Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 02:01
Verwijderd
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik fanatiek aan het hardlopen. Elke dag 30-60 min. Verder druk ik me nu iedere dag op en doe ik sit-ups.

Als ik thuis ben wil ik een setje dumbels vragen om alvast licht met fitness weer te beginnen. Hoever kom ik met dumbels? Echt alleen mijn armen of ook mijn borstkast en schouders?

Ik wil eerst beetje conditie opbouwen en mijn bovenlichaam beetje trainen en mijn buik strakker maken, wil beetje blokjes zien. Als ik dus dumbels kom hoe kom ik dan aan een schema. Ik neem aan dat een sportschool geen schema voor mij gaat maken aangezien ik niet lid ben.

Ik merk nu al echt dat ik een beetje ben afgevallen bij mijn buik en dat binnen 4 weken al. Wat een beetje sporten en goed eten allemaal kan doen.

Ik wil geen bankdrukset kopen dat is me te duur. Dus als het kan 2 dumbels met de nodige kilo's.

Dit wil ik 1 jaar vol houden en na mijn Azie reis wil ik weer naar de sportschool gaan.

Hoop dat het voor iedereen beetje duidelijk is.

Dus hoofdvraag is dus:
Hoever kom ik met dumbels? Echt alleen mijn armen of ook mijn borstkast en schouders?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 09:25
Verwijderd
Je kan met Dumbells zelfs je benen trainen: Lunges en squatten. Borst en schouders zijn ook goed te doen (Flyes en Side Raises?).
Mij lijkt squatten met een barbell trouwens makkelijker maar het schijnt wel te kunnen met dumbells, heb het zelf nooit gedaan.

Er is een site met allemaal korte filmpjes met de oefeningen maar die kan ik niet zo snel vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 10:20
sjefke
sjefke is offline
Het is net wat je r mee doet
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 10:47
Encrypted
Encrypted is offline
Bezoek deze website eens: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Onder het kopje 'Exercises' rechts staan alle spiergroepen waar je op kan klikken, vervolgens zul je de mogelijke oefeningen die je met dumbbells uit kunt voeren zien. (Ja ik ga er van uit dat je de Engels taal beheerst )

succes
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:09
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-05-2005 @ 10:25 :

Mij lijkt squatten met een barbell trouwens makkelijker maar het schijnt wel te kunnen met dumbells, heb het zelf nooit gedaan.
Squatten met dumbells kan zeker wel, het is net zo gemakkelijk/moeilijk als met een barbell.
Je kan met dubells wel alles trainen hoor. Je kunt idd zoals Moenbloem al zei side raises doen (zowel staand, als zittend of liggend). Borstspieren kun je ook trainen door te gaan liggen en de dumbells steeds te laten zakken tot ong. 5 cm boven je borst etc.
Je kunt je triceps trainen door bijv. op je knieeën te gaan zitten, met je ene arm te steunen op de grond en met de andere arm een achterwaartse beweging te maken lang je lichaam. etc etc
Oud 21-05-2005, 13:18
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 21-05-2005 @ 13:09 :
Squatten met dumbells kan zeker wel, het is net zo gemakkelijk/moeilijk als met een barbell.
Je kan met dubells wel alles trainen hoor. Je kunt idd zoals Moenbloem al zei side raises doen (zowel staand, als zittend of liggend). Borstspieren kun je ook trainen door te gaan liggen en de dumbells steeds te laten zakken tot ong. 5 cm boven je borst etc.
Je kunt je triceps trainen door bijv. op je knieeën te gaan zitten, met je ene arm te steunen op de grond en met de andere arm een achterwaartse beweging te maken lang je lichaam. etc etc
Squatten met dumbells kan wel is alleen een beetje zinloos tenzij je minimaal dumbells van 20 kilo hebt ofzo.

Verder kun je je schouders borst en armen er goed mee trainen, ookal is het makkelijker als je een bankje erbij zou hebben om je borst spieren te trainen, bij armen en schouders en het zonder bankje geen probleem..
Oud 21-05-2005, 17:56
Verwijderd
Super bedankt. Ik ga dan dumbels kopen en ik kan engels ja

En misschien kan ik nog een bankdruk bank van een vriend overkomen en dan kan ik ook squitten.

Alleen het gewicht met de dumbels lijkt mij beetje probeer. Ik begin met 2 dumbels van 10kilo en ik die kan uitbreiden naar 17.5

Ben benieuwd hoe lang ik daarmee kan trainen maar we zien het wel. Heb namelijk al 2 jaar op fitness gezetenm.

Hehe ik vraag de dumbels voor mijn verjaardag.

ps: Wacht nog op een lange reactie van MightyDuck

En weet iemand waar een beetje een schema kan samen stellen op het internet? Er is nog geen haast bij, begin pas met de dumbels in september.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:58
MB
MB is offline
Elke dag spieroefeningen doen schijnt niet goed te zijn, je spieren schijnen minstens een dag rust nodig te hebben om zich dan te gaan ontwikkelen oid.

Dat zei de fitnessmiep pas tegen mij toen ik zei dat ik elke avond met dumbles wat aanklooide...
Oud 21-05-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 21-05-2005 @ 18:58 :
Elke dag spieroefeningen doen schijnt niet goed te zijn, je spieren schijnen minstens een dag rust nodig te hebben om zich dan te gaan ontwikkelen oid.

Dat zei de fitnessmiep pas tegen mij toen ik zei dat ik elke avond met dumbles wat aanklooide...
idd..spieren hebben ook weer een herstelperiode nodig voor een volgende aanpak

Stel je traint borst op maandag..dan pak je dinsdag de rug...als t ongeveer 1 en 3/4 dagen zit.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ps: Wacht nog op een lange reactie van MightyDuck
Vooruit, jij blij. Maar niks lang

Je weet wat ik er van vind je moet doen waar je zin in hebt. Kritische kanttekening:

- Hoe trainen we benen? Beetje lunges en squats doen met 2 dumbeltjes van 15kg?

- Hoe gaan we rug trainen, alleen wat dumbel rows en thats it?

Voor massa of scherpte moet je je ETEN aanpassen schat. En noemenswaardige massa krijg je op je benen bijv niet door 30kg. Ga naar een gym en doe squats met laten we zeggen 70kg om te beginnen, leg presses met 140 bijv, dan praat je ergens over.

Wat is er mis met sportscholen

Thuis trainen kan, maar koop dan iig een squat rek, een drukbank, een halter en een goede 100kg aan schijven.
Oud 21-05-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-05-2005 @ 21:42 :

Je weet wat ik er van vind je moet doen waar je zin in hebt. Kritische kanttekening:

Voor massa of scherpte moet je je ETEN aanpassen schat. En noemenswaardige massa krijg je op je benen bijv niet door 30kg. Ga naar een gym en doe squats met laten we zeggen 70kg om te beginnen, leg presses met 140 bijv, dan praat je ergens over.

Thuis trainen kan, maar koop dan iig een squat rek, een drukbank, een halter en een goede 100kg aan schijven.
Hell dat kan ik nooit
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 21:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-05-2005 @ 22:00 :
Hell dat kan ik nooit
De gemiddelde beginnende man kan dat wel.
Oud 21-05-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-05-2005 @ 21:42 :

Snap je punten maar zo serieus wil ik "nog" niet beginnen. Ik hou het dan denk ik eerst bij dumbels en ik hoop dat ik de bankdruk set kan overkopen van een vriend. Volgende jaar ga ik naar de sportschool denk ik.

Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten