|
|
|
Ja.
|
|
|
|
ja
|
|
ow.
en wat kan ze doen om ervan af te komen zeg maar..? behalve naar de dokter, dat snap ik.
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 11:24 :
ow. en wat kan ze doen om ervan af te komen zeg maar..? behalve naar de dokter, dat snap ik. het lijkt mij dat dit niet iets is wat je zonder professionele hulp zomaar even oplost.
|
|
|
|
|
|
==> deelforum psychologie?
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 11:24 :
ow. en wat kan ze doen om ervan af te komen zeg maar..? behalve naar de dokter, dat snap ik. |
|
|
|
niet dom bedoeld ofzo..
maar het hoeft toch helemaal geen eetstoornis te zijn?
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 17:43 :
maar het hoeft toch helemaal geen eetstoornis te zijn? Ze gaat iig niet op een gezonde manier met eten om en ook de andere gedachten die ze heeft en dingen die ze doet (eten weer uitkotsen) zijn niet gezond. |
|
|
|
Leonoor schreef op 26-05-2005 @ 20:48 :
Er is niets? Als je dat echt vond dan had je deze topic hier niet geopend. En als je de reacties van anderen hier leest, dan zie je dat zij het met die vriendin eens zijn dat er wel iets is (en het dus niet eens zijn met dat er niets aan de hand is). maa niet dus
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 20:50 :
ik opende dit omdat ik van jullie wou horen dat er niks was, en dat aan mijn vriendin kon laten lezen, en dat alles normaal was weer en zij zich geen zorgen meer maakte maa niet dus
|
|
da leentjuh schreef op 26-05-2005 @ 20:52 :
Er is wél wat. Je vriendin maakt zich terecht zorgen, je moet echt hulp zoeken. en ik weet dat het niet zo is
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 20:55 :
maar als er iets met me was, dan zou ik het zelf moeten weten toch? en ik weet dat het niet zo is En eten uitkotsen, doet me toch wel aan een eetstoornis denken. Bovendien ben jij niet te dik en moet je zeker niet afvallen.
|
|
da leentjuh schreef op 26-05-2005 @ 20:59 :
Als er niks is, eet dan meer. Je weet dat je minstens 1200 kcal moet hebben, en dat is als je de hele dag niks anders zou doen dan op bed liggen. Jij komt op de helft ongeveer. En eten uitkotsen, doet me toch wel aan een eetstoornis denken. Bovendien ben jij niet te dik en moet je zeker niet afvallen. ik voel me echt super schuldig als ik eet en dat wil ik niet!hoe weet jij dat ik niet dik ben. ?
|
|
Leonoor schreef op 26-05-2005 @ 18:16 :
Dat het nooit zal gebeuren lijkt me stug, ik ken genoeg mensen die uiteindelijk wel naar een dokter zijn gegaan. En in het geval van de vriendin van TS is ze ook al naar een hulpverlener gegaan. In gesprek gaan met de ouders zou ik juist niet doen, daarmee schaadt je het vertrouwen van iemand enorm. Kans dat ze je dan nog eens iets verteld neemt daarmee waarschijnlijk af tot 0%. Lijkt me geen vooruitgang. Het lijkt mij alleen stug dat een meisje dat al een jaar lang amper eet nog uit zichzelf zo'n stap kan zetten, maar het kan. De topicstarter ziet het probleem in ieder geval zelf niet in en zou ook niet naar een dokter gaan. Zoals ze zelf zegt: er is niks. @ love-THE-world: Je weet niet altijd of je iets mankeert. @ die vriendin van haar: Ze mankeert dus wel wat. |
|
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 19:55 :
maar als er iets met me was, dan zou ik het zelf moeten weten toch? en ik weet dat het niet zo is
|
|
Crunchie schreef op 26-05-2005 @ 21:07 :
Ik sprak niet uit ervaring, dus dan zal je vast wel gelijk hebben. Het lijkt mij alleen stug dat een meisje dat al een jaar lang amper eet nog uit zichzelf zo'n stap kan zetten, maar het kan. De topicstarter ziet het probleem in ieder geval zelf niet in en zou ook niet naar een dokter gaan. Zoals ze zelf zegt: er is niks. @ love-THE-world: Je weet niet altijd of je iets mankeert. @ die vriendin van haar: Ze mankeert dus wel wat. hij zal toch wel vinden dat ik me aanstel en dat er niks is. daar heb ik dus geen zin in
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 20:55 :
maar als er iets met me was, dan zou ik het zelf moeten weten toch? en ik weet dat het niet zo is |
|
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 21:13 :
hij zal toch wel vinden dat ik me aanstel en dat er niks is. daar heb ik dus geen zin in |
|
|
|
Leonoor schreef op 26-05-2005 @ 21:15 :
Ga eens kijken op sabn.nl en zoek eens wat informatie op over eetstoornissen. Dan zul je merken dat heel veel mensen met een eetstoornis zelf absoluut niet vinden dat er 'iets met ze is' en dat ze zelf vinden dat ze 'gezond bezig zijn', enz. ![]()
|
|
lang leve de bibliotheek
|
|
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 21:02 :
ik doe al 1 week ontbijten.. (nouja ook alleen omdat ik examens heb en anders niet kan concentreren maar dat maakt niks.) maar ik wil niet NOG meer eten ik voel me echt super schuldig als ik eet en dat wil ik niet!hoe weet jij dat ik niet dik ben. ? Daarom moet je ook hulp zoeken, het is niet normaal om zo weinig te eten en je dan ook nog schuldig te voelen.
