Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 08:12
Lyx
Lyx is offline
ben namelijk wel van plan ( maybe w8 ik op een 2e mobile die ook i-mode heeft..)

vroeg me af hoe jullie erover denken
Oud 08-04-2002, 08:27
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
I-mode telefoons

lijkt me beetje zonde van je geld, als scholier...
Oud 08-04-2002, 18:19
PCBOY
PCBOY is offline
Als je houdt van ultieme geldverspilling: kopen!!!!
in mijn geval: niet!!!!!

Als je gewoon een jaartje wacht krijg je ook wel eenSiemens/Nokia/Samsung telefoon met dat soort stuff, dus ik zou ff afw8en.

Greetz,
PCBOY
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:13
Verwijderd
Misschien wel, 200 euro is niet duur voor telefoon met kleurendisplay... en ik ben mijn telefoon zaterdag kwijtgeraakt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:40
S
S is offline
Citaat:
Alex schreef:
Misschien wel, 200 euro is niet duur voor telefoon met kleurendisplay... en ik ben mijn telefoon zaterdag kwijtgeraakt
Das klote.. Maar hijs zo MONSTER groot . Liever een andere voor mij dan. MEt al die extra shit doe ik nu toch nog niets.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:04
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
PCBOY schreef:
Als je houdt van ultieme geldverspilling: kopen!!!!
in mijn geval: niet!!!!!

Als je gewoon een jaartje wacht krijg je ook wel eenSiemens/Nokia/Samsung telefoon met dat soort stuff, dus ik zou ff afw8en.

Greetz,
PCBOY
t'is maar wat jij "ultiem" vind
voglens mij wou KPN aan het eind v/h jaar 100.000 i-mode abo's hebben oid

op dit moment kijk ik de kat uit de boom (oid)
ik w8 voorlopig mee... (ff kijken hoe ut loopt in duitsland, belgie en uiteraard hiero)
maar aan het eind v/h jaar zal ik misschien zo'n mobi kopen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 21:04
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
S schreef:

Das klote.. Maar hijs zo MONSTER groot . Liever een andere voor mij dan. MEt al die extra shit doe ik nu toch nog niets.
tjah.. dat krijg je als em openklapt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 01:10
MaakUt
MaakUt is offline
mmmmm.. hier zeggen ze dat er maar 1 is... ik dacht dat er ook een of andere toshiba was ... die was goedkoper d8 ik
Oud 10-04-2002, 01:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Shit zeg, wat moet je nou met die troep. Ik, en vele mensen met mij, zullen dit nooit en te nimmer gebruiken, omdat:
- Ze er geen behoefte aan hebben, er zijn zat andere manieren om aan bepaalde informatie te komen
- De interface die je moet gebruiken is niet erg gebruikersvriendelijk
- De investering in een I-mode/GPRS telefoon is ook niet klein waarschijnlijk. UMTS is met een gelijke investering dan aantrekkelijker.. maarja, then again.. we hebben het niet nodig..

Maargoed, voor mij dus geen I-mode telefoon.
Oud 10-04-2002, 18:20
Orion16
Orion16 is offline
Ik ken iemand die zo'n NEC I-Mode telefoon wil gaan kopen maar ik zou zelf zoiets nooit doen tenzij je misschien 5000 euro per maand verdient..

Maar 200 euro voor de aanschaf van het toestel, sta ff stil Nokia's zijn meestal gratis met abbo, maar kan je gewoon niet die telefoon kopen voor 200 euro en het abbonnement niet gebruiken, of hoe werkt zoiets??

GreetZ
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:35
Verwijderd
Mwah die 200 euro zal wel in combinatie zijn met abonnement.. tis anders wel een heel goedkoop telefoontje (als je bedenkt dat er een kleurendisplay in zit) ik weet niet of je hem los kan kopen... nu nog niet iig omdat kpn tot nu toe het 'alleenrecht' heeft op i-mode dus dan heb je er ook niks aan..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:17
Verwijderd
Ik koop misschien een i-mode telefoon maar niet zo'n standaard NEC ding. Ik koop eerst gewoon een simpel telefoontje voor nu (3310 ofzo?) en zodra er iet sleukers uit is koop ik dat (nokia 7650 ericsson z700 en dat soort dingen)

leuke site om eens rond te kijken: http://www.gsmarena.com
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 00:46
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Shit zeg, wat moet je nou met die troep. Ik, en vele mensen met mij, zullen dit nooit en te nimmer gebruiken, omdat:
- Ze er geen behoefte aan hebben, er zijn zat andere manieren om aan bepaalde informatie te komen
dan behoor jij niet tot het doelgroep van i-mode
- De interface die je moet gebruiken is niet erg gebruikersvriendelijk
explain
- De investering in een I-mode/GPRS telefoon is ook niet klein waarschijnlijk. UMTS is met een gelijke investering dan aantrekkelijker.. maarja, then again.. we hebben het niet nodig..
je kan ook gewoon mee bellen en het is niet zo dure mobi als je bedenkt dat het een kleurendisplay heeft

Maargoed, voor mij dus geen I-mode telefoon.
dat is je eigen keuze

Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:10
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
mmmmm.. hier zeggen ze dat er maar 1 is... ik dacht dat er ook een of andere toshiba was ... die was goedkoper d8 ik
die is in Nederland (nog) niet uit
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:26
Verwijderd
NEE.
duur en nergens voor nodig
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:24
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik ga er geen kopen veel te duur, past niet in mijn budget.En internetten doe ik wel via de computer goedkoper en sneller
Oud 14-04-2002, 23:58
Lyx
Lyx is offline
jullie zeggen dat het 'duur' is.
wat vinden jullie nou precies duur?
het abo/telefoon/€perkb ??

bedoel er zijn telefoon die duurder zijn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:29
Verwijderd
No way, dude...

Wat heb je daar nou aan? Een mobiele telefoon is toch bedoeld om mee naar huis te bellen als je ergens met een lekke band staat? Of als je de laatste trein gemist hebt? En heel af en toe een keer een SMSje te sturen, als je te verlegen bent om de bellen?

Al die moderne rommel is toch helemaal niet nodig, mensen willen dat niet. Wat interesseert het mij nou dat ik vanaf m'n telefoon m'n E-mail kan checken (zo populair ben ik nou ook weer niet), of m'n gezicht kan fotograferen en meesturen met een SMSje (dan ga ik wel naar Dating) of meer van die onzin? Daar heeft toch niemand om gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:
I-mode telefoons

lijkt me beetje zonde van je geld, als scholier...
Ja, is eigenlijk meer een leuk speeltje voor 'grote mensen'. Zeker als je de foto's bij dat artikeltje bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
No way, dude...

Wat heb je daar nou aan? Een mobiele telefoon is toch bedoeld om mee naar huis te bellen als je ergens met een lekke band staat? Of als je de laatste trein gemist hebt? En heel af en toe een keer een SMSje te sturen, als je te verlegen bent om de bellen?

Al die moderne rommel is toch helemaal niet nodig, mensen willen dat niet. Wat interesseert het mij nou dat ik vanaf m'n telefoon m'n E-mail kan checken (zo populair ben ik nou ook weer niet), of m'n gezicht kan fotograferen en meesturen met een SMSje (dan ga ik wel naar Dating) of meer van die onzin? Daar heeft toch niemand om gevraagd?
Ik ben het zó met je eens, knakker.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 06:41
dystopia
dystopia is offline
Draait ie op *nix? Dan overweeg ik 't
Oud 21-04-2002, 14:32
RuffThugg
RuffThugg is offline
Euhm....waar ik op let is grootte, gewicht, of er trilalarm op zit en wat het voordeligste is en wat de beste kwaliteit/prijs-verhouding is bij de telefoons die aan die eisen voldoen.

Veel geld betalen voor dingen die ik niet gebruik hou ik niet van.

Dus ik koop em niet.

Ik gebruik dat WAP en GPRS ook niet dus...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:47
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Euhm....waar ik op let is grootte, gewicht, of er trilalarm op zit en wat het voordeligste is en wat de beste kwaliteit/prijs-verhouding is bij de telefoons die aan die eisen voldoen.

Veel geld betalen voor dingen die ik niet gebruik hou ik niet van.

Dus ik koop em niet.

Ik gebruik dat WAP en GPRS ook niet dus...
oftewel jij haalt een nokia 3310 ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:27
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Ik heb er eentje, en hij is echt wel cool!
Telefoons boeide me echt geen ruk en had al 3 jaar dezelfde, maar, ik kon de Nec gaan uittesten en ja doe maar dan he, het toestel gratis en een i-mode bundel gratis
En het is echt wel een cool dingetje, alleen je batterij gaat een beetje snel op, maarja das tot nu toe het enigste minpuntje...
Oud 02-08-2002, 14:23
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Lyx schreef:

oftewel jij haalt een nokia 3310 ofzo
Euhm....nee, heb nu een C45(was een aanbieding vorig jaar, gratis i.c.m. Ben regelmatig) en waarschijnlijk ga ik nu gewoon m'n contract vernieuwen en dan kan ik een nieuwe phone uitkiezen.Ik kan kiezen uit de:
Motorola V66 a E75,-
Nokia 3410 a 0,-
Nokia 5210 a E35,-
Nokia 6319 a E109,-
Samsung SGH-A300 a E75,-

En de A300 lijkt me wel wat. Iemand ervaring ermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 14:50
Verwijderd
Enige nuance aanbrengen in mijn post van enkele maanden geleden: het enige wat ik nog wel zou willen is een integratie van GSM en E-mail. Dat is dan nog wel handig, een SMSje oid krijgen als je nieuwe mail hebt en dan vanaf je mobiel je mail kunnen bekijken. Maar daar heb ik geen compleet nieuwe standaard voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat is dan nog wel handig, een SMSje oid krijgen als je nieuwe mail hebt en dan vanaf je mobiel je mail kunnen bekijken. Maar daar heb ik geen compleet nieuwe standaard voor nodig.
Zoiets zou wel handig zijn maar gaat ook weer veel geld kosten, zeker als je grote hoeveelheden mail / spam krijgt

Ik heb ooit eens een bash scriptje geschreven waarmee ik een SMS'je kreeg als ik mail had, en ik meteen kon zien van wie die mail kwam en wat het onderwerp was. Werkte ook prima en kostte me geen cent. Daar hoeft dus weinig ontwikkeling mee gepaard te gaan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:06
wilhelm
wilhelm is offline
Ik denk dat veel "mannetjes" (--> de scootertjes, de breezahs, de té-strak-in-het-pak-managers etc.) hier zó aan mee doen...maar wat voegt het nou toe, i-mode??
In Japan een groot succes, maar dat is omdat die lui nou eenmaal gek zijn op kleine gadgets (robodogs enzo...tsss) en daar maar heel weinig mensen internet thuis hebben.
het is belachelijk duur, ik vind de telefoon persoonlijk helemaal niks (je hebt vrijwel geen keuze trouwens) en de toegevoegde waarde is nihil...

Als je toch je geld op wilt maken, koop dan een gsm uit een hogere prijsklasse oid, daar kan je alles mee wat je wilt zonder al teveel overbodige troep.

Voordat ik het uberhaupt zou kopen zou ik eerst wachten totdat de kinderziektes eruit zijn, je keuze uit toestellen hebt en het aanbod veel breder wordt zonder dat je je er blauw aan betaalt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:28
Steefzz
Steefzz is offline
Citaat:
wilhelm schreef:

Als je toch je geld op wilt maken, koop dan een gsm uit een hogere prijsklasse oid, daar kan je alles mee wat je wilt zonder al teveel overbodige troep.
Ja idd ja, dat NEC toestel vind ik echt lelijk, veel te groot en te vierkant. Ik heb nu een Samsung T-100 gekocht en dat vinnik echt een tof toestel. Je hebt ook je kleurendisplay en ook dezelfde polyphonische ringtones alleen geen i-mode. En hij ziet er veel mooier uit (vind ik persoonlijk dus)

Maar ook vind ik kpn sowieso al veel te duur en dat i-mode is toch niet echt boeiend. Het is gewoon een soort wa p in kleur met wat mooiere plaatjes. Als je nog ff wacht op UMTS dan wordt het allemaal stukken beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten