Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 15:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 16:52 :
Zoals gewoonlijk is mijn verdeling weer niet goed (er komen straks nog calorien bij)
Totaal: 1232.75 189.295 gram 78.49 gram 17.9175 gram

Te veel kh en te weinig vet. Nu vroeg ik me dus af of dit eigelijk veel uitmaakt, of het dus effect heeft op of je afvalt of niet.
Ja, ivm je glycogeen/glucose-depots. Zoek maar wat lijntopics af, het staat wel in een, wel in een paar vermoed ik.

Te weinig vet is slecht omdat de boel dan niet gesmeerd wordt.
Oud 19-05-2005, 15:54
Mara
Mara is offline
@Hagel: Wat zijn de afmetingen van dat Ciabbata broodje van jou? Supermarkt waar ik werk verkoopt ze ook en die zijn écht niet zó groot.
Oud 19-05-2005, 15:54
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 16:52 :
Wat is je doel, qua kcal?
mijn doel is tussen de 1300 en de 1500 ergens.
Oud 19-05-2005, 15:55
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 16:54 :
@Hagel: Wat zijn de afmetingen van dat Ciabbata broodje van jou? Supermarkt waar ik werk verkoopt ze ook en die zijn écht niet zó groot.
pff afmetingen ik denk dat ie nou wat zou het zijn, dat is moeilijk gokken. even groot als een pistolet alleen dan een 2x zo breed? zoiets
Oud 19-05-2005, 15:56
kellytje
kellytje is offline
Morgen er dan toch maar wat beter op letten. Wat bevat er buiten ei en kwark eigelijk nog veel eiwit (kwark lust ik niet zo en om nu elke dag eieren te gaan eten ...)
Oud 19-05-2005, 15:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 16:56 :
Morgen er dan toch maar wat beter op letten. Wat bevat er buiten ei en kwark eigelijk nog veel eiwit (kwark lust ik niet zo en om nu elke dag eieren te gaan eten ...)
Vis. Vleeswaar op brood doen.
moontje16
moontje16 is offline
zijn er producten waarvan bekend is dat ze de vetverbranding stimuleren?
moontje16
moontje16 is offline
groene thee weet ik trouwens al; maar ik ben niet zo'n thee-fanaat helaas
Oud 19-05-2005, 15:58
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-05-2005 @ 16:52 :
Dat is absoluut niet mijn bedoeling, dat weet jij ook wel, niet? En het spijt me als het wel zo werkt. Het is echt niets om jaloers op te worden (ja, ik weet dat jij dat ook wel beseft), ik voel me er heel vaak heel verdrietig om. Dat het me niet lukt om goed te eten. Geloof me, het bijbehorende gevoel wil je er niet bij hebben...
IK heb niet het idee dat je het expres doet nee maar het is gewoon voor mij logisch... ik heb een verleden met heel moeilijk eten en als ik dat dan lees wil ik dat ook want ik weet dat het effect dan sneller is, het is alleen er weer zo aan en ongezond. Hersenen zijn vreemde dingen op dat gebied. Mijn vriend is iemand die vergeet te eten, gisteren had ie over de hele dag tot 16.00 1 bord yoghurt met cruesli op... daar word ik ook gewoon jaloers op. want dan denk ik, ik lijn toch en hij niet, waarom eet ik dan meer etcetc. Maar het gevoel ken ik ja, dubbel
Oud 19-05-2005, 16:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 16:57 :
zijn er producten waarvan bekend is dat ze de vetverbranding stimuleren?
Zijn er niet, anders werken ze nauwelijks.

