Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 15:10
ikke23
ikke23 is offline
Ik ben nogal stevig gebouwd en loop in de zomer altijd te klooien met kleding, probeer altijd van alles om niet te laten zien dat ik vet heb. Maar kennelijk zijn er oplossingen voor. Ik wist niet dat dit kon maar kijk maar gauw op www.cherise.nl deze site heeft mij enorm geholpen! Het staat bij Lifestyle. Dus voor alle wat stevigere gebouwde meiden hier... ff kijken hoor!

Sorry dat ik hier de link neerzet maar anders moet ik de hele tekst hier kopiëren!

Hebben jullie nog meer tips waar ik wat mee kan in de zomer? vind het echt heel vervelend dak zo dik ben!

Kusjes Ikke

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:13
Verwijderd
Wat wil je verder met de topic? Nu is het een mededeling en die zijn niet toegestaan. Vul je topic dus aan met een vraagstelling of een discussiestelling of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:15
coopergirl
coopergirl is offline
Je bedoelt de tips mbt hoe je kleding kunt combineren? In eerste instantie dacht ik dat het een wehkamp-achtige site was
Oud 26-05-2005, 15:19
ikke23
ikke23 is offline
Haha nee de tips
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:31
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Dik zijn is een keuze (meestal).
Oud 26-05-2005, 15:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 26-05-2005 @ 16:31 :
Dik zijn is een keuze (meestal).
Dat ik het daar niet geheel mee eens ben laat ik even in het midden.

Er is een groot verschil tussen stevig gebouwd zijn of dik zijn.
Oud 26-05-2005, 15:34
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
ikke23 schreef op 26-05-2005 @ 16:10 :

Hebben jullie nog meer tips waar ik wat mee kan in de zomer? vind het echt heel vervelend dak zo dik ben!

Kusjes Ikke
Weet je zeker dat je dik bent of vind je dat zelf.
Oud 26-05-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-05-2005 @ 16:33 :

mee eens.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:07
Bloem
Bloem is offline
Citaat:

Ja dat is waar, maar volgens mij is het ook wel een feit dat veel mensen die dik zijn dat 'verbloemen' met woorden als 'stevig gebouwd', 'volslank', 'gevuld', enz. Nu weet ik niet of zij gewoon dik is (Waar niks mis mee is) of inderdaad een brede bouw heeft, maar dit wilde ik even gezegd hebben

Anyway, tegenwoordig heb je toch leuke tankini's enzo, van die bikini's met zo'n topje, als je onzeker bent over je buik kun je die misschien eens proberen. En koop geen te kleine bikini of badpak, als het past is het veel mooier, juist ook in een bikini vind ik
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:12
Verwijderd
Ja, heb ik niet zoveel aan. Voor zover ik weet zijn er nog geen bierbuik-camouflerende zwembroeken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-05-2005 @ 21:07 :
Anyway, tegenwoordig heb je toch leuke tankini's enzo, van die bikini's met zo'n topje, als je onzeker bent over je buik kun je die misschien eens proberen. En koop geen te kleine bikini of badpak, als het past is het veel mooier, juist ook in een bikini vind ik
Ik heb je advies vorige week al ter harte genomen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 21:12 :
Ja, heb ik niet zoveel aan. Voor zover ik weet zijn er nog geen bierbuik-camouflerende zwembroeken.
Jij moet gewoon in de sportschool gaan zweten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-05-2005 @ 21:07 :
Ja dat is waar, maar volgens mij is het ook wel een feit dat veel mensen die dik zijn dat 'verbloemen' met woorden als 'stevig gebouwd', 'volslank', 'gevuld', enz. Nu weet ik niet of zij gewoon dik is (Waar niks mis mee is) of inderdaad een brede bouw heeft, maar dit wilde ik even gezegd hebben
Dat is wel zo maar ik heb inmiddels van mezelf geaccepteerd dat ik niet dik ben maar wel gewoon stevig gebouwd (brede schouders, heupen, kont enzo).
Oud 26-05-2005, 21:18
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
het idee alleen al
Oud 26-05-2005, 21:18
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-05-2005 @ 21:48 :
Dat is wel zo maar ik heb inmiddels van mezelf geaccepteerd dat ik niet dik ben maar wel gewoon stevig gebouwd (brede schouders, heupen, kont enzo).
Same here
Oud 26-05-2005, 21:25
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
ikke23 schreef op 26-05-2005 @ 16:10 :
Ik ben nogal stevig gebouwd en loop in de zomer altijd te klooien met kleding, probeer altijd van alles om niet te laten zien dat ik vet heb. Maar kennelijk zijn er oplossingen voor. Ik wist niet dat dit kon maar kijk maar gauw op www.cherise.nl deze site heeft mij enorm geholpen! Het staat bij Lifestyle. Dus voor alle wat stevigere gebouwde meiden hier... ff kijken hoor!

