![]() |
||
Citaat:
Neem een tiende van die populatie, neem het feit dat 'perfecte genen' simpelweg niet bestaan, neem de leefomstandigheden mee, en je komt erop uit dat twee mensen onmogelijk een grotere groep kunnen doen onstaan, aangezien die simpelweg tegen de tijd dat je een paar honderd mensen hebt te dom zijn geworden om te weten wat onder of boven is. Bovendien: zelfs als we het fabeltje dat Adam 900 werd niet verwerpen, dan blijf je ermee zitten dat hij net als iedereen bejaard is geworden binnen 75 jaar, waarschijnlijk heel wat eerder gezien de zware omstandigheden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Aangezien Adam tijdens de zondeval aan het hoofd stond van het hele menselijke ras, vielen wij, die nog in Adams lendenen waren, met hem. Zodoende zijn wij allen gescheiden van God. De uiteindelijke consequentie van de zonde was: voor eeuwig gescheiden te zijn van God in onze zondige staat. Maar het goede nieuws is, dat er een weg terug is om weer bij God te komen!" |
![]() |
|||
Citaat:
En voor de rest is evolutie idd een kansproces, maar de kans dat het gebeurt is te klein. Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
In die tijd werden ze gewoon ouder en ze werden pas op (voor ons) hoge leeftijd volwassen
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als god bij de zondeval de moeite nam om de genen van de mensheid grondig te verkloten (wat trouwens raar is, aangezien het dan direct bij Adam en Eva moet zijn gebeurd, en we daarna dus alsnog uitgestorven waren aangezien die degeneratie te vroeg plaatsvond om nog iemand profijt te laten hebben van deze geclaimde 'perfecte genen') dan hadden we daar toch wel iets over moeten weten? Je uitspraak is trouwens in strijd met het bijbelcitaat dat VW hierboven gaf, en na Adam en Eva is er geen reden om nog met genen in de weer te gaan, dus een willekeurig punt aanwijzen waarop dit zou zijn gebeurd is ook niet logisch.
||
Citaat:
De basisvorm van een embryo is vrouwelijk, tenzij het wordt blootgesteld aan grote hoeveelheden testosteron zal het kind zich als vrouw ontwikkelen. Helemaal geen vrouw uit een rip van de man dus, eerder omgekeerd.
||
Citaat:
Ik geloof niet dat een overtuigd Jood of Christen OOIT zal toegeven dat er foutjes zitten in de bijbel. Daarbij maken ze het zichzelf niet echt makkelijk door te zeggen dat het verhaal zowél letterlijk áls inhoudelijk/figuurlijk kloppen. Het is misschien dan wel door een mens opgetekend, maar door Goddelijke ingeving. Het is ingewikkeld om eruit te komen, maar ik vind dat het te makkelijk is om te zeggen: het Scheppingsverhaal klopt niet met de opvattingen in de fysica en de bewijzen die wij hebben dus God bestaat niet. Ikzelf zie het Scheppingsverhaal niet zozeer als de Schepping van de aarde maar als de Schepping van de ziel en zijn indaling in de mensheid.
||
Citaat:
Niet op het moment toen God zei dat ze er niet van mochten eten, toen was er nog geen zonde in de wereld.
|
![]() |
||
Citaat:
Ja dat tweede klopt, een bewijs daarvan is dat mannen tepels hebben, wat in hemelsnaam moet een man met tepels? het laatste hoeft ook weer niet, het bewijs dat een embryo vrouwlijk is is geen bewijs dat God Eva niet uit een rip van Adam heeft gevormd. Adam was niet geboren of zoiets maar uit de stof der aarde geschapen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Volgens de bijbel stammen we allemaal af van Adam & Eva Linda Prins | 113 | 24-07-2012 10:53 |