Als je spieren kweekt dan verbrand je meer calorieen. Vandaar ook dat je krachttraining wel zou moeten doen, als je spiermassa verliest door het afvallen mag je nóg minder kcal binnen krijgen.
Oud 19-05-2005, 16:01
kellytje
kellytje is offline
@ Hagel : dat ken ik , mijn vriend is ook zo iemand. Die eet meestal pas rond 2-3 uur een sandwich of rond 5 uur avondeten. Dan 's avonds wel bergen snoep natuurlijk. *jaloers*
Oud 19-05-2005, 16:02
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:58 :
IK heb niet het idee dat je het expres doet nee maar het is gewoon voor mij logisch... ik heb een verleden met heel moeilijk eten en als ik dat dan lees wil ik dat ook want ik weet dat het effect dan sneller is, het is alleen er weer zo aan en ongezond. Hersenen zijn vreemde dingen op dat gebied. Mijn vriend is iemand die vergeet te eten, gisteren had ie over de hele dag tot 16.00 1 bord yoghurt met cruesli op... daar word ik ook gewoon jaloers op. want dan denk ik, ik lijn toch en hij niet, waarom eet ik dan meer etcetc. Maar het gevoel ken ik ja, dubbel
Je weet dat je nu goed bezig bent, hou daar alsjeblieft aan vast. Ik wil echt absoluut niet dat mijn posts zo voor iemand werken, dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ik snap wel dat het zo werkt, ik schrik ook van mezelf als ik aan het eind van de dag denk: goh, wat goed van me dat ik MAAR 1 boterham heb gegeten, ofzo. Dan schrik ik echt, want zolang ik iig nog denk: shit, ik moet meer eten. Dan denk ik tenminste nog gezond, snap je? Als mijn posts echt vervelend voor je zijn, moet je me dat zeggen. Dat wil ik niet en dan zal ik hier niet meer posten, oke?
Oud 19-05-2005, 16:04
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 17:01 :
@ Hagel : dat ken ik , mijn vriend is ook zo iemand. Die eet meestal pas rond 2-3 uur een sandwich of rond 5 uur avondeten. Dan 's avonds wel bergen snoep natuurlijk. *jaloers*
ja erg he, mannen

Citaat:
ANGE schreef op 19-05-2005 @ 17:02 :
Je weet dat je nu goed bezig bent, hou daar alsjeblieft aan vast. Ik wil echt absoluut niet dat mijn posts zo voor iemand werken, dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ik snap wel dat het zo werkt, ik schrik ook van mezelf als ik aan het eind van de dag denk: goh, wat goed van me dat ik MAAR 1 boterham heb gegeten, ofzo. Dan schrik ik echt, want zolang ik iig nog denk: shit, ik moet meer eten. Dan denk ik tenminste nog gezond, snap je? Als mijn posts echt vervelend voor je zijn, moet je me dat zeggen. Dat wil ik niet en dan zal ik hier niet meer posten, oke?
Ik ga jou echt niet onthouden om hier te posten hoor, dit werkt goed voor jou dus moet je dat vooral doen. Als ik het zo hoor gaat het iig wel de goede kant uit, je weet in ieder geval dat je het goed fout doet... succes
Oud 19-05-2005, 16:07
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 17:04 :
ja erg he, mannen

Ik ga jou echt niet onthouden om hier te posten hoor, dit werkt goed voor jou dus moet je dat vooral doen. Als ik het zo hoor gaat het iig wel de goede kant uit, je weet in ieder geval dat je het goed fout doet... succes
Uiteraard weet ik dat, maar goed, verandering is heel moeilijk. Maar ik doe mijn best. En hier posten helpt daar zeker bij. Ik wil niet weten hoe het gegaan was, had ik dat niet gedaan.
Oud 19-05-2005, 16:07
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 16:04 :
sorry als dit lullig over komt, niet zo bedoelt, maar ik vind dat jij ook weinig recht van spreken hebt, jij eet ook erg slecht, en zit bijna altijd onder de 1400 cal als het niet minder is...
nee snap ik.. daar hebben jullie ook helemaal gelijk in.
maar het is gewoon zo jammer dat het bij haar telkens weer terugvalt, als ze nl weer beter gaat eten, bijv. dat ze 3 boterhammen en een cracker eet ofzo, dan gaat ze daar niet mee door, maar valt ze door omstandigheden altijd weer terug en das voor mij en vast voor anderen ook echt wel frustrerend om te lezen.

maar ik had het recht niet om die opmerking te maken, sorry. ik weet idd dat het lastig is.

maar bij mij zitten de hoeveelheden wél in een stijgende lijn, net typte ik dat ik aan 1266 zat met wat ik incl avondeten straks en tot half 4 had gegeten. ondertussen heb ik veel gegeten. ik had een koekjesvreetbui op de een of andere manier en ik was gewoon niet te stoppen. naja zo komen die calorieën er wel heb wel al 3 mandarijnen én sap op en ga vanavond HEEL VEEL sla eten.
Oud 19-05-2005, 16:10
Mara
Mara is offline
Heb zelf trouwens 250g extra kwark genomen, kom ik dus 140kcal hoger uit
Oud 19-05-2005, 16:11
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 17:07 :
maar het is gewoon zo jammer dat het bij haar telkens weer terugvalt, als ze nl weer beter gaat eten, bijv. dat ze 3 boterhammen en een cracker eet ofzo, dan gaat ze daar niet mee door, maar valt ze door omstandigheden altijd weer terug en das voor mij en vast voor anderen ook echt wel frustrerend om te lezen.

