Oud 19-05-2005, 01:57
Verwijderd
Citaat:
kebkebe schreef op 18-05-2005 @ 23:33 :
Even zomaar uit het niets een tip voor als je een vraag krijgt over de cultuur en er komt een naam van een stad of schrijver o.i.d. in voor. Als je geen idee hebt waar het over gaat, zoek het dan op in het woordenboek. Daar staan heel vaak namen enzo uitgelegd en misschien kun je er wat mee
Ik denk dat je net m'n gymnasiastenleven hebt gered.
Advertentie
Oud 19-05-2005, 18:19
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Curunir schreef op 19-05-2005 @ 01:05 :
Hm, da's wel een plan natuurlijk, rijtjes leren.

Maar nu heb ik de oude vertaling, eh, meestal uit andere bronnen gehaald dan mijn hoofd bij toetsen (mooi eufemisme ). Hoe leren jullie zoiets?
het is dat ik niet sadistisch aangelegd ben, anders zou ik zeggen "dat leren wij niet, wij herinneren ons dat omdat we uren met al die teksten bezig zijn geweest, terwijl we dachten "de lamtakken komen zichzelf op het examen nog wel tegen""

goed, dat zeg ik dus niet... in dat geval zou ik zeggen: leer de vertalingen, en zorg dat je de vertalingen mentaal over een latijnse tekst heen kunt plakken, zodat je weet wat er staat als je er naar kijkt. je zult echter wel een hoop uit je hoofd moeten, uhm... brute-forcen, omdat je je niks herinnert.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 19-05-2005, 18:54
Blup
Blup is offline
Hoe moet je de Nederlandse teksten, die bijv. in Tranen en Triomfen staan, leren?
Gaan ze daar diep op in zonder dat je die teksten erbij krijgt? Of echte geschiedenisvragen stellen over de stukjes geschiedenis die er in staan, of is dat vooral bedoeld om je een beeld te geven van die periode?
Oud 19-05-2005, 21:06
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Blup schreef op 19-05-2005 @ 18:54 :
Hoe moet je de Nederlandse teksten, die bijv. in Tranen en Triomfen staan, leren?
Gaan ze daar diep op in zonder dat je die teksten erbij krijgt? Of echte geschiedenisvragen stellen over de stukjes geschiedenis die er in staan, of is dat vooral bedoeld om je een beeld te geven van die periode?
Ik kwam naar dit topic om precies dit te vragen
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 19-05-2005, 23:13
Struiks
Struiks is offline
yo,

waar vind ik latijn examen 1998
examen 2001 van ovidius is kut, niks herkenbaars.

sowieso een kut vak
Oud 20-05-2005, 09:46
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Struiks schreef op 19-05-2005 @ 23:13 :
yo,

waar vind ik latijn examen 1998
examen 2001 van ovidius is kut, niks herkenbaars.

sowieso een kut vak
www.examen.nl -->examens oude stijl
Oud 20-05-2005, 12:11
Struiks
Struiks is offline
yoo thnx
Oud 20-05-2005, 12:32
r is for rutger
Avatar van r is for rutger
r is for rutger is offline
Citaat:
Blup schreef op 19-05-2005 @ 18:54 :
Hoe moet je de Nederlandse teksten, die bijv. in Tranen en Triomfen staan, leren?
Gaan ze daar diep op in zonder dat je die teksten erbij krijgt? Of echte geschiedenisvragen stellen over de stukjes geschiedenis die er in staan, of is dat vooral bedoeld om je een beeld te geven van die periode?
volgens mij gaan ze er niet diep op in en wordt er sowieso niet expliciet naar gevraagd, maar je moet de teksten wel min of meer kennen om het verloop van het verhaal en de achtergronden te kennen.
__________________
r&f
Oud 20-05-2005, 15:25
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
ik heb geen idee wat tranen en triomfen is eigenlijk, is dat erg?