Sorry dat ik hier de link neerzet maar anders moet ik de hele tekst hier kopiëren!

Kusjes Ikke
Je bent wel érg dol op die site he

(kom je bezoekers te kort?)
Oud 27-05-2005, 06:49
ikke23
ikke23 is offline
hoezo bezoekers tekort? ik kwam deze site tegen, het is mijn eigen site niet hoor. beetje flauw om op die manier je eigen site te promoten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
ikke23 schreef op 27-05-2005 @ 07:49 :
hoezo bezoekers tekort? ik kwam deze site tegen, het is mijn eigen site niet hoor. Beetje flauw om op die manier je eigen site te promoten
En toch gebeurt het. Ik had eigenlijk hetzelfde idee als fleur, aangezien mensen die hier topics openen over een site meestal hun eigen site of referral promoten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:42
Ui
Ui is offline
heb je veel aan die 3 tips? ohnee het zijn er wel 5
sorry maar op internet zijn veel meer betere site's te vinden over dat onderwerp.
En dit is duidelijk jou eigen site..
Oud 27-05-2005, 14:14
ikke23
ikke23 is offline
Ach ja als jullie dat denken moeten jullie dat doen!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 18:37
3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
ikke23 schreef op 27-05-2005 @ 15:14 :
lol schitterend
Oud 28-05-2005, 15:08
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
ikke23 schreef op 27-05-2005 @ 15:14 :
Je bent wel helemaal dol op die site, nietwaar? Zag je verhaaltje ook al op lifestyle... (Klik )
Oud 28-05-2005, 16:05
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:

Stevig gebouwd zijn is ook een keuze. (Meestal).
Oud 28-05-2005, 16:43
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 28-05-2005 @ 17:05 :
wat een onzin.
Oud 28-05-2005, 16:43
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Dat moet je me even uitleggen
Oud 28-05-2005, 16:46
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Phlox schreef op 28-05-2005 @ 17:43 :
Dat moet je me even uitleggen
Het ligt meestal aan een verkeerd eet patroon en/of te weinig beweging.
Oud 28-05-2005, 16:53
Phlox
Phlox is offline
Tuurlijk niet...stevig gebouwd zijn heeft met zoals je zegt, je bouw te maken. En die is erfelijk.
Oud 28-05-2005, 16:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dat bazeer je op..? Ben benieuwd naar je theorie hierover..

Citaat:
"in lichaamsbouw kun je 3 grondtypes onderscheiden:
Het Ectomorf type: smalle lichaamsbouw, laag vetpercentage, meer pezig dan gespierd, hoge stofwisseling, moet koolhydraatrijke voeding gebruiken voor spiergroei, hetgeen echter niet snel zal gaan.
Het Mesomorf type: atletisch gebouwd, lichaamsvet tussen 10 - 15 %, spiergroei door krachttraining gaat gemakkelijk, evenals daling van het vetpercentage.
Het Endomorf type: mollig tot dik, hoog vetpercentage. Spiergroei is wel redelijk mogelijk, maar het is moeilijk om het vetpercentage omlaag te krijgen door gerichte training ."
Hier de bron.
Oud 28-05-2005, 17:06
MB
MB is offline
ik ben lomp gebouwd en ook een beetje dik, soms vind ik het wel vervelend, maar het is niet anders en ik sport ook genoeg en eet niet echt vet ofzo, dus echt heel erg veel kan ik er niet aan doen. Lekker schijt aan hebben dus
Oud 28-05-2005, 19:14
Bloem
Bloem is offline
Onder stevig gebouwd versta ik gewoon, inderdaad, een brede bouw. Wat Daantje zegt, brede heupen, brede schouders, zelfs als daar helemaal geen vet op zit kan je bouw nog wel breed zijn, daar kan je dus niks aan veranderen

Daarom vind ik die 'verkleinwoordjes' voor dikke mensen ook zo irritant, dan wordt 'een stevige bouw' imo uit zijn verband gerukt. Met dik zijn is opzich niks mis, jammer dat mensen het altijd proberen om 'minder erg' te maken door er andere bewoordingen voor te gebruiken.

Ik hoop dat iemand het nog snapt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:30
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-05-2005 @ 17:54 :
Dat bazeer je op..? Ben benieuwd naar je theorie hierover..
Dit blijkt uit de vierde Nationale Gezondheidstest. De Nederlandse Hartstichting, het ministerie van Volksgezondheid en TNO hebben voor de test samengewerkt. In het afgelopen najaar werden ruim 5000 Nederlanders onderzocht. Veel dikkerds hebben geen idee van hun ‘kwaal’. Een op de drie mensen met overgewicht vindt zich niet te zwaar. Mensen met een dikke buik zeggen nog vaker dat het wel meevalt.

V. Hildebrandt, arts en onderzoeker van TNO Arbeid, vindt dat zorgelijk. "Mensen die niet inzien dat ze te zwaar zijn, zijn minder snel geneigd meer te bewegen en af te vallen." Overgewicht vergroot de kans op suikerziekte, hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten. Een forse buikomvang levert dezelfde risico’s op. A. van Drenth, arts bij de Nederlandse Hartstichting: "Het vet dat in de buik wordt opgeslagen, komt via de bloedbaan gemakkelijk in de lever terecht. Dat leidt tot een hogere productie van slecht cholesterol, waardoor de vaten vernauwen." Staatssecretaris C. Ross (Volksgezondheid) neemt de resultaten van de test uiterst serieus. Zij wil het belang van bewegen meer uitdragen.

Dit najaar begint een grote campagne. De overheid wil dat in 2010 zeker de helft van de bevolking een half uur per dat ‘matig intensief’ beweegt. Nu voldoet nog geen 35 procent aan deze norm voor een gezonde leefwijze. Uit onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam bleek onlangs dat mensen die op middelbare leeftijd veel te zwaar zijn, gemiddeld zes tot zeven jaar eerder doodgaan dan mensen met een normaal gewicht. Hiermee is ernstig overgewicht wat betreft het risico op overlijden even gevaarlijk als roken. Van Drenth: "Het is menselijk om uit te zijn op het bevredigen van behoeften op korte termijn. Maar iedereen wil ook nog na zijn pensioen genieten van een gezond leven. Bewegen en op gewicht blijven zijn daarvoor erg belangrijk.

Bron: Algemeen Dagblad
Edit:
In dik gedrukt: die mensen noemen zich ook stevig gebouwd

Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:46
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 28-05-2005 @ 20:30 :

*artikel*
Bron: Algemeen Dagblad
Edit:
In dik gedrukt: die mensen noemen zich ook stevig gebouwd
waar staat dat dan?
Oud 28-05-2005, 19:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 28-05-2005 @ 20:30 :
*Verhaal*
Dat is dus precies wat ik bedoel, het is maar wat je onder 'stevig gebouwd' verstaat...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
jij moet je echt niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:58
Verwijderd
en @ topicstarter; probeer je vet te bedekken, niet te bloot
draag kleding die mooi afkleedt
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 00:02
MB
MB is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-05-2005 @ 20:14 :

Daarom vind ik die 'verkleinwoordjes' voor dikke mensen ook zo irritant, dan wordt 'een stevige bouw' imo uit zijn verband gerukt. Met dik zijn is opzich niks mis, jammer dat mensen het altijd proberen om 'minder erg' te maken door er andere bewoordingen voor te gebruiken.

Ja, maar er is nogal een verschil tussen dik en dik. Als ik aan echt dikke mensen denk, dan denk ik aan zo'n amerikaanse vent van 300 kilo, maar als ik naar mezelf kijk ofzo. Dan ben ik niet dik, maar ook niet slank. Wat ben ik dan?
Oud 29-05-2005, 09:48
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 29-05-2005 @ 01:02 :
Ja, maar er is nogal een verschil tussen dik en dik. Als ik aan echt dikke mensen denk, dan denk ik aan zo'n amerikaanse vent van 300 kilo, maar als ik naar mezelf kijk ofzo. Dan ben ik niet dik, maar ook niet slank. Wat ben ik dan?
Normaal?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar er wordt altijd zo'n ophef gemaakt over dat 'dik zijn heus niet erg is', maar als je dan als dik mens jezelf omschrijft als 'stevig gebouwd' of 'gevuld', geef je dus eigenlijk aan dat dik wél erg is, want je probeert het minder 'erg' te maken. Er zit imo inderdaad een verschil tussen 'gezet' en ik 'dik', maar ik denk dat het voor iedereen verschilt wát dan precies gezet, en wat dik is
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:55
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-05-2005 @ 21:48 :
Ja, heb ik ook Maar ik zit er op zich niet zo mee. De meesten jongens vinden het wel mooi. En ik loop in de zomer wel in een bikini, omdat mijn middel op zich wel heel smal is. Alleen mijn heupen zijn breed en ik heb wel aardig dikke benen, maar die zie je ook in een zwempak

Regels voor berichten