20-05-2005, 12:27 | ||
Citaat:
Hebben jullie ook dat je de theorie op zich allemaal wel snapt, maar dat het je niet lukt om die sommen te maken omdat je dan niet weet wat je moet doen en zo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
|
Advertentie | |
|
20-05-2005, 12:43 | ||
Citaat:
En dan: nMin=0 (dit betekent Lo) u(n )=1.007*u(n-1)-720 u(nMin=80000 |
20-05-2005, 13:08 | ||
Citaat:
Ik weet gewoon niet goed wat nu de bedoeling is van zo'n som, wat ze nu willen weten. Sommen waar je juist moet uitleggen hoe ze op een antwoord komen, kan ik wél. |
20-05-2005, 13:22 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 13:24 | ||
Citaat:
0 80.000 1 -720 2 -719 3 -718 4 -717 5 -716 wat doe ik verkeerd?? (sorry ik weet het, ben erg lastig, maar ik snap het echt niet
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
|
20-05-2005, 13:34 | ||
Citaat:
1. Je hebt een normale verdeling waarvan je een steekproef met lengte n moet nemen. Die steekproef is dan ook weer een normale verdeling met: Mu = n * [oorspronkelijke mu] Sigma = √n * [oorspronkelijke sigma] Als je bv. een pakje boter hebt van 250 g, met normaal verdeeld gewicht met mu = 250.4 g en sigma = 0.6 g, en die pakjes gaan per 10 in een doos, en je moet iets met die doos uitrekenen, dan doe je. Mu = 10 * 250.4 Sigma = √10 * 0.6 2. Je hebt een normale verdeling, daar neem je een steekproef uit, en je wilt weten wat de mu en sigma van het (normaal verdeelde) gemiddelde van die steekproef zijn. Mu = [oorspronkelijke mu] Sigma = [oorspronkelijke sigma] / √n Bv. dezelfde doos met 10 pakjes boter, nu wil je weten wat er gemiddeld in één pakje uit zo'n doos zit (dan neem je dus een steekproef van 1 pakje uit die 10 pakjes). Mu = 250.4 Sigma = .6 / √10 Ik hoop dat je het zo snapt anders vraag het maar. BTW kan iemand mij nu uitleggen wat logaritmen zijn, hoe ze werken, en hoe al die vage regeltjes voor differentiëren werken (heb het afgelopen jaar alleen kansrekening geleerd as you can see ).
__________________
x
Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 13:37. |
20-05-2005, 13:44 | ||
Citaat:
Differentiëren is makkelijk, welke regeltjes snap je er niet van? |
20-05-2005, 13:44 | ||
Citaat:
0 - 80000 1 - 79840 2 - 79679 3 - 79517 4 - 79353 5 - 79189 Controleer even of je alles letterlijk over hebt genomen zoals Nomen est Omen zegt, ander zou ik naar [2nd] [window] gaan en TblStart=0 en ∆Tbl=1 invoeren. Als dat nog niet werkt kun je misschien een keertje [2nd] [+], [7], [ALL], [1] gaan, dan reset je je hele GR (programma's en alles ben je dan wel kwijt, maar alle instellingen zijn weer 'normaal'). Hoop dat het lukt
__________________
x
|
20-05-2005, 13:47 | ||
Citaat:
En qua differentiëren, tja, de basis snap ik eigenlijk al niet. Wat is een gedifferentieerde functie nou eigenlijk, wat kun je ermee, enz. enz. enz.
__________________
x
|
20-05-2005, 13:48 | ||
Citaat:
__________________
x
|
20-05-2005, 13:59 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 14:06 | ||
Citaat:
Moet je trouwens bij binomiale functies per se opschrijven P(X<3) of mag je ook gewoon: P(X hoogstens twee)??
