Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 13:44
mijnnaamishaas
mijnnaamishaas is offline
Mijn vriendin en ik zijn al meer dan een half jaar bij elkaar. Ik hou ontzettend veel van haar en zou graag een toekomst met haar willen opbouwen. Omdat ik vaak het gevoel heb dat dit een beetje van een kant komt, ben ik vanochtend een gesprek met haar begonnen. Toen bleek dat ze wel om me geeft en me aantrekkelijk vindt, maar dat ze niet écht verliefd op me is (geweest) en gewoon een leuke tijd wil hebben.

Nou vraag ik me af of het wel slim is om door te gaan met deze relatie, aangezien we allebei iets anders willen. Ik wil haar eigenlijk absoluut niet kwijt en ik zou het verschrikkelijk vinden om haar met iemand anders te zien. Maar aan de andere kant, als ik wel bij haar blijf en zij komt over een tijdje iemand anders tegen waar ze wel verliefd op wordt, dan is het natuurlijk allemaal nog veel erger.

Zijn er misschien mensen met ervaringen of tips over hoe ik hiermee om kan gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 13:50
Verwijderd
hoe oud ben je? als ik vragen mag dat kan misschien helpen bij het advies geven
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:51
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als je beide iets anders verwacht lijkt het mij niet verstandig om ermee door te gaan. Jij ziet een toekomst samen en ik maak hieruit op dat zij dat niet ziet. Het verliefde gevoel kan op den duur weggaan, maar hij haar is het er nooit echt geweest.

Maargoed; doe wat je hart zegt.
Oud 17-05-2005, 14:05
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 17-05-2005 @ 14:51 :
Als je beide iets anders verwacht lijkt het mij niet verstandig om ermee door te gaan. Jij ziet een toekomst samen en ik maak hieruit op dat zij dat niet ziet. Het verliefde gevoel kan op den duur weggaan, maar hij haar is het er nooit echt geweest.

Maargoed; doe wat je hart zegt.
Oud 17-05-2005, 14:06
Balance
Balance is offline
Jij wil een toekomst, zij niet. Je zult voor jezelf de keuze moeten maken of je genoegen neemt met enkel plezier nú.

Ikzelf zou me tamelijk bedrogen voelen als iemand pas na een half jaar weet te melden dat ie niet verliefd op mij is.
Oud 17-05-2005, 14:17
mijnnaamishaas
Tsja ik voel me ook wel een beetje bedrogen.. Hoewel we het er eigenlijk nooit echt over hebben gehad.

We zijn trouwens allebei 20.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:24
Inges
Inges is offline
Heeft ze gezegd hoe ze dan haar toekomst (met jou) ziet? En heeft ze verder wel gevoelens voor je, ik bedoel je kan ook iemand leuker dan gewoon een vriend vinden maar niet verliefd op diegene zijn, heeft zij dat ook?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:24
Smobbo
Smobbo is offline
Hoe hard het ook klinkt, het lijkt me verstandiger om het uit te maken.
Zoals je zelf al zegt, straks vindt ze iemand waar ze wel echt verliefd op is.
Jullie willen gewoon duidelijk niet het zelfde, misschien komt het nog van haar kant, maar vooral aangezien ze ook nooit 'echt' verliefd op je is geweest lijkt me dat niet heel waarschijnlijk.
Ga verder, niet persé direct op zoek naar een nieuwe, en kijk of je met een ander op dat (imho zeer belangrijke) onderwerp meer op 1 lijn zit.
Oud 17-05-2005, 14:35
esprit-chick
esprit-chick is offline
denk ik ook wel ja, tiz geen goede basis
als na een half jaar al blijkt dat t meer van jou kant dan van de hare komt hoe moet dat dan in de toekomst???? (want dat wil jij)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 17-05-2005 @ 15:35 :
denk ik ook wel ja, tiz geen goede basis
als na een half jaar al blijkt dat t meer van jou kant dan van de hare komt hoe moet dat dan in de toekomst???? (want dat wil jij)
dat is juist wat ie voor ogen moet houden: d'r is geen toekomst. Haar toekomst is voor haar, zijn toekomst is voor hem. Het heden is voor hen samen.

De vraag is of ie dat genoeg vindt. Zo ja, dan kunnen ze nog hele leuke tijden beleven. Zo niet, dan lijkt het me wijs om d'r mee te stoppen.
Oud 17-05-2005, 15:20
dls
dls is offline
ik denk dat het verstandiger is om nu te stoppen idd dan als ze het straks met je uit maakt voor een andere jongen, dan voel je je veel slechter

ook al wil je niet edat ze bij een ander is.. het blijft sowieso zwaar om het uit te maken. maar om het te doen als zij er gelijk met een ander vandoor gaat..

je weet nu al, dat het geen levensrelatie word, dat het ooit uitgaat, je kunt je zelf denk ik toch wel wat pijn besparen om haar voor te zijn, en ook dat je nu weet wanneer het gaat gebeuren. het doet meer pijn als zij het onverwacht uit maakt

ik denk niet dat als je er nu nog mee doorgaat, je elke leeft of het de laatste van je relatie is, dus zal de klap dan als nog hard aankomen.

en zij zal het misschien niet heel erg vinden, omdat ze toch een keer wil stoppen. en ze zal wel vrienden blijven gok ik zo..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:36
noa-zut
noa-zut is offline
Hmm, ik heb dus heel vaak in de situatie gezeten van je vriendin ( tot nu toe nog) en ik kan je vertellen dat je het het beste kan uitmaken want dat gaat echt niet werken. Ze zal het vroeg of laat toch uitmaken en heeft heel andere gevoelens voor jou als jij voor haar. Het klinkt miss hard, maar het is wel beter voor jou.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 00:47
Shitonya
Shitonya is offline
uitmaken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 00:50
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-05-2005 @ 01:47 :
uitmaken
en inmekaar slaan, omdat ze je in de waan heeft gelaten dat ze wel verliefd op je was
Oud 18-05-2005, 01:11
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 18-05-2005 @ 01:50 :
en inmekaar slaan, omdat ze je in de waan heeft gelaten dat ze wel verliefd op je was
geen kleine meisjes slaan
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 01:13
Jolt
Jolt is offline
Zowizo slaan is voor hersenloze freaks.
Je kan het toch normaal en volwassen oplossen. Zoals wat hij al aangeeft, hij heeft al met haar gepraaat, praat dan nog eens en zeg wat je op je lever hebt.

Daarbij ook nog dat je verder wilt,etc.
Oud 18-05-2005, 14:52
Konijn
Konijn is offline
Als ik jou was, uitmaken. Klinkt heel hard en zal ook heel moeilijk zijn, maar het wordt steeds lastiger.
Hoe langer je nog met haar doorgaat, hoe meer jij van haar gaat houden en die toekomst met haar wil opbouwen. Als ze dan over een jaar ermee komt dat ze nog steeds niet écht verder met je wil, als jij wil samenwonen bv, komt dat nog veel harder aan dan..
Oud 18-05-2005, 15:09
Loezzel
Loezzel is offline
Je vertelt zelf al in je betoog dat het beter is om nu uit elkaar te gaan. Je weet van haar gevoelens, je weet dat je jezelf waarschijnlijk pijn gaat besparen dan wanneer je met haar doorzet.
Veel sterkte.
Oud 18-05-2005, 17:08
Cola
Cola is offline
dude, er zwemmen meer vissen in de zee.
en jij wilt een toekomst met haar opbouwen en zij is nooit verliefd op jou geweest.......lijkt me niet echt verstandig om bijv. meet samen te gaan wonen
Oud 18-05-2005, 17:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik denk dat dit niet lang vol te houden zal zijn. je gaat je alleen maar gek maken met de gedachte of ze je nog wel wilt. als ik jou was zou ik voor een meisje gaan die jouw net zo leuk vind als jij haar!
Oud 18-05-2005, 17:17
Cola
Cola is offline
ik zeg: dumpen voor ze jou dumpt
Oud 18-05-2005, 17:42
Landslide
Landslide is offline
Dat lijkt me echt goed klote.
En het uitmaken is natuurlijk de oplossing, maar dat lijkt me verdomd moeilijk.
Succes ermee.
Oud 18-05-2005, 17:48
MissN0urri
MissN0urri is offline
Hmm ja das heel erg! Ik zou het uitmaken, wat je zelf ook al zegt, straks doet het alleen maar meer pijn. Je kunt niet bij elkaar blijven als de 1 eigenlijk iets anders wilt. Dat loopt altijd op de klippen. En dan beter nu dan na 2/3 jaar, lijkt mij.
Oud 18-05-2005, 20:44
Anaïs
Anaïs is offline
Hmm als je in een toekomst samen andere dingen wil, dan zou het nog kunnen werken, maar in dit geval?

