Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 17:38
Fainne
Fainne is offline
Stel, iemand heerlijkt jou op, je bent gevleid en je voelt kriebeltjes. Dan denk je misschien, omdat je telkens als hij/zij dat tegen je zegt en je voelt vlinders in je buik, dat je verliefd bent op die persoon...

Je gaat je beeld rond die persoon nog verder romantiseren als die niet bij je in de buurt is, waardoor je nog verliefder wordt.

Maar zijn die kriebeltjes niet gewoon chemische reacties in je lichaam die je blindelings vertrouwt? In hoeverre klopt je verliefdheid wel? Heeft die persoon niet expres al die dingen tegen je gezegd zodat je die chemische reacties zou voelen en zodat ie je kan 'hebben'?

Ik worstel de laatste tijd erg met deze vragen, omdat ik het nu doormaak en ik vertrouw mijn eigen verliefdheid voor geen meter.

Begrijpt iemand ongeveer wat ik bedoel?heeft die hetzelfde, of kan iemand me gerust stellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 17:49
leucomelas
leucomelas is offline
bij mij is het igg wel zo dat als iemand idolaat van mij is, ik diegene zoiezo leuker ga vinden dus zal echt wel invloed op je hebben dat hij je zo leuk vindt en ophemelt...

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:53
Gothic
Gothic is offline
Heb ik wel eens gehad ja... het is heel goed mogelijk om jezelf verliefd te laten worden op iemand of doordat vrienden iemand ophemelen. Maar of het echt is en blijft, nee dat niet.
Oud 21-05-2005, 17:59
WolterB
WolterB is offline
Ik ken het idd wel een beetje

Hoe je ermee om moet gaan en gaat is voor iedereen anders denk ik. Blijven die kriebels ook als je geen comlimentjes krijgt en als je erlkaar gewoon ziet, kan je er open tegen die andere persoon over praten zonder dat je je daarvoor schaamt, etc.
Allemaal factoren die wel een rol spelen geloof ik.
En of het ook daaadwerkelijk iets blijvens is, dat moet de tijd uitwijzen geloof ik
Oud 21-05-2005, 20:27
Smobbo
Smobbo is offline
Het is wel lastig, maar je moet proberen het verschil tussen het gevoel dat je krijgt als iemand je ego streelt en echt iemand leuk vinden, proberen te 'merken'.

Mmm, mijn zinsopbouw gaat dramatisch achteruit de laatste tijd .
Oud 21-05-2005, 20:32
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Fainne schreef op 21-05-2005 @ 18:38 :
Stel, iemand heerlijkt jou op, je bent gevleid en je voelt kriebeltjes. Dan denk je misschien, omdat je telkens als hij/zij dat tegen je zegt en je voelt vlinders in je buik, dat je verliefd bent op die persoon...

Je gaat je beeld rond die persoon nog verder romantiseren als die niet bij je in de buurt is, waardoor je nog verliefder wordt.

Maar zijn die kriebeltjes niet gewoon chemische reacties in je lichaam die je blindelings vertrouwt? In hoeverre klopt je verliefdheid wel? Heeft die persoon niet expres al die dingen tegen je gezegd zodat je die chemische reacties zou voelen en zodat ie je kan 'hebben'?

Ik worstel de laatste tijd erg met deze vragen, omdat ik het nu doormaak en ik vertrouw mijn eigen verliefdheid voor geen meter.

Begrijpt iemand ongeveer wat ik bedoel?heeft die hetzelfde, of kan iemand me gerust stellen?
verliefdheid groot deel chemisch, ja
kun je er op vertrouwen, ook jaje onderbewuste vindt dat dan een goede partner voor je, en daarom worden er wat hormonen vrijgemaakt
Oud 21-05-2005, 22:36
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
Ja, verliefdheid is sowieso meer chemie dan iets anders. Liefde is daarentegen, volgens mij, veel meer gebaseerd op vertrouwen, elkaar goed kennen, elkaar respecteren en bewonderen. Twee totaal verschillende dingen. In mijn opine is verliefdheid domweg seks.
Oud 21-05-2005, 22:41
Verwijderd
Ja, natuurlijk zijn het chemische reacties. Dat weet toch iedere debiel.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:49
mara18
mara18 is offline
Citaat:
ZsaZsaZsu schreef op 21-05-2005 @ 23:36 :
Ja, verliefdheid is sowieso meer chemie dan iets anders. Liefde is daarentegen, volgens mij, veel meer gebaseerd op vertrouwen, elkaar goed kennen, elkaar respecteren en bewonderen. Twee totaal verschillende dingen. In mijn opine is verliefdheid domweg seks.
Eigenlijk vind ik dat je wel gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 09:34
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2005 @ 23:41 :
Ja, natuurlijk zijn het chemische reacties. Dat weet toch iedere debiel.
dat was mijn vraag niet, slimmerd
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 09:37
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ZsaZsaZsu schreef op 21-05-2005 @ 23:36 :
Als dat jouw defenitie van liefde is, dan is die er al.
Maar zijn dat niet dezelfde waarden voor een goede vriendschap?

nog verwarrender
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:00
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Fainne schreef op 22-05-2005 @ 10:37 :

nog verwarrender
Liefde en goede vriendschap kunnen idd heel erg dicht bij elkaar liggen volgens mij.
Hele goede vrienden en vriendinnen kan je blindelings vertrouwen en dat wil je ook doe bij degene op wie je verliefd bent.
Uit een goede vriendschap kan liefde voorkomen, maar dat is dan een gevoel van iets extra's, meer dan alleen die vriendschap die je voelt, ook een sterkere aantrekkingskracht naar elkaar toe.
denk ik

Alleen is het kutte weer dat wanneer je verliefd wordt op één van je beste vrienden, een relatie te veel op het spel kan zetten en dat je dan de afweging moet maken of je het wel of niet erop durft te wagen en of, mocht de relatie ooit standen, je de vriendschap niet zult verliezen.
Oud 22-05-2005, 15:36
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik herken wel wat jij zegt, ik 'vertrouw' mijn eigen verliefdheid ook niet. Vroeger (voordat ik mijn eerste echte vriendje had gehad) had ik ook de neiging om op elke jongen 'verliefd' te worden die mij misschien wel leuk vond, heel vermoeiend. Tegenwoordig niet meer, maar ik weet nog steeds niet wat ik er nu van moet denken als ik kriebels in mijn buik heb, steeds aan een persoon denk, blij word als ik bij hem ben, etc ik denk er maar niet al te veel over na, dat is het enige wat ik kan zeggen om je gerust te stellen dat werkt iig wel.
Oud 22-05-2005, 18:43
Optima
Optima is offline
verliefdheid vertrouwen??????

dat doet me denken dat er zoiets is als ECHTE verliefdheid en NEP verliefdheid, ofwel, verliefdheid gebaseerd op een leugen, en op de waarheid.

Kijk, als je iemand nog niet goed kent, dan ben je natuurlijk verliefd op een oppervlakkig plaatje in je hoofd wat je geschetst hebt, en natuurlijk 'verzin' je daar dan dingen bij die je nog verliefder maken. Het kan dan zijn dat als je deze persoon beter leert kennen de verliefdheid over gaat.

Dat hoeft echter NIET. Je kunt ook iemand leren kennen, en erachter komen dat het een enorme klootzak is, en totaal niet bij je past, maar er toch verliefd op blijven.

verliefdheid is gewoon een tijdelijke vorm van krankzinnigheid. De regels van logica zijn hier niet van op toepassing....so don't bother fighting it, just enjoy
Oud 22-05-2005, 21:18
Warsocket
Warsocket is offline
Ik zie verliefdheid gewoon als sgnaal
net als alle gevoelens
maar ikz org gewoon dat ik er niet helemaal in opga
Ik zorgtgewoon da tik weet da tik verliefd ga wordn op die persoon hen houd het dan tegen
zoda tik nog gewoon fatsoenlijk na kan denken
Oud 23-05-2005, 17:52
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Denk zoveel niet na en geniet van het verliefd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:10
Verwijderd
Het is alsof ik mijn eigen dagboek lees van een maand terug Fainne. Ik had dat dus ook, mijn vriendje woont in Zwolle en ik in Gorinchem en dat is bést ver van elkaar vandaan & 't begon dus met lief zijn op msn, smsjes enzo. (Oh, hij is verhuisd naar Zwolle dus ik ken hem wel in het echt..)

Ik dacht toen dus ook dat het maar chemische reacties waren doordat hij zo lief was enzo, en ik wist ook niet zo goed of het wel echt was.

Maar echt ik kan je beloven, als je hem ziet, dan gaat alles nog harder te keer en dan weet je zeker dat het echt is. Althans, bij mij was dat zo.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:07
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 23-05-2005 @ 18:52 :
Denk zoveel niet na en geniet van het verliefd zijn
ja, dat zou ik ook zeggen
Oud 25-05-2005, 11:26
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Nou om nog alles verwarrender te maken ik heb pas iets geks...

er is een meisje die een kennis/vriendin is. Ik weet gewoon dat het nix word tussen ons maar kan wel goed met haar praten enz.