maar ik had het recht niet om die opmerking te maken, sorry. ik weet idd dat het lastig is.

maar bij mij zitten de hoeveelheden wél in een stijgende lijn, net typte ik dat ik aan 1266 zat met wat ik incl avondeten straks en tot half 4 had gegeten. ondertussen heb ik veel gegeten. ik had een koekjesvreetbui op de een of andere manier en ik was gewoon niet te stoppen. naja zo komen die calorieën er wel heb wel al 3 mandarijnen én sap op en ga vanavond HEEL VEEL sla eten.
Ik doe mijn best. Werkelijk waar. En ik snap ook wel dat je af en toe kierewiet wordt van de 'omstandigheden'. Ik wil die dingen alleen meestal hier niet verder toelichten, omdat ik koste wat het kost, wil vermijden dat iemand mij hier 'herkent'. Dit is toch iets wat ik voor de mensen in mijn omgeving verborgen wil houden.
Oud 19-05-2005, 16:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 17:07 :

dan nog is het niet genoeg en goed en veel sla zitten geen cal in...

ik heb namelijk heel vaak hetzelfde gevoel bij jou, net als bij ANGE...
Oud 19-05-2005, 16:14
cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-05-2005 @ 17:11 :
Ik doe mijn best. Werkelijk waar. En ik snap ook wel dat je af en toe kierewiet wordt van de 'omstandigheden'. Ik wil die dingen alleen meestal hier niet verder toelichten, omdat ik koste wat het kost, wil vermijden dat iemand mij hier 'herkent'. Dit is toch iets wat ik voor de mensen in mijn omgeving verborgen wil houden.
is ook zeker heel begrijpelijk..
maar het is zo jammer want ik weet best dat je heel erg je best doet...
Oud 19-05-2005, 16:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:54 :
mijn doel is tussen de 1300 en de 1500 ergens.
dat is dus te weinig... maar ja, je moet het allemaal zelf weten, maar je blijft commentaar krijgen totdat het wel goed is als je hier blijft posten en slecht/te weinig blijft eten
Oud 19-05-2005, 16:16
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 17:14 :
dat is dus te weinig... maar ja, je moet het allemaal zelf weten, maar je blijft commentaar krijgen totdat het wel goed is als je hier blijft posten en slecht/te weinig blijft eten
Ja maar ik weet dat jij het zo vindt maar naar mijn mening is 1300-1500 helemaal niet te weinig. De reclame van voedingscentrum zegt dat een volwassen vrouw maximaal 2000 kcal per dag binnen mag krijgen. Toen ik niet lijnde at ik nog geen 1800 denk ik, en toch was ik dik. Dus ik vind het een goed aantal kcal om af te vallen. Maarja dat zal dus wel blijven die onenigheid
Oud 19-05-2005, 16:17
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 17:14 :
is ook zeker heel begrijpelijk..
maar het is zo jammer want ik weet best dat je heel erg je best doet...
Ik zou willen dat ik wat beter nieuws hier kon posten, echt waar. Maar het helpt me wel om hier te posten, om echt zwart op wit te zien wat ik nou eigenlijk gegeten heb. En jullie reacties erop (al kan ik die op het moment zelf vaak niet hebben, naderhand helpt het me wel).
Oud 19-05-2005, 16:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 17:16 :
Ja maar ik weet dat jij het zo vindt maar naar mijn mening is 1300-1500 helemaal niet te weinig. De reclame van voedingscentrum zegt dat een volwassen vrouw maximaal 2000 kcal per dag binnen mag krijgen. Toen ik niet lijnde at ik nog geen 1800 denk ik, en toch was ik dik. Dus ik vind het een goed aantal kcal om af te vallen. Maarja dat zal dus wel blijven die onenigheid
Je lijnde met 1800 en je was dik. Ja, want je moest toen nog afvallen

Trouwens, niet alles hangt af van kcal. Als jij die 1800 bagger opvult dan kom je aan, ja.
Oud 19-05-2005, 16:21
Verwijderd
@Hagel:

1 x zelfgebakken boterham (100 kcal)
1 x jam (20 kcal)

1 x appel (60 kcal)
1 x ciabatta broodje (200 kcal)
1 x rookvlees (20 kcal)
ei + rauwkost (-)

1 x breaker light (70 kcal)
1 x boterham (75 kcal)
1 x philadelphia light (15 kcal)
komkommer (-)

2 x boterham (150 kcal)
2 x philadelphia light (30 kcal)

200 gr. gekookte rijst (220 kcal)
1 x kipschnitzel (240 kcal)
salade (50-100 kcal?)