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 21:18 :
nee dan ziet mijn moeder dat ik op die site ben geweest en gaat ze zich afvragen waarom ![]() |
|
|
|
Leonoor schreef op 26-05-2005 @ 21:22 :
Zoek hem via google, als het goed is ziet ze het dan niet, ze ziet dan alleen dat je op google geweest bent, volgens mij. En anders idd: de bieb. Of internet op school of bij die vriendin.
|
|
da leentjuh schreef op 26-05-2005 @ 21:21 :
1.62 en 49 kilo, dan ben je niet dik Daarom moet je ook hulp zoeken, het is niet normaal om zo weinig te eten en je dan ook nog schuldig te voelen. ![]() misschien is dat niet normaal nee.. maar net of ze dat kunnen veranderen bij mij?
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 21:24 :
ow maar ik ben wel dik hoor ![]() misschien is dat niet normaal nee.. maar net of ze dat kunnen veranderen bij mij? Met de juiste therapie misschien wel ja.
|
|
da leentjuh schreef op 26-05-2005 @ 21:25 :
Je denkt dat je dik bent, dat is wat anders. Met de juiste therapie misschien wel ja. maar dat heb ik niet nodig.!
|
|
Ik voorspel een welles nietes spelletje dat toch op niks uit gaat lopen.
|
|
|
|
Verwijderd
Bloem schreef op 26-05-2005 @ 21:34 :
Ik voorspel een welles nietes spelletje dat toch op niks uit gaat lopen. )
|
|
|
|
stel je voor dat ik dan toch naar de dokter zou gaan.. moeten mijn ouders het dan weten (dan houdt het al op
) en wat zou de dokter gaan doen..?
|
|
Verwijderd
love-THE-world schreef op 27-05-2005 @ 09:40 :
stel je voor dat ik dan toch naar de dokter zou gaan.. moeten mijn ouders het dan weten (dan houdt het al op ) en wat zou de dokter gaan doen..? Waarom wil je niet dat je ouders het weten? Omdat het dan ophoudt? Of om een andere reden? |
|
|
|
Leonoor schreef op 27-05-2005 @ 10:02 :
Wat de dokter doet is afhankelijk van de dokter, maar hij zal iig met je praten. Je ouders hoeven het in principe niet te weten, je huisarts heeft zwijgplicht. Je moet wel even opletten hoe het gaat met de rekening van het doktersbezoek (even vooraf informeren bij de doktersassistente of je ouders een smoesje vertellen voor de reden dat je naar de dokter gaat). Waarom wil je niet dat je ouders het weten? Omdat het dan ophoudt? Of om een andere reden? maar wat zou hij kunnen gaan doen nadat hij met me heeft gepraat? omdat het ophoudt ja.. maar ook omdat ze me toch niet zullen begrijpen, en ik denk niet dat ze iets doen om me te helpen (dat wil ik ook niet, maar ik zie dus niet in waarom ze het moeten weten.) ik kan gewoon niet met ze praten.. en ik schaam me dood tegenover hun
|
|
waaarnaatoe verwijzen
?mja dat zou idd kunnen ![]() ik denk er nog over na.. misschien ga ik wel.
|
|
dat is waar
![]() maar niet dat ie me dan helemaal loopt te pushen ofzo ![]() nouja ik zie wel eerst nog examens en dan kan het altijd nog..
|
|
love-THE-world schreef op 27-05-2005 @ 16:57 :
dat is waar ![]() maar niet dat ie me dan helemaal loopt te pushen ofzo ![]() nouja ik zie wel eerst nog examens en dan kan het altijd nog.. Zet je gedachten even af van dat eten, maar ga na je examens echt serieus bedenken waar je mee bezig bent! En kom je er niet uit; kom terug naar dit forum, er zijn genoeg mensen die weten hoe je hiermee overweg kan! |
|
|
|
phink schreef op 27-05-2005 @ 17:09 :
Succes met je examens Zet je gedachten even af van dat eten, maar ga na je examens echt serieus bedenken waar je mee bezig bent! En kom je er niet uit; kom terug naar dit forum, er zijn genoeg mensen die weten hoe je hiermee overweg kan! ![]() oke thnx zal ik doen (erover denken..) ik laat nog wel weten wat ik ga doen
|
|
phink schreef op 27-05-2005 @ 17:09 :
En kom je er niet uit; kom terug naar dit forum, er zijn genoeg mensen die weten hoe je hiermee overweg kan! |
|
|
|
Bloem schreef op 27-05-2005 @ 21:02 :
No offence, maar daar heeft ze ook niks aan. Als ze echt een eetprobleem heeft zal ze daar zelf, eventueel met proffesionele hulp, iets aan moeten doen. Dan kan je haar op een forum wel gaan willen overtuigen dat er iets niet goed zit, maar daar schiet je ws. niks mee op.
|
|
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 21:18 :
nee dan ziet mijn moeder dat ik op die site ben geweest en gaat ze zich afvragen waarom ![]() Verder wens ik je veel succes met alles