nederlandse teksten zijn anders wel belangrijk. je moet weten wat er in gebeurt. als het een vertaalde tekst is (bijvoorbeeld dat over de dood van de ZONEN van Niobe), dan kun je daar net zo goed vragen over krijgen. voor teksten ter vergelijking zie mijn reactie hier ergens op Lilium, en wat de teksten van het boek over ovidius en zijn tijd en augustus en vergilius etc betreft: je moet jaartallen kunnen plaatsen, geboorteplaatsen weten, het hele normen en waarde programma van augustus kennen, en meer van dat soort zaakjes.

kortom, gewoon allemaal leren
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 20-05-2005, 16:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-05-2005 @ 15:25 :
ik heb geen idee wat tranen en triomfen is eigenlijk, is dat erg?
Ik denk dat dat gewoon de naam van een methode is, jij zult wel een andere methode hebben, er zijn er meerdere.
__________________
Keep on rockin'
Oud 21-05-2005, 12:25
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-05-2005 @ 15:25 :
ik heb geen idee wat tranen en triomfen is eigenlijk, is dat erg?

nederlandse teksten zijn anders wel belangrijk. je moet weten wat er in gebeurt. als het een vertaalde tekst is (bijvoorbeeld dat over de dood van de ZONEN van Niobe), dan kun je daar net zo goed vragen over krijgen. voor teksten ter vergelijking zie mijn reactie hier ergens op Lilium, en wat de teksten van het boek over ovidius en zijn tijd en augustus en vergilius etc betreft: je moet jaartallen kunnen plaatsen, geboorteplaatsen weten, het hele normen en waarde programma van augustus kennen, en meer van dat soort zaakjes.

kortom, gewoon allemaal leren
maar je hoeft die tekst toch niet uit je kop te kennen? t lijkt mij dat als ze er vragen over gaan stellen je de tekst er gewoon bij krijgt, ook al is ie in het nederlands.
of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 21-05-2005, 15:00
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Phlox schreef op 21-05-2005 @ 12:25 :
maar je hoeft die tekst toch niet uit je kop te kennen? t lijkt mij dat als ze er vragen over gaan stellen je de tekst er gewoon bij krijgt, ook al is ie in het nederlands.
of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?
Ze kunnen ook bijv een afbeelding geven en vragen welk verhaal dat is e.d. dan staat de tekst er niet bij.
Ik leer gewoon de hoofdzaken uit de teksten:
hoofdpersonen,moraal,metamorphose
Oud 21-05-2005, 15:04
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ik snap echt niet waarom Procne, Philomela en Tereus in vogels veranderen... iemand?
__________________
Neen.
Oud 21-05-2005, 15:26
strawberrytjuhh
strawberrytjuhh is offline
nee sorry dat weet ik ook niet....
maar ff een ander vraagje: moet je ook een zin scanderen op het examen??

edit: en voor degenen die ook tranen en triomfen hebben: waar staan de antwoorden van de vragen eigenlijk?? Wij hebben die nl helemaal nooit behandeld

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 15:32.
Oud 21-05-2005, 15:42
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
strawberrytjuhh schreef op 21-05-2005 @ 15:26 :
nee sorry dat weet ik ook niet....
maar ff een ander vraagje: moet je ook een zin scanderen op het examen??

edit: en voor degenen die ook tranen en triomfen hebben: waar staan de antwoorden van de vragen eigenlijk?? Wij hebben die nl helemaal nooit behandeld
ja scanderen moet je kunnen op je examen!
Uhm ik heb de antwoorden gewoon gekregen van m'n lerares,
zou niet weten waar je ze anders vandaan kunt halen
Oud 21-05-2005, 15:53
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
strawberrytjuhh schreef op 21-05-2005 @ 15:26 :
nee sorry dat weet ik ook niet....
maar ff een ander vraagje: moet je ook een zin scanderen op het examen??

edit: en voor degenen die ook tranen en triomfen hebben: waar staan de antwoorden van de vragen eigenlijk?? Wij hebben die nl helemaal nooit behandeld
Jah... er zit een opdracht bij met scanderen.

Weet ook eigenlijk niet precies waarom ze vogels worden...
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 21-05-2005, 16:06
MMariska
MMariska is offline
Misschien is het een aetiologische verklaring waarom een zwaluw een rode keel heeft? (ik ga even een plaatje zoeken of zo'n beestje dat echt heeft )
Oud 21-05-2005, 16:42
strawberrytjuhh
strawberrytjuhh is offline
en wat is de precieze metamorfose van meleager? dat die tak zijn levensdraad is ofzo?? en dat ie wordt verschoeid?

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 18:49.
Oud 21-05-2005, 19:59
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
strawberrytjuhh schreef op 21-05-2005 @ 16:42 :
en wat is de precieze metamorfose van meleager? dat die tak zijn levensdraad is ofzo?? en dat ie wordt verschoeid?
Het is niet echt een metamorphose, denk ik, hij wordt geen tak maar verschroeit net als de tak. Dat is nog te begrijpen, maar ik snap er echt geen aarsch van dat Tereus &co vogels worden. Ook hij, na zijn misdaden... net als de redelijk onschuldige Philomela/Procne.

MM.

Oh en er zijn geen antwoorden te vinden op de TRANEN & TRIOMFEN vragen, niet op het internet ofzo. Onze lerares heeft op mijn aandringen een kopie gemaakt van haar antwoordenboek
__________________
Neen.
Oud 22-05-2005, 14:26
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
En waarom veranderen Scylla en dr vader in vogels? anyone?
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 23-05-2005, 11:52
=vi-jooltje=
=vi-jooltje= is offline
Man... het klinkt echt alsof jullie hele leuke teksten hebben!!! Ik had Cicero vorig jaar, en de meesten vonden dat nogal droog haha, filosofische en levensbeschouwende gedachtenkronkels - ik vond het persoonlijk wel leuk trouwens .

Ik raad aan gewoon te beginnen met de vragen en daarna pas de vertaling te doen. Anders kan het gebeuren dat je heel druk bezig bent met de vertaling en er dan na een hele tijd achter komt dat je ook nog de vragen allemaal moet doen *oeps*, en dat is niet fijn. En als je de vragen alvast hebt gedaan heb je in ieder geval het gevoel dat je al iets hebt gedaan, er zitten namelijk echt makkelijke vragen tussen (tenminste, voor de mensen die het afgelopen jaar wel eens iets hebben gedaan aan Latijn... ) Bij mij viel de vertaling trouwens ontzettend mee. Ik vreesde er echt voor... maar het was eigenlijk best te doen .

En over de teksten in het Nederlands, die heb ik via hoofdlijnen gelezen, en daar heb ik wel iets aan gehad hoor! Voor het complete verhaaltje is het wel handig. Tussen de teksten die je erbij krijgt, zitten trouwens vast ook wel wat Nederlandse stukjes. Was vorig jaar in ieder geval wel zo. Dus dan is het sowieso wel handig .
Oja, en de tip over het opzoeken in het woordenboek: dat is écht een goede tip! Ik had vorig jaar bij een vraag echt geen flauw idee wat het antwoord was, iets over een plaats waar een schip aan kwam ofzo, en het stond echt letterlijk in het woordenboek... Volle punten dus, yeah!

Maargoed, ik wens jullie veel succes, het komt allemaal goed!
__________________
"Those that seek will surely find, those that don't are surely blind" = MxPx - The Capitol =
Oud 23-05-2005, 15:52
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
=vi-jooltje= schreef op 23-05-2005 @ 11:52 :
het komt allemaal goed!
Jij stelt me echt gerust..


--

Verder... Scylla verandert in een vogel omdat Minos dat gezegd heeft.. weet niet precies wattie zei; maar iig dat er nix van land noch van water voor haar zou zijn... staat meende ik in de nederlandse tekst.. waarom die vader nou in een vogel veranderd is mij ook een raadsel.
Oud 23-05-2005, 20:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Van welke schrijver zouden we de nieuwe vertaling krijgen? Ik hoop op Ovidius!
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 23-05-2005, 20:37
FastJapie
FastJapie is offline
Omdat die haar wil moet kunnen doden. Scylla hangt als vogel aan het schip van Minos, want haar vaderland wil haar niet meer( > landverraad) en ze wil haar liefde achteraan.
Volgens mij is er geen specifieke reden dat hij een vogel wordt. Puur practisch dus dat hij een ZEEarend wordt.
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Oud 23-05-2005, 20:39
kebkebe
kebkebe is offline
Ik reken wel op Ovidius ja, daar hebben we mee geoefend. (Ja in principe ook met Vergilius, maar dat heb ik voor het gemak overgeslagen ). Ooh, als het maar wel van Ovidius is! En uit de Metamorfosen.

Maar eigenlijk moet ik het gewoon uit m'n hoofd zetten dat ik punten ga halen voor de vertaling
Oud 23-05-2005, 20:56
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 23-05-2005 @ 20:39 :
Ik reken wel op Ovidius ja, daar hebben we mee geoefend. (Ja in principe ook met Vergilius, maar dat heb ik voor het gemak overgeslagen ). Ooh, als het maar wel van Ovidius is! En uit de Metamorfosen.

Maar eigenlijk moet ik het gewoon uit m'n hoofd zetten dat ik punten ga halen voor de vertaling
uhhhl dat heb ik ook ja :/

mocht iemand nog vertalingen en antwoorden en de minimumlijst van wat je moet kennen voor de vertaling etc: dus alles wat er in het docentenboek van mythe en moraal staat, willen: pm mij. ik weet het niet, misschien heeft iedereen alles al maar ik zeg het maar even. voor als dat niet het geval is
__________________
I'm in the forest
Oud 23-05-2005, 23:06
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Lilium schreef op 23-05-2005 @ 20:20 :
Van welke schrijver zouden we de nieuwe vertaling krijgen? Ik hoop op Ovidius!
ik hoop het. ik denk alleen wel dat ze iets zullen vragen uit de ars armatori ofzo, geen metamorphosen. beetje leren over het versieren van meisjes enzo...
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 24-05-2005, 16:50
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
M.b.t. scanderen:(tip voor als je er niet goed in bent)
In het boek Tranen en Triomfen staat dat Ovidius alles heeft geschreven in het dactyllisch hexameter.
Dus als je dat ff bekijkt en je krijgt een tekst van Ovidius dan moet je niet al te veel problemen hebben.

Ik denk niet dat er een tekst van de Metamorphosen wordt gevraagd omdat het dan best wel makkelijk is.
Tenminste Tranen en Triomfen draait helemaal om de Metamorphosen.
Ik weet niet hoe dit bij andere methoden is magoed.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Oud 24-05-2005, 16:51
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Maar de metarmophosen zijn niet moeilijk om een vertaling van te maken. Dus die wil ik wel. In elk geval geen Vergilius.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 24-05-2005, 16:53
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
wij hebben in een grijs verleden 1 keer gescandeerd, lijkt me sterk als we dat krijgen in ons examen?
__________________
I'm in the forest
Oud 24-05-2005, 16:57
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Wat is eigenlijk de.....hoe noem je dat eigenlijk ... de versmaat (?) van Vergilius?