En toch heb ik een verliefdheidsgevoel. Als iemand iets over haar zegt (heb ik het gevoel dat ik ga blozen) of mun handen beginden spontaan te zweten.

En toch heb ik niet het gevoel om 'verliefd' te zijn.

Eigenlijk kan je het zo bekijken, mijn lichaam zegt dat ik verliefd ben. Maar mijn hoofd zegt van niet.

Heeft iemand ook zoiets al eens meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 22-05-2005 @ 10:37 :

nog verwarrender
Ga er maar vanuit dat een liefdesrelatie goede vriendschap met goede seks is, en dan kom je al een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:20
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
WhiteDragon schreef op 25-05-2005 @ 12:26 :
Nou om nog alles verwarrender te maken ik heb pas iets geks...

er is een meisje die een kennis/vriendin is. Ik weet gewoon dat het nix word tussen ons maar kan wel goed met haar praten enz.

En toch heb ik een verliefdheidsgevoel. Als iemand iets over haar zegt (heb ik het gevoel dat ik ga blozen) of mun handen beginden spontaan te zweten.

En toch heb ik niet het gevoel om 'verliefd' te zijn.

Eigenlijk kan je het zo bekijken, mijn lichaam zegt dat ik verliefd ben. Maar mijn hoofd zegt van niet.

Heeft iemand ook zoiets al eens meegemaakt?
Ja ik. Altijd als iemand het over hem heeft. En stel een hele groep dat je niet zo van onderwerp kan veranderen bloos ik. Dat had ik vooral vorig jaar. Maar die groep kinderen zitten nu in een andere klas. Gelukkig Want na een tijdje begon het echt op te vallen bij hun. Gelukkig waren ze beleefd om hun mond te houden want het zou toch niks worden

Ja heel verwarrend want in me hoofd heb ik nog steeds van:,,Nee Skilly (dat is niet me echte naam hoor ) dat kan niet doe normaal!" Maar toch bloos ik of gaan me handen trillen als die zich bevindt in een straal van 3 meter of zelf als ik zijn naam hoort vallen of stem Best irritant
Maar als die jongen zelf met me sprak had ik niks. Enige wat ik kreeg was een beetje roode wangen. Maar dat val niet op door al me bruinheid. Inplaats val een hele rode kop krijgen als hij niet tegen me praat
vaag nu ik het zelf leest

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jup... iemand vind je helemaal geweldig... beweert dat althans (ik ben nogal wantrouwig van aard, vandaar deze toevoeging), anderen zeggen dat ze helemaal lyrisch over je is... ze geeft je allemaal complimentjes... lacht om je flauwste grapjes (gaat iemand deze nog inkoppen by the way?)... Ja, dan voel je je opeens een stuk beter. Ego-tripje. "Deze zou ik wel kunnen krijgen." En dan probeer je ejzelf te 'dwingen' verliefd te worden op die ander. Want die ander vindt jou geweldig. En da's leuk, toch? En verkering, da's toch ook leuk? Dus je houdt jezelf voor dat je evrliefd bent, maar eigenlijk ben je helemaal niet verliefd.

Tenminste, zo ging dat bij mij en m'n ex. Geen wonder dat het na een maandje al uit was.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:57
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 25-05-2005 @ 21:39 :
Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt hoe je je eigen verliefdheid niet kunt vertrouwen. Als je die 'kriebels' maar vaak genoeg voelt, dan ben je gewoon verliefd.
Tenminste bij mij wel. Ik geloof dat ik gewoon verschillende soorten kriebels heb, kan dat ook Als ik iemand gewoon een leuk persoon vind, heb ik dat namelijk ook wel eens, maar dat voelt niet als verliefdheid.
Ik denk gewoon dat mijn verliefdheid vooral is gebaseerd op narcisme. Dat is bij iedere verliefdheid wel, maar echt heel erg nu. Vooral omdat ik echt erge kriebeltjes voel, enkel als hij mij ophemelt.
Ik heb ook wel andere tekenen van verliefdheid, zoals blozen enzo maar ik denk dat het afleidingen zijn uit die complimenten.

Verder bedenk ik me soms of we niet gewoon voortbestemd om gewoon goede vrienden te blijven, en eerder vriendschappelijke liefde te houden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:33
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Dat klopt wel ja, ik denk snel dat ik verliefd ben door de dingen die de ts noemt. Ik kom er vaak pas later achter of ik nou écht verliefd ben, of dat het door de chemie kwam. En ook: als de jongen enorm aantrekkelijk is kan het lijken alsof ik verliefd ben, maar het eigenlijk vooral om zn lichaam ging.
Reageren

Regels voor berichten