Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 10:54
Verwijderd
De netwerkkaart van mijn HP laptop geeft een hele rare foutmelding. Na het HP scherm bij het opstarten (eerste wat je ziet) staat er:

For Realtek RTL8139(X)/8130/810X PCI Fast Ethernet Controller v2.13 (020326)

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Hij blijft ook constant hangen en herhaalt dit scherm. Je kunt je voorstellen dat dit dus gruwelijk irritant is. Als er een netwerkstekker in zit, geeft ie een scherm waar hij mac adressen gaat controleren of iets dergelijks (dat heb ik niet opgeschreven.) De ene keer kom ik gewoon in windows en werkt het als een zonnetje, de andere keer kun je het ding tien keer opstarten en dan gebeurt er nog niks.
De laptop (met AMD-64 3000+, 512 MB ram, Nvidia GeForce 4 440 GO (64MB)) is driekwart jaar oud.

Iemand enig idee wat dit inhoudt? Is mijn netwerkkaart gewoon gaar of stuk of iets dergelijks of is het misschien toch iets softwarematigs (wat ik mij moeilijk kan voorstellen gezien het in het begin van het opstarten gebeurt, maar goed.)

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 08:55
Verwijderd
Ik heb nog een foutmelding gehad: hall.dll (of hal) is beschadigd. Zit in de windows system 32 map. Betekent dit dat ik windows opnieuw moet installeren?
Overigens gebeuren die vreemde dingen steeds als ik de laptop beweeg ofzo... dus ik denk dat het echt iets hardwarematigs is ofzo, dat ie niet zo goed meer tegen bewegen kan. Wat op zich natuurlijk absurd is, want het is een laptop dus die moet er tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 03:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is vreemd. Paar mogelijkheden:

- Warmteprobleem (oververhitting veroorzaakt instabiliteit)
- Hardeschijf niet zo lekker meer
- Driverprobleem
- Spyware

Ga eens in Safe Mode (F8 bij opstarten) en schakel daar je netwerkkaart eens uit.

Als je een hardwareprobleem vermoedt, kun je natuurlijk ook altijd garantie claimen.
Oud 27-05-2005, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-05-2005 @ 04:05 :

- Hardeschijf niet zo lekker meer
Dit gaf HP zelf aan. Had te maken met vanaf het netwerk booten: de opstartvolgorde zit zo in elkaar dat het eerst de cdromdrive, dan de harde schijf en dan het netwerk is. Vandaag gaan ze hem ophalen, ik ben benieuwd wat ze er dan mee willen.

Overigens heb ik een systemrestore gedaan van een week terug en nou gebeurt het niet meer, maar eigenlijk geeft ie die foutmelding al een half jaar, ofzo. Dus het wordt tijd dat er even naar gekeken wordt, dunkt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten