Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 12:25
Qimm
Qimm is offline
Ik ga er straks heen, dat wordt nog grappog, want ik heb er nog geen enkele film van gezien
Oud 22-05-2005, 12:48
Kratos
Kratos is offline
Supergoeie film
Het begint gewoon met een actiescene van een half uur En ook nog dikke humor af en toe Alles klopt gewoon het hele verhaal enzo. En het verraad enzo was egt mooi gespeeld. En het vetst was nog dat Vader die kamer binnekwam: We''ve been waiting for you Lord Vader en dat die zo die deuren dicht deed met zijn force power. Deze is toch wel de beste van de 3 ''nieuwste'' films. En Yoda heeft nog een beetje gevochte mooier kan toch niet!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 15:12
goodfella
goodfella is offline
SUPER SMERIG GRUWELIJK ONGEHOORD GOED die film, niet normaal! JE ervaart ' star wars' gevoel als nooit tevoren!
Oud 22-05-2005, 16:06
Verwijderd
hoe vet was de film!!

alleen in het bein als obi ponder zo'n plaat komt te liggen ziet er wat raar uit, en de transfiguratie mocht ook wat mystieker blijven.
verder een superfilm!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ach ja, star wars he. leuk om te zien, en ik heb de laatste tijd wel meer miskleuntjes in de bios mogen aanschouwen, en dan valt dit allemaal nog wel mee.

Spoiler
Oud 22-05-2005, 16:47
A Narrator
A Narrator is offline
Ik ga zo, ik ben helemaal gehyped!!!
Oud 22-05-2005, 20:04
Verwijderd
Samen met Empire strikes back de beste starwars film IMO. Er zit wel het slechte acteerwerk in, wat overigens in alle starwars films zit maar dat mag de pret niet drukken. Vond in deze film vooral Obi-wan erg vet.
Alles is nu zo'n beetje verklaard... maar nog steeds niet wat de naam Darth Vader nou betekend
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 20:42
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Spoiler

Ik kan de film echt aan iedereen aanraden.
Oud 22-05-2005, 20:57
King Ralph
King Ralph is offline
Niet meer zoveel van een Star Wars film genoten in de bios, sinds 1983 toen ik RotJ voor het eerst zag.

Toen ik rond 1986 een Star Wars marathon zag in de bios was het leuk, maar had ze toen al vele malen gezien allemaal.

Toen de Special Editions uitkwamen in 1997 was het geweldig om ze nog eens in de bios te zien, maar sommige veranderingen waren geen verbeteringen.

Ik zat erg in de hype rond Episode I, maar dat viel me toch tegen. "Duel of Fates" was het beste aan de hele film. Een briljant stuk muziek.

"Attack of the Clones" was een goede stap in de riching van de Star Wars films zoals ik ze beleefd had in mijn jeugd.

Nu is de magie weer terug.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:02
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 22-05-2005 @ 21:57 :
Niet meer zoveel van een Star Wars film genoten in de bios, sinds 1983 toen ik RotJ voor het eerst zag.

Toen ik rond 1986 een Star Wars marathon zag in de bios was het leuk, maar had ze toen al vele malen gezien allemaal.

Toen de Special Editions uitkwamen in 1997 was het geweldig om ze nog eens in de bios te zien, maar sommige veranderingen waren geen verbeteringen.

Ik zat erg in de hype rond Episode I, maar dat viel me toch tegen. "Duel of Fates" was het beste aan de hele film. Een briljant stuk muziek.

"Attack of the Clones" was een goede stap in de riching van de Star Wars films zoals ik ze beleefd had in mijn jeugd.

en de saga afgelopen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:25
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 22-05-2005 @ 21:57 :

Zo heb ik het ongeveer ook beleefd, maar dan had ik de originele allemaal gezien in 1993 ofzo op VHS. De special editions heb ik in een bios-marathon gezien. Vond er wel mooie verbeteringen inzitten hoor, hoewel ze me bij Episode 6 dus totaal niet zijn opgevallen eigelijk Wat vond je dan bijv. niet goed?

Het beste aan heel Episode 1 vond ik Darth Maul, maar die was zo weer weg Later vond ik Episode 1 tochwel aardig, na het terugzien op VHS in 2001 pas ofzo. Eerder had ik er echt geen behoefte aan, door gewoon te hoge verwachtingen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 22:14
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 22-05-2005 @ 22:25 :
Zo heb ik het ongeveer ook beleefd, maar dan had ik de originele allemaal gezien in 1993 ofzo op VHS. De special editions heb ik in een bios-marathon gezien. Vond er wel mooie verbeteringen inzitten hoor, hoewel ze me bij Episode 6 dus totaal niet zijn opgevallen eigelijk Wat vond je dan bijv. niet goed?