Ovidius is dactilische hexameter, maar hoe zit dat bij Aeneas en dido van Vergilius?
__________________
everything's not lost
Oud 24-05-2005, 17:10
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Hetzelfde natuurlijk. Zie kenmerken van een epos.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 24-05-2005, 17:11
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
cerys schreef op 24-05-2005 @ 16:53 :
wij hebben in een grijs verleden 1 keer gescandeerd, lijkt me sterk als we dat krijgen in ons examen?
Wij hebben bijna niets anders gedaan. Lijkt me sterk als we da niet krijgen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 24-05-2005, 17:20
tesd
tesd is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 24-05-2005 @ 17:11 :
Wij hebben bijna niets anders gedaan. Lijkt me sterk als we da niet krijgen.
Misschien had je leraar een voorliefde voor scanderen...
ik weet het niet precies, maar mijn leraar schatte 1 vraag (2 scorepunten ofzo).
Oud 24-05-2005, 17:42
Blaatkop
Blaatkop is offline
scanderen is maar twee puntjes... daar ga ik niet al teveel dingen aan besteden./
Oud 24-05-2005, 18:50
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
heeft iemand nog tips voor mij voor die proefvertaling? :/
op de een of andere manier komt daar bij mij vaak iets minder goeds uit en ik wil het toch wel zo goed mogelijk doen..
ben echt bang joh, voor latijn.
ik heb ook geen idee wat ik moet verwachten eigenlijk.
__________________
I'm in the forest
Oud 24-05-2005, 18:58
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
cerys schreef op 24-05-2005 @ 16:53 :
wij hebben in een grijs verleden 1 keer gescandeerd, lijkt me sterk als we dat krijgen in ons examen?
99,999999% zeker dat we dat krijgen en dan ook grote kans dat er gevraagd wordt om het metrum te vergelijken met de inhoud

Wee mij, ik moet nog alleen de laatste helft van althaea (die ik al een keer gedaan heb voor SE), maar wat haat ik dat verhaal. Maar laat ik het nu afmaken, want ik moet een 9 op mijn eindlijst hebben.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 24-05-2005, 19:01
fractuur
fractuur is offline
Ik heb ook maar 2x gescandeerd, toch krijgen we er wel eentje op onze examens.

Was het niet zo dat we Ovidius kregen als pvt? Mijn leraar zei zoiets, hij zou het alleen nog ff checken. (niets meer van gehoord)
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 19:07
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Het wordt waarschijnlijk Ovidius als proefvertaling, want als ze Vergilius nemen moeten ze teveel in de aantekeningen zetten.
Oud 24-05-2005, 19:10
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
beter toch, ik vind ovidius wel leuk

alleen vind ik het dus wel heel lomp dat een deel 20miljoen keer gescandeerd heeft en bijv. ik en fractuur maar 1 of 2 keer?
vreemd hoor.. niet dat het veel uitmaakt in punten ws, maar toch.

maar ik heb tips voor het vertalen nodig
__________________
I'm in the forest
Oud 24-05-2005, 19:51
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
cerys schreef op 24-05-2005 @ 19:10 :
beter toch, ik vind ovidius wel leuk

alleen vind ik het dus wel heel lomp dat een deel 20miljoen keer gescandeerd heeft en bijv. ik en fractuur maar 1 of 2 keer?
vreemd hoor.. niet dat het veel uitmaakt in punten ws, maar toch.

maar ik heb tips voor het vertalen nodig
gewoon de standaard regels.. je weet.. pv zoeken ond zoeken.. logisch denken.. je weet :0
Oud 24-05-2005, 20:02
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
vraagje: weet iemand wat de conjunctivi 'ausi...essent' en 'haberent' in regel 269/270 van niobe voor functie hebben.

