Oud 26-05-2005, 22:15
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Mugiel schreef op 26-05-2005 @ 23:14 :
atlas en binas zou je toch wel van school krijgen of niet dan?
Wij moeten alles zelf meenemen. Eigenlijk is dat ook wel fijner. Nu kan ik gewoon de atlas van mijn broertje jatten
Advertentie
Oud 26-05-2005, 22:16
Mugiel
Mugiel is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 26-05-2005 @ 23:15 :
Wij moeten alles zelf meenemen. Eigenlijk is dat ook wel fijner. Nu kan ik gewoon de atlas van mijn broertje jatten
en aantekeningen in je binas zetteN??

dat doen ze bij ons op school echt niet
__________________
Life's a bitch, but final tests even more
Oud 26-05-2005, 22:18
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Mugiel schreef op 26-05-2005 @ 23:16 :
en aantekeningen in je binas zetteN??

dat doen ze bij ons op school echt niet
Die moet ik er nog uitgummen. Onze school heeft er geen geld voor. We hebben pas een nieuw gebouw en nu hebben ze een jaartje gespaard en zijn ze aan de bouw van een extra sporthal begonnen.

Ik ga nu slapen. Veel succes iedereen!!
Oud 26-05-2005, 22:19
Mugiel
Mugiel is offline
ik doe met je mee, welterusten en suc6 morgen wordt weer een feestje
__________________
Life's a bitch, but final tests even more
Oud 26-05-2005, 22:22
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Mugiel schreef op 26-05-2005 @ 23:16 :
en aantekeningen in je binas/atlas zetteN??

dat doen ze bij ons op school echt niet
Helaas.
Oud 26-05-2005, 23:49
Verwijderd
Zo, ik ga nu ook maar eens slapen. Ik hoop dat het morgen goed gaat lukken.

Edit: En iedereen heel veel succes.
Oud 27-05-2005, 06:45
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
wakkerrr worduhh
zijn we er allemaal klaar voor?
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Oud 27-05-2005, 06:47
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 27-05-2005 @ 07:45 :
wakkerrr worduhh
zijn we er allemaal klaar voor?
beetje moe nog.
maarja, we hebben nog n uurtje

heb net oude examens bekeken en er wordt helemaal niet gevraagd van "wat is cumulatieve causatie" ofzo.

(om maar n voorbeeld te noemen)
je moet alleen van alles afleiden uit de kaarten in de atlas..


succes!
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 27-05-2005, 06:53
Verwijderd
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 27-05-2005 @ 07:47 :
beetje moe nog.
maarja, we hebben nog n uurtje

heb net oude examens bekeken en er wordt helemaal niet gevraagd van "wat is cumulatieve causatie" ofzo.

(om maar n voorbeeld te noemen)
je moet alleen van alles afleiden uit de kaarten in de atlas..


succes!
Ja precies, het is allemaal toepassen/inzicht en niet leerwerk. Alleen hoe dat bij Actieve Aarde zal is me een raadsel.
Oud 27-05-2005, 07:01
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 27-05-2005 @ 07:53 :
Ja precies, het is allemaal toepassen/inzicht en niet leerwerk. Alleen hoe dat bij Actieve Aarde zal is me een raadsel.
Dat is toch nogal logisch?... zat kaarten waar reliëf, vulkanische activiteit of eilandvorming te verklaren is. Dat zijn het soort vragen. Die begrippen zijn alleen leuk voor erbij.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 27-05-2005, 07:02
Verwijderd
Ben uiteindelijk pas om 23:15 gestopt met leren gisteren *geeuw*

En om 6:47 ging de wekker alweer

Maar goed..

Sliep ik in met het idee dat ik misschien wel ging zakken, heb ik nu opeens weer frisse moed Stiekem hangt er helemaal niks van AK af als ik WI inderdaad goed genoeg gemaakt had, zoals ik had nagekeken.

Ik ga zo naar school, daar nog ff leren en dan gaat het gebeuren..
Oud 27-05-2005, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Mugiel schreef op 26-05-2005 @ 23:16 :
en aantekeningen in je binas zetteN??

dat doen ze bij ons op school echt niet
Bij Duits 1 en Frans 1 mocht ook iedereen z'n woordenboek zelf meenemen..
Tja, en als de leraren dan ook nog zeggen dat het examenteksten van vorig jaar zijn, dan kun je er vergif op innemen dat er wat leerlingen zijn die alle antwoorden van examenteksten in hun woordenboek neerzetten..

Gek, mensen met normaal een 3 die nu ineens een 9.7 hadden ofzo.. En de school kon niks bewijzen, dus ze zijn er nog mee weggekomen ook. (En iedereen die wilde, mocht een herkansing doen, omdat de normering dus strenger was geworden door al die hoge cijfers)
Oud 27-05-2005, 07:26
Verwijderd
Succes verdomme iedereen
Oud 27-05-2005, 10:17
JasperKoekie
JasperKoekie is offline
Ben net klaar vond m wel aardig te doen alleen die domme rekendingen wie verzint dat moet het allemaal uit het hoofd??? passer??? mocht nix ophalen, had eerst GR meegenomen maar dat was verboden, eikels! Maar de rest van de vragen ging wel aardig dacht ik alleen die laatste twee bracten mij aan het twijfelen... Maar jah zul je altijd zien denk je dat je m aardig hebt gemaakt valt t cijfer zwaar tegen

Ach jah who cares toch al gezakt...
Oud 27-05-2005, 10:40
Blaatkop
Blaatkop is offline
Code:
Je hebt je klacht succesvol naar het LAKS verstuurd.
vr 27 mei
09.00-12.00
Aardijkskunde
- Benodigdheden: BOS-atlas, 51e of 52e druk

Een cirkeldiagram tekenen met de juiste percentages lukt mij niet met een Bosatlas, of dit nou 51e of 52 druk betreft!

--

Verder heb k hier geen 5.6 op gehaald, lastige toets -> Problemen.
Oud 27-05-2005, 10:52
livj0r
livj0r is offline
Er stond echt ergens dat je een rekenmachine, passer en geodriehoek moest meenemen.. Gelukkig was onze school zo aardig om rekenmachines ergens vandaan te halen en dat rondje heb ik gewoon gemaakt met behulp van de omtrek van een typexpotje
Maar de rest van 't examen vond ik best wel lastig, wordt nog spannend of ik die 4,2 heb..
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Oud 27-05-2005, 10:53
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
ik vond het eerlijk gezegd wel goed te doen. Maar idd die passer was klote, heb dat ding al in geen 5 jaar meer gezien!!!
En nee ook geen rekenmachine bij me, stond volgens mij ook niet bij de benodigdheden

anyway.. heb het wel gehaald... denk ik
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Oud 27-05-2005, 10:54
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
livj0r schreef op 27-05-2005 @ 11:52 :
...en dat rondje heb ik gewoon gemaakt met behulp van de omtrek van een typexpotje
je mag helemaal geen typex gebruiken

__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Oud 27-05-2005, 11:27
Janez
Avatar van Janez
Janez is offline
wat een kutexamen.
Vooral ook heel fijn voor de mensen die de methode Wereldwijs hebben (zoals ik). Daar staan namelijk geen begrippen als Vinex-beleid, compactestad-beleid, groeikernbeleid, de theorie van Ullman ( ) in...echt, het was iedereen een raadsel waar dat allemaal op sloeg (ok, door logisch na te denken kom je ook wel een eindje, maar niet ver genoeg zeg maar ).

Verder vond ik het ook uiterst debiel dat je die dingen moest gaan tekenen....ik had ook alleen een pen bij me....geen rekenmachine oid (nergens gelezen ook, dat dat moest).

Ik heb een klacht ingediend
__________________
I wish my lawn grass was gothic so it would cut itself
Oud 27-05-2005, 11:31
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-05-2005 @ 11:40 :
Code:
Je hebt je klacht succesvol naar het LAKS verstuurd.
vr 27 mei
09.00-12.00
Aardijkskunde
- Benodigdheden: BOS-atlas, 51e of 52e druk

Een cirkeldiagram tekenen met de juiste percentages lukt mij niet met een Bosatlas, of dit nou 51e of 52 druk betreft!

--

Verder heb k hier geen 5.6 op gehaald, lastige toets -> Problemen.
Of zitten er verborgen hulpmiddelen in de bosatlas?
Oud 27-05-2005, 11:38
Domenica
Avatar van Domenica
Domenica is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-05-2005 @ 12:31 :
Of zitten er verborgen hulpmiddelen in de bosatlas?
Precies.. en die vraag was wel 5 punten waard.
Oud 27-05-2005, 11:41
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
even vraagje want ergens kregen we een vraag over de oorsnede tekenen ten westen van afrika. OP het antwoord model staat namelijk dat er geen eilandje was, maar dat de bodem boven de 300 meter diep lag terwijl er in het antwoordmodel een eilandje wordt getekent. wat heb jullie daar gedaan? ik vind het echt vreemd want ik heb er expliciet op gelet

ik had iig een 4.4 nodig en denk dat ik die net gehaald heb maar t zal erom spannen. hij was makkelijker dan verwacht, maar nog niet echt goed te doen.
en idd klagen over rekenmachine/cirkeldiagram vraag.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 11:41
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Bij ons was het ook stressen, een leraar ging snel geodriehoeken, passers en rekenmachines halen, die had natuurlijk niemand bij zich!

En wat bedoelden ze met die dimensies enzo?! Dat heb ik echt noooit gehad!

Was echt kut!
Oud 27-05-2005, 11:41
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
sicilion schreef op 27-05-2005 @ 12:41 :
even vraagje want ergens kregen we een vraag over de oorsnede tekenen ten westen van afrika. OP het antwoord model staat namelijk dat er geen eilandje was, maar dat de bodem boven de 300 meter diep lag terwijl er in het antwoordmodel een eilandje wordt getekent. wat heb jullie daar gedaan? ik vind het echt vreemd want ik heb er expliciet op gelet

ik had iig een 4.4 nodig en denk dat ik die net gehaald heb maar t zal erom spannen. hij was makkelijker dan verwacht, maar nog niet echt goed te doen.
en idd klagen over rekenmachine/cirkeldiagram vraag.
ik heb een titanic getekend boven zeeniveau! hihihji
Oud 27-05-2005, 11:45
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-05-2005 @ 12:41 :
ik heb een titanic getekend boven zeeniveau! hihihji
mijn aardrijkskunde leraar gaf op se's extra punten voor konijntjes
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 11:48
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb echt zoveel klachten!

Dat van die spoorlijn:

Ik heb Italie omdat het grootste gedeelte van de spoorlijn door Italie loopt en het dan logisch is dat Italie het betaalt en niet Frankrijk, want de spoorlijn loopt maar voor een deel door dat andere landje.

En dat is dus fout?!
Oud 27-05-2005, 11:51
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 12:48 :
Ik heb echt zoveel klachten!

Dat van die spoorlijn:

Ik heb Italie omdat het grootste gedeelte van de spoorlijn door Italie loopt en het dan logisch is dat Italie het betaalt en niet Frankrijk, want de spoorlijn loopt maar voor een deel door dat andere landje.

En dat is dus fout?!
ik heb dus precies t zelfde
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 11:52
Verwijderd
Ook idioot gewoon dat je voor die vraag 5 punten kreeg! was het meeste wat je ergens bij kon halen.

En verder was het een kutexamen, maar heb ik met (hopelijk streng genoeg) tellen tussen de 5 en de 6.5.. hoeraaaaa, ik ben geslaagd
Oud 27-05-2005, 11:52
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
En ik ben echt lang met die cirkeldiagram bezig geweest.. heb ik er nog bijna geen punten voor!

Allemaal 'regels' voor cirkeldiagrammen (grootste sector eerst en dan aflopend enzo) had ik niet. Hoe moeten wij dat toch weten, dat staat toch eeeecht niet in mijn aardrijkskundeboek. (heb ik nog niet eens bij wiskunde gehad )

Ik baal echt ontzettend, wat een klote-examen!
Oud 27-05-2005, 11:53
ladyS
ladyS is offline
Mensen ik ben echt zoooooo boooos heh over het examen ak wat was dat nou voor een KUT examen wat is in godsnaam vinex? en compactbeleid ofso ikheb nog nooit iets daarover gehoord hoor!
__________________
ssss
Oud 27-05-2005, 11:55
ladyS
ladyS is offline
oja zeker met die circeldiagram ho emoesten we weten dat je van root naar klein moest doen en ikhad niet eens een rekenmachine bij me zit ik daar omin tijd te verspillen om proceneten uit te rekenen. deze examen was gewoon echt niet normaal ik ben echt booss
__________________
ssss
Oud 27-05-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 12:48 :
Ik heb echt zoveel klachten!

Dat van die spoorlijn:

Ik heb Italie omdat het grootste gedeelte van de spoorlijn door Italie loopt en het dan logisch is dat Italie het betaalt en niet Frankrijk, want de spoorlijn loopt maar voor een deel door dat andere landje.

En dat is dus fout?!
Ja..
Vaak werden die dingen betaald door diegene die ze bezetten in het koloniale tijdperk. Dat was dus Frankrijk, want die was "baas" over dat landje.

Die vraag had ik nou net wel goed
Oud 27-05-2005, 11:56
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
sicilion schreef op 27-05-2005 @ 12:51 :
ik heb dus precies t zelfde
zoals in de vraag stond liep de lijn van Djinog wat naar Addis Abbeba.. de spoorlijn is dus gebouwd vanuit Djibouki ofzo... dat was vroeger een Franse kolonie...
Oud 27-05-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 12:52 :
En ik ben echt lang met die cirkeldiagram bezig geweest.. heb ik er nog bijna geen punten voor!

Allemaal 'regels' voor cirkeldiagrammen (grootste sector eerst en dan aflopend enzo) had ik niet. Hoe moeten wij dat toch weten, dat staat toch eeeecht niet in mijn aardrijkskundeboek. (heb ik nog niet eens bij wiskunde gehad )

Ik baal echt ontzettend, wat een klote-examen!
Ja nou.. ik had dat dus 1990 uitgerekend, had ik eerst bij Rotterdam 27 procent (rekenfoutje, wie kan je dat kwalijk nemen zonder rekenmachine ) en ik had dus alleen een pen bij..dus ik heb toen een streepje extra gezet, zodat mijn cirkeldiagram dus niet meer in het midden begon

Echt een fuck vraag was dat.. bleeeeh
Oud 27-05-2005, 11:58
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 12:56 :
Ja..
Vaak werden die dingen betaald door diegene die ze bezetten in het koloniale tijdperk. Dat was dus Frankrijk, want die was "baas" over dat landje.

Die vraag had ik nou net wel goed
wat is dat nou voor vaag antwoord Ethiopie werd bezet door italie en aangezien het grootste gedeelte over italiaans koloniaale grond gaat is het toch logisch dat italie betaalt helemaal omdat het voor ethiopie voordeliger is dan voor bij...... nogwat omdat ze op die manier verbinding zouden hebben met de zee.

dus waarom is frankrijk logischer, leg mij dat uit
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 12:00.
Oud 27-05-2005, 12:04
Blaatkop
Blaatkop is offline
zie mijn vorige post
Oud 27-05-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef op 27-05-2005 @ 12:58 :
wat is dat nou voor vaag antwoord Ethiopie werd bezet door italie en aangezien het grootste gedeelte over italiaans koloniaale grond gaat is het toch logisch dat italie betaalt helemaal omdat het voor ethiopie voordeliger is dan voor bij...... nogwat omdat ze op die manier verbinding zouden hebben met de zee.

dus waarom is frankrijk logischer, leg mij dat uit
Maar de vraag werd gesteld vanuit Djibouti, niet vanuit Ethiopië.
Er stond: "De spoorlijn van Djiobouti naar Addis Abeba.
Het antwoord was Italië geweest als er gestaan had:
"De spoorlijn van Addis Abeba naar Djibouti.

Het gaat om het oogpunt vanwaar je moet kijken..
Oud 27-05-2005, 12:07
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-05-2005 @ 13:04 :
zie mijn vorige post
ik zou het vorige bericht niet posten als het mij duidelijk was geworden na jou bericht
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 12:08
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 13:06 :
Maar de vraag werd gesteld vanuit Djibouti, niet vanuit Ethiopië.
Er stond: "De spoorlijn van Djiobouti naar Addis Abeba.
Het antwoord was Italië geweest als er gestaan had:
"De spoorlijn van Addis Abeba naar Djibouti.

Het gaat om het oogpunt vanwaar je moet kijken..
dat zeg ik toch verdorie de hele tijd
Oud 27-05-2005, 12:08
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 13:06 :
Maar de vraag werd gesteld vanuit Djibouti, niet vanuit Ethiopië.
Er stond: "De spoorlijn van Djiobouti naar Addis Abeba.
Het antwoord was Italië geweest als er gestaan had:
"De spoorlijn van Addis Abeba naar Djibouti.

Het gaat om het oogpunt vanwaar je moet kijken..
still makes no sense to me, maar goed t zal wel zo zijn
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 12:08
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Je kunt toch heen en terug met de trein of niet
Oud 27-05-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-05-2005 @ 13:08 :
dat zeg ik toch verdorie de hele tijd
Ik ook Maar Sicilion snapte t nog niet
Oud 27-05-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 27-05-2005 @ 13:08 :
Je kunt toch heen en terug met de trein of niet
Nee, deze trein niet
Oud 27-05-2005, 12:11
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 13:09 :
Ik ook Maar Sicilion snapte t nog niet
precies, sommige mensen zijn gewoon niet intelligent en hebben overduidelijke aanwijzingen nodig
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 12:11
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 13:09 :
Ik ook Maar Sicilion snapte t nog niet
Ter verduidelijking.. als er een weg wordt gebouwd van Amsterdam naar Rotterdam... beginnen ze dus in Amsterdam met bouwen... hij wordt gebouwd naar Rotterdam toe! ... En dan maakt het nix uit dat je beide kanten opkan als ie eenmaal aangelegd is

Besides, heb ik de AK wel verpest! Dat kon de nekslag wel eens zijn
Oud 27-05-2005, 12:11
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Nou, ik vind het vaag hoor! Ik vind het helemaal niet logisch. Bovendien had ik echt geen tijd om alles zo nauwkeurig te lezen!

Overigens vind ik het echt verbazingwekkend dat ik Actieve Aarde in vergelijking met de rest nog het best heb gemaakt
Oud 27-05-2005, 12:11
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
zijn trouwens al over de 500 klachten over ak bij het laks, gaat goede kant op
correctie over de 600
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 27-05-2005, 12:11
Maria86
Maria86 is offline
Citaat:
sicilion schreef op 27-05-2005 @ 12:58 :
wat is dat nou voor vaag antwoord Ethiopie werd bezet door italie en aangezien het grootste gedeelte over italiaans koloniaale grond gaat is het toch logisch dat italie betaalt helemaal omdat het voor ethiopie voordeliger is dan voor bij...... nogwat omdat ze op die manier verbinding zouden hebben met de zee.

dus waarom is frankrijk logischer, leg mij dat uit
Er stond in de bron bij dat Ethiopie pas een kolonie van Italie werd in 1937 en het ging om een spoorlijn in 1905...

De rest van het examen was ronduit ka u thee, niet normaal... allerlei dingen waarvan ik zoiets had : what the f*ck, hoe moet ik dat weten?
Oud 27-05-2005, 12:13
Verwijderd
Wat een belachelijk examen
Oud 27-05-2005, 12:14
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Tsja maar was het niet voornamelijk in het belang van Ethiopie om die spoorlijn aan te leggen? Positie t.o.v. die zee enzo...?
dat dacht ik ook, maar later bedacht dat eritrea ook bij italiaans kolonie hoorde en dat ligt wel grotendeels aan zee dus tja...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Studeren Aardrijkskunde Examen 2010 Tijdvak II
Verwijderd
0 13-01-2011 11:43
Eindexamens 2005 Algemeen klaagtopic
tinkebel
79 24-05-2005 18:03
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 09:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.