Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je voor bent moet je zeggen dat je het verlof begleid zal worden indien nodig. Bijvoorbeeld zeggen dat het altijd begeleid is, behalve als hij bij vrienden/familie is die hebben aangegeven de begeleiding niet nodig te hebben en de verzorgers dit niet gevaaarlijk achten. Dan krijg je natuurlijk ook weer zo'n tegenargument: "Er is te weinig personeel dus zullen ze te snel zeggen dat een patient wel zonder begleiding kan." mja,a dat is niet zo sterk denk ik.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar hebben we cijfers voor, want het is ook echt zo dat het opgehemeld wordt:
1 Op dit moment hebben we zo’n 1600 tbs’ers in Nederland. Jaarlijks wordt er ongeveer 50.000 keer gebruik gemaakt van het verlof. In deze 50.000 keren zijn er maar 90 gevallen bekend dat er de benen is genomen. Daarbij komt dat deze tbs’ers kort tijd weg zijn zonder strafbare feiten te plegen. Ze gaan dus niet de fout in. Daarnaast keren ze vaak op eigen houtje weer terug of ze worden opgevangen door de politie. 2 Het op verlof gaan is een essentieel onderdeel van de tbs. Zo worden tbs'ers door steeds korte perioden deel van de samenleving uit te maken, klaar gestoomd om er later daar deel van uit te kunnen maken, zonder dat hij of zij in het oude gedrag terugvalt. 3 tijdens het verlof verblijft de patiënt vaak bij familie en vrienden. Deze mensen zijn een stabiele opvang voor de patiënt, ze willen immers dat hij of zij beter wordt. Tijden zo’n bezoek kunnen deze mensen meer betekenen dan een psychiater in een langere periode doet. Zij kunnen de patiënt laten zien waarvoor hij moet vechten. 4 Door het op verlof laten gaan van TBS’ers stoom je ze sneller klaar voor terug keer in de samenleving. Dit bespaart ook veel geld, want een patiënt in een TBS-kliniek kost handen vol geld. weerlegging We horen het uitgebreid in de media als een tbs’er de fout in gaat. Kranten er mee vol en de nieuwsuitzendingen op de tv/radio vertellen erover. Je hoort echter niets over het merendeel van de tbs’ers waarmee het wel goed gaat. Dit heet ook wel de agenda-theorie. Bepaalde onderwerpen krijgen veel aandacht, maar sommige gegevens worden weggehouden. Je krijgt dus maar een eenzijdig beeld. Daarnaast horen mensen wat ze willen horen, dit is het filteren van informatie, daar spelen de media graag op in. Het kan inderdaad fout gaan, maar geen proefverloven lijkt me ook geen oplossing: iemand zal veel eerder op z'n oude gedrag terugvallen als ie opeens de samenleving in wordt gestuurd. hoe kan je verwachten dat iemand weer klaar komt voor herintreding in de maatschappij als hij sinds zijn daad nooit meer buiten (als in, buiten de muren van zijn gevangenis / kliniek) is geweest? dit hebben we tot nu toe helemaal uitgedacht.. die weerlegging is zeg maar op argumenten die wij verwachten tegen te krijgen. |
![]() |
|
Volgens mij is de lange periode van stilte een teken dat we het allemaal wel goed vonden zo
![]() Ik zou alleen bij je weerlegging misschien niet zeggen "lijkt me geen goed idee" want wat het jou lijkt gaat het niet om, het gaat erom wat het de luisteraars lijkt. Ik zou duidelijk aangeven dat zonder proefperiode terug laten treden in de maatschappij alleen maar gevaarlijker is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pff ik ben trouwens wel een beetje zenuwachtig voor mn debat, ben benieuwd hoe het allemaal gaat enzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pff ff denken (het is alweereen week terug)
Nja de tegenstander ging vooral in op cijfers en feiten, dat er toch een aantal fouten gemaakt worden.Dat het onveilig is etc. Maar wij konden die ontkrachten door argumenten als: verlof heeft wel degelijk zin, mensen mogen alleen op verlof als echt duidelijk is dat ze de fout niet meer in gaan etc. De discussieronde was ook ontzettend fel, maar uiteindelijk zijn er nog dingen waarop we niet in zijn gegaan en wilden wen og langer doorgaan. Het is gewoon een super interresant onderwerp, maar om nou te zeggen dat ik zelf ook echt voor was, nee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
-voorstanders lijden onderwerp in met argumenten -tegenstanders geven hun tegenargumenten -verweerbeurt voorstanders op tegenargumenten - " tegenstanders " " -discussieronde waarin allebei de partijen door elkaar praten -slotrond van minuut om jury te overtuigen @keith, het is idd jammer ja, maar goed je zit aan een bepaalde tijd van 3/4 minuten in het begin. En ook in de discussie ronde kan men steeds doorborduren op 1 punt. We wilden eigenlijk door maar we moesten stoppen ![]() En ik was eigenlijk van de voren al tegen deze stelling, maar iemand moest voor doen. Daarbij waren er best goede argumenten te vinden. En ik ben ook van mening dat verlof zeker nodig is, maar het gaat nog veels te vaak mis. |
![]() |
|
Je eigen persoonlijke overtuiging over het onderwerp zou geen belemmering moeten vormen om het tegendeel te beweren.
Het gaat meestal ongeveer 1,2,1,2,2,1 waarbij 1 een beurt is van de voorstanders en 2 van de tegenstanders. En dan doe je het soms met 3 verschillende mensen of soms met z'n tweeen dat scheelt een beetje. |
![]() |
|
Wat voor andere systemen ken jij dan nog meer? Ik heb op 3 verschillende maniere gedebateerd, op IGCSE, op VWO en met de Dutch Debating Championships en eht leek allemaal wel hierop.
Het is ook vaak slim om een emotioneel sterk argument als laatste te doen om de tegenstander echt te ontzetten, heb i kgelerd tenminste. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
TBS-ers Jenneke.* | 16 | 06-11-2005 12:27 | |
Stelling: tbs'ers mogen niet op verlof! ninie | 47 | 22-06-2004 17:19 | |
Murat D veroordeeld tot... meisje | 325 | 12-05-2004 22:57 | |
Algemene schoolzaken |
discussieonderwerp? marlies | 6 | 21-11-2001 21:25 |