Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen de VU afschrijven omdat de locatie iets minder in het centrum is, is niet echt een goede reden imo. Je begint je tweede alinea met 'daarnaast' alsof er een tweede argument volgt maar die kon ik er niet uit halen? En het gebouw zelf kan de studie ook niks aan doen he. Maar wat zijn dan je andere redenen als je niet alleen hierom naar de UvA gaat?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En tuurlijk, dat je als classicus/classica/classicum ![]() ![]() En lise_smiles, ik zou nog maar even heel goed nadenken als ik jou was. Zowel van GLTC als van geneeskunde zou je rustig kunnen zeggen dat ze bij de zwaarste studies van Nederland behoren. En zoals al eerder gezegd zijn de studies ieder afzonderlijk al "zwaar/druk" genoeg. Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar GLTC vind ik dus echt een behoorlijk pittige studie. En geneeskunde doe ik niet, maar van wat ik erover gehoord heb is het ook zeker niet makkelijk. En dan wil jij ze allebei tegelijkertijd doen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hieronder volgen een paar citaten uit de verschillende voorlichtingsbrochures die ik nog had liggen: "Recentelijk is een enquête gehouden onder afgestudeerden van de opleiding GLTC met onder andere de vraag welke beroepen worden uitgeoefend door classici. Dit zijn de functies die zoal werden genoemd: docent in het middelbaar onderwijs, wetenschappelijk onderzoeker, universitair docent, journalist, uitgever, redacteur, bestuurder universiteit, rector van een gymnasium, bibliotheekmedewerker, beleidsmedewerker, reclameadviseur, beroepsvertaler, literator (schrijver, dichter), eigenaar van antiquariaat, kunstzaak of boekhandel." En wat dacht je van rondleidingen geven in bijvoorbeeld Rome of Athene, of werken in een museum. "Er zijn zelfs classici die de muziek, informatisering, politiek of mobiele telefonie in gaan." En dat allemaal omdat je bij deze studie (ook al op de middelbare school hoor ![]() En inderdaad de meeste afgestudeerden komen voor de klas terecht, maar dat is niet omdat ze geen keus hebben en niets anders kunnen. Maar omdat ze dat willen. Ik weet bijvoorbeeld ook al vrij zeker dat ik wil gaan lesgeven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Schaamteloze Plug
||||
Citaat:
Citaat:
![]() En tuurlijk, als je weet dat je de politiek in wilt, of als je weet dat je dokter, of dierenarts of advocaat wilt "worden", dan kies je daar de studie bij. Maar dan ga je dus uit van het beroep. Het beroep lijkt je leuk en daarmee de studie (hopelijk) ook. Maar het lijkt wel alsof jij het gevoel hebt dat je nadat je iets gestudeerd hebt automatisch en verplicht een bepaald vak moet gaan uitoefenen. Dat blijkt uit je uitspraken "dat je dan even goed Rechten kan gaan studeren" en dat "de kans groot is dat je als classicus uiteindelijk voor de klas terecht komt". Je moet een studie (en later een beroep) kiezen die bij je past, die je leuk vindt. En wat je kiest mag je helemaal zelf weten ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ontopic: ik ben GLTC gaan studeren terwijl ik geen zin had om in het onderwijs te belanden. Maar als je werkelijk geïnteresseerd bent in het vakgebied is de kans erg groot dat je via deze studie ook in contact zult komen met een beroep dat je erg leuk vindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Edit: er zijn wel opleidingen die helemaal maar weinig studenten hebben. Maar 3 is een heel klein clubje
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een opleiding moet in principe beginnen met drie studenten ja. Het maakt de kans op accreditatie (goedkeuring door de staat) alleen niet bepoaald groot als je jaartlijks met 3 studenten zit.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel een beetje naar dat het bij de UvA zo ver uit elkaar ligt. En ook wel heel raar dat je alleen op de VU Grieks én Latijn kan doen (ook in de master dus). Bij alle andere universiteiten is het een taal en een bijvak als klassieke archeologie of filosofie. Ook heel leuk, maar goed. En het rare is ook dat je op de VU als je niet alle twee de talen doet als master geen bul Griekse en Latijnse Taal en Cultuur krijgt, maar een bul in Oudheidstudies ![]() Weet niet of ik dat nou leuk vind of niet *-). Bevalt het op de UvA? Thanx voor het idee in ieder geval! En veel succes! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat ben jij? nienie | 125 | 14-05-2005 17:31 | |
wie wil klassieke talen studeren? liesbethlykke | 64 | 30-07-2003 13:42 | |
klassieke talen studie elin | 7 | 11-11-2001 15:14 |