Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / HAVO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 22:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 23:08 :
Dat zegt misschien meer over jou.
Dat heb ik ook nooit ontkent.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 30-05-2005, 22:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 30-05-2005 @ 23:10 :
Iedereen die klaagt over het woord 'sedert' moet uitgesloten worden van een Havodiploma en gewoon VMBO gaan doen. Scheelt ook weer bij het nakijken.
Tessa, wat ben je toch weer heerlijk radicaal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 22:14
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 22:53 :
Errm, ja? En dat heeft betrekking op? Die reactie was een reactie op Juice die vindt dat mensen die het woord sedert niet kennen een beangstigend kleine woordenschat hebben, zeg maar.
ik ben het eens met Juice
__________________
bonnie and clyde
Oud 30-05-2005, 22:16
nomario
nomario is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 30-05-2005 @ 23:14 :
ik ben het eens met Juice
Dan ben je net zo naïef en kortzichtig als hij.
Oud 30-05-2005, 22:16
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 30-05-2005 @ 23:10 :
Iedereen die klaagt over het woord 'sedert' moet uitgesloten worden van een Havodiploma en gewoon VMBO gaan doen. Scheelt ook weer bij het nakijken.
Ach flikker toch op hypocriete kut-teef.
Over overhaaste generalisatie gesproken.
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:17
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
wat een gezeik over dat woordje. Van iemand uit 5 h(OGER)avo mag je toch wel verwachten dat hij/zij zo'n uitgebreide woordenschat heeft dat hij/zij het woord "sedert" kent.
Zo niet, dan zit je onder het niveau (het gaat immers over het vak Nederlands) wat men van je verwacht, en dus krijg je geen punten voor die opdracht.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 30-05-2005, 22:18
MokuMarc
MokuMarc is offline
Nou ik ben dat woord de afgelopen 5 jaar geen 1x tegengekomen
Oud 30-05-2005, 22:21
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
MokuMarc schreef op 30-05-2005 @ 23:18 :
Nou ik ben dat woord de afgelopen 5 jaar geen 1x tegengekomen
Dus?

Van een persoon uit het (wederom: ) HOGER-algemeen-voorbereidend-onderwijs mag je toch wel verwachten dat hij/zij een beetje ontwikkeld is. Dit is gewoon algemene kennis.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 30-05-2005, 22:22
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:16 :
Ach flikker toch op hypocriete kut-teef.
Over overhaaste generalisatie gesproken.
. Je denkt dat ze dit serieus bedoelt? Dan mag je idd naar het vmbo toe.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 30-05-2005, 22:23
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Twanos schreef op 30-05-2005 @ 23:22 :
. Je denkt dat ze dit serieus bedoelt? Dan mag je idd naar het vmbo toe.
Nou ik denk van wel. Ik heb echt nog NOOIT van mijn leven van dat woord sedert gehoord. En geloof me, ik heb een groot woordenschat.
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:28
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:23 :
Nou ik denk van wel. Ik heb echt nog NOOIT van mijn leven van dat woord sedert gehoord. En geloof me, ik heb een groot woordenschat.
Dan nog had je het uit de context kunnen halen.

Als het woord sedert er bij een ander vak had gestaan had ik nog kunnen begrijpen dat leerlingen erover klagen. Maar dit is het vak NEDERLANDS. Daar word dus ook van je verwacht dat je de nederlandse taal goed beheerst. Bovendien het woord sedert komt regelmatig voor, zelfs in de meest simplistische tijdschriften zoals de panorama zie ik dit woord nog weleens staan.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 30-05-2005, 22:29
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 23:04 :
Pff man, waarom zou iemand de Nederlandse taal niet fatsoenlijk beheersen als degene het woord sedert niet kent?
Blijkbaar niet voldoende om als Havist je Nederlandse examen te kunnen maken, want daarvoor word je blijkbaar geacht het woord 'sedert' te kennen.

Als ze er vanuit waren gegaan dat havisten het woord niet kenden, dan hadden ze er wel een 3 en een uitleg bij gezet.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 22:30
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Twanos schreef op 30-05-2005 @ 23:28 :
Dan nog had je het uit de context kunnen halen.

Als het woord sedert er bij een ander vak had gestaan had ik nog kunnen begrijpen dat leerlingen erover klagen. Maar dit is het vak NEDERLANDS. Daar word dus ook van je verwacht dat je de nederlandse taal goed beheerst. Bovendien het woord sedert komt regelmatig voor, zelfs in de meest simplistische tijdschriften zoals de panorama zie ik dit woord nog weleens staan.
Ach zal wel . Ik dacht toch TOT. Toch maar 3 punten verloren, want het eerste zin van: Kenmerken van het toerisme sedert WO-2 heb ik wel
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:31
MokuMarc
MokuMarc is offline
Maar een ander vraagie. Krijg je ook puntenaftrek voor taalfouten bij tekst 1? De opdrachten die je moest verklaren dus.
Oud 30-05-2005, 22:32
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Type schreef op 30-05-2005 @ 23:29 :
Blijkbaar niet voldoende om als Havist je Nederlandse examen te kunnen maken, want daarvoor word je blijkbaar geacht het woord 'sedert' te kennen.

Als ze er vanuit waren gegaan dat havisten het woord niet kenden, dan hadden ze er wel een 3 en een uitleg bij gezet.
Nou ik kan je verzekeren dat de meerderheid van de havisten dit woord niet kennen. Waarom gebruikt men niet ipv sedert gewoon dat fucking woord sinds. Sinds wordt vaker gebruikt dan sedert, dus zal het ook logisch zijn dat ze dat gebruiken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Maar gebeurd is gebeurd.
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:33
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
MokuMarc schreef op 30-05-2005 @ 23:31 :
Maar een ander vraagie. Krijg je ook puntenaftrek voor taalfouten bij tekst 1? De opdrachten die je moest verklaren dus.
Dacht het niet . Dat staat alleen bij de samenvatting onder aangegeven : Aftrek van maximaal 4 punten bij taalfouten ....

Niet bij de tekstverklaring . Maar ze verwachten natuurlijk ook geen spelfouten bij een zin van 15-20 woorden
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:34
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:30 :
Ach zal wel . Ik dacht toch TOT. Toch maar 3 punten verloren, want het eerste zin van: Kenmerken van het toerisme sedert WO-2 heb ik wel
idd.. wat een zinloze discussie eigenlijk.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 30-05-2005, 22:35
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:32 :
Nou ik kan je verzekeren dat de meerderheid van de havisten dit woord niet kennen. Waarom gebruikt men niet ipv sedert gewoon dat fucking woord sinds. Sinds wordt vaker gebruikt dan sedert, dus zal het ook logisch zijn dat ze dat gebruiken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Maar gebeurd is gebeurd.
dan kan ik je aanraden je toch wat meer te verdiepen in de Nederlandse taal, want zoals al redelijk vaak gezegd is, wordt 'sedert' toch meer dan sporadisch gebruikt.
Hoort een beetje bij je algemene kennis als het regelmatig gebruikt wordt, niet?

>>
en op een economie, maatschappijleer of geschiedenisproefwerk had er ongetwijfeld 'sinds' gestaan. Dit was echter nederlands dus dan zou ik niet verwachten dat ze alles gaan 'versimpelen' (omg, in hoeverre is 'sinds' simpeler dan 'sedert'?) om jullie arme breintjes de rust te geven niet je woordenboek te hoeven grijpen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 22:35
MokuMarc
MokuMarc is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:33 :
Dacht het niet . Dat staat alleen bij de samenvatting onder aangegeven : Aftrek van maximaal 4 punten bij taalfouten ....

Niet bij de tekstverklaring . Maar ze verwachten natuurlijk ook geen spelfouten bij een zin van 15-20 woorden
Inderdaad, maarja stel je heb ëen "dtje" of "tje" omgedraaid, zullen ze niet echt moeilijk over doen lijkt me.
Oud 30-05-2005, 22:37
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
MokuMarc schreef op 30-05-2005 @ 23:35 :
Inderdaad, maarja stel je heb ëen "dtje" of "tje" omgedraaid, zullen ze niet echt moeilijk over doen lijkt me.
Nee natuurlijk niet, want je krijgt vaak voor zulke vragen maar 1-2-3 punten. En als ze bij taalfouten puntenaftrekken hou je niks meer over .
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 22:44
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Type schreef op 30-05-2005 @ 23:35 :
dan kan ik je aanraden je toch wat meer te verdiepen in de Nederlandse taal, want zoals al redelijk vaak gezegd is, wordt 'sedert' toch meer dan sporadisch gebruikt.
Hoort een beetje bij je algemene kennis als het regelmatig gebruikt wordt, niet?