Het beste aan heel Episode 1 vond ik Darth Maul, maar die was zo weer weg Later vond ik Episode 1 tochwel aardig, na het terugzien op VHS in 2001 pas ofzo. Eerder had ik er echt geen behoefte aan, door gewoon te hoge verwachtingen
Episode IV : Jabba's scene
Episode VI : Dansnummer bij Jabba.
Episode IV, V en VI, te veel opzichtige CGI. CGI hoort gewoon niet thuis in die Episodes.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 22:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Revan schreef op 22-05-2005 @ 21:04 :
maar nog steeds niet wat de naam Darth Vader nou betekend
Darth als sithaanduiding en vader heeft Lucas uit het nederlands gehaald om niet Darth Daddy te krijgen, voor zover ik weet
Oud 22-05-2005, 23:32
Evil creature
Evil creature is offline
Ik vind het zo misterieus dat er in de maatschappij bijna nooit over starwars wordt gesproken... (behalve op internet) Ik hoor vrijwel nooit mensen over starwars praten, en als dat wel zo is dan is het altijd ff snel iets zeggen en dan weer naar een ander onderwerp. Volgens mij zijn mensen bang dat ze voor nerd worden uitgemaakt omdat dat met star-trek fans ook altijd gebeurt..

nou mensen: Startrek is idd voor nerds, STARWARS NIET!!!! vind ik tenminste.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:14
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 23-05-2005 @ 00:32 :
nou mensen: Startrek is idd voor nerds, STARWARS NIET!!!! vind ik tenminste. [/B]
Ik denk dat als je een trekkie bent je tegenwoordig niet zo heel nerderig meer bent hoor! Kijk naar Pharrel van N.E.R.D: Mega trekkie en gebruikt zelfs het teken van van Star Trek!
Hij maakt zoiets loos wel gelijk heel cool vind ik..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:25
Verwijderd
Startrek, dat is tegenwoordig toch zo'n vage soap?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:43
Olijf
Olijf is offline
Ach... Star Wars bezit tegenwoordig ook nogal veel soap kenmerken.
Die serie van vroeger was toch ook een beetje soapish?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 09:48
waves
waves is offline
ik vond 3 goed! beter dan 1 en 2, meer in de stijl van 4. Wat duisterder en donkerder.
Oud 23-05-2005, 09:54
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
Olijf schreef op 23-05-2005 @ 10:43 :
Ach... Star Wars bezit tegenwoordig ook nogal veel soap kenmerken.
Die serie van vroeger was toch ook een beetje soapish?
weer zo'n echte kenner
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 10:28
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik werk in de bios en mag hem nu bijna iedere dag zien

Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 10:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 23-05-2005 @ 00:32 :
Startrek is idd voor nerds, STARWARS NIET!!!!
wtf?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 23-05-2005 @ 11:28 :

Hoe vet is dat
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:20
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Spoiler
Oud 23-05-2005, 13:32
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-05-2005 @ 23:24 :
Darth als sithaanduiding en vader heeft Lucas uit het nederlands gehaald om niet Darth Daddy te krijgen, voor zover ik weet
inVADER

das het officiele antwoord
Oud 23-05-2005, 14:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
waves schreef op 23-05-2005 @ 10:48 :
ik vond 3 goed! beter dan 1 en 2, meer in de stijl van 4. Wat duisterder en donkerder.
ik denk dat je 5 bedoeld..A New Hope is vrij vrolijk
Oud 23-05-2005, 14:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 23-05-2005 @ 11:28 :
Ik ben eveneens gezegend met dit lot
Oud 23-05-2005, 19:14
A Narrator
A Narrator is offline
Palpatine rulez! Die scene van ''Power, unlimited power!'' Was gewoon goed! Dooku

Deze film is zeker de beste film van alle prequels!
Oud 23-05-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 23-05-2005 @ 14:32 :
inVADER

das het officiele antwoord
Dat zou vrij matig zijn, heb je daar een officiele bron voor? Ik kan het moeilijk geloven namelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:07
Verwijderd
Vandaag gezien in Utopolis Almere: 21 meter breed scherm, digitaal geprojecteerd (haarscherp, en geen krasjes en stof) en THX-gecertificeerd geluid. Meesterlijk!

Het beste deel van Star Wars, al komen V en VI in de buurt. Maargoed, de transformatie was erg indrukwekkend, soms wat abrupt, maar over het algemeen geloofwaardig. (Niet vergeten dat Anakin in Episode II ook al wat on-Jedische trekjes vertoonde...)

Geweldige CGI die (op enkele stukjes na) de eerdere delen overtreft.

Ook qua humor zaten er leuke stukjes in. Zoals R2D2 die
Spoiler

Hayden Christensen acteerde beter dan in Episode II, Ewan McGregor was zeer goed, Natalie Portman was redelijk, Ian McDarmid was geweldig (die stem, die nonchalante strakke blik ).

Pluspunten:
Spoiler

Minpunten:
Spoiler

Ondanks de minpunten toch érg indrukwekkend. Wauw

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Revan schreef op 23-05-2005 @ 20:59 :
Dat zou vrij matig zijn, heb je daar een officiele bron voor? Ik kan het moeilijk geloven namelijk.
Ik heb het nog eens nagezocht over de vader vs invader en op het star wars forum zijn ze het er niet over eens
Star Wars forum - darth vader
Oud 23-05-2005, 20:46
ook hallo
ook hallo is offline
Voor het eerst dat ik een star wars film heb gezien...

Weet gelijk dat ik de andere 5 wel kan skippen, maar ik zal wel de enige zijn op dit forum
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 23-05-2005 @ 21:07 :
Minpunten:
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:37
King Ralph
King Ralph is offline
Scene die in het scenario staat maar niet terug te vinden is in de film. Zal wel bij de "deleted" scenes komen op de DVD.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:06
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 23-05-2005 @ 21:46 :
Voor het eerst dat ik een star wars film heb gezien...

Weet gelijk dat ik de andere 5 wel kan skippen, maar ik zal wel de enige zijn op dit forum
nee hoor, ik ook
Oud 24-05-2005, 09:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 23-05-2005 @ 23:06 :
nee hoor, ik ook
Ik ben er ook zo een.
Oud 24-05-2005, 11:37
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Spoiler
Oud 24-05-2005, 11:47
JJ13
JJ13 is offline
ik moet nog gaan, maar vind Star Wars echt geweldig!!
Oud 24-05-2005, 11:54
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 24-05-2005 @ 00:06 :
nee hoor, ik ook
Ik vond deel III juist een van de slechste, de beste waren nog altijd 5 en 6. I was ook een tegenvaller, II ging wel...
Oud 24-05-2005, 12:37
legatus
legatus is offline
Mediocre the film, it is.
Oud 24-05-2005, 13:16
ganralph
ganralph is offline
bij mij vecht ie met deel 6 om de derde plaats in de Star Wars top 3. (naast 4 en 5)

ja, de dialoog is vaak kut. ja er is vanalles aan te merken. maar de sfeer vond ik eindelijk weer op n Star Wars film lijken (itt de vorige 2). een aantal zeer mooie/geslaagde scenes compenseren voor mij de belabberde stukjes volledig
Oud 25-05-2005, 00:02
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 24-05-2005 @ 13:37 :
Mediocre the film, it is.
Nu moet je dat natuurlijk ook met concrete argumenten kunnen ondersteunen. Dus vertel op.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ga er vanavond heen.
Can't wait, can't wait!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:17
Aiel
Aiel is offline
Ik heb afgelopen Donderdag Star Wars marathon gehouden. Eerst I & II toen naar de bios voor III en de rest van de nacht IV, V en VI.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 11:20
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
http://gamefiles.blueyonder.co.uk/bl...WARS.NERDS.wmv

Oud 26-05-2005, 12:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik zat al te wachten hoe lang het zou duren voordat een of andere Star Trek-zieligerd weer met dat filmpje van die pratende hond op de proppen zou komen....

Het is al de vierde keer dat ik dat filmpje ergens heb gezien op dit forum, de eerste keer was alweer een jaar of twee geleden.
Worden jullie daar nou nooit moe van.
verzin eens iets nieuws.....
Oud 26-05-2005, 15:55
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Oud 26-05-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 25-05-2005 @ 01:02 :
Nu moet je dat natuurlijk ook met concrete argumenten kunnen ondersteunen. Dus vertel op.
De film moet het grotendeels hebben van de special effects
en goede montage en helemaal niet van het acteerwerk want dat is in veel scènes ronduit slecht. Daarnaast is de 'belangrijkste' scène van de film (die waarin Anakin voor the dark side kiest) zo vreemd en ongeloofwaardig... Het ene moment roept hij "what have I done?" en het andere moment knielt hij. Ik had er ook meer van verwacht, neemt niet weg dat het geweldig entertainment is...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 26-05-2005 @ 13:12 :
Ik zat al te wachten hoe lang het zou duren voordat een of andere Star Trek-zieligerd weer met dat filmpje van die pratende hond op de proppen zou komen....

Het is al de vierde keer dat ik dat filmpje ergens heb gezien op dit forum, de eerste keer was alweer een jaar of twee geleden.
Voel je je aangesproken of zoiets? Het mag dan wel oud zijn, maar ik blijf het grappig vinden!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
SW roeleert, net als LoTR. Een ieder die dit niet kan waarderen is:

A. smaakloos
B. nog niet genoeg ontwikkeld.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 01:20
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 26-05-2005 @ 13:12 :

Dat filmpje is en blijft geweldig, zelfs voor Star Wars fanaten als jij ;P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten