochtonen geen problemen veroorzaken. De verhouding is vast niet 50-50 (in grote steden iig) maar er zijn genoeg nederlandse jongeren die ook wel wat extra begeleiding nodig hebben.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Het instellen van wachtlijsten voor zwarte en witte leerlingen, om zo de spreiding te Cheenna | 10 | 19-05-2005 16:16 |