Ik heb even uitgerekend wat je gegeten hebt. Je komt hiermee aan 1300 kcal, ruim geteld. Ik ga er van uit dat jouw zelfgebakken boterham inderdaad groter is dan normaal, en dat het ciabatta broodje ook van redelijk formaat is. Voor het avondeten heb ik 200 gr. rijst en 1 hele (gepaneerde) kipschnitzel geteld, maar ik betwijl of je zoveel eet tijdens het avondeten. Die salade kan ik niet goed schatten, maar aangezien er toch van alles onderzat en de ei en dressing ook wel wat calorieën leveren heb ik op 50-100 kcal gemikt.

In ieder geval, het is niet extreem weinig, maar ook niet bijzonder veel.
Oud 19-05-2005, 16:21
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 17:18 :
Je lijnde met 1800 en je was dik. Ja, want je moest toen nog afvallen

er staat toen ik niet lijnde

Citaat:
Trouwens, niet alles hangt af van kcal. Als jij die 1800 bagger opvult dan kom je aan, ja.
dat is ook zo maar dat was dus niet het geval. Nouja laten we er maar over op houden
Oud 19-05-2005, 16:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 17:21 :
er staat toen ik niet lijnde

dat is ook zo maar dat was dus niet het geval. Nouja laten we er maar over op houden
Als je niet lijnt zal je er dus niet úbergoed opletten. Hier iets kleins, daar iets kleins..
Oud 19-05-2005, 16:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 17:21 :
@Hagel:

1 x zelfgebakken boterham (100 kcal)
1 x jam (20 kcal)

1 x appel (60 kcal)
1 x ciabatta broodje (200 kcal)
1 x rookvlees (20 kcal)
ei + rauwkost (-)

1 x breaker light (70 kcal)
1 x boterham (75 kcal)
1 x philadelphia light (15 kcal)
komkommer (-)

2 x boterham (150 kcal)
2 x philadelphia light (30 kcal)

200 gr. gekookte rijst (220 kcal)
1 x kipschnitzel (240 kcal)
salade (50-100 kcal?)

Ik heb even uitgerekend wat je gegeten hebt. Je komt hiermee aan 1300 kcal, ruim geteld. Ik ga er van uit dat jouw zelfgebakken boterham inderdaad groter is dan normaal, en dat het ciabatta broodje ook van redelijk formaat is. Voor het avondeten heb ik 200 gr. rijst en 1 hele (gepaneerde) kipschnitzel geteld, maar ik betwijl of je zoveel eet tijdens het avondeten. Die salade kan ik niet goed schatten, maar aangezien er toch van alles onderzat en de ei en dressing ook wel wat calorieën leveren heb ik op 50-100 kcal gemikt.

In ieder geval, het is niet extreem weinig, maar ook niet bijzonder veel.
hee, dat is handig, hoef ik het zelf niet meer te doen Maar qua avondeten eet ik vrij goed hoor, ik ben een stevige avondeter. En na het eten eet ik vast ook nog wat.
Oud 19-05-2005, 16:24
kellytje
kellytje is offline
Totaal: 1062.45 95.515 gram 49.725 gram 29.4825 gram
=> dit heb ik tot nu toe gepland voor morgen (daar komt natuurlijk nog wat bij ) Ik heb al yoghurt, vis (gerookte zalm en kabeljouw) en een ei. Wat kan ik nu in godsnaam nog eten zodat mijn eiwitten omhoog gaan ? Vetten zijn +- goed zo denk ik
Oud 19-05-2005, 16:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 17:23 :
hee, dat is handig, hoef ik het zelf niet meer te doen Maar qua avondeten eet ik vrij goed hoor, ik ben een stevige avondeter. En na het eten eet ik vast ook nog wat.
hoe dan ook, met deze hoeveelheid, gaat je lichaam op slot, dus succes met afvallen .
Oud 19-05-2005, 16:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 17:24 :
Totaal: 1062.45 95.515 gram 49.725 gram 29.4825 gram
=> dit heb ik tot nu toe gepland voor morgen (daar komt natuurlijk nog wat bij ) Ik heb al yoghurt, vis (gerookte zalm en kabeljouw) en een ei. Wat kan ik nu in godsnaam nog eten zodat mijn eiwitten omhoog gaan ? Vetten zijn +- goed zo denk ik
Post dan even je hele schema
Oud 19-05-2005, 16:30
kellytje
kellytje is offline
Ontbijt : een gekookt ei, een toastje met philadelphia light, een appel en een yoghurtje
(dan ga ik werken, rond 1uur pauze)
'lunch' otje griesmeelpudding, tomaten met 100 gram gerookte zalmreepjes en een salade(niet meegeteld omdat ik slecht ben in het inschatten van de cal hiervan)
'avondeten' (rond alf 5-5uur) : 200 gram aardappelen met 400gram vis/groenten (216cal)