>>
en op een economie, maatschappijleer of geschiedenisproefwerk had er ongetwijfeld 'sinds' gestaan. Dit was echter nederlands dus dan zou ik niet verwachten dat ze alles gaan 'versimpelen' (omg, in hoeverre is 'sinds' simpeler dan 'sedert'?) om jullie arme breintjes de rust te geven niet je woordenboek te hoeven grijpen...
Dan wil ik jou aanraden om zinnen met een hoofdletter te beginnen. Je voelt je wel heel superieur, omdat jij wel weet wat sedert betekend en de rest niet.

Overigens vind ik het gewoon stom (ik ben zelf ook gewoon een Havist) als je het niet weet, maar dat terzijde.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Oud 30-05-2005, 22:51
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ach joh, ik ken ook genoeg Nederlandse woorden niet, dus me superieur voelen is helemaal niet het geval. Ik zit op het moment zelfs in de zenuwen of ik het wel goed genoeg heb gedaan.

Maar een beetje kennis van de Nederlandse taal is wel gewenst toch, na 17 jaar leven (19 jaar voor mij) en voor het overgrote deel van alle havisten dus ook 17 jaar de taal leren. Plus natuurlijk dat je dan al 13 jaar onderwijs hebt, daarvan al 5 jaar HAVO doet en als het goed is meerdere boeken hebt gelezen die enigszins niveau hebben...
Dan lijkt me dat het heel raar heeft moeten lopen wil je nog NOOIT het woord 'sedert' tegen zijn gekomen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 23:04
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Makkie, kheb denk ik 35 punten, mocht 0.5 de normering zijn dan is mn uiteindelijke cijfer een 6.45 zijn en dus net geen 7 op mn diploma. Maar ik las dat de gem. normering 1.# is dus dan heb ik een 7 .

Kheb de discussie niet echt gevolgd over sedert, maar een beetje zelfrespecterende havist weet dat. Punt uit.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Oud 30-05-2005, 23:23
Wouter.vA
Wouter.vA is offline
kdenk dat zkr 50% van al die mensen hier die toevallig wisten wat ''sedert'' betekent en dit nogal trots laten blijken en de volgens jullie, intellectuele zitten aftekraken hebben waarschijnlijk al tig keer geklaagd over de kleinste dingetjes bij andere examens en dan zit toch ook nie iedereen jullie belachelijk te make...

voor de rest was et wel een redelijk te doen examen, khad 20 pnt voor de eerste tekst en voor die samenvatting heb ik de Verlichting over het hoofd gezien en punt 2 verneukt door dat klote woord wat ik voor deerste keer in mn leve zag

succes morge met engels
Oud 30-05-2005, 23:27
kabuer.com
kabuer.com is offline
Ach, wat een gezeik over sedert.
We doen havo, niet bb.
Als je het woord niet kent, kan je toch de betekenis uit de vraag halen?
Ik ben 3 jaar in Nederland. Ik ken het woord tenminste wel, maar voor zekerheid heb ik wel het woordenboek gebruikt.
__________________
kabuer@hotmail.com
Oud 30-05-2005, 23:33
kabuer.com
kabuer.com is offline
ik heb +/- 32 punten. Dus tussen de 6.3 en de 7.8. mogelijk voor een 7 dus.voor de samenvatting zal ik waarschijnlijk geen punten kunnen scoren voor spelling, ik heb 4 punten (max) afgetrokken voor het taalgebruik. ik had het examen moeilijker verwacht, het viel best mee.
__________________
kabuer@hotmail.com
Oud 31-05-2005, 06:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wouter.vA schreef op 31-05-2005 @ 00:23 :
kdenk dat zkr 50% van al die mensen hier die toevallig wisten wat ''sedert'' betekent en dit nogal trots laten blijken en de volgens jullie, intellectuele zitten aftekraken hebben waarschijnlijk al tig keer geklaagd over de kleinste dingetjes bij andere examens en dan zit toch ook nie iedereen jullie belachelijk te make...
Voor het geval dat je mij aansprak: ik heb geen één klacht ingediend over het examen en daar ook nergens een reden voor gezien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2005, 06:09
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 23:16 :
Ach flikker toch op hypocriete kut-teef.
Over overhaaste generalisatie gesproken.


Kind, maak je niet druk. Je hoeft niet alles wat ik zeg serieus te nemen, en opmerkingen die niet serieus bedoeld zijn al helemaal niet.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Oud 31-05-2005, 06:43
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 23:11 :
Dat heb ik ook nooit ontkent.
Dit soort fouten vind ik veel erger dan het niet weten van de betekenis van het woord sedert. De spelling van werkwoorden heb je op de basisschool al gehad
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 31-05-2005, 07:46
JCL
JCL is offline
Om nog even door te gaan over "sedert" die hele zin klopt niet! Hoe kun je nou zeggen van .... sedert de 2e wereld oorlog. Volgens de dikke van dale: Van de middeleeuwen sinds de 2e wereld oorlog? HuH?!
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 31-05-2005, 08:01
Lanoia
Lanoia is offline
De zin klopte prima...

Er stond "Wat zijn de belangrijkste kenmerken sedert de Tweede Wereldoorlog"

Oftewel: wat zijn de belangrijkste kenmerken sinds de Tweede Wereldoorlog.
Oud 31-05-2005, 08:07
JCL
JCL is offline
Citaat:
Lanoia schreef op 31-05-2005 @ 09:01 :
De zin klopte prima...

Er stond "Wat zijn de belangrijkste kenmerken sedert de Tweede Wereldoorlog"

Oftewel: wat zijn de belangrijkste kenmerken sinds de Tweede Wereldoorlog.
hmmm dan heb ik het zeker verkeerd onthouden (dyslectisch he ). Maar dan heb ik iig die hele vraag fout echt zo verneukt... Nederlands wordt een herexamen pakken
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 31-05-2005, 08:15
Lanoia
Lanoia is offline
Haha dat is dan wel een beetje lullig voor je
Oud 31-05-2005, 08:42
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Over het woord sedert zijn de meeste klachten binnen gekomen bij t laks. Als de meeste havisten dit woord niet kennen, is dit dus blijkbaar boven t niveau van de havo en dus een te moeilijk woord.. Tuurlijk is er nog een deel die wel weten wat t woord betekend, ik toevallig ook, maar dat betekent niet dat de rest maar vwbo moet doen ofzo slaat nergens op!
En je schamen voor het niveau van de havo... whahaha beetje triest...
Oud 31-05-2005, 08:52
Ingmar87
Ingmar87 is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 30-05-2005 @ 23:10 :
Iedereen die klaagt over het woord 'sedert' moet uitgesloten worden van een Havodiploma en gewoon VMBO gaan doen. Scheelt ook weer bij het nakijken.
JOEPIEEE

IK PLEIT VOOR!!!
Oud 31-05-2005, 08:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Type schreef op 30-05-2005 @ 22:56 :
nu ruik ik niets meer van je...
Pardon, ze heeft Buitenlandse ouders.
__________________
Oud 31-05-2005, 08:56
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
dit stond op de site van t laks en ook in de krant:

Opvallend is verder dat er nog steeds klachten binnenkomen over scholen die niet goed op de hoogte zijn van de examenregels. Ze verbieden rekenmachines en woordenboeken die wel zijn toegestaan bij het eindexamen.

Dit geldt toch nier voor Nederlands? Of wel??
Oud 31-05-2005, 08:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
kabuer.com schreef op 31-05-2005 @ 00:27 :
Ach, wat een gezeik over sedert.
We doen havo, niet bb.
Als je het woord niet kent, kan je toch de betekenis uit de vraag halen?
Ik ben 3 jaar in Nederland. Ik ken het woord tenminste wel, maar voor zekerheid heb ik wel het woordenboek gebruikt.
Pardon?
Een woordenboek is absoluut niet toegestaan!

Maar goed, het lijkt me een goed idee om het hiermee af te sluiten. We gaan ons nu fijn voorbereiden op Engels.

Dat gescheld wil ik trouwens niet horen, dat had ik al gezegd. Ik let erop!
__________________
Oud 31-05-2005, 09:02
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 09:58 :
Pardon?
Een woordenboek is absoluut niet toegestaan!

Maar goed, het lijkt me een goed idee om het hiermee af te sluiten. We gaan ons nu fijn voorbereiden op Engels.

Dat gescheld wil ik trouwens niet horen, dat had ik al gezegd. Ik let erop!
Mmm.. ik twijfel nog over dat woordenboek, lees mijn tekst maar eens boven die van jou..
Oud 31-05-2005, 09:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*-Maartje-* schreef op 31-05-2005 @ 10:02 :
Mmm.. ik twijfel nog over dat woordenboek, lees mijn tekst maar eens boven die van jou..
Ik weet heel zeker dat het niet mag. Er is vorig jaar (?) nog ontzettend veel gedoe om geweest omdat een school hier in de buurt woordenboeken op tafel had gelegd met Nederlands.
http://examen.kennisnet.nl/havo/rooster Zie hulpmiddelen.
__________________
Oud 31-05-2005, 09:17
JCL
JCL is offline
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 10:06 :
Ik weet heel zeker dat het niet mag. Er is vorig jaar (?) nog ontzettend veel gedoe om geweest omdat een school hier in de buurt woordenboeken op tafel had gelegd met Nederlands.
http://examen.kennisnet.nl/havo/rooster Zie hulpmiddelen.
misschien een domme vraag, maar wat zijn "tabellen voor de waarschijnlijkheidsrekening" die je bij wiskunde mag meenemen? Is dat ook onderdeel van de formule kaart? Denk het niet omdat die appart vermeld staat.
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 31-05-2005, 09:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
JCL schreef op 31-05-2005 @ 10:17 :
misschien een domme vraag, maar wat zijn "tabellen voor de waarschijnlijkheidsrekening" die je bij wiskunde mag meenemen? Is dat ook onderdeel van de formule kaart? Denk het niet omdat die appart vermeld staat.
Volgens mij is het iets van de normale verdeling. Maar je kunt dat het beste even in het wiskunde topic vragen. Tijdens mijn wiskunde examen heb ik er niks over gehoord.
__________________
Oud 31-05-2005, 09:55
kabuer.com
kabuer.com is offline
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 09:58 :
Pardon?
Een woordenboek is absoluut niet toegestaan!

Maar goed, het lijkt me een goed idee om het hiermee af te sluiten. We gaan ons nu fijn voorbereiden op Engels.

Dat gescheld wil ik trouwens niet horen, dat had ik al gezegd. Ik let erop!
hoezo niet?? ik kreeg een woordenboek en half uur extra tijd.
__________________
kabuer@hotmail.com
Oud 31-05-2005, 09:58
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
*-Maartje-* schreef op 31-05-2005 @ 09:42 :
Over het woord sedert zijn de meeste klachten binnen gekomen bij t laks. Als de meeste havisten dit woord niet kennen, is dit dus blijkbaar boven t niveau van de havo en dus een te moeilijk woord.. Tuurlijk is er nog een deel die wel weten wat t woord betekend, ik toevallig ook, maar dat betekent niet dat de rest maar vwbo moet doen ofzo slaat nergens op!
En je schamen voor het niveau van de havo... whahaha beetje triest...
De meeste klachten zijn binnen gekomen over het woord Sedert, dat kan best. Maar dan wil het nog helemaal niet zeggen dat de meerderheid het woord niet kent. Want dan zouden dus meer dan de helft van alle havisten een klacht moeten indienen, en dat is toch echt niet het geval. Dat soort woorden hoort gewoon bij je algemene kennis van de Nederlandse taal, ken je dat woord niet, dan ook geen punten. En ze moeten natuurlijk al helemaal niet het niveau van de havo aanpassen aan dat van de leerlingen waar jij op doelt
Want als je dat gaat doen dan blijft er niet veel meer over. Dan kan je net zo goed zeggen "we vragen niet meer zo'n moeilijke dingen bij wiskunde anders halen sommige kandidaten hun diploma niet"
__________________
ofzoiets
Oud 31-05-2005, 09:59
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
kabuer.com schreef op 31-05-2005 @ 10:55 :
hoezo niet?? ik kreeg een woordenboek en half uur extra tijd.
heh? dat mocht bij ons dus zeker niet, een half uur tijd wel, maar dan moest je dyslectisch zijn (of hoe je t ook schiijft) maar woordenboeken..?
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 31-05-2005, 10:00
kabuer.com
kabuer.com is offline
1. Allochtonen
Aan een kandidaat die met inbegrip van het schooljaar waarin hij examen aflegt, niet langer dan 6 jaren onderwijs in Nederland heeft gevolgd en voor wie Nederlands niet de moedertaal is, kan het bevoegd gezag toestemming geven voor een aangepaste wijze van examineren. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.3) Die aangepaste wijze kan slechts betrekking hebben op de verlenging van de duur van de zitting van het centraal examen voor het desbetreffende vak met ten hoogste 30 minuten en/of op het gebruik van een verklarend woordenboek der Nederlandse taal. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.4)
Voor zover het correctievoorschrift of de normering voor de vakken Nederlandse taal en Nederlandse taal- en letterkunde of voor een ander vak waarbij de Nederlandse taal van overwegende betekenis is, aandacht schenkt aan spel en stijl fouten, kunnen de examinator en de gecommitteerde deze normering voor kandidaten als bedoeld in artikel 55, derde lid, enigszins aanpassen. (zie Regeling aanvullende regels correctie, artikel 5. Gele Katern nr. 9a van 27 maart 1991.

