Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 13:46
MissN0urri
MissN0urri is offline
Dit na aanleiding van een vorig topic dat ik net las.

Je ziet en hoort heel vaak verhalen van mensen dat toen ze op zoek waren naar een relatie, zich er geen 1 voor deed. Juiste persoon werd niet gevonden of er was geen wederzijdse intresse.
Maar toen ze er niet naar opzoek waren of er niet voor open stonden kwamen ze toch na een avondje stappen ofzo "die ene" tegen waar ze verliefd op werden.

Ik vraag me af hoe dat komt en hoe jullie er over denken. Is het door dat je als je niet opzoek bent je iets anders uitstraalt en er zekerder bij loopt? Of denken jullie dat er iets anders achter zou zitten?
Oud 20-05-2005, 14:10
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Ik denk dat je dan wel iets zelfverzekerders uitstraalt of zoiets.. bij mij was het iig wel zo.. ik had mijn "zoektocht" opgegeven en een paar weken later was daar ineens mijn vriendje
Oud 20-05-2005, 14:13
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
welnee, je kan niet iemand zoeken, je vind iemand altijd per ongeluk
Oud 20-05-2005, 14:16
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 20-05-2005 @ 15:13 :
welnee, je kan niet iemand zoeken, je vind iemand altijd per ongeluk
Je kunt zeker wel min of meer op zoek gaan.. daarmee bedoelen we dat je iedere jongen die jou (al is het maar lichtelijk) aantrekt onderzoekt of jij hem geschikt vind als relatie.. klinkt mss stom maar het is zo
En als je dan stop met "zoeken" dan bekijk je jongens niet zo, maar op een manier van das een leuke jongen en je loopt weer verder

snap je?
Oud 20-05-2005, 14:16
Verwijderd
('t is interesse)

Hmm, ik denk dat wanhopigheid niet helpt, dus wanneer je wanhopig loopt te zoeken, dan lukt dat echt niet. Wanneer je zelf en alleen gelukkig bent, dan straal je dat uit en ben je interessanter.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:47
Smobbo
Smobbo is offline
Wanhopigheid komt niet sexy over

Mijn vriendin en ik zijn meer naar elkaar toe gegroeid, ik zocht niet echt, maar toen het toch wel heel erg goed klikte hebben we er maar werk van gemaakt
Oud 20-05-2005, 16:01
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat je wanhopigheid idd uitstraalt, al is dat dan onbewust en dat het ook opgepikt wordt door de omgeving.

En als je ergens naar zoekt, kan het heel moeilijk vinden zijn. Zoek je niet, dan kom je dingen tegen waar je van te voren niets van verwacht en waar iets heel moois uit kan groeien
Oud 20-05-2005, 23:39
Verwijderd
Geen idee, ik heb het verschil qua aandacht nooit echt gemerkt.
Maar het klopte bij mij wel dat de 'geschikte' kerel wel opeens voor mijn neus stond toen ik besloten had dat ik voorlopig geen vriend wou

@ Andijvie:Wanhopig is niet sexy... true idd
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 08:19
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 20-05-2005 @ 15:16 :
Je kunt zeker wel min of meer op zoek gaan.. daarmee bedoelen we dat je iedere jongen die jou (al is het maar lichtelijk) aantrekt onderzoekt of jij hem geschikt vind als relatie.. klinkt mss stom maar het is zo
En als je dan stop met "zoeken" dan bekijk je jongens niet zo, maar op een manier van das een leuke jongen en je loopt weer verder

snap je?
ja dat snap ik ook wel ik ben niet achterlijk.

natuurlijk kan je wel extra om je heenkijken als je 'zin hebt in een relatie' maar dat heeft natuurlijk geen echte invloed op wie je tegenkomt, het is echt niet logisch dat je wel iemand vindt op het moment dat je niet 'zoekt'.
Oud 21-05-2005, 08:30
Verwijderd
Ik denk dat als je te goed zoekt je niet open staat voor anderen en als je daar mee stopt dat dat wel zo is.
Je verhaaltje klopt dus dan niet helemaal, want jij zei dat als je niet zoekt je er niet open voor staat, waar ik het dus niet eens mee ben. Juist als je niet zoekt sta je open voor wat er op je af komt en als je zoekt zoek je vaak ook naar een bepaald iets of een bepaald iemand of iemand die bepaalde eigenschappen heeft etc etc.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 10:33
Verwijderd
Simpel, als je je niet bezighoudt met zoeken lijkt het alsof het makkelijker gaat wanneer je iemand tegenkomt, terwijl wanneer je bewust aan het zoeken bent elke keer dat het niet lukt heel bewust wordt meegemaakt.

En natuulijk komen mensen die overduidelijk op zoek zijn kansloos over.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:05
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
MissN0urri schreef op 20-05-2005 @ 14:46 :
Dit na aanleiding van een vorig topic dat ik net las.

Je ziet en hoort heel vaak verhalen van mensen dat toen ze op zoek waren naar een relatie, zich er geen 1 voor deed. Juiste persoon werd niet gevonden of er was geen wederzijdse intresse.
Maar toen ze er niet naar opzoek waren of er niet voor open stonden kwamen ze toch na een avondje stappen ofzo "die ene" tegen waar ze verliefd op werden.

Ik vraag me af hoe dat komt en hoe jullie er over denken. Is het door dat je als je niet opzoek bent je iets anders uitstraalt en er zekerder bij loopt? Of denken jullie dat er iets anders achter zou zitten?
Klinkt toch wel bekend
als je bijv naar een feest gaat dnek je soms een keertje vooraf miss kom ik wel een leuk iemand tegen.

maar bij mij gebeurt het uitsluitent op de momenten waar je het absoluut niet verwacht
Oud 21-05-2005, 15:23
waves
waves is offline
Wat Loontjuh zegt: als je niet op zoek bent sta je wat meer open. Als je niet op zoek bent naar een vriend(in) en gewoon een zo leuk mogelijke tijd wil hebben straal je misschien iets meer zelfvertrouwen uit.
Reageren

Regels voor berichten