![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens.. over geestelijk gehandicapten die kinderen krijgen. Daar ben ik ook tegen. Tenzij zeker is dat ze het niet slechter zullen doen dan andere ouders.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wanneer is iets "heel ernstig"? Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens hoor. Dat staat hierboven ook nog wel. Maar 't is helemaal niet erg om er een beetje over door te zueren ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoelde te zeggen dat wanneer men afziet van de verzorging van een gehandicapt persoon, of het helemaal niet geboren laat worden, men de bespaarde kosten niet meteen naar Afrika zullen storten. Maar het zou wel mooi zijn als je bijvoorbeeld bij je verzekeringsmaatschappij een deal kan sluiten, dat jij als ouder de behandeling van je kind laat stopzetten, in ruil voor 100.000 euro ofzo, dat aan Afrikanen wordt geschenkt. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Het zou al een hele verbetering zijn als ze niet elk Afrikaans land bijvoorbeeld 1.000.000 zouden geven, maar 1 land net zoveel totdat zij niet meer behoeftig is, en dan het jaar daarop al het geld weer in een ander land steken. + Andere rijke landen zouden op een of andere manier op hun morele plicht gewezen moeten worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en wat dan nog ik geef liever 500.000 euro uit aan mn zus dan aan tientallen afrikanen die weigeren condooms te gebruiken dus allemaal aids oplopen. al vindt ik dit ok vreselijk en moet hier zeker iets aan gedaan worden hoor begrijp me niet verkeerd. Een downie is echt geen bodemloze put als het om geld gaat hoor. okee ze krijgen een uitkering , maar hoeveel luie (normale) mensen krijgen dit niet? Ik ben van mening dat een downie meer waardt is dan tientallen afrikanen. Mischien is dit wel omdat mijn zus een downie is maar dan nog. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() Maar mag ik ook ff wat vragen aan degenen die tegen het aborteren van gehandicapte kinderen zijn: Geldt dat voor alle soorten handicaps of alleen voor het down-syndroom? (omdat daar het accent nogal op wordt gelegd hier..) Ik snap wel dat je kinderen met een handicap niet aan de kant mag zetten, en degenen die zeggen dat het een aanslag op je leven is: Misschien ben jij dan wel niet de aangewezen persoon om uberhaupt aan kinderen te beginnen: Elk kind kan ziek worden en daardoor afhankelijk van je worden.. Als jij aan kinderen begint kies je voor alles wat daarbij hoort. Dus ook als je kindje een handicap blijkt te hebben en niet zo 'perfect' blijkt te zijn als jij graag wil. Niemand kiest er toch voor om een kind met een down-syndroom te krijgen? Maar als het eenmaal zo blijkt te zijn denk ik dat het geen oplossing is het 'dan maar' te laten aborteren.. Waar leg je op een gegeven moment dan de grens? Iets anders vind ik het als mensen met het syndroom van down zelf aan kinderen willen beginnen, omdat is bewezen dat dat gewoon niet werkt. Dat is heel lullig maar ik denk dat je daar een grens moet trekken (er zijn tuurlijk ook verschillende vormen van het syndroom waar je onderscheidt in moet maken, dus niet dat iedereen met een beperking maar geen kids mag krijgen ofzo. Alleen als mensen al niet voor zichzelf kunnen zorgen, omdat ze dus echt een zware beperking hebben, vind ik het onverantwoord om ze de verantwoordelijkheid van een kindje te laten dragen. Wordt niemand denk ik gelukkiger van op langere termijn..) Maar dat hier bovenaan die vraag: Vraag ik me dus even af.. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
jammer dat je maar een klein stukje uit de tekst neemt.
want daaronder stond dat ik dat ook vreselijk vindt en dat ik ook vindt dat daar iets aan gedaan moet worden. Wat ik ermee wilde zeggen is dat ik vindt dat dit dan niet tenkoste moet gaan van verstandelijk en/of lichamelijk gehandicapte kinderen. dus als je volgende keer een quote gebruikt, gebruik dan de hele quote en niet maar een stukje. |
![]() |
|
Mijn inziens heeft 1 mens die belasting betaalt in dit land (wat gehandycapten ook doen) meer recht en voorrang op hulp dan 100.000 mensen in Afrika die geen belasting betalen. Misschien dat we eerst eens een keer naar ons zelf moeten kijken daar we zowiezo al boven gemiddeld veel doen aan ontwikkelingshulp.
Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 10:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat je als mens kunt bepalen wie wel of niet recht op het leven heeft, daar krijg je hele enge situaties van, bijv wo2... Maar goed, het is natuurlijk wel jou eigen mening, wilde er dit wel even naast zetten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
wat vervelend dat mensen maar een klein stukje quoten. Als je namenlijk dat stukje echt hebt gelezen dan begrijp je dat ik dat zeg vanuit het punt dat mijn zus een downie is. Ik vindt dus het leven van mijn zus meer waardt dan dat van tientallen afrikanen die ik niet ken.
Het lijkt mij dat iedereen dat gevoel heeft, zo niet dan wil ik niet weten hoeveel je je eigen leven waardt vindt. echt serieus mensen hou op met kleine stukje quoten uit verhalen want zo ontstaat er een totaal verkeerd beeld van de dingen die geplaatst worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel ik wel van mening ben dat de landbouwsubsidies (daar zijn ze weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder dwalen we een beetje af... Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 13:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat ik bedoel te zeggen is : Waarom zouden we mensen in afrika (die vaak door eigen toedoen aids op lopen, doordat ze geen condooms gebruiken die daar door hulporganisaties toch gratis uitgedeelt worden) het geld geven wat hier in nederland gebruikt kan worden voor het ondersteunen van de levens van verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen. Een ik ben heel eerlijk als er op een geven moment een test komt waarmee je kunt testen hoe zwaar een kind gehandicapt is (tijdens de zwangerschap) en het blijkt dat mijn kindje nooi zouder zal worden dan 2 of voor altjd op het nivo van een babie zal blijven. Dan denk ik ook dat ik het weg laat halen. Het nare met zware lichamelijke en verstandelijke handicaps is allen dat het vaak pas naar voren komt als het kidn al geboren is en veel van de kinderen met een zware lichamelijk of verstandelijke handicap hebben dit tijdens of na de bevalling pas opgelopen. Dit komt dan meestal door zuurstof gebrek. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat gehandicapten afgeslacht moeten worden, alleen dat voorkomen moet worden - indien mogelijk - dat ze geboren worden. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat is downie een kutwoord, mongooltje is toch helemaal niet beledigend?
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar heb jij dan een broertje of zusje met een down-syndroom?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Aangezien mensen met het syndroom van down niet achterlijk, idioot of debiel zijn is eht gewoon een erg beledigende benaming. Lieverd, er staat dat jij een downie meer waard vindt dan tientallen afrikanen, dat jij liever je zusje red is logisch, maar dat je had het over alle 'downies' Als je mijn toelichting gelezen hebt begrijp je dus wat ik bedoel, ik heb eht over mijn zusje. Ik vindt een onbekende downie net zo belangrijk als onbekende afrikanen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Even een paar cijfertjes: zo'n 15 procent van de mensen met spina bifida (de vorm die ik heb) zitten niet in een rolstoel (ja, ze zijn dan meestal nog wel licht gehandicapt, maar ze kunnen wel lopen) en zijn geestelijk ook gezond. 1 op de 1000 kinderen in Nederland heeft spina bifida. Er zijn 16 miljoen Nederlanders, dus 16000 mensen met spina, 90 % wordt geaborteerd, dat zijn er 14400. 15% daarvan is 2160. Per jaar worden er dus 2160 kinderen voor niks geaborteerd. En dan heb ik het nog niet eens over de lichtere vormen van spina, waarbij een veel groter deel gewoon kan lopen en geestelijk gezond is. Sorry, maar ik vind minstens 2160 per jaar nogal wat.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gehandicapte kinderen De Veroorzaker | 51 | 25-10-2010 20:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gehandicapte baby's levend begraven littlebee | 16 | 31-07-2007 21:53 | |
Psychologie |
gymles voor geestelijk gehandicapten BlackInside | 16 | 19-08-2006 11:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandelijk gehandicapten+kinderen Marinka | 27 | 17-03-2005 20:54 | |
Algemene schoolzaken |
enquete verstandelijk gehandicapten maenma | 43 | 03-03-2005 21:56 | |
De Kantine |
Stelling: Gehandicapten mogen geen kinderen krijgen! Mara | 29 | 10-06-2004 20:32 |