![]() |
||
Citaat:
Dacht ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder vond ik eetschema's bekijken altijd wel leuk. Ik heb daar toch ook aardig wat dingen opgedaan van "hey, dat is blijkbaar ook wel goed als beleg" of "hmm, dat kan ik ook wel eens eten, ziet er goed uit!" enzo ![]() Overigens, toen ik mijn eetschema heb gepost kreeg ik daar bakken commentaar op, uit alle hoeken en gaten. Ik heb toen de meeste tips en adviezen ter harte genomen. Dus eetschema's zijn niet enkel en alleen negatief voor iedereen ![]() Ik heb het gevoel dat veel mensen alleen maar wat posten, en de adviezen of iets vervolgens negeren omdat ze zo eigenwijs zijn en altijd maar denken dat zij het zelf beter weten. Ik vraag me dan serieus af wat je te zoeken hebt in een topic als dit als je je toch niks van de anderen aantrekt en alleen maar constant alle adviezen in twijfel trekt. Anderzijds zie ik hier ook mensen die hier al lang zitten en kostte wat het kost hun ervaringen met afvallen op andere moeten projecteren. Niet IEDEREEN hoeft bijvoorbeeld PERSÉ xxx calorien te hebben, niet alle mensen zijn hetzelfde, om maar iets te noemen. Ook wordt soms wel erg veel op de kleine dingetjes gehamerd. ![]() Maar goed, al met al benader ik het nu vanuit een erg negatief perspectief, maar ik ben er heilig overtuigd dat er heel veel mensen zijn die baat bij dit topic hebben, er steun vinden wellicht, en het leuk vinden ervaringen te delen. Dat moet je echt niet onderschatten hoor ![]() Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 16:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar het is nog lang geen anorexia en dat zal het ook niet worden. Ik vind nu al dat ik wel ongeveer genoeg ben afgevallen, moet alleen nog zien dat ik mn buik wat strakker krijg. Wat best lastig gaat als je niet echt intensief kunt sporten ![]()
||
Citaat:
Je denkt toch niet serieus dat 1200 voor jou ongeveer goed is?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind 1500 kcal niet veel te weinig, 1800 is misschien beter omdat je dan als je afgevallen bent weer gewoon 2000 kan eten zonder aan te komen, ik zal het wat langzamer moeten opbouwen. Ben ik al mee bezig trouwens.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Met opbouwen bedoel ik idd tot 2000. Niet in 2 weken, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling ja.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() dat haal ik nooit. niet dat ik dat erg vind..
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daar zou het verschil wel kunnen liggen ja want tegen melk kan ik wel maar ik drink altijd houdbare melk (gesteriliseerd) ![]() Dankjewel ![]()
|||
Citaat:
Drie maanden geleden postte je zelf nog: Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij bent idd klein en als je dan ook nog eens niet zo'n actieve levensstijl hebt, dan kun je idd wel met minder dan 2000 kcal aan. Die 2000 is een gemiddelde, er zijn altijd 'uitspattingen' naar boven en naar beneden. De meeste mensen die hier posten zijn echter vrij lang (iig langer dan 1.53m) en de meesten zijn ook nog in de groei (en dat is dus meer dan alleen groeien in de lengte...) en sporten ook en dan is 1200 kcal gewoon niet voldoende. Ik weet niet hoeveel jij nodig hebt, ik kan dus ook niet zeggen of tussen de 1300-1500 voor jou voldoende is. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je gekeken naar de vorige posts van daleentjuh? Daar is een reactie tot opgebouwt en idd zoals Leo zegt, er zijn mensen hier zo eigenwijs, dat ik niet voor de 6e keer alles lief en aardig ga verwoorden. Er zijn hiervoor 52 lijntopics geweest waarin alles steeds wordt uigelegd, als iemand die tips ed negeert wordt het lastig. Als er daarentegen een nieuw iemand komt, ben ik best bereid anders te reageren en begrip op te brengen en positieve/opbouwende kritiek te geven, maar als er daarna niets mee gedaan wordt en mensen blijven bij hun standpunt, dan geef ik het op. In eerdere topics heb ik begrip voor haar gehad, maar dat ga ik niet 26 keer opnieuw zeggen. Trouwens, ik vraag me af hoeveel begrip jij overhoudt als je meerdere keren advies hebt gegeven aan een meisje, het lijkt even iets te verbeteren en vervolgens daalt het weer naar 0 met allerlei vage excusen en onaardige posts. Misschien kan jij heel lang begrip voor mensen opbrengen, maar bij mij houdt dat ooit op. En er zijn een paar mensen bij wie mijn begrip ophoudt en ik alleen nog maar vertel wat er niet goed is, want uitleggen waarom het niet goed is, maakt hen niets uit of wel, maar dan doen ze er niets mee.
Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 09:35. |
![]() |
||
Citaat:
over die actieve levensstijl? Wat doe je overdag? Ga je dagelijks naar school, loop je, ga je met de fiets, dat soort dingen?
||
Citaat:
![]() Gemiddeld wordt aangeraden om ongeveer 6 boterhammen te eten of 4 en groot bord brinta, of 12 crackers... verder 2 stuks fruit, 2-5 aardappelen, 2 ons groente en wat yoghurt en melk... trouwens, ik zie hierboven dat je van brood het aantal cal wil weten, als je wil uitrekenen hoeveel je op een dag eet en dat even laten weten, dan kunnen we iets meer zeggen... de bedoeling, zeker als je nog midden in je ontwikkeling zit, is toch zeker 2000 cal per dag te eten. Heb je serieus overgewicht, dan kun je 1500-1800 eten.
Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 09:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ben 1.62 en weeg 49 ![]() maar dat worden er nog wel minder ![]() dat is toch echt veel ![]() ![]() ik zal eens proberen of ik het kan uitrekenen.. als het niet te moeilijk is lukt het me vast. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een gezond schema zou er als volgt uit kunnen zien: ontbijt - 2 boterhammen met beleg tussendoor - 1 boterham met beleg lunch - 2 boterhammen met beleg tussendoor - 1 boterham met beleg diner - 1 bord vol (4 aardappels, 200g groente, stukje vlees, toetje) Voeg hieraan nog melk, yoghurt en 2 stuks fruit toe. (Als je je hieraan houdt en je wilt niet afvallen kan je ook nog rustig een koekje, een stukje chocolade of een beetje chips nemen.) [edit] Ik zie dat je echt niet hoeft af te vallen.. probeer je dus zeker aan 6 boterhammen en genoeg avondeten te houden. Daarnaast kan je wat gaan sporten om strakker te worden (als je dat nodig vindt) [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je het schema volgt wat koel schreef, gaat je stofwisseling op topsnelheid werken, waardoor je ook afvalt, maar geleidelijk en dat schema kun je je hele leven blijven eten. Je zult geen honger meer hebben, je zult je nog fitter en fijner voelen...
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() maar meer sporten is een goed idee ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
misschien kun je een foto posten, dan kunnen wij zien of je echt zo dik bent... zwemmen.
||
Citaat:
Dat vond ik bijzonder bot overkomen en ik vraag me af of het enigszins bijdraagt aan het advies dat je dat meisje wil geven. Overigens heb ik echt wel door dat je het allemaal heel goed bedoelt en dat je d'r enkel wil helpen. Ook heb ik al vaker gelezen dat je een eetprobleem hebt gehad en weet ik dus dat jij snapt hoe het is. En ik snap ook nog dat het moeilijk is om constant aardig te blijven, maar uiteindelijk is het geen spelletje 'wie wint hier' waarvoor je je bericht steeds dwingender op moet stellen, maar een kwestie van 'kunnen we haar helpen?' Wel ben ik het met je eens dat mensen die eigenlijk toch geen advies willen hebben ook niet moeten 'opscheppen' met hoeveel/weinig ze eten.
||
Citaat:
![]() daar ben ik juist ''bang'' voor.. dat als ik nu bijvoorbeeld 1 boterham eet dat ik weer dikker word.. en als ik toch iets eet overdag, dan voel ik me zo schuldig dat ik 's avonds minder moet eten of helemaal niks en dan pas weer de volgende dag met avondeten mag eten. ik kan het wel proberen.. maar ik denk niet dat mij het lukt ![]()
||
Citaat:
Wil je meer eten of liever niet? want als je dat niet wil, heeft het weinig zin, want dat lukt het idd ook niet.
|
|