'savonds nog een stuk fruit en nog wat andere dingen
Oud 19-05-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 17:25 :
hoe dan ook, met deze hoeveelheid, gaat je lichaam op slot, dus succes met afvallen .
Jij bent altijd zo rigoureus met het geven van kritiek. Je bedoelt het goed, dat weet ik, maar soms is het gewoon ietsje té. Het klopt dat je (volgens het Voedingscentrum) beter boven de 1400 kcal kan blijven ivm met voedingstoffen en je metabolisme, maar je lichaam gaat echt niet meteen ‘op slot’ onder de 1400 kcal. (Bovendien geeft Overgewicht.nl een ondergrens van 1200 kcal.) Ik heb vorig jaar 3 a 4 maanden op ong. 1000 kcal geleefd en ben daarmee 13 kg afgevallen. En die 13 kg is er blijvend van af gebleven terwijl ik daarna weer normaal ben ik gaan eten.
Oud 19-05-2005, 16:35
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind dat van hagel er juist wel gezond uitzien eigenlijk
maar bij jullie staat er ook nooit drinken en boter voor bereiding bij in de cal. Zijn jullie allemaal zo goed dat je alleen water drinkt en in olie bakt?
en hoeveel cal raden jullie aan als je een beetje wilt afvallen?

zelf vandaag gegeten:
1 gekleurd hartje
1 mandarijn
4 wb met boter
2 plakken ham

zometeen avond eten
(witte) rijst met kip salsa en komkommer

straks paar uurtjes sporten
zal als ik terugkom misschien een koekje eten ofzo
Oud 19-05-2005, 16:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 17:31 :
Jij bent altijd zo rigoureus met het geven van kritiek. Je bedoelt het goed, dat weet ik, maar soms is het gewoon ietsje té. Het klopt dat je (volgens het Voedingscentrum) beter boven de 1400 kcal kan blijven ivm met voedingstoffen en je metabolisme, maar je lichaam gaat echt niet meteen ‘op slot’ onder de 1400 kcal. (Bovendien geeft Overgewicht.nl een ondergrens van 1200 kcal.) Ik heb vorig jaar 3 a 4 maanden op ong. 1000 kcal geleefd en ben daarmee 13 kg afgevallen. En die 13 kg is er blijvend van af gebleven terwijl ik daarna weer normaal ben ik gaan eten.
Natuurlijk ga je op een gegeven moment door dat 'op slot' heen. Als je niets eet, val je ook af. Ik baseer me op informatie van de hartstichting, die een programma hebben opgesteld voor mensen die verantwoord willen afvallen. Die raden ten zeerste aan om meer te eten dan 1400 cal, omdat ze dus uit ervaring weten dat het lichaam dan op spaarstand gaat. Jij had geen overgewicht, bij mensen met overgewicht gebeurt het vaker dat ze schommelen en erna alleen maar meer aankomen, omdat ze de zelfde levensstijl hadden. Jij sport nog steeds, toen ook en je eet nog steeds niet de hoeveelheid die je zou moeten. Ook ben je recentelijk 4 kilo aangekomen, toen je in dit topic bent begonnen, was je ook wat aangekomen...