Jij beschouwt deze relatie duidelijk als serieus, en zou graag een toekomst met haar opbouwen, terwijl zij in het heden leeft...
Nog eens goed over praten, of zij ook een toekomst ziet met jou ('k vrees het, aangezien ze niet verliefd is...).

Als je echt compleet andere dingen wil, dan is het beter dat je elkaar niet belemmert.

Jammer voor jou natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:17
mijnnaamishaas
Bedankt voor de reacties. Het lijkt inderdaad een stuk beter om het uit te maken, maar dat is zo moeilijk! Ik ga gewoon nog een keer met haar praten en haar duidelijk maken wat ik precies van onze relatie verwacht. Zij heeft er natuurlijk ook over na kunnen denken, en als blijkt dat ze totaal geen toekomst samen ziet zet ik er een punt achter.

En voortaan ga ik alleen nog op vrouwen vallen die ook op mij vallen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 21:40
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
het kan zijn dat ze nu niet meer verliefd meer is.. maar heeft ze gezegd dat ze nóóit echt verliefd is geweest?
Oud 18-05-2005, 21:44
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
mijnnaamishaas schreef op 17-05-2005 @ 14:44 :
Mijn vriendin en ik zijn al meer dan een half jaar bij elkaar. Ik hou ontzettend veel van haar en zou graag een toekomst met haar willen opbouwen. Omdat ik vaak het gevoel heb dat dit een beetje van een kant komt, ben ik vanochtend een gesprek met haar begonnen. Toen bleek dat ze wel om me geeft en me aantrekkelijk vindt, maar dat ze niet écht verliefd op me is (geweest) en gewoon een leuke tijd wil hebben.

Nou vraag ik me af of het wel slim is om door te gaan met deze relatie, aangezien we allebei iets anders willen. Ik wil haar eigenlijk absoluut niet kwijt en ik zou het verschrikkelijk vinden om haar met iemand anders te zien. Maar aan de andere kant, als ik wel bij haar blijf en zij komt over een tijdje iemand anders tegen waar ze wel verliefd op wordt, dan is het natuurlijk allemaal nog veel erger.

Zijn er misschien mensen met ervaringen of tips over hoe ik hiermee om kan gaan?
Ik ben op de helft van mijn vriendinnen ook niet verliefd geweest,
maar dat wou niet zeggen dat ike r niet voor een volle 100% voor ging

ik houd ook niet van dat zweverige gedoe, en ik heb er gelukkig ook niet zoveel last van. net of ik van mijn hormonenhuishouding moet laten afhangen met wie ik iets begin
Oud 18-05-2005, 23:49
Verwijderd
wat vervelend voor je, ik zit in hetzelfde schuitje maar ik ben degene die niet verliefd is
en ik zeg je maak het uit, voordat het allemaal pijnlijker wordt dan het nu al is. het kan namelijk niet echt veel beter worden als zij niet verliefd is en ook nooit verliefd is geweest.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:06
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 19-05-2005 @ 00:49 :
wat vervelend voor je, ik zit in hetzelfde schuitje maar ik ben degene die niet verliefd is
en ik zeg je maak het uit, voordat het allemaal pijnlijker wordt dan het nu al is. het kan namelijk niet echt veel beter worden als zij niet verliefd is en ook nooit verliefd is geweest.
hoeft niet perse
iig niet als ze hetzelfde in elkaar zit wat dit betreft als ik
Oud 20-05-2005, 13:47
Verwijderd
ik vind een half jaar nou niet echt zo'n geweldig grote tijdspanne dat ik daar me toekomst op zou bouwen
dumpen dus en lekker opnieuw beginnen

verliefdheid kan best weggaan, maar niet al na 6 maandjes
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:49
Sartre
Sartre is offline
Als het van jou kant niet meer goed voelt zet je er een punt achter. Als je ook na dit bericht nog redenen ziet om door te gaan ga je door
Reageren

Regels voor berichten