http://www.watmoetikleren.nl/s/HAVO/...n=content.html
__________________
kabuer@hotmail.com
Oud 31-05-2005, 10:01
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
kabuer.com schreef op 31-05-2005 @ 11:00 :
1. Allochtonen
Aan een kandidaat die met inbegrip van het schooljaar waarin hij examen aflegt, niet langer dan 6 jaren onderwijs in Nederland heeft gevolgd en voor wie Nederlands niet de moedertaal is, kan het bevoegd gezag toestemming geven voor een aangepaste wijze van examineren. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.3) Die aangepaste wijze kan slechts betrekking hebben op de verlenging van de duur van de zitting van het centraal examen voor het desbetreffende vak met ten hoogste 30 minuten en/of op het gebruik van een verklarend woordenboek der Nederlandse taal. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.4)
Voor zover het correctievoorschrift of de normering voor de vakken Nederlandse taal en Nederlandse taal- en letterkunde of voor een ander vak waarbij de Nederlandse taal van overwegende betekenis is, aandacht schenkt aan spel en stijl fouten, kunnen de examinator en de gecommitteerde deze normering voor kandidaten als bedoeld in artikel 55, derde lid, enigszins aanpassen. (zie Regeling aanvullende regels correctie, artikel 5. Gele Katern nr. 9a van 27 maart 1991.
Als jij onder die groep valt dan mag het, anders niet. Ik wist overigens niet van deze uitzondering.
__________________
ofzoiets
Oud 31-05-2005, 10:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 31-05-2005 @ 07:43 :
Dit soort fouten vind ik veel erger dan het niet weten van de betekenis van het woord sedert.
Ik niet. Als ik snel iets neertyp wil dat er wel eens in combinatie met mijn dyslexie voor zorgen dat dergelijke fouten erin sluipen. Ik vind het in het geval dat jij quote geen wereldramp, het is van een heel andere orde dan algemeen bekende woorden niet kennen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2005, 10:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
*-Maartje-* schreef op 31-05-2005 @ 09:42 :
Over het woord sedert zijn de meeste klachten binnen gekomen bij t laks. Als de meeste havisten dit woord niet kennen, is dit dus blijkbaar boven t niveau van de havo en dus een te moeilijk woord.. Tuurlijk is er nog een deel die wel weten wat t woord betekend, ik toevallig ook, maar dat betekent niet dat de rest maar vwbo moet doen ofzo slaat nergens op!
En je schamen voor het niveau van de havo... whahaha beetje triest...
Is het tegenwoordig hip om ALLES wat je leest zo serieus mogelijk te nemen?
Jezus Christus.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 10:23.
Oud 31-05-2005, 10:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
We zouden ophouden over het woord sedert!
__________________
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 15:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 11:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 17-05-2008 23:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 20:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 13:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.