ik geef mn kritiek eerst altijd normaal, leg het duidelijk uit, meerdere keren, wordt er dan niet geluisterd, ga ik niet opnieuw alles uitleggen, maar vertel ik de kern en wat ik vind kort en krachtig, de rest wordt dan kennelijk niet gelezen, niet geloofd of gewoon genegeerd, omdat dat gemakkelijker is.
Oud 19-05-2005, 16:37
moontje16
moontje16 is offline
en ik zal er ook nog een verhaal tegenaan gooien..
een paar jaar geleden heb ik geleefd op 2 boterhammen hooguit per dag. En afvallen dat ik deed (ja heel erg logisch en heel erg slecht ). Toen ik eindelijk op een normaal gewicht zat, besloot ik om toch weer normaal te gaan eten. Dus langzaam aan heb ik mn voedingspatroon opgebouwd. En zelfs toen ik weer gewoon at wat je minimaal hoorde te eten (ik schat dat ik toen rond de 1600 kcal per dag zat) viel ik nog af. Nu eet ik iedere dag 1900-2200 kcal en nu blijf ik redelijk op gewicht. (de laatste paar weken 2 kg aangekomen doordat ik heel weinig bewogen heb + iedere dag rond de 2200 heb gezeten)
Oud 19-05-2005, 16:39
kellytje
kellytje is offline
Dat van Hagel vind ik ook gezond, maar dat van jou (freestyler) lijkt me toch aan de weinig kant. Of je moet immen veel avondeten gaan eten
Oud 19-05-2005, 16:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 17:37 :
en ik zal er ook nog een verhaal tegenaan gooien..
een paar jaar geleden heb ik geleefd op 2 boterhammen hooguit per dag. En afvallen dat ik deed (ja heel erg logisch en heel erg slecht ). Toen ik eindelijk op een normaal gewicht zat, besloot ik om toch weer normaal te gaan eten. Dus langzaam aan heb ik mn voedingspatroon opgebouwd. En zelfs toen ik weer gewoon at wat je minimaal hoorde te eten (ik schat dat ik toen rond de 1600 kcal per dag zat) viel ik nog af. Nu eet ik iedere dag 1900-2200 kcal en nu blijf ik redelijk op gewicht. (de laatste paar weken 2 kg aangekomen doordat ik heel weinig bewogen heb + iedere dag rond de 2200 heb gezeten)
ik leefde op 1 boterham en viel geen grammetje af... m'n lichaam kon kennelijk niets kwijt. Toen ik normaal ging eten kwam ik ook geen grammetje aan.
Oud 19-05-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-05-2005 @ 17:35 :
maar bij jullie staat er ook nooit drinken en boter voor bereiding bij in de cal. Zijn jullie allemaal zo goed dat je alleen water drinkt en in olie bakt?

zelf vandaag gegeten:
1 gekleurd hartje
1 mandarijn
4 wb met boter
2 plakken ham

zometeen avond eten

Ik drink vrijwel alleen maar water, thee en cola light. Ik doe ook geen boter op mijn boterhammen omdat ik geen boter lust. Bij mijn avondeten kijk ik meestal naar de calorieën voor een bereideproduct, en daar zitten de calorieën voor bereiding dus bij ingerekend.

Over wat je gegeten hebt, het is niet echt geweldig, het kan er net mee door. Het is erg weinig, zeker als je (een paar uurtjes?) gaat sporten. Je had beter bruine/volkoren boterhammen kunnen eten en ik mis toch wat groente, fruit en melkproducten. Een mandarijntje weegt 25 gram (of minder?) en je zou ong. 200 gram fruit op een dag binnen moeten krijgen. Hetzelfde geldt voor groente. Ik weet niet hoeveel komkommer je wilt gaan eten, maar het zal geen 200 gram zijn. En er had ook nog een bakje kwark, yoghurt of melk bij gemogen.

Dus misschien vanavond nog wat fruit en/of zuivel ipv dat koekje?
Oud 19-05-2005, 16:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-05-2005 @ 17:35 :

zelf vandaag gegeten:
1 gekleurd hartje
1 mandarijn
4 wb met boter
2 plakken ham

zometeen avond eten

1500 en op een dag dat je sport iets meer...

wit brood is trouwens niet zo geweldig... net als witte rijst
Oud 19-05-2005, 16:43
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 17:37 :

ik geef mn kritiek eerst altijd normaal, leg het duidelijk uit, meerdere keren, wordt er dan niet geluisterd, ga ik niet opnieuw alles uitleggen, maar vertel ik de kern en wat ik vind kort en krachtig, de rest wordt dan kennelijk niet gelezen, niet geloofd of gewoon genegeerd, omdat dat gemakkelijker is.
Ik negeer je absoluut niet, maar er leiden meerdere wegen naar rome en op een of andere manier komt dat er bij jou niet in? Jij hebt gelijk ...en wat de anderen (ik) zeggen is flauwekul want de hartstichting zegt dit... Ik vind dat erg jammer want volgens mij ben je een hele leuke meid maar je kan je erg onaardig gedragen
Oud 19-05-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 17:37 :
Jij sport nog steeds, toen ook en je eet nog steeds niet de hoeveelheid die je zou moeten. Ook ben je recentelijk 4 kilo aangekomen, toen je in dit topic bent begonnen, was je ook wat aangekomen...
Ik heb van Augustus 2004 tot Februari 2005 58 kg gewogen. Toen ging ik een weekje op wintersport en toen ik terug kwam woog ik 60 kg. Of ik nou echt in een week tijd 2 kg vet ben aangekomen weet ik niet. Het was er in ieder geval in 1,5 week weer van af. Het kan dus goed vocht of een schommeling zijn geweest.