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
|
20-05-2005, 14:32 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 14:33 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 14:51 | ||
Citaat:
welk hoofdstuk is het?? ik hoop echt dat iemand het kan uitlgeggen, mn leraar heeft er geen tijd meer voor HELLUP Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 15:02. |
20-05-2005, 15:59 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 16:00 | ||
Citaat:
CM4: hoofdstuk 2+3 En als bij een van bovenstaande hoofdstukken een hoofdstuk over matrices is, dan heb ik heb verkeerd gezegd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
|
20-05-2005, 16:02 | ||
Citaat:
Ik ben supersnel, ik weet het
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
|
20-05-2005, 17:24 | ||
Citaat:
oooh alleen boeken 3 en 4??? ik hoop dat dat zo is want dat hoofdstuk is super lastig |
20-05-2005, 17:36 | ||
Citaat:
InvNorm gebruik je toch gewoon als je bijv. 'de langste 300 mensen uit een steekproef van 3000 mensen' wilt weten. Dan neem je het percentage naar links (dat is 90%), het gemiddelde (bv. 170 cm) en de standaardafwijking (bv. 8 cm). Dan vul je in bij Invnorm: (0.9, 170, 8) Het antwoord is dan 180,25 wat betekent dat de langste 300 mensen langer dan 180,25 cm zijn.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
|
20-05-2005, 18:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
20-05-2005, 18:16 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 19:04 | ||
Citaat:
__________________
Keep on rockin'
|
20-05-2005, 20:25 | ||
Citaat:
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
|
20-05-2005, 21:09 | ||
Citaat:
Als er om meer dan 1 aantal wordt gevraagd moet je gewoon de standaardafwijking keer wortel x doen met x het aantal gevraagde stuks. Als er een standaardafwijking wordt gegeven en er wordt naar 1 aantal gevraagd moet je gewoon de standaardafwijking delen door wortel x met x het aantal dat is gegeven in het begin. |
20-05-2005, 21:11 | |
om het significantieniveau iets te verhelderen, dat is de dus de overschrijdingskans die je maximaal toestaat wil de nulhypothese gelijk krijgen. Is deze overschrijdingskans kleiner, dat wil zeggen de kans dat de waarde in de alternatieve hypothese, kleiner is dan de gestelde aanvaardbare overschrijdingskans, dan wordt de nulhypothese verworpen en dan krijgt H1 gelijk. Het is immers haast geen toeval meer dat je een waarde vindt van H1.
|
20-05-2005, 21:19 | |
Ik heb een beetje de examens van het afgelopen jaren doorgekeken op zich zijn het niet zulke moeilijke opgaves. Gewoon je tijd ervoor nemen. 20 vraagjes in 3 uurtjes zijn heel goed te doen. Opgave 1 is vaak een hele makkelijke opgave (een inkomertje scoor je lekker veel punten mee). En verder is het gewoon dat je je tijd voor elke som moet nemen en niet snel gaan lopen stressen als je iets niet begrijpt. Kijk er wat langer naar dan zal er wel wat helder worden. Verder kan ik alleen vertellen dat je altijd iets moet opschrijven want wie weet krijg je daar plotseling ook nog een puntje voor. Probeer een berekening ook zo uitgebreid mogelijk met alle stappen te maken en niet zo lui zijn. Vaak schrijf je voor het gemak 1 stap niet op en dat kost je ook al gauw weer een puntje. Verder heb ik niet zoveel tips meer.
Ik snap wel veel maar ik loop steeds stuk op het feit dat ik een aantal formules moet gaan verklaren bij differentievergelijking ofzo. Ik heb die hoofdstukken daarover eigenlijk nooit gemaakt en begrepen maar kan iemand mij misschien een beetje helpen of is er een truucje om formules te kunnen afleiden uit een gegeven vergelijking Ik snap de basis van die vergelijkingen wel dus Un = Un-1.a+b en de oplossingsformule. Mar blijkbaar heb ik nog niet het inzicht om van deze dingen iets af te leiden wat tot een andere formule leidt. ty |
20-05-2005, 22:05 | ||
Citaat:
en zowieso tabellen zijn stom, als je snapt wat je op de rekenmachine moet doen, snap je het in zijn algemeenheid beter
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
|
20-05-2005, 22:18 | ||
Citaat:
significantieniveau wordt gewoon gegeven bij de opgave dus dat is geen moeilijkheid een proef met de kans op jongens en meisjes je hebt bij deze proef een succes kans (jongens) en een verlieskans (meisjes), je kan dus zeggen dat deze hypothese biinomiaal verdeeld is een onderzoeker zegt dat de kans op jongens 0,51 (51%) is je gaat nu uit van een geval van 500 geboortes waarvan 230 mannelijk is. Als significantie neem je 0,05 dan krijg je P(=230 | k=0,51 en n=500 ) GR binomcdf (500,0,51,230)=0,141882917 en aangezien dit getal groter is dan de significantie verwerp je de hypothese toch?
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
|
20-05-2005, 22:24 | ||
Citaat:
|
20-05-2005, 23:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-05-2005, 10:33 | ||
Citaat:
ontopic: snapt iemand de continuiteitscorrectie? ik begrijp niet precies wanneer je m nou toepast, en wanneer niet. |
21-05-2005, 10:41 | ||
Citaat:
als er alleen maar hele kunnen plaats vinden aan mij heb je niks maar ik had net een 7 minstens voor mn wiskunde examen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
profielwerkstuk Wiskunde A1,2 kelsie | 5 | 27-09-2006 17:23 | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde a1,2 <----> Wiskunde b1 ?? Trala | 26 | 26-06-2006 19:52 | |
HAVO |
Wiskunde A1,2 SpecialX | 23 | 26-05-2006 11:07 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Uitwerkingen Getal en Ruimte Havo 4/5 wiskunde A1,2 StaceySpacey | 6 | 20-10-2005 16:06 | |
HAVO |
Wiskunde A1,2 Lady Lazarus | 226 | 06-06-2005 16:23 |