Was namelijk een vraag op mijn laatste SE, en ik ben t vergeten
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 24-05-2005, 20:05
Blaatkop
Blaatkop is offline
ik ga nog maar weer leren.. moet nog veel.. ik heb echt geen tijd om nog alles regel voor regel door te nemen.. maar ik weet iig dan waar het over gaat.. en je kunt immers op het examen de desbetreffende regel ook nog ff vertalen mbv je woordenboek?
Oud 24-05-2005, 20:14
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 24-05-2005 @ 20:05 :
ik ga nog maar weer leren.. moet nog veel.. ik heb echt geen tijd om nog alles regel voor regel door te nemen.. maar ik weet iig dan waar het over gaat.. en je kunt immers op het examen de desbetreffende regel ook nog ff vertalen mbv je woordenboek?
"FF" zal denk ik niet bestaan op een examen latijn..
denk dat we de tijd ERG hard nodig zullen hebben.
maar wie weet valt het mee..
ik moet ook nog TE veel doen. ach ja, eigen schuld, tot nu toe heb ik altijd mijn toetsjes gehaald dus wie weet weer een meevaller..
__________________
I'm in the forest
Oud 24-05-2005, 20:26
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
PL-M-O

Persoonsvorm-onderwerp-lijdend voorwerp-meewerkend voorwerp - overige bepalingen

__________________
That ís a tasty burger!
Oud 24-05-2005, 20:36
kebkebe
kebkebe is offline
Citaat:
Phlox schreef op 24-05-2005 @ 20:26 :
PL-M-O

Persoonsvorm-onderwerp-lijdend voorwerp-meewerkend voorwerp - overige bepalingen

wat een leuke! nu ga ik misschien nog punten scoren voor m'n vertaling. er is in elk geval een plan (polmo zoeken en dan vertalen), dat is al meer dan er ooit geweest is!
Oud 24-05-2005, 21:10
Parrhasis
Parrhasis is offline
Voor wie nog snel moet leren of voor wie het nog even globaal wil doorlezen: achterin het hulpboek van Tranen en Triomfen staan van de teksten korte samenvattinkjes in de syllabus Latijn. Heel handig, gewoon voor het overzicht.
Er staat daar trouwens ook nog ergens wat ze verwachten dat je kunt, maar of dat nou opbouwend is...
Oud 24-05-2005, 21:15
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik ga latijn zooo verpesten morgen

was ik nou maar 3 weken eerder begonnen. maar goed daar heb ik nu niks meer aan.

hoeveel telt die vertaling tov de vragen? en wat voor vragen krijgen we nou eigenlijk, ik heb echt met mijn hoofd te veel bij geschiedenis gezeten de afgelopen week, ik weet niks.
__________________
I'm in the forest
Oud 24-05-2005, 21:32
kebkebe
kebkebe is offline
was ik nou maar 4 jaar eerder begonnen. ik geloof dat de vertaling wel ongeveer de helft van je cijfer is. daar maakte onze lerares ons in elk geval bang mee?

en je kunt hoop ik vooral vragen verwachten van 'noem de 30 stijlfiguren in dit vers' en 'welke diepere verbanden had ovidius allemaal bedacht' en misschien 'wat is dit voor accusativus'.
Oud 24-05-2005, 21:36
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kebkebe schreef op 24-05-2005 @ 21:32 :
was ik nou maar 4 jaar eerder begonnen. ik geloof dat de vertaling wel ongeveer de helft van je cijfer is. daar maakte onze lerares ons in elk geval bang mee?

en je kunt hoop ik vooral vragen verwachten van 'noem de 30 stijlfiguren in dit vers' en 'welke diepere verbanden had ovidius allemaal bedacht' en misschien 'wat is dit voor accusativus'.
stijlfiguren zijn wel relaxt, behalve metonym en metafoor want die haal ik altijd door elkaar. verder hoop ik dat die vertaling retegoed lukt.
__________________
I'm in the forest
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Latijn of Wetenschappen-Wiskunde
Verwijderd
0 02-04-2011 16:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV?
Cherry Springs
5 18-09-2008 16:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gekozen voor Latijn en Grieks
annoliesje
6 19-11-2006 17:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Voor de mensen die Latijn studeren
xxDomingoxx
4 28-03-2002 21:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks
original charlie
10 19-02-2002 18:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Latijn is beter dan Grieks
Musliston
47 16-01-2001 20:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.