Nu ben ik 4 kg aangekomen ja, omdat mijn voedingspatroon momenteel ook ronduit klote is. Ik eet of erg weinig (500-1000 kcal/dag) of te veel (2000+ kcal/dag). Logisch dat ik er van aankom, mijn lichaam weet absoluut niet wat het moet en slaat daarom maar alles op. Ik weet dat het slecht is, maar ik heb er momenteel echt geen controle over, vandaar dat ik morgen ook naar een therapeute ga...
Oud 19-05-2005, 16:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 17:43 :
Ik negeer je absoluut niet, maar er leiden meerdere wegen naar rome en op een of andere manier komt dat er bij jou niet in? Jij hebt gelijk ...en wat de anderen (ik) zeggen is flauwekul want de hartstichting zegt dit... Ik vind dat erg jammer want volgens mij ben je een hele leuke meid maar je kan je erg onaardig gedragen
het jammere is dat directheid en mijn reacties vaak 'verkeerd'(jij zegt onaardig) worden opgevat. Zo typ ik nu eenmaal, ik moet misschien wat meer '-smilies' gebruiken, maar misschien wen je eraan als je me wat langer meemaakt. Het is zeker niet onaardig bedoelt, het is zeker ook niet bedoeld als de enige weg. Als jij gewoon je aantal cal goed opvult en gewoon genoeg eet, prima, zoals vandaag vond ik het best goed, ik had dat ook gezegd na jouw uitleg. Maar blijft dat ik het aantal cal aan de weinige kant vind... je kunt ook gewoon zorgen dat je wat meer eet en de rest eraf sporten, dat vind ik persoonlijk een betere manier als je toch perse die 1300 wil halen. Dan krijgt je lichaam iig redelijk wat binnen, zodat ze niet op spaarstand hoeft te gaan... (ipv weinig eten en niet sporten)

Offtopic: ik zit ook vandaag niet zo lekker in m'n vel, misschien dat dat ook iets verklaard, aangezien weinig eten bij mij gevoelig ligt en misschien een iets te felle reactie oproept, omdat ik weet hoe het is en dat niemand gun en als ik iemand kan behoeden/wakker schudden helpt dat nog iets

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 16:53.
Oud 19-05-2005, 16:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 17:46 :
Ik heb van Augustus 2004 tot Februari 2005 58 kg gewogen. Toen ging ik een weekje op wintersport en toen ik terug kwam woog ik 60 kg. Of ik nou echt in een week tijd 2 kg vet ben aangekomen weet ik niet. Het was er in ieder geval in 1,5 week weer van af. Het kan dus goed vocht of een schommeling zijn geweest.

Nu ben ik 4 kg aangekomen ja, omdat mijn voedingspatroon momenteel ook ronduit klote is. Ik eet of erg weinig (500-1000 kcal/dag) of te veel (2000+ kcal/dag). Logisch dat ik er van aankom, mijn lichaam weet absoluut niet wat het moet en slaat daarom maar alles op. Ik weet dat het slecht is, maar ik heb er momenteel echt geen controle over, vandaar dat ik morgen ook naar een therapeute ga...
ik hoop ook dat je daar veel aan hebt, het is gewoon zonde dat jij wil afvallen terwijl je gewoon een mooi meisje bent, alleen wat te dun... en ik hoop ook dat je uiteindelijk normaal met eten kunt omgaan, een stabiel en regelmatig eetpatroon opbouwt en gewoon gezond/genoeg kunt eten en gewoon sporten omdat het leuk is...
Oud 19-05-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 17:49 :
ik hoop ook dat je daar veel aan hebt, het is gewoon zonde dat jij wil afvallen terwijl je gewoon een mooi meisje bent, alleen wat te dun... en ik hoop ook dat je uiteindelijk normaal met eten kunt omgaan en gewoon gezond/genoeg kunt eten en gewoon sporten omdat het leuk is...
Ik ben echt niet te dun, nu zeker niet meer. Toen ik 58 kg woog wilde ik ook niet meer afvallen, maar 62 kg is gewoon echt te veel voor mij. Met dit gewicht zie mijn lichaam er niet meer strak uit, en ik krijg mijn broeken amper dicht.

Maar voorlopig hoef ik niet aan af vallen te denken, daar ben ik momenteel niet toe in staat. Ik ben er niet eens toe in staat om normaal te eten. Eerst weer leren normaal met eten om te gaan en van deze obsessie af te komen. En als ik dan nog steeds ontevreden ben over mijn gewicht kan ik eventueel (op een gezonde manier) die 4 kg weer kwijt proberen te raken.

Edit: Trouwens, jij hebt precies dezelfde lengte en het zelfde gewicht als mij. (Wat ik had althans) Ook 58 kg bij 1.74 m toch? Vind je jezelf ook te dun?

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 16:55.
Oud 19-05-2005, 16:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 17:52 :
Ik ben echt niet te dun, nu zeker niet meer. Toen ik 58 kg woog wilde ik ook niet meer afvallen, maar 62 kg is gewoon echt te veel voor mij. Met dit gewicht zie mijn lichaam er niet meer strak uit, en ik krijg mijn broeken amper dicht.

Maar voorlopig hoef ik niet aan af vallen te denken, daar ben ik momenteel niet toe in staat. Ik ben er niet eens toe in staat om normaal te eten. Eerst weer leren normaal met eten om te gaan en van deze obsessie af te komen. En als ik dan nog steeds ontevreden ben over mijn gewicht kan ik eventueel (op een gezonde manier) die 4 kg weer kwijt proberen te raken.
Ok niet te dun, dun, ik heb alleen geen foto's gezien, dus kan ik verder niet over oordelen.
Misschien zit je straks wel zo goed in je vel dat die 4 kilo er helemaal niet vanaf hoeft, want hopelijk is het gewicht (het getalletje) niet meer belangrijk en kun je realistischer naar jezelf kijken ... je eigenwaarde moet namelijk niet gebaseerd zijn op hoe je lichaam eruit ziet, maar gewoon van binnen goed zitten...
Oud 19-05-2005, 16:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 17:52 :
Edit: Trouwens, jij hebt precies dezelfde lengte en het zelfde gewicht als mij. Ook 58 kg bij 1.74 m toch? Vind je jezelf niet te dun dan?
Jij hebt denk ik een veel gespierder lichaam dan ik, daardoor weeg je hetzelfde, spieren wegen meer dan vet, en zie je er dunner uit. Daarnaast heb ik cup aa, dat gewicht/vet zit bij mij op mn taille. De cm'ers spreken voor zich, jij bent overal strakker/dunner, behalve bij de borstomvang...

maar waarom denk je dat ik zoveel eet? Omdat ik niet moet afvallen, omdat ik niet nog dunner moet worden, en mocht ik ergens nog wat aankomen, ga ik ook niet afvallen, is niet nodig. Vorige zomer woog ik 62... maar dat is nu weer gestabiliseerd, terwijl ik gewoon 2000 cal eet.

Trouwens snap ik heel goed dat je wil dat je heupen weer strakker worden, dat je broeken weer passen, dát vind ik een goede reden (niet dat het nodig is, verre van dat, maar dit snap ik), niet het feit dat je 58 wil wegen. Daarom vind ik ook dat je moet kijken naar zoiets, dat je broeken weer goed zitten ipv je gewicht. Maar vergeet niet dat het ook kan dat je eerst op andere plekken afvalt... en dan wordt het wat anders.
Oud 19-05-2005, 17:00
kellytje
kellytje is offline
had iemand nu nog tips wat ik nog kan eten morgen om de verdeling beter te krijgen ? *is ongeduldig*bloos*
Hoe komt het trouwens dat ik mijn tekst niet klein meer krijg ?
Oud 19-05-2005, 17:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 18:00 :
had iemand nu nog tips wat ik nog kan eten morgen om de verdeling beter te krijgen ? *is ongeduldig*bloos*
Hoe komt het trouwens dat ik mijn tekst niet klein meer krijg ?
ik heb daar geen verstand van ... mijn verdeling is nog slechter dan de jouwe
Oud 19-05-2005, 17:01
cerys
cerys is offline
ik wil nog wel even extra duidelijk zeggen dat ik "al die kritieken" enzo van gothic erg op prijs stel. zij is eigenlijk de enige die je een echte schop onder je kont kan geven..
wil ik nog wel ff zeggen voordat je gaat denken van "ja waar doe ik het allemaal voor" ofzo
Oud 19-05-2005, 17:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 18:01 :
ik wil nog wel even extra duidelijk zeggen dat ik "al die kritieken" enzo van gothic erg op prijs stel. zij is eigenlijk de enige die je een echte schop onder je kont kan geven..
wil ik nog wel ff zeggen voordat je gaat denken van "ja waar doe ik het allemaal voor" ofzo
Offtopic: we moeten Meelfriek niet vergeten, die kan ook aardig schoppen

Regels voor berichten